Comunicat de presă| Mircea Hava: Recenta decizie luată la nivelul Uniunii, prin care urmează ca, începând cu 2035, să nu mai poată fi comercializate autovehicule noi clasice este o greșeală
Comunicat de presă| Mircea Hava: Recenta decizie luată la nivelul Uniunii, prin care urmează ca, începând cu 2035, să nu mai poată fi comercializate autovehicule noi clasice este o greșeală
Green New Deal, cel mai important pachet legislativ de mediu propus la nivelul Uniunii Europene, trebuie să meargă mai departe, susținut și promovat. Cu înțelegerea și acceptarea situațiilor pe care le trăim azi. Europa de acum nu mai este cea din urmă cu doi ani, iar viața în bătrânul continent e profund schimbată. Războiul de distrugere dus de Rusia în Ucraina, precum și războiul hibrid dus de Rusia împotriva occidentului, transpus în criza energetică prin care trecem, nevoia de a regândi circuitele economice în funcție de noile realități în ce privește lanțurile de aprovizionare, inflația care a atins cote extreme, toate acestea trebuie să fie un „reality check” în ce privește dorința noastră de a duce mai departe Green New Deal în fix forma gândită acum câțiva ani.
Recenta decizie luată la nivelul Uniunii, în ce privește reducerea emisiilor de CO2, prin care urmează ca, începând cu 2035, să nu mai poată fi comercializate autovehicule noi cu combustie internă este o greșeală. Suntem, cum spuneau și colegii mei din EPP, în situația în care Europa riscă să se confrunte cu un „efect Havana”, iar după 2035 să avem în Europa doar mașini clasice, în condițiile în care cele noi, electrice, fie nu există, fie au încă prețuri prohibitive.
Să mizăm totul pe o trecere bruscă la mașina electrică este o greșeală. Tranziția trebuie să fie una cerută de piață, nu impusă, astfel încât să avem nu doar un transport curat, nepoluant, însă și sustenabil și eficient din punct de vedere economic.
EPP, cel mai mare grup politic din Parlamentul European rămâne neclintit în decizia de a susține politicile de mediu din cadrul Green New Deal. Trebuie, fără îndoială, să facem mai mult în ce privește reducerea emisiilor, însă o interzicere completă a mașinilor clasice este prea mult, iar efectele asupra economiei și sectorului auto din Europa ar putea fi devastatoare.
Mircea Hava europarlamentar PNL
Membru al PPE
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Comunicat de presă | PSD Alba: Administrații social-democrate eficiente: Investiții importante la Gârda de Sus, Poșaga de Jos și Albac după un an de mandat
PSD Alba: Administrații social-democrate eficiente: Investiții importante la Gârda de Sus, Poșaga de Jos și Albac după un an de mandat La un an de la preluarea mandatului, administrațiile locale din Gârda de Sus, Poșaga de Jos și Albac, conduse de primari social-democrați aflați la primul lor mandat, derulează o serie de proiecte de investiții […]
Vești bune pentru elevii Liceului Tehnologic Silvic Câmpeni: Investiție de aproape 300.000 lei în echipamente și materiale didactice
Vești bune pentru elevii Liceului Tehnologic Silvic Câmpeni: Investiție de aproape 300.000 lei în echipamente și materiale didactice Primăria din Câmpeni urmează să achiziționeze materiale și echipamente didactice pentru dotarea atelierului de practică pentru Liceul Tehnologic Silvic Câmpeni. Licitația are valoarea de 298.165.65 de lei, finanțare făcută prin PNRR. Obiectul achiziției este achiziția de material […]
Iarna 2025 – 2026, în Alba: Cinci drumuri judeţene cu o lungime de 26,21 km, închise începând cu 15 noiembrie. Cum se va interveni pentru deszăpezire
Iarna 2025 – 2026, în Alba: Cinci drumuri judeţene cu o lungime de 26,21 km, închise începând cu 15 noiembrie. Cum se va interveni pentru deszăpezire Consiliul Județean Alba a stabilit marți, 11 noiembrie 2025, planul operativ de acţiune privind prevenirea şi combaterea înzăpezirii drumurilor judeţene în perioada de iarnă 2025-2026 Activitatea de deszăpezire pentru […]

