Rămâi conectat

Actualitate

Categoriile de persoane care vor beneficia de la 1 ianuarie 2016 de pensii militare sau de recalculări

Publicat

în

pensii-militarePotrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial, pensiile ocupaționale pentru militari și politiști vor fi reintroduse din 2016, la cinci ani de la scoaterea acestora. În afară de persoanele care se vor pensiona începând cu data de 1 ianuarie 2016, mai multe categorii de pensionari vor beneficia de recalculări în baza noii legi.

Sistemul pensiilor militare de stat va fi reintrodus de la 1 ianuarie 2016, data la care va intra in vigoare Legea nr.223/2015.  Astfel, vor beneficia de pensii militare politistii, militarii si functionarii publici cu statut special care vor indeplini, de la inceputul anului viitor, conditiile legale de pensionare.

Mai exact, este vorba de cadrele militare, soldatii, gradatii profesionisti, militarii si jandarmii angajati pe baza de contract, preotii militari, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare (incadrati in Ministerul Justitiei sau in unitati subordonate acestuia).

Elit - Gustul Desăvârșit

In afara de cei care vor indeplini conditiile de pensionare incepand cu data de 1 ianuarie 2016, exista si unele categorii de persoane care vor avea parte de recalculari. Este vorba de pensiile militarilor, politistilor si functionarilor publici cu statut special care au fost:

– recalculate in baza Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor;

– revizuite in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala;

– stabilite in baza Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice;

– cele platite in baza Legii nr. 241/2013 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala;

– cele stabilite in baza Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare.

Aceste pensii vor deveni pensii militare de stat, conform Legii nr. 223/2015, si vor fi recalculate in raport cu vechimea valorificata prin ultima decizie de pensie. In acelasi timp, recalcularea se va putea face si in cazul depunerii de documente care n-au fost luate in considerare la stabilirea pensiilor.

Potrivit informatiilor oficiale transmise, la solicitarea AvocatNet.ro, de Ministerul Apararii Nationale (MApN) si Ministerul Afacerilor Interne (MAI), pensiile a peste 142.000 de persoane vor fi recalculate. Concret, este vorba de aproximativ 77.000 de persoane aflate in evidenta Casei de pensii sectoriale a MApN si de peste 65.500 de persoane aflate in evidenta Casei de Pensii Sectoriale a MAI.

Daca in urma recalcularii vor exista diferente intre pensia aflata in plata si cea recalculata, persoanele in cauza vor pastra cuantumul avantajos.

In cadrul sistemului pensiilor militare de stat se vor acorda trei mari categorii de pensii: de serviciu (pentru limita de varsta, anticipata, anticipata partiala), de invaliditate si de urmas, potrivit Legii nr. 223/2015.

sursa:avocatnet.ro

(C.M.)

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Pensionare anticipată fără penalizări: Și mai mulți români vor beneficia de această prevedere

Publicat

în

Pensionare anticipată fără penalizări: Și mai mulți români vor beneficia de această prevedere

Trei localități urmează să se adauge listei deja existente a celor unde locuitorii lor se pot pensiona anticipat fără penalizare dacă au trăit în aceste localități cel puțin trei decenii. Legea permite ca aceștia să beneficieze de o reducere a vârstei standard de pensionare cu doi ani, dat fiind nivelul poluării de acolo, potrivit unui proiect de lege ce a primit marți propunere de adoptare la Camera Deputaților,care va da votul final în Parlament.

Proiectul de lege va adăuga alte trei localități listei celor poluate, locuitorii acestora și cei din apropierea lor (cei de pe o rază de opt kilometri) putând să iasă la pensie cu doi ani mai repede, fără să sufere penalizări.

Mai exact, locuitorilor aflați deja pe lista ce permite reducerea vârstei de pensionare din cauza mediului poluat în care au trăit peste 30 de ani li se vor alătura și cei din Turburea, judeţul Gorj, din Borsec, judeţul Harghita, și cei din Grinţieş, judeţul Neamţ.

Elit - Gustul Desăvârșit

Legea pensiilor (263/2010) prevede că cei ce au locuit multă vreme în anumite zone poluate pot să beneficieze de reducerea vârstei de pensionare, fără a li se aplica penalizările ce, în mod normal, se aplică în situația pensiei anticipate parțiale, notează Avocatnet. În cazul pensionării anticipate parțiale se aplică o scădere procentuală a cuantumului pensiei.

