Rămâi conectat

Actualitate

CNAS: Șefii tuturor caselor județene de asigurări de sănătate au fost suspendați din funcție. Posturile vor fi scoase la concurs

Publicat

în

cas-albaContractele de management ale președinților-directori generali ai caselor județene de asigurări de sănătate au încetat în data de 30 septembrie în urma actualizării indicatorilor de performanță, a anunțat joi CNAS.

Potrivit unui comunicat de presă al CNAS remis Agerpres, până la organizarea concursurilor de ocupare a acestor posturi au fost numiți președinți-directori generali interimari, persoane care îndeplinesc condițiile necesare.

Modificarea în proporție de peste 50% a indicatorilor de performanță generali și specifici și cerințele specifice postului de președinte-director general s-a realizat ținând cont de actualele obiective ale sistemului de asigurări sociale de sănătate, precizează sursa citată.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Am considerat necesară această redefinire a obiectivelor, indicatorii de performanță erau perimați. Președinții-directori generali revocați din funcție au posibilitatea să participe la concursurile care vor fi organizate pentru ocuparea acestei funcții în concordanță cu noii indicatori”, a declarat Vasile Ciurchea, președintele CNAS, potrivit comunicatului de presă.

Actualizarea indicatorilor s-a realizat cu precădere ținând cont de gradul actual de informatizare a sistemului asigurărilor sociale de sănătate, informează sursa citată.

CNAS precizează că introducerea cardului național de sănătate dă o nouă dimensiune a activității caselor de asigurări de sănătate din punct de vedere al monitorizării, evaluării, validării și decontării serviciilor medicale.

„Îmbunătățirea colaborării cu furnizorii de servicii medicale în interesul asiguraților este un obiectiv prioritar al sistemului de asigurări de sănătate. Creșterea responsabilității și a transparenței în utilizarea eficientă a fondurilor din sistem este o altă prioritate transpusă în actualii indicatori de performanță. Creșterea disciplinei contractuale și financiare. Responsabilizarea președinților-directori generali, manageri locali ai sistemului public de sănătate, prin operaționalizarea și cuantificarea mai clară și mai obiectivă a rezultatelor activității lor. Astfel, numărul de indicatori de performanță a crescut de la 65 la 111”, a explicat CNAS. (C.M.)

sursa: agerpres

 

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Persoanele care se află în dificultate financiară, sprijinite de către ANPC. Cine poate beneficia de ajutor

Publicat

în

Persoanele care se află în dificultate financiară, sprijinite de către ANPC. Cine poate beneficia de ajutor

Persoanele care se află în dificultate financiară pot fi sprijinite de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, prin Direcţia de Insolvenţă a Persoanelor Fizice.

Astfel, consumatorii care au accesat credite, au acumulat datorii şi nu le mai pot face faţă pot apela la procedura specifică, de insolvenţă a persoanelor fizice, prevăzută de Legea nr. 151/2015.

Elit - Gustul Desăvârșit

În cadrul întâlnirii periodice a Comisiei de Insolvenţă la Nivel Central – organism care reuneşte reprezentanţi ai ANPC, ai Ministerelor de Finanţe, al Muncii şi Protecţiei Sociale, al Justiţiei şi Oficiului Naţional al Registrului Comerţului – care s-a desfăşurat pe 10 august 2022, cu participarea vicepreşedintelui ANPC, Sebastian Hotca, au fost discutate condiţiile actuale pe care le prevede Legea nr.151/2015 şi posibilităţile amendării acesteia, în viitoarea sesiune parlamentară.

Acest demers este necesar pentru ca legislaţia în domeniu să fie actualizată, în conformitate cu evoluţia economică a momentului, astfel încât un număr cât mai mare de consumatori să poată avea acces la cele trei tipuri de proceduri.

‘Dorim ca accesibilitatea procedurilor de insolvenţă a persoanelor fizice să fie cât mai la îndemâna consumatorilor, iar pentru aceasta şi pentru alte lămuriri, îi aşteptăm la sediile noastre din toată ţara, pentru a le oferi consiliere gratuită şi sprijin’, a spus Ruxandra Badea, director al Direcţiei de Insolvenţă a Persoanelor Fizice

Prin procedura de insolvenţă a persoanelor fizice, este reglementată situaţia în care datoriile persoanelor fizice pot fi reeşalonate pe o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea de prelungire încă un an. Persoanele fizice care au bunuri sau venituri urmăribile şi nu se încadrează pentru procedura pe bază de plan de rambursare pot opta pentru procedura prin lichidare de active.

Persoanele fizice care au peste vârsta standard de pensionare şi au pierdut jumătate sau total capacitatea de muncă pot beneficia de ştergerea datoriei, în cazul în care valoarea acesteia este de maximum 10 salarii minime pe economie.

Persoanele interesate să acceseze aceste proceduri se pot informa de pe site-ul ANPC sau pot lua legătura cu birourile teritoriale de insolvenţă din cadrul comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Peste 80% din românii care lucrează de acasă ar reveni la birou dacă angajatorul ar acorda beneficii: Sondaj

Publicat

în

Peste 80% din românii care lucrează de acasă ar reveni la birou dacă angajatorul ar acorda beneficii: Sondaj

Un sondaj realizat de o platformă de recrutare online arată că ăeste două treimi dintre români lucrează exclusiv de acasă sau împart biroul de la domiciliu cu cel din sediul companiei, iar cei mai mulţi salariaţi ar merge fizic mai de la locul de muncă dacă angajatorul le-ar oferi o serie de beneficii.

Conform datelor centralizate, în prezent, 24% dintre angajaţi spun că lucrează exclusiv „remote”, alţi 34% împart biroul de acasă cu cel din sediul angajatorului şi doar 42% s-au întors complet la birou.

Deşi activitatea de la distanţă rămâne modul de lucru preferat, 84% dintre respondenţi spun că ar fi convinşi să vină mai des la birou dacă angajatorul le-ar acorda beneficii care să le dea mai mult confort şi să-i facă să se simtă ca acasă, arată un sondaj BestJobs preluat de Agerpres.

Elit - Gustul Desăvârșit

Astfel, pe lista beneficiilor se află: mâncarea sau gustările gratuite (44%), un design al biroului care să permită distanţarea de colegi (31%) şi care să includă mai multe zone verzi (31%), un spaţiu de relaxare (29%), o atmosferă plăcută de lucru în colectiv (27%) şi, nu în ultimul rând, acces nelimitat la fructe şi cafea (21%). Totodată, 13% au declarat ar fi mai plăcut să meargă la birou dacă angajatorul le-ar permite să îşi aducă animalul de companie la job.

Cele mai răspândite beneficii acordate de companii, atât echipelor existente, cât şi pentru poziţiile pentru care recrutează în prezent prin platforma online, rămân în continuare bonurile de masă, cursurile de specialitate şi abonamentele sau asigurările private de sănătate. De asemenea, bonusurile de performanţă sau pentru vacanţă, programele de dezvoltare personală şi de creştere a coeziunii echipei, cafeaua la birou, programul flexibil, decontarea transportului sau zile suplimentare de concediu de odihnă se află pe lista doleanţelor salariaţilor.

Pe de altă parte, mai puţin de jumătate dintre angajaţi se bucură în prezent de facilităţi „extra” la actualul loc de muncă, cum ar fi să aibă spaţii verzi în birou (21%), o sală de relaxare (10%), acces la mâncare şi gustări gratuite (9%) sau la băuturi răcoritoare (7%).

Şase din zece angajaţi afirmă că şi-ar dori ca angajatorul să se preocupe de crearea unui mediu de lucru cât mai plăcut, inclusiv prin oferirea facilităţilor preferate de către angajaţi, iar aproape 14% consideră că angajatorul ar trebui să le dea libertatea să-şi personalizeze spaţiul de lucru pentru a-l face mai primitor şi mai confortabil.

Sursa: tvr.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Producția de grâu în România, în scădere. Petre Daea: Este cu 15, maxim 18% mai mică față de anul trecut

Publicat

în

Producția de grâu în România, în scădere. Petre Daea: Este cu 15, maxim 18% mai mică față de anul trecut

Petre Daea, ministrul Agriculturii, a declarat miercuri, 10 august, că producția de grâu din acest an, obținută la nivel național, este cu 15 până la 18% mai mică decât cea de anul trecut.

„Este mai mică decât anul trecut. Ea este cu 15, maxim 18% mai mică față de anul trecut”, a spus Petre Daea, la finalul ședințeie de Guvern de miercuri.

El spusese anterior că recoltarea grâului s-a încheiat, iar producția acoperă necesarul pentru piața internă și pentru export.

Elit - Gustul Desăvârșit

Ministrul a precizat că săptămâna viitoare va avea cifrele exacte despre producția din acest an.

„Am realizat o producție care asigură confortul economic al fermierilor, deci la o producție la care s-a gândit fiecare fermier, cu excepția a trei zone: Vrancea, Buzău și Galați, sunt zonele unde pierderile de recoltă la grâu nu le crează un confort necesar. Aici lucrurile vor sta într-un alt sertar al sprijinului, în funcție de situație”, a declarat ministrul.

Sursa: antena3.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare