Ce documente vor trebui să depună evacuații din ”Turturica” pentru a primi cei 400 de lei lunar? FOARTE PUȚINI dintre ei vor îndeplini condițiile
Consiliul Local Alba Iulia va aproba, joi, acordarea unui ajutor de urgenţă pentru plata chiriei, în sumă de 400 lei/familie (persoană singură)/lună, pe o perioada de maximum 6 luni, pentru persoanele evacuate din blocul ”Turturica”, dar și condițiile pe care aceste trebuie să le îndeplinească pentru a primi acest ajutor.
Potrivit documentației care însoțește proiectul de hotărâre, printre cerințe se află prezentarea unui act de identitate valabil, cu domiciliul/reşedinţa în Alba Iulia, prezentarea dovezii că beneficiarul a achitat obligaţiile de plată la bugetul local și prezentarea unui contract de închiriere, în copie şi original (care – ATENȚIE! – potrivit legii trebuie înregistrat și la Fisc, pentru a fi supus impozitării veniturilor pe care le obține proprietarul). Toate acestea, pe lângă prezentarea altor documente destul de greu de obținut, având în vedere situația de până acum a celor evacuați.
Pe de altă parte, depunerea acestor documente este tot o cerință a legii, administrația locală fiind constrânsă să le ceară, pentru a putea acorda acest tip de ajutor.
Astfel, cel mai probabil, situația se va rezolva pentru foarte puțini dintre potențialii beneficiari, restul fiind obligați să se descurce pe cont propriu, sau să accepte celelalte soluții oferite de primărie.
Reamintim că acest ajutor de urgență a fost negociat și obținut de echipa venită special de la București, săptămâna trecută – deputatul Daniel Vasile, Dana Varga, consilier de stat în Guvernul Tudose și secretarul de stat CNCD, Ilie Dincă – pentru a-i susține și ajuta pe evacuați. De asemenea, consilierul local PSD Niculae Bumbu le-a promis că-i va sprijini pentru întocmirea și depunerea dosarelor.
Vă prezentăm mai jos metodologia de acordare a ajutorului de urgenţă constând în plata chiriei, așa cum va fi ea supusă votului consilierilor locali:
1. Procedura de acordare:
– cererea, cu actele necesare, se depun la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială;
– efectuarea anchetei sociale;
– prezentarea dosarului comisiei şi întocmirea procesului verbal de şedinţă;
– întocmire dispoziţie acordare/neacordare, o dată pentru toată perioada;
– stat de plată, întocmit lunar, semnat de beneficiar;
Plata se efectuează lunar, direct proprietarului, în prezenţa beneficiarului.
2. Acte necesare:
– cerere, completată de titularul contractului de închiriere;
– contract de închiriere, copie şi original;
– copie acte de identitate pentru toţi membrii familiei;
– acte justificative pentru toate veniturile, inclusiv Adeverinţa de la Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Alba;
– certificat fiscal cu dovada plăţii obligaţiilor faţă de bugetul local;
– sentinţă de evacuare/ hotărâre încetare plasament/ hotărâre judecătorească de punere în libertate.
3. Monitorizare:
Personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială monitorizează lunar fiecare caz pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor care au stat la baza stabilirii dreptului.
În situaţia în care condiţiile de acordare nu sunt respectate se va înceta ajutorul de urgenţă, începând cu luna următoare.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
Proiect în valoare de peste 11 milioane de lei pentru extinderea rețelei de canalizare în comuna Sălciua: A fost solicitat aviz de mediu
Proiect în valoare de peste 11 milioane de lei pentru extinderea rețelei de canalizare în comuna Sălciua: A fost solicitat aviz de mediu Primăria Sălciua a solicitat aviz de mediu pentru un proiect care prevede extinderea rețelei de canalizare în Sălciua de Sus, Dumești și Sub Piatră. La ora actuală în Comuna Sălciua există un […]