Ce buget au românii pentru cadourile de Moș Nicolae – SONDAJ

PRO ROMÂNIA - Alegeri parlamentare 2020

Românii care trăiesc la oraș au un buget mediu, potrivit celui mai recent studiu de piață, de 300 de lei pentru cadourile de Moș Nicolae.

Mos NicolaeIntenția de a-i „răsfăța” pe cei dragi cu cadouri, chiar dacă sunt de valoare mai mică, este mai ridicată în orașele mici (93,2%), comparativ cu orașele mari (peste 100.000 locuitori) unde numai 87,7% dintre aceștia se vor „alia” cu Moș Nicolae.

USR - Alegeri parlamentare 2020

Cu toate acestea, chiar și în cazul orașelor mari, care au peste 100.000 locuitori, se înregistrează o evoluție pozitivă, comparativ cu anul trecut, a numărului celor care oferă cadouri.

PMP - Alegeri parlamentare 2020

În acest context, dacă în 2014 mai puțin de 80% dintre locuitorii orașelor mari își exprimau intenția de a cumpăra cadouri de Moș Nicolae, în 2015 febra cumpărăturilor a atins mult mai mulți, numărul acestora crescând cu aproape 10 procente, relevă studiul.

În ceea ce privește cadourile oferite de Moș Nicolae, acestea vor fi multe și diversificate, însă vedete vor fi dulciurile, peste 70% dintre orășeni declarând că intenționează să le cumpere pentru a le oferi celor dragi.

În topul preferințelor de cumpărături rămân jucăriile, dar și articolele de îmbrăcăminte/încălțăminte, cosmeticele/parfumurile și fructele.

Potrivit studiului, peste 12% dintre orășeni intenționează să ofere cadou de Moș Nicolae un smartphone sau o tabletă.

De asemenea, pe lângă alte cadouri, cei mai puțin inspirați sau mai ocupați vor oferi și bani.

Potrivit aceluiași studiu, orășenii români vor aloca un buget mediu de 306 lei pentru cadouri. Mai mult, în orașele mari cu peste 100.000 de locuitori suma medie alocată pentru cumpărăturile de Moș Nicolae își continuă trendul ascendent și ajunge la 310 lei, în ușoară creștere comparativ cu cea din anul 2014 (294 lei).

Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici — sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii — 30.000 — 100.000 locuitori, orașe mari — peste 100.000 locuitori) în perioada 26 noiembrie — 2 decembrie 2015. Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu vârsta între 18 și 65 de ani.Marja de eroare a studiului este de plus/minus 3,46%.

Studiul a fost realizat de Mednet Marketing Research Center.

Sursa Agerpres.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419