Amenzi usturătoare pentru șoferii care își parchează mașinile pe trotuare fără a lăsa un metru liber pentru pietoni: Proiectul a trecut de Senat
Amenzi usturătoare pentru șoferii care își parchează mașinile pe trotuare fără a lăsa un metru liber pentru pietoni: Proiectul a trecut de Senat
Potrivit unui proiect, care a trecut de Senat fără să fie discutat sau supus în plen, conducătorii auto care își parchează mașinile pe trotuare fără a lăsa un metru liber pentru pietoni vor risca amenzi usturătoare. Pentru a intra în vigoare, documentul trebuie să primească undă verde în Camera Deputaților.
Inițiativa legislativă de modificare a OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, introduce amenzi de mii de lei pentru “nerespectarea interdicției privind ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, atunci când nu este asigurată lățimea minimă de cel puțin un metru a trotuarului lăsat la dispoziția pietonilor”.
Sancțiunea va fi încadrată în clasa a IV-a de sancțiuni, astfel că șoferii care vor încălca aceste reguli vor primi de la 9 la 20 de puncte-amendă și 6 puncte de penalizare.
Deși, în mod normal, conform OUG nr. 195/2002, ”un punct-amendă reprezintă valoric 10% din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotărâre a Guvernului”, prin excepție, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2021, un punct-amendă are o valoare de 145 lei, precizează, în contextul știrii, Avocatnet.
Astfel, la un calcul simplu, rezultă că șoferii care nu vor lăsa un metru liber pentru pietoni ar putea primi acum o amendă cuprinsă între 1.305 lei și 2.900 de lei. De asemenea, dacă nu luăm în calcul excepția, cum salariul minim brut pe economie a fost stabilit de către Guvern la 2.300 lei, ar însemna că un punct-amendă ar fi, în mod normal, de 230 de lei, adică amenda ar putea varia între 2.070 lei și 4.600 de lei.
În contexul creșterii accelerate a fenomenului urbanizării și a numărului de vehicule din țară, dat fiind faptul că “asigurarea spațiilor de parcare speciale este problematică, iar numărul locurilor de parcare este deseori inadecvat pentru a face față cererii”, după cum se arată în expunerea de motive, soluțiile informale de parcare găsite, de obicei, de către șoferi le creează dificultăți bicicliștilor și pietonilor și îi expun pericolelor pe nevăzători sau pe cei care au probleme grave de vedere, care își riscă, practic, viața, din cauza unui trotuar blocat.
Din aceste motive, inițiatorii proiectului amintit consideră necesară luarea unor astfel de măsuri care să protejeze și să faciliteze accesul pietonilor pe trotuare, cu precădere în cazul părinților care au copii în cărucioare sau a persoanelor cu dizabilități.
Sursa: dcbusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
De ce la Paște NU trebuie să urăm ”sărbători fericite” sau ”Paște fericit”? Un episcop ortodox le-a explicat credincioșilor săi de ce nu se urează „Sărbători fericite!” de Învierea Domnului. Preasfinţitul Ambrozie, episcopul Giurgiului, a vorbit despre „păcatul” pe care-l fac unii credincioși în perioada pascală. „Mulţi dintre dumneavoastră v‑aţi împărtăşit cu trupul şi sângele […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
Când pică Paștele ortodox și catolic în 2024 și în următorii ani – calendar
-
Opinii - Comentariiacum 5 ore
Mesaje de Paste fericit 2024. Urări, felicitări și SMS-uri pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Obiceiuri, tradiții și superstiții românești de Paște. Credințe și Superstiții de Paște
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Floriile 2025. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2026, 2027. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Opinii - Comentariiacum 4 ore
MESAJE DE PASTELE ORTODOX 2024. URARI și FELICITARI frumoase de Învierea Domnului
-
Curier Județeanacum 20 de ore
Mesaje de Paște 2024. Cele mai frumoase texte cu URARI creștine pe care le poți trimite prin SMS cu ocazia sărbătorilor pascale