Extinderea listei localităților poluate este necesară, potrivit parlamentarilor, deoarece în comuna Grinţieş este cel mai mare zăcământ de uraniu din întreaga ţară, exploatat până în anii 2000, iar în localitatea Borsec a funcționat, ani la rând, mina cu același nume, iar din cauza activității de extracție, preparare și ardere a cărbunelui, oamenii din zonă au fost expuși noxelor și pulberilor cu efect nociv asupra organismului.

Cea mai recentă modificare a listei localităților poluate în care se poate ieși mai devreme la pensie a avut loc la sfârșitul lunii mai, fiind, după calculele redacției noastre, cea de-a opta din ultima perioadă.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Salariul minim diferențiat: Ce amendă riscă patronii pentru nerespectarea dispozițiilor legii

Publicat

în

Salariul minim diferențiat: Ce amendă riscă patronii pentru nerespectarea dispozițiilor legii

Potrivit unei legi oficializate recent, începând cu luna iunie, salariul minim brut din sectorul agricol și din industria alimentară trebuie să fie de 3.000 lei/lună, iar angajatorii sunt obligați să facă această ajustare. În caz contrar, riscă să fie amendați și poate, cel mai important, să rămână fără facilitățile fiscale pe care le pot accesa datorită aceluiași cadrul legislativ.

Este vorba despre lucrătorii din agricultură și din industria alimentară, care conform Legii 135/2022, începând cu 1 iunie a.c., și până în decembrie 2028, vor beneficia de salariu minim de 3.000 de lei, la care se vor putea adăuga și indemnizațiile, sporurile cât și alte adaosuri.

Legea mai sus menționată a introdus și facilități fiscale companiilor din aceste domenii pe zona salarizării. Adică, pentru partea de venit brut lunar de la 3.000 lei până la 30.000 lei, angajatorul va reține și vira doar o contribuție redusă la pensii (de 21,25% în loc de 25%), fără impozitul pe venit și contribuția la sănătate, și va achita o contribuție asiguratorie pentru muncă (CAM) de doar 0,27 în 2022, în loc de 2,25.

Elit - Gustul Desăvârșit

Pentru salariile brute ce depășesc 30.000 lei, angajatorul va reține și vira toate taxele obligatorii, inclusiv CAM integrală.

Aceste două beneficii sunt legate una de cealaltă, notează Avocatnet. Mai exact, dacă nu majorează salariul minim la 3.000 lei, angajatorul nu va putea să acorde facilitățile fiscale. Însă, dacă firma nu îndeplinește condițiile pentru facilitățile fiscale, tot va trebui să majoreze salariul celor care îl primesc la nivel minim.

Această incompatibilitate este prevăzută de Legea 135/2022: „Nerespectarea prevederilor (…) de către societăți constituie contravenție și se sancționează potrivit dispozițiilor art. 260 alin. (1) lit. a) din Legea 53/2003 (Codul muncii, n.red.) și atrage anularea acordării facilităților fiscale”.

Amenda pentru nerespectarea dispozițiilor privind garantarea în plată a salariului minim brut pe țară este cuprinsă între 300 și 2.000 lei.

Astfel, dacă o companie va aplica de luna viitoare facilitățile fiscale conferite de noua lege, fără a majora salariile muncitorilor, va primi amenda, li se va retrage dreptul de a aplica facilitățile și va fi obligată să achite ceea ce nu a reținut și virat către stat. deși trebuia să o facă.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Serviciul Român de Informaţii face angajări: Ce posturi sunt scoase la concurs

Publicat

în

Serviciul Român de Informaţii face angajări: Ce posturi sunt scoase la concurs

Serviciul Român de Informaţii a anunțat joi, 30 iunie 2022, că face angajări. Sunt scoase la concurs 2 de locuri de muncă, pentru care trebuie îndeplinite anumite condiţii.

Iată ce posturi sunt scoase la concurs de către SRI:

Administrator infrastructuri de comunicaţii (network engineer)

Elit - Gustul Desăvârșit

Nivel carieră: junior (1 – 2 ani)
Adresa jobului: nivel naţional
Limba engleză: cel puţin nivel mediu

Cerinţele postului:

• absolvent de studii superioare în domenii tehnice, preferabil profil tehnic în ştiinţe exacte (matematică,
informatică), ştiinţe inginereşti (calculatoare şi tehnologia informaţiei, electronică şi telecomunicaţii,
inginerie electrică, ingineria sistemelor) sau ştiinţe economice – specializări tehnice (cibernetică, statistică
şi informatică economică);
• competenţe:
o cunoştinţe TCP/IP, ISO/OSI;
o cunoştinţe despre protocoalele utilizate în reţelele de comunicaţii (IP, VLAN, VoIP, STP, RSTP,
SNMP, LACP, OSPF, BGP);
o cunoştinţe de bază despre tehnologiile în domeniul security (Firewall, IPSec, SSL VPN, PKI);
o cunoştinţe de bază privind utilizarea sistemelor de operare cu distribuţii de tip Linux;
o experienţa în configurarea echipamentelor multivendor reprezintă un avantaj (Cisco, Juniper, HP,
Fortinet etc.);
o cunoştinţe privind utilizarea limbajelor de programare (Python, Go etc.) utilizate pentru procese
de automatizare în reţelele de comunicaţii reprezintă un avantaj;
o certificări în domeniile Networking şi Security reprezintă un avantaj (CCNA, JNCIA, Comptia
Network+);
o competenţe organizatorice: abilităţi de comunicare şi colaborare, capacitatea de a planifica şi a
prioritiza sarcinile trasate, atenţie la detalii, munca în echipă.

Responsabilităţi:

• administrarea și configurarea echipamentelor de tip router, switch, firewall sau a unei diversităţi de
terminale operaţionalizate la nivelul infrastructurii IT&C;
• monitorizarea şi optimizarea performanţelor reţelei şi a serviciilor integrate;
• implementarea mecanismelor de securitate asupra reţelelor (Network Hardening);
• implementarea şi monitorizarea mecanismelor de log şi audit la nivelul echipamentelor;
• propunerea de soluţii tehnice şi implementarea unor noi arhitecturi hardware şi software pentru
infrastructurile de comunicaţii aflate în responsabilitate;
• activităţi de remediere (troubleshooting) prin diagnoză, configurări sau setări la nivelul
echipamentelor de comunicaţii.
Cum aplici?
CV şi scrisoare de intenţie pe [email protected]

Administrator infrastructuri software

Nivel carieră: junior (1 – 2 ani)
Adresa jobului: Bucureşti
Limba engleză, cel puţin nivel mediu

Cerinţele postului:

• absolvent de studii superioare în domenii tehnice, preferabil profil tehnic în ştiinţe exacte (matematică,
informatică), ştiinţe inginereşti (calculatoare şi tehnologia informaţiei, electronică şi telecomunicaţii,
inginerie electrică, ingineria sistemelor) sau ştiinţe economice – specializări tehnice (cibernetică, statistică
şi informatică economică);
• competenţe:
o cunoaşterea limbajului SQL;
o cunoştinţe privind utilizarea sistemelor de operare cu distribuţii de tip Linux;
o cunoştinţe privind arhitectura sistemelor de baze de date relaţionale (de preferat Oracle);
o abilităţi de monitorizare şi administrare a performanțelor bazelor de date şi aplicaţiilor;
o înţelegerea mecanismelor de backup şi restore;
o cunoştinţele privind mecanismele de securitate existente la nivelul bazelor de date şi al serverelor
de aplicaţii reprezintă un avantaj;
o cunoaşterea tehnologiei, a bunelor practici de administrare şi a arhitecturii soluţiilor software –
Wordpress, MySQL, Docker, Oracle E-Business Suite, Oracle APEX, Oracle Business Intelligence –
reprezintă un avantaj;
o competenţe organizatorice: abilităţi de comunicare şi colaborare, capacitatea de a planifica şi a
prioritiza sarcinile trasate, atenţie la detalii.

Responsabilităţi:

• instalarea, configurarea, migrarea şi upgrade-ul componentelor software de la nivelul bazelor de date
şi al serverelor de aplicaţii;
• dezvoltarea şi implementarea politicilor de backup şi restore, folosind RMAN, DataPump sau alte
tehnologii;
• monitorizarea şi îmbunătăţirea performanţelor bazelor de date, folosind Oracle Enterprise Manager
Grid Control 12c, SQL Developer, TOAD;
• dezvoltarea şi implementarea mecanismelor de securitate aferente bazelor de date şi serverelor de
aplicaţii, pentru controlul accesului şi protejarea datelor;
• implementarea mecanismelor de auditare de la nivelul serverelor de aplicaţii şi al bazelor de date;
• monitorizarea şi asigurarea disponibilității aplicaţiilor care rezidă în infrastructura software
administrată;
• propunerea şi implementarea unor noi arhitecturi software pentru bazele de date şi serverele de
aplicaţii aflate în responsabilitate;
• evaluarea şi planificarea cerinţelor pe parcursul proceselor de optimizare sau migrare a
componentelor software;
• activităţi de depanare (troubleshooting) prin configurări sau setări la nivelul bazelor de date şi al
serverelor de aplicaţii.
Cum aplici?
CV şi scrisoare de intenţie pe [email protected]

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare