Bani de la CNAIR pentru firmele de construcții. Ce sume au încasat companiile care lucrează pe Autostrada A10 Sebeș-Turda
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis plăți constructorilor de autostrăzi din România. Cei mai mulți bani au intrat în conturile companiei românești patronate de Dorinel Umbrărescu (UMB). Pe următoarele locuri se situează firmele italiene Astaldi și Impresa Pizzarotti.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a efectuat plăţi de aproape 300 de milioane de lei către constructorii şoselelor de mare viteză de la începutul anului şi până vineri, 23 august, conform datelor din Registrul Operaţiunilor Generatoare de Obligaţii de Plată (ROGOP). Datele nu includ și plățile pentru autostrăzile inaugurate în anii trecuți.
Dorinel Umbrărescu se poziţionează pe primul loc în topul constructorilor de autostrăzi, cu încasări de peste 90 de milioane de lei anul acesta. Cei mai mulţi bani, 59 de milioane de lei, i-a primit pentru lucrări la Centura Bacău (A7), ce conţine primii kilometri de autostradă din Moldova.
Prin firma Tehnostrade, constructorul român a mai luat 19,85 milioane de lei pentru lucrări la lotul 4 din Autostrada Lugoj – Deva (A1), care tocmai a fost deschis circulaţiei luna aceasta.
De asemenea, prin Sa&Pe Construct, Umbrărescu a încasat şi 11,55 milioane de lei pentru cele două loturi ale tronsonului 2 din Drumul Expres Craiova – Piteşti (DX 12), cunoscut ca „Autostrada Ford”.
În clasamentul constructorilor care au primit cei mai mulţi bani din autostrăzi urmează italienii de la Astaldi. Aceştia au încasat până acum facturi de 70,8 milioane de lei pentru lucrări la lotul Iernut – Cheţani din Autostrada Câmpia Turzii – Târgu Mureş (A3).
Podiumul este completat tot de către un constructor italian, Impresa Pizzarotti. Acesta a primit de la începutul anului 53,32 milioane de lei pentru lucrări la lotul 1 din Autostrada Sebeş – Turda (A10).
Şi spaniolii de la Comsa, care construiesc lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva (A1), au încasat anul acest facturi de 27,24 milioane de lei.
În top urmează mai departe alţi doi constructori români. Straco Grup a primit 23,76 milioane de lei pentru lucrări la lotul Cheţani – Câmpia Turzii din Autostrada Câmpia Turzii – Târgu Mureş (A3). Şi Alpenside a încasat 14,55 milioane de lei pentru lucrări la lotul Râşnov – Cristian din Autostrada Comarnic – Braşov (A3).
Grecii de la Aktor au primit şi ei 8,2 milioane de lei pentru lucrări la lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda (A10), iar turcii de la Alsim Alarko au încasat primii bani, 6,45 milioane de lei, pentru primul lor proiect din România, lotul 2 din Autostrada de Centură Bucureşti Sud (A0 Sud).
Este de așteptat ca volumul plăților să crească semnificativ în următoarele luni, pe măsură ce constructorii vor trimite CNAIR facturi de decontat pentru lucrările din vară, din plin sezon al construcțiilor.
sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Carduri de energie 2025: Când urmează să intre în posesia consumatorilor vulnerabili. Detalii de la Ministrul Energiei
Carduri de energie 2025: Când urmează să intre în posesia consumatorilor vulnerabili. Detalii de la Ministrul Energiei Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, a dat detalii marţi, 1 iulie 2025, în cadrul unei vizite de lucru la centrala de cogenerare din proximitatea rafinăriei Petromidia, cu privire la cardurile de energie în valoare de 50 de lei care […]
Dispariția unui mare campion: Mihai Leu a pierdut lupta cu o boală crâncenă Ziua de marți, 1 iulie 2025, s-a încheiat cu o veste extrem de tristă. Marele sportiv MIhai Leu a pierdut lupta cu o boală crâncenă. „Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât […]
Campanie de rechemare în service a aproape 100.000 de autovehicule, derulată de RAR, pentru probleme tehnice
Campanie de rechemare în service a aproape 100.000 de autovehicule, derulată de RAR, pentru probleme tehnice Registrul Auto Român derulează o campanie de rechemare în service a 26 de mărci de autovehicule fabricate în perioada 1998-2019, care au probleme tehnice. Oficialii RAR atrag atenția că aceste probleme tehnice vor avea un impact major asupra sistemelor […]