Rămâi conectat

Actualitate

Ajutor pentru încălzire 2021, de la 1 noiembrie, pentru românii cu venituri mici: Legea consumatorului vulnerabil a trecut de Parlament

Ziarul Unirea

Publicat

în

Ajutor pentru încălzire 2021-2022, de la 1 noiembrie, pentru românii cu venituri mici: Legea consumatorului vulnerabil a trecut de Parlament

Legea consumatorului vulnerabil a fost adoptată, marţi, 7 septembrie, de Camera Deputaţilor în calitate de for decizional, cu 281 voturi pentru, niciun vot contra şi o abţinere, stabilind că aceasta va fi aplicată începând cu 1 noiembrie 2021. Legea prevede acordarea lunară de ajutoare financiare pentru gaze, electricitate și lemne anumitor categorii de persoane.

Potrivit legii, consumatorul vulnerabil este „persoana singură/familia care, din motive de sănătate, vârstă, venituri insuficiente sau izolare față de sursele de energie, necesită măsuri de protecție socială și servicii suplimentare pentru a-și asigura cel puțin nevoile energetice minimale”.

Consumatorii vulnerabili se încadrează în următoarele categorii: a) consumatori vulnerabili din motive de venit; b) consumatori vulnerabili din motive de vârstă; c) consumatori vulnerabili din motive de sănătate; d) consumatori vulnerabili izolați.

Elit - Gustul Desăvârșit

Vor primi ajutoare financiare pentru încălzire:

– persoanele singure cu venit mediu net lunar mai mic de 2.053 de lei
– familiile în care venitul mediu lunar în cazul fiecărui membru al familiei este mai mic de 1.386 de lei/lună

Ajutoarele de încălzire pot varia astfel:

– Pentru gaze: Maxim 250 de lei/lună, minim 25 de lei/lună
– Pentru curent: Maxim 500 de lei/lună, minim 50 de lei/lună
– Pentru lemne: Maxim 160 de lei/lună, minim 16 lei pe lună

De asemenea, consumatorii vulnerabili vor primi și un supliment de 70 lei pe lună, astfel:.

– Familiile şi persoanele singure beneficiază lunar, inclusiv în perioada sezonului rece, de un supliment pentru energie în sumă fixă, acordat în funcţie de sursele de furnizare a energiei utilizate, în cuantum de:

a) 30 lei/lună pentru consumul de energie electrică;
b) 10 lei/lună pentru consumul de gaze naturale;
c) 10 lei/lună pentru consumul de energie termică; d) 20 lei/lună pentru consumul de combustibili solizi şi/sau petrolieri.
În situaţia în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/lună

Valoarea de referință a ajutoarelor, în funcție de sistemul de încălzire utilizat, se actualizează prin hotărâre a Guvernului și nu poate fi mai mică de: a) 250 lei/lună, pentru gaze naturale; b) 500 lei/lună, pentru energie electrică; c) 160 lei/lună, pentru combustibili solizi și/sau petrolieri.

Ajutorul se acordă în funcție de venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure, după caz, iar suma aferentă pentru compensarea procentuală se suportă din bugetul de stat, după cum urmează:

a) în proporţie de 100% din valoarea de referinţă, dar nu mai mult decât consumul facturat, în situaţia în care venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este de până la 200 lei;
b) în proporţie de 90%, în situaţia în care venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 200,1 lei şi 320 lei;
c) în proporţie de 80%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 320,1 lei şi 440 lei;
d) în proporţie de 70%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 440,1 lei şi 560 lei;
e) în proporţie de 60%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 560,1 lei şi 680 lei;
f) în proporţie de 50%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 680,1 lei şi 920 lei;
g) în proporţie de 40%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 920,1 lei şi 1040 lei;
h) în proporţie de 30%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 1040,1 lei şi 1160 lei;
i) în proporţie de 20%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 1160,1 lei şi 1280 lei;
j) în proporţie de 10%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie este cuprins între 1280,1 lei şi 1386 lei;
k) în proporţie de 10%, în situaţia în care venitul net mediu lunar al persoanei singure este cuprins între 1280,1 lei şi 2053 lei.

Mai există în lege și ajutoare non-financiare:

facilităţi de acces şi conectare la sursele de energie disponibile necesare pentru asigurarea nevoilor energetice minimale
interzicerea deconectării de la sursele de energie pentru toate categoriile de consumatori vulnerabili.

Sursa: stiripesurse.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Vouchere de vacanţă pentru angajaţii din sectorul privat: Ce beneficii vor avea acestea pentru turismul românesc

Ziarul Unirea

Publicat

în

Vouchere de vacanţă pentru angajaţii din sectorul privat: Ce beneficii vor avea acestea pentru turismul românesc

Corina Martin a prezentat, în Senat, beneficiile măsurii privind acordarea tichetelor de vacanţă şi angajaţilor din sectorul privat.

