Rămâi conectat

Actualitate

Dacia, cea mai bine vândută mașină în Franța în 2021. Marca românească a depășit Renault și Peugeot

Ioana Oprean

Publicat

în

Dacia, cea mai bine vândută mașină în Franța în 2021. Marca românească a depășit Renault și Peugeot

Dacia a vândut în 2021 aproape 100.000 de mașini noi persoanelor fizice din Franța, depășind pentru prima dată atât Renault, cât și Peugeot, relatează BFM Business.

A fost deja un succes, acum este însă un triumf. Anul acesta, Dacia a vândut francezilor mai multe mașini noi decât orice alt producător. O premieră pentru marca românească, care din septembrie 1999 aparține grupului francez Renault.

Dacia îi seduce pe francezi

Dacia se află într-adevăr în topul vânzărilor către persoane fizice în acest an cu aproape 100.000 de unități vândute (99.698 vehicule până pe 20 decembrie), conform cifrelor furnizate de Autoways care nu se vor modifica prea mult până la 31 decembrie.

Marca românească a depășit Renault, care însumează 91.246 vânzări, Peugeot, care a vândut 87.524 de unități. De asemenea a vândut aproape de două ori mai multe mașini decât Citroën (51.972 înmatriculări).

Această performanță îi permite producătorului român să preia 14,4% din cota de piață pentru persoane fizice, în primele unsprezece luni ale anului.

Desigur, piața persoanelor fizice reprezintă doar 44% din vânzările de mașini noi în acest an, restul fiind împărțit în principal între achiziționarea de vehicule de către companii și companiile de închiriere pe termen scurt și lung. Dar este o piata cu o puternică simbolistică întrucât reprezintă achizitiile reale ale consumatorilor, modelele aprecia de către șoferi.

O gamă din ce în ce mai completă

Fenomenul Dacia nu este chiar o surpriză: în 2020 Sandero era deja „mașina preferată a francezilor”, iar marca s-a concentrat mereu pe această piață privată. Dar alte modele permit acum mărcii să se impună: SUV-ul Duster rămâne în top 10 al celor mai bune vânzări ale anului, rivalizează în volum cu Renault Captur, totuși unul dintre cele mai populare modele ale francezilor. Micul Spring, primul produs 100% electric al mărcii, a avut, de asemenea, un început comercial promițător, cu aproape 9.000 de vânzări în acest an.

Cu modele care rămân cu un pas sub concurență în ceea ce privește tehnologiile oferite la bord, Dacia pare să înfrunte deficitul actual de semiconductori cu mai puțină dificultate. Fără a fi însă cruțat: la fel ca Peugeot 308 care a fost lipsit de contor digital sau Renaultul fără retrovizoare electrice, Duster a fost, la rândul său, livrat fără sistem multimedia în iunie anul trecut.

Deși uneori durează până la 10 luni să-ți primești mașina de la unii producători, termenul este „de trei până la patru luni în funcție de model, ceea ce este regretabil, dar rezonabil” la Dacia, a subliniat recent Denis Le Vot, director general al producătorului auto pentru BFM Business.

Un brand care nu a fost destinat pieței franceze

Clasamentul din 2021 pentru toți clienții este în continuare dominat de Peugeot, Renault și Citroën. Dacia se mulțumește cu locul patru. O revoluție grozavă totuși, mai ales când știm, scrie BMF, că brandul românesc, fondat în 1966 și cumpărat de grupul Renault în 1999, nu a fost inițial destinat să fie comercializat… în Franța. În ciuda reticenței și îndoielilor inițiale cu privire la capacitatea Daciei de a seduce piața franceză, Loganul a fost lansat în sfârșit în 2005.

Iar micul brand „low-cost” a continuat să se dezvolte de atunci în Franța, dar și în general în Europa: Sandero s-a impus astfel drept cea mai vândută mașină pentru persoane fizice de pe Vechiul Continent din 2017. În ianuarie anul trecut, acest nou Sandero a fost în topul celor mai bine vândute modele din Franța pe toate canalele de vânzare, înainte de a termina, de asemenea, numărul unu în Europa în iulie, peste Volkswagen Golf.

Lider istoric pe această piață privată, Renault fusese deja depășit de Peugeot în 2018. Aceasta a rămas lider în 2019, ultimul an „normal” înainte de pandemie, cu puțin peste 154.000 de vânzări, înaintea Renault (149.000), Citroën ( 114.000) și Dacia (108.000). Un titlu păstrat de Peugeot în 2020.

Pentru a continua pe drumul spre succes, Dacia trebuie să lanseze un nou SUV cu 7 locuri, Jogger, la începutul lui 2022.

Sursa: hotnews.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Val de praf saharian deasupra României, de vineri până duminică. Care sunt zonele afectate

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Val de praf saharian deasupra României, de vineri până duminică. Care sunt zonele vizate Un nor de praf saharian va afecta România în perioada 21 – 23 noiembrie, potrivit unui comunicat emis joi de Administrația Națională de Meteorologie (ANM). Meteorologii au explicat că circulația aerului din sector sud-vestic va favoriza avansul masei de aer încărcate […]

Citește mai mult

Actualitate

Familia Iohannis scapă temporar de sechestru. Tribunalul Sibiu a respins cererea

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Tribunalul Sibiu respinge cererea ANAF de instituire a sechestrului asupra bunurilor familiei Iohannis Joi, 20 noiembrie 2025, Tribunalul Sibiu a respins cererea formulată de ANAF, prin Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov, privind instituirea sechestrului asigurător asupra bunurilor familiei fostului președinte Klaus Iohannis. Instanța a decis că măsura propusă de stat nu poate fi […]

Citește mai mult

Actualitate

30% din cheltuielile din sănătate sunt asiguraţi de către pacient. Şeful CNAS: ,,Nu este normal, nu se întâmplă niciunde în lumea civilizată”

Ioana Oprean

Publicat

în

30% din cheltuielile din sănătate sunt asiguraţi de către pacient. Şeful CNAS: ,,Nu este normal, nu se întâmplă niciunde în lumea civilizată” Persoanele asigurate din România suportă din propriul buzunar 30% din cheltuielile necesare serviciilor de sănătate de care beneficiază, procent mult mai mare decât în alte ţări europene, a declarat șeful Casei Naţionale de […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea