Cornel Coca Constantinescu (ASF): Brokerii sunt vectorul de imagine a produselor de asigurare
Prezent astăzi la Conferința Națională a Brokerilor de Asigurări și Pensii, Cornel Coca Constantinescu, vicepreședinte ASF, a declarat:
„Importanta activitatii desfasurate de intermediari a crescut constant pe parcursul ultimilor 5 ani, fiind reflectata de cresterea gradului de intermediere:
– de la 49% in 2013 la 63% in 2017
– de la 59% in 2013 la 77% in 2017 in cazul asigurarilor generale si
– de la 6,5% la 10% in cazul asigurarilor de viata.
Cu toate acestea remarc, ca 10% este un procent redus si activitatea a stagnat in ultimii 2 ani (grad de intermediere de 10,18% in 2016 si 10,04% in 2017), desi volumul PBS pentru asigurari de viata a crescut in 2017 cu 21%.”, a spus Cornel Coca Constantinescu, vicepresedinte ASF.
In anul 2018, piata de brokeraj in asigurari va trebui sa faca fata provocarilor venite din zona de reglementare, transpunerea directivei IDD si prevederile Regulamentului european privind protecția datelor personale. Indeplinirea cerintelor izvorate din aceste reglementari va necesita un efort sustinut din partea dumneavoastra, deloc de neglijat atat la nivel operational cat si cu privire la pregatirea personalului. Totodata sunt convins ca aplicarea directivei IDD va aduce beneficii pe termen lung deopotriva asiguratilor, intermediarilor si asiguratorilor
si va contribui la dezvoltarea pietei, prin promovarea mai transparenta a produselor de asigurare, in special a celor de de viata, prin cresterea nivelului de informare a asiguratilor si a publicului in general cu privire la caracteristicile
produselor si beneficiile asociate.
Doresc sa va adresez indemnul de a dezvolta piata de asigurari facultative, pentru ca industria asigurarilor, din care faceti parte, sa devina echilibrata si sustenabila pe termen lung.
Dumneavoastra, brokerii, sunteti vectorul de imagine a produselor si in mare masura sunteti responsabili de transmiterea cunostintelor cu privire la asigurari si produse prin relatia directa pe care o aveti cu clientii. Rutina in activitatea de vanzare si promovare a produselor si stagnarea intr-o zona de confort, in conditiile unei ample digitalizari, care se prefigureaza in multe domenii, inclusiv in asigurari, risca a sa gaseasca intr-o pozitie fragila. Prin urmare, este necesar sa va organizati activitatea de o asemenea maniera, incat sa poata genera profitul
necesar continuarii activitatii.
Reasezarea activitatii pe noile coordonate in acest an va fi un proces laborios, care va continua pe masura ce produsele de asigurare promovate in Romania vor deveni din ce in ce mai complexe, dar toate aceste transformari vor contribui la dezvoltarea si consolidarea activitatii dumneavoastra pe termen lung.”
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
VIDEO viral pe TikTok: Tinerii, încurajați să-și dea demisia pentru „aventura vieții”. Psiholog: „Un sabotaj național”
VIDEO viral pe TikTok: Tinerii, încurajați să-și dea demisia pentru „aventura vieții”. Psiholog: „Un sabotaj național” Un nou trend de clipuri virale circulă pe TikTok, promovând valuri cu ideea unei „evadări” din rutina profesională și financiară. Tinerii sunt îndemnați să renunțe la locul de muncă, să plece fără o destinație clară și să trăiască spontan, […]
VIDEO | Măsuri dure pentru reducerea cheltuielilor statului: Restructurări în aparatul de stat și impozitarea unor pensii, în discuție
Măsuri dure pentru reducerea cheltuielilor statului: Restructurări în aparatul de stat și impozitarea unor pensii, în discuție Liderul interimar Ilie Bolojan a declarat, luni, 2 iunie 2025, după ședința Biroului Politic Național al PNL – în care a propus ca partidul să intre la guvernare – că liberalii vin cu un pachet de măsuri concrete […]
Rabla Auto 2025: A fost publicată lista producătorilor aprobați. Care sunt cei din Alba. LISTA
Rabla Auto 2025: A fost publicată lista producătorilor aprobați. Care sunt cei din Alba. Lista Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a publicat, luni, 2 iunie 2025, lista producătorilor aprobați în cadrul Programului Rabla Auto 2025. În cadrul Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier […]