(VIDEO) ALEA Alba: Campania ”Comunități eficiente” în România – rezultate și perspective
Vineri, 10 mai a.c., a avut loc la sediul Direcției Programe din cadrul Primăriei Alba Iulia evenimentul de premiere a câștigătorilor Campaniei ”Comunități eficiente”, campanie care a promovat consumul responsabil de energie în locuințe.
Realizată pentru prima dată în România de către Agenția Locală a Energiei Alba în 2 ediții succesive pe parcursul ultimilor 2 ani, campania s-a derulat în cadrul proiectului european ”Energy Neighbourhoods 2”.
Energy Neighbourhoods 2 (”Comunități eficiente”) este un proiect de foarte mare vizibilitate la nivel european, de fapt continuarea unui proiect al programului Inteligent Energy Europe, premiat la ManagEnergy Award 2010 si care se bazează pe ideea de economisire a energiei sub forma unui pariu între adiministrațiile locale ale unor oraşe şi cetăţeni, prin care aceștia din urmă trebuie să își reducă consumurile de energie cu mai mult de 9% față de perioada de referință.
În România, cheltuielile pentru consumul de energie în locuințe sunt ridicate în raport cu situația economică și câștigul lunar mediu al oamenilor din cauza echipamentelor învechite și a lipsei de cunoștințe legate de economisire. Acest proiect a fost propus de ALEA tocmai din acest motiv: necesitatea modificarii comportamentului unor grupuri de consumatori, care pot constitui un bun exemplu și pentru cei din jurul lor.
Potrivit reprezentanților ALEA Alba, campania ”Comunități eficiente” a avut următoarele rezultate în România: 8 orașe implicate din care 3 din județul Alba (Alba Iulia, Aiud, Zlatna); 32 de grupuri participante cu un total de aproximativ 200 gospodării; 16 grupuri au reușit o economie de energie mai mare de 9 %; câștigător – grupul ”Teodorescu” din orașul Avrig – 37% economie de energie; total economie de energie în ambele ediții ale campaniei: 327 MWh; total emisii de CO2 evitate: 73 tone.
”Prin rezultatele obținute, campania a arătat un real potențial de economisire a energiei în clădiri rezidențiale și a demonstrat disponibilitatea cetățenilor români de a acționa de o manieră inteligentă în sensul eficientizării consumului de energie în propriile locuințe, cu dublu impact: reducerea costurilor cu energia dar și reducerea presiunii asupra mediului înconjurător. Este motivul pentru care Agenția Locală a Energiei Alba își afirmă decizia de a continua acțiunile campaniei „Comunități eficiente” în cadrul unor ediții viitoare dar și derularea altor proiecte europene cu obiective similare”, a declarat Florin Andronescu, directorul ALEA.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Biletele de tren se vor scumpi din nou începând cu 14 decembrie. Cât vor plăti în plus călătorii
Biletele de tren se vor scumpi din nou începând cu 14 decembrie. Cât vor plăti în plus călătorii Odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, respectiv în 14 decembrie, biletele de tren se vor scumpi. Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa a discutat despre acest subiect. Citește și: Cumulul pensie-salariu, modificat […]
Cum va fi VREMEA în România până la sfârșitul lunii noiembrie 2025: Ger, zăpadă și precipitații în mai multe zone din țară. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele două săptămâni
Cum va fi VREMEA în România până la sfârșitul lunii noiembrie 2025: Ger, zăpadă și precipitații în mai multe zone din țară. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele două săptămâni Vremea se răcește brusc în toate regiunile țării, se arată în prognoza pentru perioada 17-30 noiembrie 2025, publicată de Administrația Națională de Meteorologie. Banat […]
Avertisment venit de la BNR pentru turismul din România: 5 miliarde de euro cheltuim mai mult ca români în afara ţării, decât cheltuiesc străinii la noi
Avertisment venit de la BNR pentru turismul din România: 5 miliarde de euro cheltuim mai mult ca români în afara ţării, decât cheltuiesc străinii la noi Cristian Popa, membru în Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României (BNR) atrage atenția că românii cheltuiesc cu 5 miliarde de euro mai mult în vacanțe în străinătate […]