Rămâi conectat

Actualitate

Ce se înțelege prin comportament agresiv la volan? Poliția pregătește sancțiuni dure – proiect

Publicat

în

Ce se înțelege prin comportament agresiv la volan? Agresivitatea la volan sau ”road rage” . Poliția pregătește sancțiuni dure – proiect

Conform unui proiect al Poliției române menit să reducă accidentele din trafic, decesele rezultate în urma acestora, precum și pentru creșterea gradului de siguranță rutieră, se prevede că un ”comportament agresiv” în trafic se va sancționa cu amenda și cu aplicarea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 120 de zile. Ce intră în categoria ”comportament agresiv”.

Prin comportament agresiv se înțelege efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul de vehicul, a uneia dintre următoarele manevre:

Electrica Furnizare Discount

a) deplasarea succesivă de pe o bandă de circulație pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depășirii unui șir de vehicule care circulă în același sens;

b) întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;

c) pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roților motoare;

d) circulația cu vehiculul la o distanță foarte redusă față de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât și în lateral, de natură a intimida conducătorul acestuia;

e) folosirea repetată a semnalelor sonore și/sau luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul care circulă în fața sa să elibereze banda de circulație;

f) conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu drumul numai una dintre roți;

g) mersul cu spatele cu vehiculul în scopul intimidării celorlalți participanți la circulație care circulă în spatele acestuia;

h) realizarea intenționată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii acestuia;

i) conducerea intenționată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public.”

Astfel, executarea, de către conducătorul de autovehicul, pe autostradă, a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulația în sens contrar direcției de mers pe calea unidirecțională, circulația sau traversarea de pe un sens de circulație pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părți carosabile va constitui contravenție și se va sancționa cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni și cu aplicarea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 120 de zile.

Pentru aceasta, Poliția cere ca mai mulți ,,actori” să-și aducă aportul, fiecare conform competențelor, iar participanții la trafic trebuie să dea dovadă de mai multă responsabilitate.

Potrivit aceluiași proiect de act normativ, circulația nejustificată a autovehiculelor pe banda de urgență a autostrăzilor va constitui contravenţie şi se va sancţiona cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile.

De asemenea, se are în vedere la nivelul MAI, reanalizarea cadrului legal ce reglementează procedura de examinare pentru obținerea permisului de conducere, în scopul creșterii nivelului de pregătire a conducătorilor de autovehicule, soluție ce ar contribui la reducerea numărului de accidente rutiere.

În primele 7 luni ale acestui an, principalele 3 cauze generatoare de accidente rutiere grave, în urma cărora au decedat persoane, se prezintă astfel:

1. Viteza neadaptată la conduțiile de drum – 106 accidente, în urma cărora au decedat 119 persoane, iar alte 38 au fost grav rănite.

2. Traversare neregulamentară pietoni – 75 de accidente, în urma cărora au decedat 76 de persoane, iar alta a fost grav rănită.

3. Pietoni pe partea carosabilă – 58 de accidente, în urma cărora au decedat 58 de persoane.

sursă: stiripesurse.ro

Publicitate

Actualitate

CNAIR a pierdut procese pe bandă rulantă cu angajații din cauza nerespectării drepturilor salariale: Peste 260.000 de euro, cheltuieli de judecată, în ultimii 10 ani

Publicat

în

CNAIR a pierdut procese pe bandă rulantă cu angajații din cauza nerespectării drepturilor salariale: Peste 260.000 de euro, cheltuieli de judecată, în ultimii 10 ani

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a plătit peste 1.280.000 de lei (peste 260.000 de euro) cheltuieli de judecată, în ultimii 10 ani, în urma proceselor pierdute cu Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu” care a reprezentat circa 1.500 de angajați, nemulțumiți de nerespectarea contractelor colective de muncă. 

Conducerea companiei de drumuri a avut, în mai multe rânduri, un management defectuos și nu a respectat prevederile contractelor colective de muncă și, din această cauză, angajații au fost nevoiți să își caute dreptatea în instanțele de judecată. În ultimii 10 ani peste 2.000 de membri de sindicat au solicitat asistență juridică, iar în urma acestora au fost deschise peste 1.450 de procese în instanță (în celelalte cazuri, nemulțumirile au fost soluționate pe cale amiabilă).

Compania de drumuri a plătit peste 1.280.000 lei cheltuieli de judecata in procesele pierdute cu sindicatul. La această sumă se adaugă alți bani, reprezentând drepturile salariale. Mai mult decât atât, au fost situații în care, în urma concedierii unui angajat, pe perioada procesului, pe acel post, a fost încadrat un alt salariat. După finalizarea acțiunii în instanță, completul de judecată a hotărât reîncadrarea angajatului concediat și plata tuturor drepturilor salariale. Astfel, incluzând banii dați retroactiv, sunt plătite două persoane și se cheltuie dublu din fondul de salarii.

Electrica Furnizare Discount

Sunt cazuri în care cu bună știință, dar rea credință, este concediat ilegal un salariat incomod. De multe ori incomoditatea este dată de o anumită apartenența politică. După ce se pierde procesul de către companie, această ”procedură” necurată se reia, iar salariatul incomod este din nou concediat. Fondul de salarii este sărăcit și nu mai sunt bani nici măcar pentru majorarea salariilor, în raport cu inflația.

Este o situație pe care sindicatul nu si-o dorește! Dacă conducerea executivă a CNAIR ar respecta clauzele contractuale și prevederile Codului Muncii, nu ar fi nevoie de instanță de judecată și de cheltuirea banilor publici.

Acest lucru se petrece pentru că nici un director nu răspunde personal, din punct de vedere patrimonial, iar banii sunt plătiți din fondurile de la buget de stat. Considerăm că nu trebuie să fie urmate orbește ordinele acelor directori care se cred mai presus de lege și vor să o aplice după bunul plac.

Această politică de resurse umane este total neproductivă. Salariatul nevoit să își caute dreptatea în instanță resimte stres și presiune, mai ales că procesele durează ani de zile și conduc la îmbolnăviri și scăderea randamentului, implicit scăderea productivității. Atât salariații cât și compania are de pierdut! Este o situație care poate fi evitată prin respectarea legii și a angajaților. Oamenii sunt cea mai importantă resursă pentru companie și pentru țară!

Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”

Citește mai mult

Actualitate

Tinerii români și munca: Câți elevi şi studenţi români sunt angajați, față de media europeană?

Publicat

în

Tinerii români și munca: Câți elevi şi studenţi români sunt angajați, față de media europeană?

Potrivit unui studiu prezentat marţi de preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR), Călin Ile, doar 2,5% din studenţii şi elevii români muncesc în timpul studiilor, în timp ce media europeană a elevilor şi studenţilor care au un loc de muncă în timpul studiilor este de 18%, .

El a făcut cunoscute rezultatele studiului în contextul crizei de angajaţi care afectează industria HoReCa.

Deficitul vine în condițiile în care angajatorii pot beneficia de un stimulent financiar lunar, in valoare de 250 lei, pentru fiecare elev si student incadrat in munca pe perioada vacanțelor. Astfel, angajarea elevilor si studentilor se poate realiza pe perioada vacantelor, iar stimulentul financiar se poate acorda pentru o perioada de maximum 60 de zile lucratoare intr-un an calendaristic, pentru fiecare elev si student pentru care s-a incheiat contract individual de munca. Diferenta dintre stimulentul lunar acordat si salariul realizat se suporta de catre angajator din fonduri proprii.

Electrica Furnizare Discount

„Am făcut cunoştinţă cu nişte tineri elevi care doresc să facă o conferinţă pe tema ospitalităţii şi pe care vrem să-i sprijinim. Şi acesta poate fi un răspuns (la criza forţei de muncă din HoReCa, n.r.), pentru că în România doar 2,5% din studenţi şi elevi lucrează, pe când media europeană e undeva la 18%, ca să nu spun de o ţară precum Olanda, care se apropie de 50% din studenţi şi elevi care, în timpul studiilor, practică un job”, a afirmat Călin Ile, în cadrul Conferinţei Naţionale a Industriei Ospitalităţii, potrivit Agerpres.

Liderul FIHR a menţionat că antreprenorii din HoReCa trebuie să susţină importul de forţă de muncă din afara ţării.

„E clar că pentru fiecare operator problema forţei de muncă e astăzi cea mai gravă problemă cu care se confruntă după un an şi jumătate de încercări de a ţine oamenii (…). Trebuie să ne batem pentru susţinerea importului forţei de muncă, pentru că e un mix de soluţii, care, puse cap la cap, s-ar putea să ne atenueze şi nu să ne vindece această mare problemă cu care ne confruntăm”, a precizat Călin Ile.

Preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România a apreciat că singurul scenariu prin care angajatorii din HoReCa pot majora salariile în domeniu ar fi un program de facilităţi fiscale pentru domeniu.

„Lucrăm şi cu străini, lucrăm şi cu români, lucrăm şi cu repatriaţi, lucrăm şi cu tineri, şi cu vârstnici, cu oricine îşi doreşte să lucreze în această industrie. Dar, e un mare ‘dar!’ aici, cât de atractivi suntem pentru ei din punct de vedere financiar, al salariilor, în condiţiile în care suntem o industrie în suferinţă. (…) Noi credem că fără o formă de facilităţi fiscale pe această industrie pentru o perioadă de timp, va fi aproape imposibil să devenim mai atractivi, în condiţiile în care presiunea pe energie este cum este, pe food cost este cum este, şi tot ce înseamnă administrarea business-ului nostru devine mai grea, inclusiv presiunea pe personal. Şi atunci de unde să alocăm resurse suplimentare ca să creştem şi mai mult (salariile, n.r.)? Răspunsul nostru firesc a fost că dacă statul ne-ar ajuta o perioadă de timp, atunci am găsi acele resurse”, a adăugat Călin Ile.

Sursa: g4media.ro

Citește mai mult

Actualitate

Rezultate alegeri în Germania 2021: VICTORIE pentru social-democrați. Au învins la limită coaliţia lui Merkel

Publicat

în

Rezultate alegeri în Germania 2021: VICTORIE pentru social-democrați. Au învins la limită coaliţia lui Merkel

Bucurie mare pentru social-democrații germani. Aceștia au obţinut majoritatea voturilor în alegerile naţionale, care au avut loc duminică.

Ei s-au impus la limită în faţa coaliţiei de centru-dreapta a Angelei Merkel în cursa care în care va fi decis cine îi va urma în funcţia de cancelar al celei mai mari economii europene, scrie AP.

Candidatul de centru-stânga Olaf Scholz, vicecancelar demisionar şi ministru de finanţe, care şi-a ridicat partidul dintr-un declin tot mai accentuat în ultimii ani, a spus că rezultatul este „un mandat foarte clar pentru a asigura că punem laolaltă un guvern bun, pragmatic pentru Germania”, transmite News.ro.

Electrica Furnizare Discount

În ciuda faptului că a obţinut cele mai slabe rezultate într-o astfel de cursă, Uniunea Creştin Democrată a spus, de asemenea, că va contacta partidele mai mici pentru a discuta formarea guvernului, în timp ce Merkel va rămâne interimar până ce succesorul ei va fi învestit.

La primele ore ale zilei de luni, oficialii electorali au spus că după numărătoarea efectuată în toate cele 299 de circumscripţii a arătat că social-democraţii au primit 25,9% din voturi, înaintea blocului cu Merkel, care a obţinut 24,1%.

Niciun partid câştigător în alegeri naţionale din Germania nu a primit mai puţin de 31% dintre voturi până acum.

Având în vedere sistemul electoral german complicat, un rezultat final al mandatelor parlamentare câştigate încă urmează să fie anunţat.

Succesorul lui Merkel va trebui să gestioneze revenirea ţării din criza sanitară, pe care Germania a înfruntat-o relativ bine graţie unor programe ample de redresare. Principalele partide din Germania au păreri foarte diferite legat de taxe şi combaterea schimbărilor climatice. Politica externă, pe de altă parte, nu a fost un subiect foarte prezent în campania recentă.

Orice grup va forma următorul guvern german, a spus Christian Lindner, liderul liber democraţilor, este în regulă pentru că va avea majoritate cu partide de centru.

„Toţi cei din Europa şi dincolo de ea care erau îngrijoraţi legat de stabilitatea Germaniei pot să vadă: Germania va fi stabilă în orice caz”, a declarat el.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare