Comunicat de presă| Mircea Hava: Recenta decizie luată la nivelul Uniunii, prin care urmează ca, începând cu 2035, să nu mai poată fi comercializate autovehicule noi clasice este o greșeală
Comunicat de presă| Mircea Hava: Recenta decizie luată la nivelul Uniunii, prin care urmează ca, începând cu 2035, să nu mai poată fi comercializate autovehicule noi clasice este o greșeală
Green New Deal, cel mai important pachet legislativ de mediu propus la nivelul Uniunii Europene, trebuie să meargă mai departe, susținut și promovat. Cu înțelegerea și acceptarea situațiilor pe care le trăim azi. Europa de acum nu mai este cea din urmă cu doi ani, iar viața în bătrânul continent e profund schimbată. Războiul de distrugere dus de Rusia în Ucraina, precum și războiul hibrid dus de Rusia împotriva occidentului, transpus în criza energetică prin care trecem, nevoia de a regândi circuitele economice în funcție de noile realități în ce privește lanțurile de aprovizionare, inflația care a atins cote extreme, toate acestea trebuie să fie un „reality check” în ce privește dorința noastră de a duce mai departe Green New Deal în fix forma gândită acum câțiva ani.
Recenta decizie luată la nivelul Uniunii, în ce privește reducerea emisiilor de CO2, prin care urmează ca, începând cu 2035, să nu mai poată fi comercializate autovehicule noi cu combustie internă este o greșeală. Suntem, cum spuneau și colegii mei din EPP, în situația în care Europa riscă să se confrunte cu un „efect Havana”, iar după 2035 să avem în Europa doar mașini clasice, în condițiile în care cele noi, electrice, fie nu există, fie au încă prețuri prohibitive.
Să mizăm totul pe o trecere bruscă la mașina electrică este o greșeală. Tranziția trebuie să fie una cerută de piață, nu impusă, astfel încât să avem nu doar un transport curat, nepoluant, însă și sustenabil și eficient din punct de vedere economic.
EPP, cel mai mare grup politic din Parlamentul European rămâne neclintit în decizia de a susține politicile de mediu din cadrul Green New Deal. Trebuie, fără îndoială, să facem mai mult în ce privește reducerea emisiilor, însă o interzicere completă a mașinilor clasice este prea mult, iar efectele asupra economiei și sectorului auto din Europa ar putea fi devastatoare.
Mircea Hava europarlamentar PNL
Membru al PPE
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Viceprimar ales, la mai bine de un an de când au fost preluate mandatele, într-o comună din Alba. Motivul: ,,Aveau majoritate, dar n-au reușit să ajungă la un consens”
Viceprimar ales, la mai bine de un an de când au fost preluate mandatele, într-o comună din Alba. Motivul: ,,Aveau majoritate, dar n-au reușit să ajungă la un consens” Timp de mai bine de un an, comuna Cut, din județul Alba, s-a confruntat cu o situație neobișnuită. Abia recent, după luni bune de când și-au […]
Vești bune pentru transportul în comun din Baia de Arieș: Microbuz electric și stație de încărcare. Valoarea achiziției, peste 1.000.000 de lei
Vești bune pentru transportul în comun din Baia de Arieș: Microbuz electric și stație de încărcare. Obiectivele investiției Primăria Baia de Arieș urmează să achiziționeze un microbuz electric și o stație de încărcare standard pentru transportul din comun din oraș. Valoarea achiziției este de 1.140.915,91, fără TVA. Citește și: VIDEO | Investiții cu fonduri europene, […]
Câți bugetari vor fi dați afară: Coaliția de guvernare a ajuns la un acord. „Cheltuielile de personal, cu 10% mai mici în 2026”
Câți bugetari vor fi dați afară: Coaliția de guvernare a ajuns la un acord. „Cheltuielile de personal, cu 10% mai mici în 2026” Liderii Coaliției de guvernare au ajuns, marți, 11 noiembrie 2025, la un acord în privința reformei administrației locale și centrale. Varianta la care au căzut de acord liderii PSD, PNL, USR și […]

