Rămâi conectat

Actualitate

Bugetele locale luate la puricat de către Curtea de Conturi. Peste 130.000 de nereguli constatate în perioada ianuarie 2009 – iunie 2017

Publicat

în

132.746 de nereguli s-au constatat la bugetele locale în perioada ianuarie 2009 – iunie 2017 de către Curtea de Conturi, iar valoarea abaterilor financiar-contabile constatate însumează peste 87,2 miliarde de lei. Informațiile au fost publicate într-un raport al instituției, citat de Agerpres.  Cert este că autoritățile locale par că nu știu foarte bine să administreze banii publici sau poate doar se prefac că nu știu.

Cele mai multe nereguli au fost constatate la bugetele comunelor (97.388).

În ceea ce privește bugetul de stat, abaterile financiar-contabile constatate depășesc 143,2 miliarde de lei, fiind constatate 28.337 de cazuri.

Elit - Gustul Desăvârșit

În total, în perioada 2009-2017, Curtea de Conturi a identificat 186.134 cazuri de abateri de la legalitate, în valoare de peste 331,3 miliarde de lei, din care peste 301 miliarde de lei sunt abateri financiar-contabile. De asemenea, circa 11,9 milioane de lei sunt plăți nelegale și 18 milioane de lei — venituri suplimentare.

Printre constatările identificate cu ocazia acțiunilor de audit se află stabilirea eronată a cuantumului unor impozite și taxe, nestabilirea, neevidențierea și neîncasarea în cuantumul și la termenele prevăzute de lege a unor impozite și taxe, neurmărirea încasării veniturilor din impozite și taxe în termenul legal de prescripție, ceea ce a condus la înregistrarea de pierderi patrimoniale, necalcularea obligațiilor accesorii și necomunicarea acestora debitorilor potrivit procedurii instituite de Codul de procedură fiscală, deși în evidența fiscală există debite restante, acordarea nelegală de facilități fiscale la plata unor impozite și taxe, activitățile de previzionare și realizare a veniturilor, precum și cele de planificare a cheltuielilor în raport cu veniturile estimate nu se realizează pe baza unor indicatori de performanță, care să permită o cuantificare a gradului în care s-au îndeplinit activitățile respective.

Potrivit Curții de Conturi, la aprobarea bugetelor anuale nu au fost întocmite documente privind fundamentarea veniturilor și cheltuielilor, cu stabilirea surselor de finanțare și a destinațiilor de utilizare, cu stabilirea analitică, în funcție de tipul și natura acestora (capitol, titlu, articol, stat de funcții, plan de achiziții, lista de investiții etc.). La baza sumelor prevăzute la partea de venituri nu s-a analizat numărul total de roluri (contribuabili), numărul și suprafețele bunurilor taxabile și impozitabile pe fiecare categorie în parte (impozit/taxa pe teren pentru persoane fizice și juridice în intravilanul și extravilanul localității, impozitul/taxa pe clădiri pentru persoane fizice și juridice, taxa pe mijloace de transport pentru persoane fizice și juridice, amenzi pe categorii de vechimi etc.), iar la partea de cheltuieli nu au fost fundamentate și specificate analitic tipurile și categoriile de cheltuieli în strictă corelare cu posibilitățile reale de încasare a veniturilor și de realizare a investițiilor.

Sursa: bugetul.ro

Save

Save


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Mai mult de 33% din cheltuielile românilor au reprezentat taxe, impozite și asigurări sociale, în anul 2021. Datele INS

Publicat

în

Mai mult de 33% din cheltuielile românilor au reprezentat taxe, impozite și asigurări sociale, în anul 2021. Datele INS

Contribuțiile la bugetele de asigurări sociale, impozitele asupra veniturilor, contizațiile, dar și alte impozite și taxe, au avut o pondere de 33,2% din cheltuielile totale ale gospodăriilor, în anul 2021, ridicându-se în medie la suma 1.620 de lei, lunar, pe gospodărie.

Din acestea, impozitul pe salariu a reprezentat 15% (14,8% în 2020), iar contribuţiile de asigurări sociale (pentru pensie, la fondul de şomaj şi pentru asigurările de sănătate) peste jumătate, 84,3% (84,5% în 2020), din totalul impozitelor, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.

Elit - Gustul Desăvârșit

Potrivit INS, impozitele, contribuţiile, cotizaţiile, taxele deţin o pondere mare în cheltuielile totale ale gospodăriilor în ale căror venituri predomină veniturile salariale. Astfel, în anul 2021, ponderea acestora în cheltuielile totale a fost de 43% pentru gospodăriile de salariaţi, comparativ cu 17,2% pentru cele de şomeri, 13,9% pentru gospodăriile de pensionari, 11,1% pentru cele de lucrători pe cont propriu în activităţi neagricole şi numai 7,9% în cazul gospodăriilor de agricultori, conform Agerpres.

De altfel, subliniază INS, în anul 2021, cuantumul mediu al transferurilor aflate în sarcina gospodăriilor de salariaţi a fost de 12 ori mai mare decât al celor plătite de gospodăriile de agricultori, de 8,2 ori mai mare decât transferurile plătite de gospodăriile de lucrători pe cont propriu în activităţi neagricole, de 7,4 ori mai mare decât al celor de pensionari şi de 6,4 ori mai mare decât al gospodăriilor de şomeri.

În profil teritorial, se înregistrează diferenţe relativ mari de nivel şi pondere a transferurilor între urban şi rural şi un grad mai scăzut de diferenţiere pe regiuni. Cuantumul impozitelor, contribuţiilor etc plătite în medie de o gospodărie din mediul urban a fost de 1,9 ori mai mare decât al celor plătite de gospodăriile din mediul rural, iar ponderea lor în totalul cheltuielilor a fost de 36,7% şi, respectiv, de 26,9%.

În profil regional, se remarcă amplasarea a două regiuni pe cele două extreme (inferioară şi superioară): Nord-Est, cu nivelul minim al acestui tip de cheltuieli de 1.091,3 lei lunar în medie pe o gospodărie (26,7% din cheltuielile totale) şi Bucureşti-Ilfov, cu nivelul maxim de 2.841,8 lei (39,2%), restul înregistrând niveluri între 1.267 – 1.829 lei şi ponderi în cheltuielile totale între 29,2% – 35,2%.

Sursa: digi24.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

FOTO| Două monede antice, returnate României de către poliția din Marea Britanie. Vor fi transmise către Muzeul Naţional de Istorie a României

Publicat

în

FOTO| Două monede antice, returnate României de către poliția din Marea Britanie. Vor fi transmise către Muzeul Naţional de Istorie a României

Două monede antice de aur, aparținând patrimoniului cultural național, au fost predate de către reprezentanții Metropolitan Police ambasadorului României la Londra, Laura Popescu, arată o postare a Ambasadei României în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.

Monedele au fost recuperate în Regatul Unit şi urmează să fie transmise către Muzeul Naţional de Istorie a României.

Elit - Gustul Desăvârșit

Această recuperare de mare însemnătate a fost posibilă graţie unei echipe din care au făcut parte „detectivii John Roch, Ray Swan şi Sophie Hayes, de la Unitatea Art & Antiques din cadrul Metropolitan Police, alături de colegii noştri ataşaţi de interne de la Londra”, notează Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, potrivit Agerpres.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Ministerul Sănătății achiziționează vaccinuri BCG, împotriva hepatitei și DTPa: A fost lansată licitatia de peste 150 de milioane de lei

Publicat

în

Ministerul Sănătății achiziționează vaccinuri BCG, împotriva hepatitei și DTPa: A fost lansată licitatia de peste 150 de milioane de lei

Ministerul Sănătății a lansat în SICAP trei licitații privind achiziția de vaccinuri BCG, împotriva hepatitei și diftero-tetano-pertussis acelular, în valoare totală de până la 155 de milioane de lei.

Ministerul vizează achiziţia a 400.000 de doze de vaccin BCG, cu o valoare totală estimată la 2.532.000 lei. Contractul va avea o durată de şase luni, iar termenul limită pentru primirea ofertelor este 26 iulie.

Elit - Gustul Desăvârșit

În ce priveşte a doua licitaţie, cantitatea care face obiectul acordului cadru este de minim 130.000 doze de vaccin hepatitic B pediatric şi maxim 954.000 doze, la o valoare totală estimată între 3.109.600 – 22.819.680 lei.

Durata contractului este de patru ani, iar termenul limită pentru primirea ofertelor este 27 iulie.

În ce priveşte furnizarea vaccinului combinat diftero – tetano – pertussis acelular (DTPa), adsorbit, cu conţinut scăzut de antigene, frecvenţa atribuirii contractelor subsecvente este semestrială şi în funcţie de necesităţile autorităţii contractante şi de disponibilitatea fondurilor necesare achiziţiei. Cantitatea care face obiectul acordului cadru este de minim 200.000 doze, respectiv maxim 820.000 doze, la valori totale estimate între 32.192.000 – 131.987.200 lei.

Durata contractului este de patru ani, iar termenul limită pentru primirea ofertelor este 28 iulie.

În vederea evaluării celor trei licitaţii, preţul ofertelor reprezintă 80%, iar termenele de livrare ofertate 20%, scrie Agerpres.

Sursa: dcnews.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare