Rămâi conectat

Politică Administrație

Cum va influența noul cod fiscal salariile şi veniturile PFA, începând cu 1 ianuarie 2018

Publicat

în

Un calcul comparativ al veniturilor şi taxelor de acum şi de anul viitor, pentru angajaţi şi Persoane Fizice Autorizate, a fost realizat de compania Deloitte. Cu menţinea că veniturile nete ale salariaţilor scad dacă angajatorul nu creşte brutul cu ce va câştiga din transferul contribuţiilor la angajat, iar PFA-urile vor fi avantajate, iată, detaliat, calculele:

*Calcule comparative contribuții și impozit pe venit 2017/2018– prevederi actuale/ prevederi proiect Cod fiscal

Conform prevederilor proiectului de modificare a Codului fiscal, costul complet pentru un salariu net de 3.000 lei va scădea cu 0,3% (17 lei) în 2018.

Electrica Furnizare Discount

Pentru a nu afecta suma netă pe care o primește în prezent angajatul, după transferul contribuțiilor sociale și de sănătate în sarcina acestuia, angajatorii ar trebui să crească salariul brut cu 20%. În caz contrar, salariul net ar fi 2.502 lei.

Contribuțiile aferente unui salariu net de 3.000 lei virate bugetului de asigurări sociale vor fi în creștere cu 13% (220 lei), în timp ce impozitul pe venit aferent bugetului de stat va scădea cu 42% (238 lei).

S-a luat în considerare prevederile proiectului de modificare a Codului pentru a calcula costul total (contribuții datorate de angajat/angajator și impozit pe venit) în cazul unui salariu net de 3.000 lei:

Contribuția socială de 25% la angajat
Contribuția de sănătate de 10% la angajat
Contribuția asiguratorie de muncă de 2,25% la angajator
Impozitul pe venit de 10% la angajat

În cazul activităților independente (am luat ca exemplu PFA în sistem real), contribuțiile datorate la salariului minim, valoare stabilită prin proiect ca cel puțin obligatorie

Astfel, calculele arată că în prezent pentru un salariu net de 3.000 lei angajatul și angajatorul datorează în total 2.260 lei, reprezentând contribuții sociale de 1.690 leiși impozit pe venit de 571 lei. În 2018, angajatul și angajatorul vor datora în total 2.243 lei, respectiv contribuții de 1.910 lei și impozit pe venit de 333 lei.

PFA în sistem real cu venit net de 3.000 lei datorează în prezent bugetului 1.251 lei, însemnând contribuții de 680 lei și impozit pe venit de 571 lei. În 2018 va datora, conform proiectului, 998 lei, însemnând contribuții de 665 lei și impozit pe venit de 333 lei.

Calcule detaliate:

În prezent (noiembrie 2017):

Costul salarial total=5.260 lei
Contribuțiile angajatorului (23%)=983 lei
Contribuția de asigurări sociale a angajatului (10,5%)=449 lei
Contribuția de sănătate a angajatului (5,5%)=235 lei
Șomaj (0,5%)=21,3 lei
Venit impozabil=3.571 lei
Impozit pe venit (16%)=571 lei
Venit net=3.000 lei

În ianuarie 2018 (după aplicarea prevederilor din proiect)

Costul salarial total=5.243 lei
Contribuția asigurătorie de muncă a angajatorului (2%)=115 lei
Salariu brut=5.128 lei
Contribuția socială a angajatului (25%) =1.282 lei
Contribuția de sănătate a angajatului (10%) =512 lei
Venit impozabil=3.333 lei
Impozit pe venit (10%)=333 lei
Venit net=3.000 lei

Calcule detaliate pentru PFA în sistem real. Contribuții și impozit datorate la un venit net de 3.000 lei

Din 2018, sunt prevăzute:

Contribuția socială 25% la venit asigurat – cel puțin la salariu minim pe țară (care ar urma să fie 1.900 lei)
Contribuția de sănătate 10% la venit asigurat – cel puțin la salariu minim pe țară (1.900 lei)
Impozitul pe venit 10%

În prezent (noiembrie 2017):

Venitul (sistem real)=4.251 lei
Contribuția de asigurări sociale (10,5%)=446 lei
Contribuția de sănătate (5,5%)=233 lei
Venitul impozabil=3.571 lei
Impozit pe venit (16%)=571 lei
Venit net=3.000 lei

În ianuarie 2018 (după aplicarea prevederilor din proiect):

Venitul (sistem real)=3.998 lei
Contribuția socială (25%)=475 lei
Contribuția de sănătate (10%)=190 lei
Venitul impozabil=3.333 lei
Impozit pe venit (10%)=333 lei
Venit net=3.000 lei
Calculele au fost facute de Monica Țariuc, Senior Manager Deloitte.

Sursa: economica.net

Publicitate

Politică Administrație

Soarta țării se decide prin SMS: Membrii PSD întrebați prin mesaje dacă doresc guvernare alături de PNL. Reprezentanți din ALBA confirmă „demersul”

Publicat

în

Soarta țării se decide prin SMS: Membrii PSD întrebați prin mesaje dacă doresc guvernare alături de PNL. Reprezentanți din ALBA confirmă „demersul”

Situația în PSD este neclară după desemnarea generalului (r) Nicolae Ciucă drept candidat pentru funcția de prim-ministru. Mai mulți social-democrați din țară au primit mesaje în care erau întrebați dacă și-ar dori ca PSD să intre la guvernare alături de PNL.

„Credeți că PSD ar trebui să formeze un guvern împreună cu PNL, cu premier Nicolae Ciucă?

Electrica Furnizare Discount

1 – da

2 – nu

3 – nu știu

(răspunde cu 1, 2 sau 3)”, este sms-ul primit de unii membri ai PSD.”

Senatorul PSD de Alba, Călin Matieș, a confirmat pentru ziarulunirea.ro informația. Astfel, acesta, împreună cu mai mulți membrii ai partidului, ar fi fost consultați prin intermediul acestui sondaj prin telefon.

Nu este clar la acest moment dacă este vorba despre un demers la nivel național sau doar unele filiale județene au ales să își consulte liderii locali în acest fel.

Marcel Ciolacu, președintele PSD, a declarat joi că social-democrații nu susțin un guvern minoritar condus de Nicolae Ciucă și nici nu renunță la ideea anticipatelor, însă acestea nu se pot ține în acest moment. Totuși, Ciolacu nu a exclus discuții cu Ciucă pentru un guvern de largă majoritate parlamentară.

Vasile Dîncu, preşedintele Consiliului Naţional al PSD, şi Dumitru Buzatu, preşedintele Consiliului Judeţean Vaslui, au cerut în şedinţa Biroului Permanent al partidului ca PSD să nu voteze un guvern minoritar PNL-UDMR indiferent de numele premierului.

Citește mai mult

Politică Administrație

Comunicat de presă| Europarlamentarul Victor Negrescu a solicitat, în plenul Parlamentului European, intervenția Uniunii Europene în România pentru a gestiona criza medicală

Publicat

în

Europarlamentarul Victor Negrescu a luat cuvântul în plenul Parlamentului European pentru a prezenta situația medicală dezastruoasă din România și a solicitat Uniunii Europene să intervină pentru a ajuta țara noastră în a gestiona criza medicală.

“Pandemia nu a trecut. Mai sunt multe state membre care întâmpină probleme în a gestiona criza din domeniul sănătății. De aceea, acest subiect trebuie să fie primordial pe agenda Consiliului European.

În România, din cauza incompetenței partidelor de dreapta, avem astăzi peste 500 de decese pe zi. La fiecare 2 minute moare o persoană, iar acest lucru riscă să readucă întreaga Europă în zona roșie.

Electrica Furnizare Discount

Uniunea Europeană trebuie să intervină. Nu poate să lase lucrurile la voia întâmplării, mai ales că executivul din România a ratat atât campania de vaccinare cât și achiziția de teste din bani europeni”, a precizat eurodeputatul Victor Negrescu.

Europarlamentarul român a solicitat o decizie în cadrul Consiliului European privind criza prețurilor din domeniul energiei și o implicare mai amplă în gestionarea efectelor negative generate de pandemie.

“Efectele negative ale pandemiei asupra economiei și societății sunt doar la început. Consiliul trebuie să fie mai activ în a reacționa. Este valabil și pentru criza prețurilor din domeniul energiei.

Profiturile cresc, iar populația europeană sărăcește. Dincolo de cinismul unor lideri politici, este nevoie de măsuri active și de acțiuni europene care să ofere soluții la provocările și greutățile întâmpinate de cetățeni. Mă aștept de la Consiliul European viitor să vină cu soluții și decizii clare. Indecizia costă vieți”, a adăugat europarlamentarul social democrat, Victor Negrescu.

Citește mai mult

Politică Administrație

Dezbatere publică la Alba Iulia privind investiţiile private şi publice în domeniul urbanismului şi construcţiilor și elaborarea sau revizuirea documentațiilor de Urbanism și Amenajarea teritoriului

Publicat

în

Dezbatere publică la Alba Iulia privind investiţiile private şi publice în domeniul urbanismului şi construcţiilor și elaborarea sau revizuirea documentațiilor de Urbanism și Amenajarea teritoriului

În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Primăria Municipiului Alba Iulia organizează în data de 26.10.2021, ora 15.00, în sala de ședințe a Direcției Programe, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, Strada Bucovinei, nr. 6, dezbatere publică referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea REGULAMENTULUI LOCAL privind investiţiile private şi publice în domeniul urbanismului şi construcţiilor în Municipiul Alba Iulia.

Proiectul de hotărâre și anexele aferente au fost afișate atât pe site-ul autorității publice, www.apulum.ro, la secțiunea Consultare publică cât și la avizierul acesteia.

Modalitatea de colectare a recomandărilor: în scris, conform anunțului nr. 104610/2021, specificându-se articolul sau articolele din proiectul de act normativ în discuție, menționând data trimiterii și datele de contact ale expeditorului, la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, din Calea Moților, nr. 5 A, Camera 8 – Registratură, sau în format electronic, pe adresa de e-mail: [email protected], până la data de 27.09.2021, ora.16.00.

Electrica Furnizare Discount

Modalitatea de înscriere și luarea cuvântului: luarea cuvântului se face în ordinea înscrierii pe listă, la începutul dezbaterii publice. Timpul alocat luării cuvântului este de 10 minute pentru fiecare participant.

Fiecare participant, după intrarea în sala de ședințe, se va înscrie pe lista de persoane prezente la dezbaterea publică, având asupra sa actul de identitate, respectiv dovada calității de reprezentant al persoanei juridice, după caz.

Potrivit prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, coroborate cu prevederile OUG nr. 57/2019 privind codul administrativ, dezbaterea publică se va încheia în momentul în care toți solicitanții înscriși la luarea cuvântului și-au exprimat recomandările cu referire concretă doar la proiectul de act normativ în discuție; la dezbaterea publică vor participa obligatoriu inițiatorul și/sau inițiatorii proiectului de act normativ din cadrul autorității publice locale, experții și/sau specialiștii care au participat la elaborarea referatului de aprobare însoțit de alte documente specifice, privind necesitatea adoptării actului normativ propus și persoanele interesate care au făcut recomandări scrise.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Primăria Municipiului Alba Iulia organizează în data de 26.10.2021, ora 15.00, în sala de ședințe a Direcției Programe, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, Strada Bucovinei, nr. 6, dezbatere publică referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea REGULAMENTULUI LOCAL de implicare a publicului în elaborarea sau revizuirea documentațiilor de Urbanism și Amenajarea teritoriului.

Proiectul de hotărâre și anexele aferente au fost afișate atât pe site-ul autorității publice, www.apulum.ro, la secțiunea Consultare publică cât și la avizierul acesteia.

Modalitatea de colectare a recomandărilor: în scris, conform anunțului nr. 104620/2021, specificându-se articolul sau articolele din proiectul de act normativ în discuție, menționând data trimiterii și datele de contact ale expeditorului, la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, din Calea Moților, nr. 5 A, Camera 8 – Registratură, sau în format electronic, pe adresa de e-mail: [email protected], până la data de 27.09.2021, ora.16.00.

Modalitatea de înscriere și luarea cuvântului: luarea cuvântului se face în ordinea înscrierii pe listă, la începutul dezbaterii publice. Timpul alocat luării cuvântului este de 10 minute pentru fiecare participant.

Fiecare participant, după intrarea în sala de ședințe, se va înscrie pe lista de persoane prezente la dezbaterea publică, având asupra sa actul de identitate, respectiv dovada calității de reprezentant al persoanei juridice, după caz.

Potrivit prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, coroborate cu prevederile OUG nr. 57/2019 privind codul administrativ, dezbaterea publică se va încheia în momentul în care toți solicitanții înscriși la luarea cuvântului și-au exprimat recomandările cu referire concretă doar la proiectul de act normativ în discuție; la dezbaterea publică vor participa obligatoriu inițiatorul și/sau inițiatorii proiectului de act normativ din cadrul autorității publice locale, experții și/sau specialiștii care au participat la elaborarea referatului de aprobare însoțit de alte documente specifice, privind necesitatea adoptării actului normativ propus și persoanele interesate care au făcut recomandări scrise.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare