Rămâi conectat

Actualitate

Compania Vitesco a numit moldovenii „persoane exotice”. Explicațiile companiei: Regretăm, afișul va fi dat jos

Publicat

în

Compania Vitesco a numit moldovenii „persoane exotice”. Explicațiile companiei: Regretăm, afișul va fi dat jos

Nenumărate controverse au fost stârnite de către un panou publicitar așezat în Piața 700 din Timișoara, după ce moldovenii au fost numiți „persoane exotice”. Corporația Vitesco a oferit un punct de vedere după ce a fost contactată de HD Hartmann, arată DCNEWS.ro.

Ca urmare a apariției unui afiș apreciat ca insultător la adresa muncitorilor români, afiș creat de către cunoscuta companie germană VITESCO, analistul DefenseRomania HD Hartmann a decis să discute direct cu corporația germană, declanșând un dialog incisiv cu directorul de comunicare media, doamna Simone Geldhaeuser. De la bun început trebuie să subliniem că Simone a răspuns în timp real și cu seriozitate solicitărilor analistului nostru.

Electrica Furnizare Discount

Conform propriilor sale declarații, HD Hartmann a dorit să știe cum un astfel de afiș insultător poate fi tolerat de către compania Vitesco, mai ales că a fost prezentat public în Timișoara. Prin text și imagine, echipa de comunicare a Vitesco Technologies Romania a insultat, practic de cel puțin trei ori pe metrul pătrat, muncitorii moldoveni, folosind unul dintre cele mai toxice cuvinte și încărcate negativ rasial, anume ”exotic”. O asemenea lipsă de cultură și de educație, o asemenea neînțelegere a sensurilor cuvintelor în limba română, o indiferență obraznică față de contextul istoric și antropologic al folosirii cuvântului ”exotic”, reprezintă o dovadă vie că lucrurile trebuie să se schimbe și în domeniul comunicării publicitare din România.

De prea multe ori observăm în România o lipsă cronică de ani de școală și de cunoaștere a publicului cărora se adresează mesajele publicitare pentru a nu reacționa direct și imediat la modul prin care unii înțeleg să trateze diferit, pentru Occident și pentru Orient, diversele mesaje adresate publicului românesc. După cum veți observa, HD Hartmann explică foarte clar companiei Vitesco unde și cum a greșit, cerând lămuriri și prezentarea măsurilor pe care compania intenționează să le ia pentru a remedia situația.

Mostră de limbaj insensibil, cinic, ”political correct”

Mai mult, insulta a fost agravată de superficialitatea răspunsului pentru media românească care a pus întrebări, primit de la o angajată a filialei Vitesco din România. Răspunsul care a fost prezentat presei românești în limba Engleză (fapt notat negativ de către toți cei care l-au primit) este o mostră de limbaj insensibil, cinic, ”political correct” care nu acordă atenția necesară problemei reale create de acel afiș.

S-au mai întâlnit cazuri de folosire ca panaceu universal a politicilor de incluziune și diversitate pentru a acoperi grave greșeli de comunicare a unei companii. Pentru HD Hartmann atitudinea aroganta a angajatei românce a fost picătura care a umplut paharul. Ca atare un dialog direct și onest s-a declanșat între reprezentanții coporației din Germania și analistul DefenseRomania.

Crasă lipsă de educație

Justificarea angajatei românce că în alte versiuni ale aceluiași afiș, apar olteni, ardeleni sau bavarezi, nu indică diversitate ci crasă lipsă de educație. Dacă vorbești de incluziune prin politica de diversitate nu poti să aduci în discuție identitatea de gen, sexuală, rasială sau națională a categoriei socio-profesionale pe care dorești să o incluzi. Simpla menționare a unei astfel de identități duce la situarea beneficiarului unei astfel de politici într-o poziție de inferioritate față de cel care are bunăvoința ”superioară” de a promova diversitatea.

Noțiunea feneroasă de diversitate folosit ca instrument de implementare a noilor politici corporatiste nu poate produce dezechilibre între elementul superior (de includere) față de cel inferior (cel inclus). Este prima greșeală elementară pe care o fac cei care nu cunosc sensul real al unei campanii de incluziune, folosind aiuristic cuvintele noii propagande pentru a fi în ton cu noua modă. Pentru că nu se înțelege în mod real sensul politicilor de incluziune, exact ca la orice propagandă falsă, se folosesc cuvinte și expresii care provoacă iritare mai mult, mai ales dacă nu se respectă sensibilitățile celor integrați prin generozitatea ”omului superior”.

„Dacă asemenea afiș apărea în Germania, scandalul era cât casa”

Rezultatul unei astfel de grave necunoașteri devine ”exotic”, adică perfect contrariu a ceea ce se dorește prin politica de diversitate. Ca să fim foarte clari, nu există persoane exotice, cum nicăieri în lume nu există dreptul unei corporații de a își denumi angajații ca fiind exotici. Dacă asemenea afiș apărea în Germania sau în orice altă țară occidentală, scandalul era cât casa, mulți șefi din respectiva corporație fiind concediați pe loc.

Dacă vrem o ”țară ca afară” atunci și reacțiile noastre la adresa insultelor trebuie să fie tot ”ca afară”. Noi românii ne-am obișnuit să ne lăsăm tărăți de tot felul de activiști ai noilor propagande în noroiul insultei. A venit timpul să spunem clar tuturor corporațiilor că sunt cetățeni cu obligații egale cu ale noastre și că nu se pot accepta insultele doar că vin de la occidentali. Mai mult, a acoperi această insultă cu declarația de tip identitară ”și eu sunt moldoveancă”, în contextul în care vorbești de politici de diversitate a unei corporații, este un non sens și o fugă de răspundere a persoanei respective.

De la începutul dialogului său cu compania Vitesco, totul părea extrem de negativ. La prima solicitare a lui HD Hartmann, reprezentanta companiei Vitesco a răspuns cu un text copy paste, fără a adresa problema creată. Cum analistul nostru vorbește și scrie perfect în limba engleză, acesta și-a luat timpul de a explica exact sensul insultei, efectuând un exercițiu pedagogic prin explicarea sensurilor reale ale incidentului. La finalul mesajului său, HD Hartmann a cerut să fie respectat și să primească un răspuns real, gândit și muncit, nu un răspuns de roborot corporatist. Un al doilea răspuns a fost mult mai amplu și mai uman.

Vă prezentăm spre analiza publicului mesajele dintre HD Hartmann și Vitesco.

Dear…..,

Thank you again for your clear email and your detailed explanation.

Please see our answer also in Romanian language below.

We take this issue very seriously!

Vitesco Technologies apologizes to anyone in Romania who has felt offended by the poster. It was meant to positively highlight our appreciation and desire for diversity and inclusion at work. We understand that the poster was perceived as insulting and harmful. In creating and publishing this poster, Vitesco Technologies Romania should have been much more sensitive in their judgement.

While we analysed our internal processes and any shortcomings that have led to this event, we have taken the following immediate steps:

1. There will be intensive and clear discussions with those involved in this issue
2. The poster has already been removed
3. We will train our teams on diversity & inclusion issues to ensure they have a heightened awareness

Best,

Simone

———————————

Romanian Language:

Dear……,

Vă mulțumesc din nou pentru e-mail și explicația dvs. detaliată.

Luăm această situație în serios.

Vitesco Technologies își cere scuze față de orice persoană care s-a simțit jignită de afiș. Acesta a fost creat să evidențieze în mod pozitiv aprecierea și dorința noastră pentru diversitate și incluziune la locul de muncă. Înțelegem că afișul a fost perceput ca insultător. La crearea și publicarea acestui poster, echipa Vitesco Technologies România ar fi trebuit să fie mai sensibilă în ceea ce privește abordarea acestui concept.

În timp ce ne-am analizat etapele conceperii afișului, care au dus la acest incident, am luat următoarele măsuri imediate:

1. Vor exista discuții intense și clare cu cei implicați în această problemă
2. Afișul respectiv a fost eliminat
3. Ne vom instrui echipele cu privire la problemele legate de diversitate și incluziune pentru a ne asigura că pot face o evaluare corectă și asertivă.

Mit freundlichen Grüßen / Best regards,

Simone Geldhäuser
Head of Media Relations
Vitesco Technologies
Besucheradresse / Visitor address:
Vitesco Technologies GmbH
Siemensstraße 12, D-93055 Regensburg
Rechnungsadresse / Invoice address:
Vitesco Technologies GmbH
Postfach 200230, D-93061 Regensburg
Tel: +49 941 2031 61302
Fax: +49 941 790 9961302
Mobil: +49 16090725327
E-Mail: [email protected]

Von:

Gesendet: Donnerstag, 19. August 2021 11:56
An: Geldhaeuser, Simone <[email protected]>
Betreff: RE: Racist Vitesco Billboard in Timisoara Romania

Dear Simone,

Your superficial answer is more insulting. Moldavians are not minorities in Romania… they are Romanians. So the diversity policies do not apply… Your lack of understanding of the serious insult your company painted on the walls of Timisoara pose more questions than your very naïve and inconsiderate corporate message.

One can promote diversity by including the people who are naturally discriminated, who are part of national, gender, linguistic, racial, sexual and medical minorities. Moldavians are not. Your publicity message is even more insulting about their attitude towards work ethic and social values.

As well, your communication team makes another huge mistake: we speak Romanian language in Romania, as such your answer for the Romanian public should be in Romanian language. A very uneducated Vitesco employee (Romanian lady) send the Romanian press institutions (as answer to their inquire)s a political correct, insensitive English language message. Try this arrogant approach in Germany or any other countries your company is working with! See how you shall be perceived as an “open and diverse” company. This answer look to me more like a colonial treatment of an occupied territory rather than a respectful treatment of a member state of European Union and partner of Germany in the world.

Third and the most insulting mistake is that your company is allowing an general insult towards Moldavians to be a publicity stunt: the man sitting is the Moldavian, meaning the Moldavian is lazy and does not care. This image is a superficial and preconception. This propaganda could be seen only in the times of the Soviet Union, when Moldova was annexed to the URSS, and the soviet attitude towards work and social values were touted as superior. Your company promotes an insensitive and arrogant sense of superiority towards the “natives” that in the name of diversity are accepted to work near the superior people.

Your company does not address the insulting usage of the word “exotic” that has a very complicated and serious negative meaning in the Romanian language (the word is an imported one, not being from the local, regional or national language pool). Usually the word is used for Africans or for some very backyarder civilizations. Romanian people are not “exotic”. In fact for the education of Vitesco company and its employees no human being in this world is exotic. As for Western civilization it is one of the most racist words one could use in characterizing a person, a culture or a civilization. So the usage of this word is in itself a serious and grave insult towards Romanians.

As such I would like to interview one of your business leaders, CEO the HR vice president, in order to address these very serious issues I am raising regarding Vitesco’ racist billboard image in Timisoara.

The main questions will be:

First Question: Does Vitesco have these policies (as explained in this email) towards other nations and countries, or is it only Romania considered an exotic culture, where only because of the “generosity of the superior culture from Vitesco” natives are allowed to work with the German workers?

Second question is : who is paying with his/her job and career for these serious insults and for the careless media answer received after the insults were discovered?

Third question: Who is going to address this wrong policy issues? How your company will change its message for a more inclusive, diverse and really respectful policy towards all the non German workers?

I am expecting a real answer with real people to speak to. As you may see I am respecting your company by explaining the problem and using arguments, so I expect the same treatment from you. I do expect a professional answer from your company, not like the one you just sent me.

Thank you,

www.defenseromania.ro

Sent from Mail for Windows 10
From: Geldhaeuser, Simone
Sent: Thursday, August 19, 2021 9:04 AM
Subject: AW: Racist Vitesco Billboard in Timisoara Romania

Dear ……,

Thank you for your information, please see enclosed our statement about the mentioned issue:

It was not our intention to insult any nationality or culture. The goal of the advertisement was to address that diversity is important to us, and that our company benefits from a global team.

We regret if there was any harm caused. Your feedback is taken seriously. The poster will be taken down in the next days.

Best, Simone

Von: >
Gesendet: Mittwoch, 18. August 2021 22:41
An: Geldhaeuser, Simone <[email protected]>
Betreff: FW: Racist Vitesco Billboard in Timisoara Romania

From:
Sent: Wednesday, August 18, 2021 4:27 PM
To: [email protected]
Subject: Racist Vitesco Billboard in Timisoara Romania

I am coming back with my request for answers regarding this racist billboard.

Thank you,

Content Director

www.defenseromania.ro

Sursa foto: Vasile Ernu

Publicitate

Actualitate

Vaccinarea cu schema completă de 5 ori mai eficientă decât cea incompletă, cu o singură doză: STUDIU

Publicat

în

Vaccinarea cu schema completă de 5 ori mai eficientă decât cea incompletă, cu o singură doză: STUDIU

Vaccinarea cu schema completă protejează de 5 ori mai mult decât cea incompletă, cu o singură doză, arată un studiu internațional, potrivit RO Vaccinare.

Studiul citat pe pagina de Facebook RO Vaccinare a fost realizat de CDC (Centrul pentru Controlul și Prevenția Bolilor).

Persoanele vaccinate cu schemă completă au avut un risc de peste 5 ori mai mic de a se infecta cu SARS CoV-2, comparativ cu persoanele care nu au fost vaccinate cu schemă completă, este concluzia studiului. Vaccinurile COVID-19 oferă o protecție puternică împotriva formelor grave și a decesului chiar și pentru varianta Delta. Cel mai bun mod de a vă proteja pe voi și pe cei din jur este să vă vaccinați, este concluzia RO Vaccinare.

Electrica Furnizare Discount

Sursa: stiripesurse.ro

Citește mai mult

Actualitate

Pensie 2021: Care este noua formulă de calcul pentru stabilirea cuantumului pensiei. Ce înseamnă punct de referință

Publicat

în

Pensie 2021: Care este noua formulă de calcul pentru stabilirea cuantumului pensiei. Ce înseamnă punct de referință

O nouă formulă de calcul pentru stabilirea cuantumului pensiei se va aplica începând din 2021, anul intrării în vigoare a noii legi a pensiilor.

Noua lege introduce în formula de calcul a pensiilor noțiunea de punct de referință, care, în 2021, va avea o valoare de 75 de lei. Conform formulei de calcul, ”cuantumul pensiei se determină prin înmulțirea numărului total de puncte realizat de asigurat cu valoarea punctului de referință”.

Ce înseamnă punct de referință

Electrica Furnizare Discount

Punctul de referință reprezintă raportul dintre valoarea punctului de pensie, care este acum de 1.100 lei, și nivelul mediu al stagiilor de cotizare prevăzute de legislația anterioară, adică 25.

Tot până în 2021, ar urma să crească inclusiv valoarea punctului de pensie, după cum urmează:

– 1.775 de lei până la 1 septembrie 2020,

– 1.875 de lei până la 1 septembrie 2021.

În același timp, începând din 2022, valoarea punctului de referință se va indexa, anual, cu rata inflației și 50% din creșterea reală a câștigului salarial brut realizat, arată Avocatnet.

Formula de calcul

Anterior adoptării acestei legi, cuantumul pensiei era stabilit prin înmulțirea punctajului mediu anual realizat de asigurat cu valoarea unui punct de pensie. La rândul lui, punctajul mediu era determinat prin împărțirea numărului de puncte rezultat din însumarea punctajelor anuale ale asiguratului la numărul de ani corespunzător stagiului complet de cotizare, potrivit Legii nr. 263/2010.

Prin urmare, noua formulă de calcul va fi ușor diferită de cea folosită anterior. „Numărul total de puncte realizate de asigurat se obține din însumarea punctajelor anuale ale acestuia. Punctajul anual al asiguratului se determină prin împărțirea la 12 a sumei punctajelor lunare realizate într-un an calendaristic. Punctajul lunar se calculează prin raportarea venitului brut lunar realizat sau, după caz, a venitului lunar asigurat, care a constituit baza de calcul a contribuției de asigurări sociale, la câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat din anul respectiv”, se arată în noua lege.

Ce pensii vor fi recalculate

Noua lege a pensiilor prevede mai multe situații de recalculare a pensiilor. Astfel, potrivit documentului, „pensiile stabilite pe baza legislației anterioare devin pensii în înțelesul prezentei legi și se recalculează prin înmulțirea numărului total de puncte realizat cu valoarea punctului de referință (…), cu excepția pensiilor stabilite în fostul sistem de pensii și alte drepturi de asigurări sociale ale agricultorilor anterior datei de 1 aprilie 2001 care se recalculează conform art.167 (adică șase luni mai târziu – n.red.)”, scrie în lege.

Dacă după recalculări va rezulta o pensie mai mică decât cea plătită/cuvenită, atunci se va păstra cel mai avantajos cuantum, mai scrie în document. Totuși, oricare cuantum ar fi mai avantajos, pensia recalculată nu va putea fi mai mică decât nivelul pensiei minime. Se vor produce și următoarele transformări:

– pensiile anticipate din prezent vor deveni pensii pentru limită de vârstă,

– pensiile anticipate parțiale fără diminuare vor deveni pensii pentru limită de vârstă,

– la data îndeplinirii condiţiilor pentru acordarea pensiei pentru limită de vârstă, pensia de invaliditate va deveni pensie pentru limită de vârstă. Transformarea se va face din oficiu, cu acordarea pensiei mai avantajoase.

