Ziarul Unirea

Care sunt obligaţiile fiscale ale unei asociaţii de proprietari

TECHNOVA - Înlocuiește-ți centrala

Obligaţiile fiscale pe care le are asociaţia de proprietari, în calitatea sa de angajator, pe lângă întocmirea statelor lunare şi a declaraţiei unice, vizează întocmirea şi depunerea fişelor fiscale ale persoanelor încadrate cu contract de muncă şi a declaraţiei 205 pentru cei care sunt încadraţi pe bază de convenţie civilă. În plus, asociaţia are obligaţia de a întocmi şi depune lunar declaraţia 112. La o asociaţie de proprietari sunt angajaţi cu contract de convenţie civilă cu timp parţial de lucru – 2 ore/zi – un preşedinte şi un administrator; o femeie de serviciu, care nu mai lucrează în altă parte; un cenzor şi ocazional – 2-3 ore pe lună – un electrician. Convenţia civilă se încheie pentru prestarea unor servicii ocazionale şi cu durate bine determinate în timp. În ceea ce priveşte activitatea administratorului şi a femeii de serviciu, aceasta nu poate fi considerată ca fiind serviciu ocazional. În cazul preşedintelui şi a cenzorului, ei pot fi remuneraţi pe bază de contract de mandat. Cheltuielile asociaţiei de proprietari sunt: cheltuieli pe număr de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în proprietăţi individuale; cheltuieli pe consumuri individuale; cheltuieli pe cota-parte indiviză, în funcţie de suprafaţa utilă a proprietăţii individuale; cheltuieli pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor, dar gestionate financiar prin intermediul asociaţiei de proprietari; cheltuieli pe consumatori tehnici; cheltuieli de altă natură. (A.D.T.)

ELIT

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419