Politică Administrație
Beniamin Todosiu: Românii ÎNGHEAȚĂ în case, în timp ce monstruoasa coaliție PNL – PSD ne minte și ne fură!
Beniamin Todosiu: Românii ÎNGHEAȚĂ în case, în timp ce monstruoasa coaliție PNL – PSD ne minte și ne fură!
E timpul să plece pe rând acasă! Pentru început, Ministrul INCOMPETENT al Energiei, Virgil Popescu. România se confruntă cu cea mai mare criză a prețurilor din energie. Avem record după record la prețul gazelor și electricității din cauza lipsei unei strategii naționale privind siguranța energetică a României. Astfel, România a ajuns de la un producător de energie electrică, care exporta energia către statele vecine, la rușinoasa situație în care importă energie.
În ultimii 2 ani, Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a reușit „performanța” de a arunca țara în cea mai gravă criză energetică, iar totul este decontat de români. Oamenii de rând plătesc facturi greu de suportat la energie, în timp ce politrucii și trepădușii de partid se îngrașă în posturi călduțe prin conducerile sau consiliile de administrație ale societăților energetice de stat. Posturi călduțe plătite însă din banii cetățenilor, aceeași cetățeni care azi sunt lăsați să se descurce cu costul tot mai ridicat al vieții în România.
Domnule Popescu, faceți un gest de onoare și dați-vă DEMISIA! V-ați demonstrat „performanța” și „competența”, iar aventura dumneavoastră la Ministerul Energiei e plătită FOARTE SCUMP de români!
DEMISIA, domnule Popescu! URGENT!
Politică Administrație
Comunicat de presă| Consilierii locali ai PNL Alba Iulia au solicitat amânarea unei noi intervenții în organigrama primăriei, cu referire la înființarea a două noi direcții.
Comunicat de presă| Consilierii locali ai PNL Alba Iulia au solicitat amânarea unei noi intervenții în organigrama primăriei, cu referire la înființarea a două noi direcții.
Unul dintre proiectele vechii administrații PNL, reabilitarea Palatului Principilor Transilvaniei și transformarea în muzeu, se aproprie de finalul perioadei de implementare. Mai pe scurt, suntem aproape ca un nou obiectiv să intre în circuitul turistic. Cu o perioadă de amânare semnificativă, de peste doi ani, administrația locală este obligată să intre cât mai rapid, și cu exigențele proiectului bifate, în perioada de sustenabilitate.
Adică, inclusiv cu o formulă instituțională și o organigramă care să ducă la acreditarea ca muzeu a palatului. Suntem convinși de bunele intenții ale actualei administrații, dar nu suntem lămuriți de necesitatea unei direcții, cu aproape 50 de posturi, care să adune la un loc alte servicii și compartimente fără nicio legătură cu acest proiect.
Da, înțelegem că e vital ca pașii să fie făcuți pentru că a mai rămas puțin timp până când finanțatorul va cere socoteală. Cu toate că, în acești doi ani de amânare, era suficient timp ca aceste chestiuni să ne găsească pregătiți. Să se facă! Dar nu credem că e cel mai bun moment ca toate aceste posturi, ale viitorului muzeu, să fie depășite ca număr și funcționalitate într-un amestec neconvingător de servicii alăturate într-o structură gigant doar pentru că par să rămână pe dinafară.
Sunt câteva adevăruri de care nimeni nu se poate îndoi. Orașul e într-o forfotă generată de toate șantierele. Prin urmare sugestia noastră este ca lucrurile să fie abordate în context, cu priorități care ne pot ajuta să depășim aceste momente. Iar singura prioritate pe care PNL o are față de lista angajărilor se referă la personalul tehnic, la inginerii care lipsesc și la necesitate ca aceste departamente să fie, azi, pe deplin funcționale.
Nu ignorăm importanța viitorului muzeu. Dar considerăm că o primă etapă este să ne concentrăm exclusiv pe cerințele proiectului, fără a naște o direcție mastodont cu pretenția că Academia Doamnelor – o entitate cu profunde valențe sociale, evenimentele culturale, serviciul de turism pot fi combinate cu rezultate și eficiență sub o singură tutelă. E anevoios, nefiresc, să utilizezi un amestec de legi pentru a oferi un alibi acestui gest forțat. E greu de înțeles cum va fi desemnat un viitor manager, în baza unui proiect care să ofere o viziune compatibilă cu lista lungă și extrem de vastă a preocupărilor cuprinse în noul ambalaj instituțional.
Probabil, din cauza unei scăpări, până la această dată, nu există o estimare și o linie bugetară alocată acestei direcții. Adică, nu e clar cu cât se va suplimenta bugetul primăriei pentru restul acestui an, cu toate că acest lucru putea fi estimat și prevăzut la votul din ianuarie, dacă tot se știa de acest demers.
În acest moment, nu se pune problema că recepția e făcută! Și suntem siguri că se va trata foarte serios recepția finală, fiind un monument de categoria A, ce presupune inclusiv garanția solicitată de constructor referitor la ciuperca ce poate compromite spațiul expozițional. E foarte posibil ca acest proiect să se prelungească și peste termenul actual dacă vor fi găsite neconformități. Iar în acest scenariu, al unei recepții finale întârziate, atragem atenția că legislația nu poate fi trecută cu vederea și termenele sunt clare: patrimoniu poate fi găzduit doar după 6 luni de la recepționarea muzeului, iar acreditarea acestuia are termen un an de zile.
La volumul de credite pe care primăria îl are în prezent, și alte nevoi de finanțare ce stau să apară, e firesc să ne întrebăm cât va trece până la primele încasări și cât de realiste sunt. Ce perioadă cheltuielile vor fi susținute exclusiv din bugetul local? Cui va fi predat noul edificiu și unde vor lucra cei de care este nevoie pentru înființarea muzeului? Cine se va ocupa de mentenanță? La fel de normal e să ne punem problemă care este profilul managerului ce poate garanta, prin experiența proprie, conversia în realitate a tuturor obiectivelor țintite în cererea de finanțare și dacă acest manager se poate ocupa și de un mix de aspecte ce țin de latura socială, ca în cazul Academiei Doamnelor. Deopotrivă, și de evenimente culturale. De ce nu se poate urmări etapizat înființarea unei structuri separate și lucrurile trebuie făcute pe repede înainte? Da, avem o prioritate cu acest proiect. Dar Muzeul Principilor Transilvaniei se poate face pe picioarele lui și să presteze minim ce e scris în proiect. Pentru asta se pot face organigrama, stat de funcții și atașa un buget. Nu se justifică acest salt în actuala organigramă, fără ca fiecare aspect să fie temeinic analizat și evaluat.
Se pot face lucruri cu adevărat remarcabile pentru promovarea Cetății, a tot ceea ce înseamnă potențial turistic în Alba Iulia. Dar nu doar din pix. Ne dorim ca împreună să depășim mediocritatea nivelului de promovare turistică din ultimii ani, dar nu doar în baza unor declarații de intenție și posturi plătite nejustificat. Ci, pe rând, după ce finalizăm ce e mai important. Alba Iulia este, azi, într-o fază de asfalt și de criblură. E la fel de important ca și cultura.
Marius Hategan
Președinte PNL Alba Iulia
Politică Administrație
Comunicat de presă| Sorin Ioan BUMB, senator PNL de Alba: Senatul elimină așa-zisa taxă pe soare
Comunicat de presă| Sorin Ioan BUMB, senator PNL de Alba: Senatul elimină așa-zisa taxă pe soare
Comisia pentru energie, infrastructură energetică și resurse minerale a Senatului a adoptat astăzi un proiect de lege prin care se interzice impunerea de orice taxe pe energia verde produsă de către prosumatori. Astfel, în textul al cărui inițiator sunt și eu, alături de ministru Virgil Popescu și de alți câțiva colegi senatori, se specifică clar că „Autoritățile administrației publice centrale și ANRE nu pot aplica taxe și tarife prosumatorilor de energie din surse regenerabile, în legătură cu energia electrică din surse regenerabile autoprodusă de aceștia care rămâne și este consumată în spațiile lor.” Totodată, se abrogă și vechile prevederi referitoare la posibilitatea taxării energiei verzi, produsă de prosumatori, care nu era consumată și mergea în rețea.
Am considerat că este de bun simț să introducem expres această interdicție în lege, pentru a nu mai lăsa niciun fel de loc de interpretare, inclusiv în ceea ce privește așa-zisa taxă pe soare. În vechea Ordonanță de Urgență adoptată de Guvern se preluaseră întocmai prevederile unei directive europene, în care se specifica posibilitatea aplicării unor astfel de taxe, în anumite condiții.
Cum însă scopul României este acela de a încuraja creșterea numărului de prosumatori, am considerat că este necesară această clarificare, prin care se introduce expres interdicția taxării energiei verzi produse de prosumatori. Astfel, se elimină orice posibilitatea de a taxa în viitor beneficiarii programului Casa Verde, spre exemplu, sau acei cetățeni care au instalat panouri fotovoltaice din surse proprii. Scopul nostru este tocmai să încurajăm consumul de energie verde și instalarea de panouri fotovoltaice, iar posibilitatea introducerii unor taxe ar fi descurajat acest demers, făcându-i să se gândească de 2 ori pe cei care doreau să investească în astfel de instalații.
Sorin Ioan BUMB, Senator PNL de Alba, Vicepreședintele Comisiei pentru energie, infrastructură energetică și resurse minerale a Senatului
Politică Administrație
Comunicat de presă| Radu Tuhuț, deputat PSD: „Petiție online pentru îmbunătățirea transportului județean de persoane, inițiată de PSD Alba”
Comunicat de presă| Radu Tuhuț, deputat PSD: „Petiție online pentru îmbunătățirea transportului județean de persoane, inițiată de PSD Alba”
După sute de semnături strânse de la cetățenii nemulțumiți de transportul județean de persoane prin curse regulate, în special de numărul mic al traseelor și curselor aprobate pe cele existente, Partidul Social Democrat Alba continuă demersurile și lansează o petiție în mediul online.
Aceasta poate fi semnată accesând link-ul:
https://www.petitieonline.com/petiie_pentru_mbuntirea_serviciului_judeean_de_transport
PSD Alba solicită Consiliului Județean îmbunătățirea serviciului județean de transport și asigurarea accesului la transportul public de persoane prin curse regulate pentru toți cetățenii județului.
Din analiza programului de transport județean și în urma discuțiilor cu cetățenii am tras concluzia că este necesară suplimentarea numărului de trasee, dar și a numărului de vehicule care circulă pe cele existente.
În acest sens trebuie precizat că: numărul traseelor s-a redus semnificativ în ultimii ani; pe unele rute autobuzele circulă doar în perioada cursurilor școlare; există comune în care autobuzele nu ajung deloc; oamenii din multe zone rurale nu pot ajunge în principalele municipii și orașe deoarece autobuzele care opresc în satele lor nu sunt corelate cu alte curse și nu există curse directe (de exemplu, spre Alba Iulia).
În concret, calitatea serviciului de transport a scăzut considerabil fără a se ține cont de necesitățile oamenilor de mobilitate (există oameni care muncesc pe schimburi sau trebuie să ajungă în mediul urban pentru rezolvarea problemelor din viața de zi cu zi).
Autobuzul trebuie să ajungă în fiecare comună din județul Alba, de mai multe ori pe zi, în funcție de necesitățile oamenilor, iar cetățenii trebuie să beneficieze de mai multe trasee pentru a nu fi ”rupți” de municipiul reședință de județ – Alba Iulia (ori de alte orașe și municipii).
Astfel, prin această petiție, solicităm suplimentarea numărului de autobuze pe unele rute (dus-întors), dar și asigurarea de noi trasee, în funcție de necesitățile de mobilitate ale oamenilor.
Pe de o parte, există locuitori în mediul rural care nu pot ajunge în mediul urban unde își au serviciul (ori nu au autobuz spre casă în a doua parte a zilei).
Pe de altă parte, există locuitori din mediul rural care nu pot ajunge în mediul urban, la instituții ale statului, pentru a-și rezolva problemele legate de sănătate, educație, agricultură, animale, subvenții, justiție etc. (Pe anumite trasee, mijlocul de transport în comun circulă doar pe perioada cursurilor școlare).
În egală măsură și pentru oamenii din mediul urban există necesitatea de a ajunge în mai multe zone din mediul rural.
Consiliul Județean Alba este instituția abilitată și responsabilă de rezolvarea problemelor legate de transportul județean de persoane, de asigurarea unui transport public eficient, conform necesităților oamenilor.
Nu toți locuitorii din Alba au mașini personale sau de serviciu și nu își permit să plătească de mai multe ori transportul cu taxi.
PSD Alba nu poate trece cu vederea faptul că transportul este o necesitate de bază și continuă demersurile prin care solicită îmbunătățirea acestor servicii!
Deputat PSD de Alba,
Radu Marcel Tuhuț
-
Opinii - Comentariiacum 3 ore
29 Martie: România a devenit membru NATO, alături de alte șase țări din Europa de Est
-
Actualitateacum 22 de minute
Admitere la Academia SRI 2023: Specializarea „Psihologie” e înlocuită din toamnă cu licența în „Operațiuni de intelligence”
-
Ştirea zileiacum 22 de ore
CRUZIME fără margini într-o comună din Alba: Doi tineri care au UCIS un câine cu o sapă, REȚINUȚI de polițiști
-
Ştirea zileiacum 13 ore
VIDEO| Nenea Sever, bătrânelul simpatic din Apuseni a trecut la cele veșnice: A fost mereu cu zâmbetul pe buze indiferent de greutăți
-
Ştirea Taacum 12 ore
VIDEO ȘTIREA TA| Zăpada mieilor într-un oraș din Alba: Ninge ca în toiul iernii la sfârșit de martie
-
Ştirea zileiacum 13 ore
Cazul crimei care a îngrozit Alba: Mama bebelușului ucis de tatăl său, dată dispărută, în 2020, la Arad