Secretarul General al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din Romania (FPIOR) a prezentat şi susţinut, marţi, în numele patronatelor din industria HoReCa, beneficiile şi impactul pozitiv pe care îl va genera pentru dezvoltarea şi promovarea turismului românesc măsura privind acordarea de tichete de vacanţă şi angajaţilor din sistemul privat, fără costuri din partea angajatorilor.

Elit - Gustul Desăvârșit

Corina Martin a fost prezentă la dezbaterea din Senatul României, pe marginea propunerii legislative depuse de un grup de senatori PNL, PSD, UDMR.

„Considerăm că eliminăm astfel inechităţile şi discrepanţele dintre salariaţii din sistemul bugetar şi cei din sistemul privat, şi oferim astfel posibilitatea acordării de vouchere de vacanţă şi către 4,2 milioane de angajaţi din sistemul privat, în valoare de 1.450 lei anual, fără a implica niciun efort financiar din partea angajatorilor. Practic, valoarea de 1.450 lei/angajat se va deduce din impozitele pe salarii/CAS pe care angajatorii le-ar plăti către stat. Luăm însă în calcul că bugetul central nu pierde prin această deducere, ci va câştiga, prin încasările sub formă de TVA, taxe, impozit pe profit etc, care se întorc din industrie, în cuantum de 60-65%, în bugetul de stat”, a declarat Corina Marin.

Ea a subliniat că, în acest fel, se repară o inechitate evidentă între cele două categorii de angajaţi şi se acordă încă un instrument de susţinere pentru industria ospitalităţii din România.

„Proiectul legislativ va intra în circuit rapid în dezbatere şi aprobare în Camera Deputaţilor şi vom continua să susţinem necondiţionat această măsură, în vederea adoptării ei pe întregul parcurs legislativ”, a punctat oficialul.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Piața de retail din România rămâne printre cele mai profitabile din regiune. Ce planuri există pentru județul Alba?

Ziarul Unirea

Publicat

în

Piața de retail din România rămâne printre cele mai profitabile din regiune. Ce planuri există pentru județul Alba?

Piața de retail din România rămâne printre cele mai profitabile din regiune și există branduri noi care mai doresc să vină aici în acest an, a declarat directorul agenției de retail Colliers România, Liana Dumitru, la o conferință de specialitate, vineri trecută.

„Am încheiat un an destul de dificil cu multe provocări, dar și cu rezultate peste așteptări. Am asistat la o revenire rapidă a consumului după ridicarea restricțiilor, odată cu venirea verii, trafic ridicat în centrele comerciale, consum pe cap de locuitor cu niveluri peste țări. în regiune.Deși în 2022 aveam în jur de 150.000 de metri pătrați de proiecte de retail anunțate, doar jumătate dintre ele au fost livrate, majoritatea fiind amânate până în acest an.Piața din România rămâne în continuare printre cele mai profitabile din regiune, așa că există noi branduri care încă doresc să intre pe piață anul acesta. Anul trecut am văzut mărci precum Primark, Footlocker și Teddy și-au deschis primele magazine locale. Ne așteptăm ca și alte mărci să ni se alăture anul acesta. S-ar putea să vedem astfel de tendințe venind de pe piețele din Polonia. Polonia este, totuși, în mod tradițional o poartă de intrare în regiune pentru mărcile occidentale, dar am observat un interes crescut și din partea țărilor baltice, nordice și Ucraina. companiile care sunt deja prezente pe piață cu unele dintre mărcile din portofoliu să vină cu noi concepte, pentru a-și consolida în continuare cotele de piață”, a subliniat Dumitru.

Elit - Gustul Desăvârșit

Potrivit lui Dumitru, factorii de incertitudine care au planat asupra întregii piețe în 2022 au fost creșterea costurilor de construcție, utilități și finanțare, ceea ce a îngreunat atât de mult întregul proces decizional la nivel de companie.

„Din cei puțin peste 75.000 de metri pătrați care au fost livrați anul trecut, majoritatea au fost proiecte de parcuri cu amănuntul sau extinderi ale proiectelor existente. Am văzut extinderi în București, Craiova, Baia Mare sau în zone satelit, comunități satelit, proprietăți de zonă rezidențială în apropierea marilor orașe precum precum Timisoara, Cluj, Iasi, chiar si Bucuresti.Anul acesta arata mult mai efervescent.Avem 240.000 de metri patrati anuntati la livrare si am putea spune ca este cea mai mare livrare din ultimii zece ani.Desigur, pot fi mai multe schimbari, dar ne asteptam sa se adevereasca undeva in jur de 200.000 de metri patrati.Peste jumatate din proiectele anuntate sunt proiecte de retail park.Anul acesta, Aradul va fi vedeta cu doua proiecte anuntate, dar vom vedea si alte orase – Alba Iulia, Pitesti, Giurgiu, Vaslui, Campulung – primesc noi proiecte.De asemenea, dupa o pauza de mai bine de sase ani, vom avea si o prima livrare a unui mare centru comercial traditional in Craiova – Promenada Mall – o suprafata de 65.000 mp. proiect de metru urmând să fie livrat spre sfârșitul anului”, a spus Liana Dumitru.

Dumitru a adăugat că, în ceea ce privește cererea, majoritatea categoriilor de retail au avut creșteri semnificative în 2022, atât față de 2000, cât și chiar față de 2021.

Unii dintre cei mai importanți jucători din industria imobiliară au participat vineri la evenimentul „Real Estate & Construction Forum”, unde a fost discutată stadiul actual al industriei imobiliare, cu accent pe retail, industrial și logistică și birouri și sectoare rezidentiale.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Scutiri de la plata impozitului pe profit pentru 10 ani: Cine ar putea beneficia de facilitățile pe care le pregătește Guvernul

Ziarul Unirea

Publicat

în

Scutiri de la plata impozitului pe profit pentru 10 ani: Cine ar putea beneficia de facilitățile pe care le pregătește Guvernul

Un pachet de propuneri de facilități fiscale sunt pregătite de Executivul de la București pentru a crește atractivitatea zonelor libere din România și să atragă mai mulți investitori, dar și forță de muncă de peste hotare.

Proiectul legislativ propus de reprezentanții coaliției de guvernare prevede că, în zonele libere, concesionarii terenurilor și construcțiilor ar putea fi scutiţi de la plata impozitului pe profit în primii 10 ani de activitate. Proiectul mai prevede ca pentru întreaga durată a contractului de concesiune să fie scutiţi și de la plata impozitului pe clădiri şi terenuri.

Totodată, propunerea legislativă mai prevede că administraţiile zonelor libere să fie scutite de la plata impozitului pe clădirile din proprietate. Cu condiția ca acestea să nu fie închiriate sau concesionate. De asemenea, administrațiile vor putea da în arendă terenurile agricole libere neînchiriate şi neconcesionate, unor persoane juridice autorizate.

Elit - Gustul Desăvârșit

Proiectul legislativ, inspirat de modelul Lituaniei de gestionare a zonelor libere, mai prevede că după scutirea de la plata impozitului pe profit în primii 10 ani de activitate, concesionarii să achite doar 7,5% în următorii șase ani.
Liber la asociere cu investitorii străini

Pentru că, în prezent, regiile autonome ale zonelor libere nu beneficiază de posibilitatea de a desfăşura activităţi de marketing pentru a atrage operatori economici, proiectul aduce o modificare și în acest sens. Astfel, propunerea prevede că administrațiile zonelor libere și operatorii se vor putea asocia cu persoane fizice sau juridice, române ori străine, ”pentru promovarea activităţilor din zonele libere şi identificarea de participanţi la procedurile de concesionare/închiriere”.

O altă modificare inclusă este referitoare la clădirile din interiorul zonelor libere care vor putea fi amenajate ca spații de cazare temporare pentru angajaţii operatorilor economici din zona liberă. Prevederea anterioară este că “clădirile din interiorul zonelor libere nu pot fi folosite ca locuinţe” cu excepţia locuinţelor de serviciu.
Facilități pentru atragerea de forţă de muncă din afară

Conform inițiatorilor proiectului necesitatea modificării regimului clădirilor arată că din întâlnirile cu operatorii/concesionarii de pe platforma Curtici a Regiei a reieşit necesitatea cazării personalului în interiorul zonei libere. Din feedback-ul primit a reieșit că principalele priorități sunt scăderea costurilor cu cazarea și transportul angajaţilor, îmbunătăţirea condiţiilor de muncă prin eliminarea timpului necesar deplasării la/de la locul de muncă, respectiv creşterea confortului angajaţilor.

Prin argumentele aduse de autorii proiectului pentru crearea unui pachet de facilități fiscale special pentru zonele libere se numără și situaţia geopolitică actuală privind Ucraina. Potrivit acestora, conflictul din țara vecină determină anumiţi investitori să își relocheze producţia industrială către zona României, iar crearea acestuipachte ar crește atractivitatea ofertei. Totodată, conform autorilor, criza acută de forţă de muncă din România obligă operatorii economici să recurgă la la atragerea de forţă de muncă din state terţe, conform unei analiza Profit.ro.

Sursa: infofinanciar.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare