Bilanţul autostrăzilor în perioada ultimelor trei guverne PSD: 50 de kilometri finalizaţi, jumătate recepţionaţi. Licitaţii de patru miliarde de euro, una atribuită
În ultimul an şi jumătate, mai exact în perioada ultimelor trei guverne PSD, au fost finalizaţi peste 50 de kilometri de autostradă, dintre care au fost recepţionaţi doar jumătate, şi au fost pornite patru şantiere noi. De asemenea, au fost lansate licitaţii la Drumuri de peste patru miliarde de euro, dintre care doar una singură a fost atribuită până acum.
Anul trecut, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a recepţionat aproape 24 de kilometri de autostradă. Astfel, în martie 2017 au fost inauguraţi 15 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, construit de italienii de la Salini Impregilo. Tot anul trecut, CNAIR a mai recepţionat şi cei 8,7 kilometri ai tronsonului Gilău – Nădăşelu, construit de Umbrărescu. Acesta urmează să fie deschis circulaţiei abia după ce va fi gata şi Nodul Gilău.
Conform datelor CNAIR, finalizate în proporţie de 100% şi 99% sunt şi loturile 3 şi 4 din autostrada Sebeş – Turda, însă data recepţiei celor 28 de kilometri este incertă, pe fondul discuţiilor dintre constructori şi CNAIR pe tema calităţii lucrărilor.
Finalizarea întregului obiectiv până în 2019 pare greu de crezut. Cele patru loturi au fost contractate în… 2014.
De asemenea, în ultimul an şi jumătate au fost deschise patru şantiere noi:
– Nodul Gilău, construit de italienii de Tirrena Scavi,
– lotul 1 din autostrada Ogra – Câmpia Turzii, construit de nemţii de la Geiger,
– lotul 2 din autostrada Ogra – Câmpia Turzii, construit de italienii de la Astaldi,
– lotul 3 din autostrada Ogra – Câmpia Turzii, atribuit constructorului român Straco.
Potrivit ECONOMICA.NET, evoluţia lucrărilor pe cele 14 şantiere de autostrăzi aflate în lucru în perioada analizată, este următoarea:
Cel mai spectaculos progres este înregistrat de către nemţii de la Geiger pe cei 3,6 kilometri ai lotului 1 din autostrada Ogra – Câmpia Turzii. Ei au realizat 70% din lucrări în mai puţin de un an.
Cel mai lent progres, de doar 10 puncte procentuale, se remarcă pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva. Acesta se explică prin blocarea lucrărilor pe fondul neînţelegerilor dintre CNAIR şi constructorul spaniol Comsa.
Tot în această perioadă au fost lansate la licitaţii proiecte de peste patru miliarde de euro, printre care secţiuni din Autostrada Sibiu – Piteşti, Autostrada de Centură Bucureşti, Centura Bacău (care cuprinde primii kilometri de autostradă din Moldova), Drumul Expres Craiova – Piteşti şi Podul de la Brăila.
Singura dintre aceste mega-licitaţii care a fost atribuită este cea privind construcţia Podului suspendat de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din istoria post-decembristă. Explicaţia ar fi că pentru construcţia Golden Gate-ului peste Dunăre, estimată la jumătate de miliard de euro, au fost depuse doar două oferte.
Pe de altă parte, restul licitaţiilor trenează din cauza amânării termenelor de evaluare a ofertelor, dar şi din cauza contestaţiilor care curg pe bandă rulantă.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Când se dau alocaţiile pentru copii în iulie 2025: Banii, virați fără întârzieri Marea majoritate a părinților care încasează alocația de stat pentru copii sunt interesați să afle când intră mai exact alocația pe card, data putând varia în anumite situații. În România, alocația de stat se acordă copiilor cu vârsta de până la 18 […]
România, în topul țărilor europene cu cea mai scumpă apă menajeră și îmbuteliată. Afacerea pe spinarea românilor
România, în topul țărilor europene cu cea mai scumpă apă menajeră și îmbuteliată. Afacerea pe spinarea românilor Deși România are resurse hidrografice din belșug și unele dintre cele mai apreciate izvoare de apă minerală de pe continent, am ajuns să plătim pe litrul de apă mai mult ca locuitorii din statele mai bogate ale Europei. […]
Radu Georgescu: Într-o țară civilizată, măsurile fiscale erau votate prin referendum de către populație. Planul nu rezolvă deficitul bugetar, dar va duce economia României în recesiune
Radu Georgescu: Într-o țară civilizată, măsurile fiscale erau votate prin referendum de către populație. Planul nu rezolvă deficitul bugetar, dar va duce economia României în recesiune Economistul Radu Georgescu face o comparație între cum a fost aprobat planul fiscal în România și cum se procedează într-o țară civilizată, cum e de exemplu Elveția, unde toate […]