Comunicat de presă| Mircea Hava: Recenta decizie luată la nivelul Uniunii, prin care urmează ca, începând cu 2035, să nu mai poată fi comercializate autovehicule noi clasice este o greșeală
Comunicat de presă| Mircea Hava: Recenta decizie luată la nivelul Uniunii, prin care urmează ca, începând cu 2035, să nu mai poată fi comercializate autovehicule noi clasice este o greșeală
Green New Deal, cel mai important pachet legislativ de mediu propus la nivelul Uniunii Europene, trebuie să meargă mai departe, susținut și promovat. Cu înțelegerea și acceptarea situațiilor pe care le trăim azi. Europa de acum nu mai este cea din urmă cu doi ani, iar viața în bătrânul continent e profund schimbată. Războiul de distrugere dus de Rusia în Ucraina, precum și războiul hibrid dus de Rusia împotriva occidentului, transpus în criza energetică prin care trecem, nevoia de a regândi circuitele economice în funcție de noile realități în ce privește lanțurile de aprovizionare, inflația care a atins cote extreme, toate acestea trebuie să fie un „reality check” în ce privește dorința noastră de a duce mai departe Green New Deal în fix forma gândită acum câțiva ani.
Recenta decizie luată la nivelul Uniunii, în ce privește reducerea emisiilor de CO2, prin care urmează ca, începând cu 2035, să nu mai poată fi comercializate autovehicule noi cu combustie internă este o greșeală. Suntem, cum spuneau și colegii mei din EPP, în situația în care Europa riscă să se confrunte cu un „efect Havana”, iar după 2035 să avem în Europa doar mașini clasice, în condițiile în care cele noi, electrice, fie nu există, fie au încă prețuri prohibitive.
Să mizăm totul pe o trecere bruscă la mașina electrică este o greșeală. Tranziția trebuie să fie una cerută de piață, nu impusă, astfel încât să avem nu doar un transport curat, nepoluant, însă și sustenabil și eficient din punct de vedere economic.
EPP, cel mai mare grup politic din Parlamentul European rămâne neclintit în decizia de a susține politicile de mediu din cadrul Green New Deal. Trebuie, fără îndoială, să facem mai mult în ce privește reducerea emisiilor, însă o interzicere completă a mașinilor clasice este prea mult, iar efectele asupra economiei și sectorului auto din Europa ar putea fi devastatoare.
Mircea Hava europarlamentar PNL
Membru al PPE
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Pasajul subterean pentru mașini din Alba Iulia – zona Stadion, un nou pas pentru descongestionarea traficului. Proiectul tehnic, la aprobat în Consiliul Local
Pasajul subterean pentru mașini din Alba Iulia – zona Stadion, un nou pas pentru descongestionarea traficului. Proiectul tehnic, la aprobat în Consiliul Local Consiliul Local din Alba Iulia urmează să aprobe în ședința extraordinară din 9 decembrie 2025 documentația tehnico – economică, faza proiect tehnic și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții: „DESCONGESTIONARE TRAFIC INTRARE […]
Alba Iulia Transport Local SRL va primi un spațiu în folosință gratuită în incinta sediului Primăriei Municipiului Alba Iulia, pentru perioada de existență a firmei
Alba Iulia Transport Local SRL va primi un spațiu în folosință gratuită în incinta sediului Primăriei Municipiului Alba Iulia, pentru perioada de existență a firmei Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de aprobat în ședința extraordinară de marți, 9 decembrie 2025, proiectul de transmitere în folosință gratuită către SC ALBA IULIA TRANSPORT LOCAL SRL, […]
Infrastructură rutieră modernizată într-un sat din Galda de Jos: Străzile incluse în proiect
Infrastructură rutieră modernizată într-un sat din Galda de Jos: Străzile incluse în proiect Prin proiectul ,,Modernizare infrastructură rutieră în satul Benic, comuna Galda de Jos, județul Alba, urmează să se modernizeze mai multe străzi. Mai exact, o lungime de 3,338 km urmează să fie modernizată prin proiectul autorităților locale, care a fost depus la APM […]

