Dacia, cea mai bine vândută mașină în Franța în 2021. Marca românească a depășit Renault și Peugeot
Dacia, cea mai bine vândută mașină în Franța în 2021. Marca românească a depășit Renault și Peugeot
Dacia a vândut în 2021 aproape 100.000 de mașini noi persoanelor fizice din Franța, depășind pentru prima dată atât Renault, cât și Peugeot, relatează BFM Business.
A fost deja un succes, acum este însă un triumf. Anul acesta, Dacia a vândut francezilor mai multe mașini noi decât orice alt producător. O premieră pentru marca românească, care din septembrie 1999 aparține grupului francez Renault.
Dacia îi seduce pe francezi
Dacia se află într-adevăr în topul vânzărilor către persoane fizice în acest an cu aproape 100.000 de unități vândute (99.698 vehicule până pe 20 decembrie), conform cifrelor furnizate de Autoways care nu se vor modifica prea mult până la 31 decembrie.
Marca românească a depășit Renault, care însumează 91.246 vânzări, Peugeot, care a vândut 87.524 de unități. De asemenea a vândut aproape de două ori mai multe mașini decât Citroën (51.972 înmatriculări).
Această performanță îi permite producătorului român să preia 14,4% din cota de piață pentru persoane fizice, în primele unsprezece luni ale anului.
Desigur, piața persoanelor fizice reprezintă doar 44% din vânzările de mașini noi în acest an, restul fiind împărțit în principal între achiziționarea de vehicule de către companii și companiile de închiriere pe termen scurt și lung. Dar este o piata cu o puternică simbolistică întrucât reprezintă achizitiile reale ale consumatorilor, modelele aprecia de către șoferi.
O gamă din ce în ce mai completă
Fenomenul Dacia nu este chiar o surpriză: în 2020 Sandero era deja „mașina preferată a francezilor”, iar marca s-a concentrat mereu pe această piață privată. Dar alte modele permit acum mărcii să se impună: SUV-ul Duster rămâne în top 10 al celor mai bune vânzări ale anului, rivalizează în volum cu Renault Captur, totuși unul dintre cele mai populare modele ale francezilor. Micul Spring, primul produs 100% electric al mărcii, a avut, de asemenea, un început comercial promițător, cu aproape 9.000 de vânzări în acest an.
Cu modele care rămân cu un pas sub concurență în ceea ce privește tehnologiile oferite la bord, Dacia pare să înfrunte deficitul actual de semiconductori cu mai puțină dificultate. Fără a fi însă cruțat: la fel ca Peugeot 308 care a fost lipsit de contor digital sau Renaultul fără retrovizoare electrice, Duster a fost, la rândul său, livrat fără sistem multimedia în iunie anul trecut.
Deși uneori durează până la 10 luni să-ți primești mașina de la unii producători, termenul este „de trei până la patru luni în funcție de model, ceea ce este regretabil, dar rezonabil” la Dacia, a subliniat recent Denis Le Vot, director general al producătorului auto pentru BFM Business.
Un brand care nu a fost destinat pieței franceze
Clasamentul din 2021 pentru toți clienții este în continuare dominat de Peugeot, Renault și Citroën. Dacia se mulțumește cu locul patru. O revoluție grozavă totuși, mai ales când știm, scrie BMF, că brandul românesc, fondat în 1966 și cumpărat de grupul Renault în 1999, nu a fost inițial destinat să fie comercializat… în Franța. În ciuda reticenței și îndoielilor inițiale cu privire la capacitatea Daciei de a seduce piața franceză, Loganul a fost lansat în sfârșit în 2005.
Iar micul brand „low-cost” a continuat să se dezvolte de atunci în Franța, dar și în general în Europa: Sandero s-a impus astfel drept cea mai vândută mașină pentru persoane fizice de pe Vechiul Continent din 2017. În ianuarie anul trecut, acest nou Sandero a fost în topul celor mai bine vândute modele din Franța pe toate canalele de vânzare, înainte de a termina, de asemenea, numărul unu în Europa în iulie, peste Volkswagen Golf.
Lider istoric pe această piață privată, Renault fusese deja depășit de Peugeot în 2018. Aceasta a rămas lider în 2019, ultimul an „normal” înainte de pandemie, cu puțin peste 154.000 de vânzări, înaintea Renault (149.000), Citroën ( 114.000) și Dacia (108.000). Un titlu păstrat de Peugeot în 2020.
Pentru a continua pe drumul spre succes, Dacia trebuie să lanseze un nou SUV cu 7 locuri, Jogger, la începutul lui 2022.
Sursa: hotnews.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Lovitură grea pentru șoferii cu mașini vechi: Impozitele ar urma să fie majorate drastic de la 1 ianuarie 2026. Ce pregătește Guvernul
Lovitură grea pentru șoferii cu mașini vechi: Impozitele ar urma să fie majorate drastic de la 1 ianuarie 2026. Ce pregătește Guvernul Ministerul de Interne a centralizat toate datele despre mașinile din România, prin intermediul Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări. Ele urmează să fie trimise către toate prefecturile din țară. Primăriile vor avea […]
Ajutorul de 750 de lei pentru montarea de repartitoare, amânat din nou, pentru a treia oară: Statul mută sprijinul de 750 de lei tocmai în 2026
Ajutorul de 750 de lei pentru montarea de repartitoare, amânat din nou, pentru a treia oară: Statul mută sprijinul de 750 de lei tocmai în 2026 Ajutorul financiar constând în suma de 750 de lei, anunțat pentru sprijinirea persoanelor vulnerabile care trebuie să monteze repartitoare de căldură, nu va fi acordat nici de această dată. […]
Daniel David amână publicarea programei de limba română pentru clasa a IX-a. Care este motivul
Daniel David amână publicarea programei de limba română pentru clasa a IX-a. Care este motivul Ministerul Educaţiei a anunțat că perioada dedicată integrării sugestiilor primite pentru programa la disciplina Limba şi literatura română a fost extinsă cu o săptămână din cauza dezbaterilor intense. ,,Luând în calcul dezbaterile intense din spaţiul public şi în urma discuţiilor […]