Pensie anticipată

Începând din 1 septembrie 2021, va exista numai un singur tip de pensie anticipată, în condițiile în care acum sunt două tipuri. Mai exact, dacă acum avem pensia anticipată (fără penalizare de cuantum) și pensia anticipată parțială (cu penalizare de cuantum), în viitor vom avea numai pensia anticipată (cu penalizare de cuantum).

Astfel, viitoarea pensie anticipată se va acorda cu cel mult cinci ani înainte de împlinirea vârstei-standard de pensionare și va putea fi solicitată de persoanele care au realizat stagiul complet de cotizare (adică vechime legală în muncă de 35 de ani) și de românii care l-au depășit cu până la opt ani.

„Cuantumul pensiei anticipate se stabilește prin diminuarea cuantumului pensiei pentru limită de vârstă, în raport cu stagiul de cotizare realizat peste stagiul complet de cotizare (…) și cu numărul de luni cu care s-a redus vârsta standard de pensionare (…)”, potrivit prevederilor noii legi

Sursa: dcbusiness.ro

Citește mai mult

Actualitate

Creșterea prețului la benzină şi motorină, analizată de Consiliul Concurenței: Ce este monitorul preţurilor pentru carburanţi

Publicat

în

Creșterea prețului la benzină şi motorină, analizată de Consiliul Concurenței: Ce este monitorul preţurilor pentru carburanţi

În cursul zilei de luni, 18 octombrie, Consiliul Concurenței a anunțat că are în derulare o analiză pe piața comercializării angro de carburanți auto cu scopul de a identifica factorii care au determinat recentele majorări de prețuri ale carburanților, precum și eventualele disfuncționalități ale pieței.

Potrivit unui comunicat al Consiliului Concurenței, în cadrul acestui studiu, declanșat la începutul lunii septembrie, autoritatea de concurență solicită informații și documente tuturor operatorilor implicați, dar și opinii ale autorităților publice cu atribuții în domeniu, scrie Mediafax.

În urma analizei, Consiliul Concurenței poate propune recomandări, respectiv măsuri în vederea remedierii, atenuării şi prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenței şi, implicit, asupra consumatorilor, iar în cazul în care descoperă încălcări ale legii, inițiază procedurile necesare pentru a le sancționa.

Electrica Furnizare Discount

De altfel, comercializarea carburanților atât angro, cât și cu amănuntul a fost în mod constat în atenția Consiliului Concurenței. Reprezentanții instituției susțin că autoritatea de concurență a sancționat 3 companii din domeniul comercializării angro de carburanţi cu amenzi totale de 3,7 milioane euro pentru participarea la o înţelegere anticoncurenţială, constând în fixarea preţurilor, discounturilor şi adaosurilor comerciale, împărţirea clienţilor şi a surselor de aprovizionare.

De asemenea, aceștia reamintesc că autoritatea de concurență a sancționat şase companii petroliere (OMV Petrom SA, OMV Petrom Marketing, Rompetrol Downstream SRL, Mol Romania Petroleum Products SRL, ENI Romania SRL și Lukoil Romania SRL) cu amendă de 205 milioane euro pentru încheierea unei înţelegeri anticoncurenţiale. Consiliul Concurenței precizează că a câștigat procesele cu toate companiile petroliere care au fost amendate și care au contestat decizia autorității, instanța confirmând încălcarea legii concurenței.

„Pentru a stimula concurența pe piața comercializării carburanților, autoritatea de concurență a lansat aplicaţia Monitorul preţurilor pentru carburanţi, care afişează preţurile pentru toate tipurile de carburanţi (benzină şi motorină) practicate în reţelele OMV, Petrom, Rompetrol, Mol, Lukoil, Socar şi Gazprom din întreaga ţară. Monitorul preţurilor pentru carburanţi este valabil atât sub formă de aplicație web, www.monitorulpreţurilor.info, cât şi ca aplicație mobilă (IOS și Android) ce poate fi descărcată din App Store şi Google Play, oferind multiple facilități de căutare, sortare și filtrare a datelor”, se mai arată în comunicat.

Sursa: dcbusiness.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare