Rămâi conectat

Economie

ADR Centru sprijină firmele care au semnat proiecte de investiții cu fonduri europene

Publicat

în

*Seminar de informare pentru beneficiarii de proiecte finanțate din POSCCE prin apelul lansat în octombrie 2014

ADR Centru a demarat în luna martie procesul de contractare a proiectelor selectate pentru finanțare în cadrul Axei Prioritare 1 – Operațiunea 1.1.1 ”Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii tangibile şi intangibile pentru întreprinderi”. Apelul de proiecte lansat în luna octombrie 2014 a oferit firmelor beneficiare fonduri nerambursabile pentru achiziția de utilaje destinate sectorului productiv. Prin seminarul organizat la Alba Iulia pentru reprezentanții beneficiarilor primelor contracte de finanțare semnate s-a urmărit diseminarea metodologiei de lucru pentru derularea rapidă a proiectelor.

adr seminarCele 18 cereri selectate spre finanțare din Regiunea Centru, pe acest apel de proiecte, au o valoare totală de peste 82,5 milioane lei și vor beneficia de peste 41 milioane lei fonduri nerambursabile din Programul Operațional Sectorial Creșterea Competitivității Economice 2007-2013. La finalul anului 2014 a fost lansat acest ultim apel de proiecte pe Axa Prioritară 1 a POSCCE, în cadrul Domeniului Major de Intervenţie 1.1 – Investiţii productive şi pregătirea pentru competiţia pe piaţă a întreprinderilor, în special a IMM. Acest apel a vizat utilizarea eficientă a resurselor financiare europene pentru finanțarea sistemelor de producţie inovative şi eco-eficiente ale întreprinderilor. În cadrul acestui apel, accesibil atât IMM cât și întreprinderilor mari, au fost depuse un număr de peste 900 de proiecte din toată țara. Valoarea finanțării nerambursabile maxime a fost stabilită la suma de 4.450.000 lei pentru IMM și 17.800.000 lei pentru întreprinderi mari, iar cheltuielile eligibile vizează achiziția de echipamente și active intangibile, necesare proceselor de producție.

Elit - Gustul Desăvârșit

În urma semnării contractelor de finanțare, beneficiarii de fonduri au fost invitați la sediul ADR Centru pentru a participa la discuții pe tema implementării proiectelor. Cei prezenți la seminar au primit informații punctuale despre documentele ce trebuie prezentate la ADR Centru. De asemenea, a fost prezentat și Ordinul 1120/2013 privind aprobarea Procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privaţi pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări. Se va pune un accent deosebit pe detalierea mecanismului cererilor de plată, dar și asupra prevederilor Manualului de identitate vizuală ce sunt aplicate de către toți beneficiarii. La finalul seminarului, pentru cei ce doresc să mai acceseze și alte fonduri nerambursabile, se vor prezenta direcțiile europene și naționale în ceea privește finanțarea firmelor din fonduri europene în perioada 2014-2020.

Acest apel de proiecte reprezintă o oportunitate pentru economia Regiunii Centru de a atrage noi fonduri pentru dezvoltare. Un prim avantaj al acestei sesiuni a constat în faptul că procesul de evaluare și contractare s-a desfășurat imediat după depunerea proiectelor și așa au trecut mai puțin de trei luni de la depunerea proiectelor și până la demararea contractării. De fapt, aceste proiecte sunt de actualitate și reflectă nevoile de investiții ale solicitanților, precum și evoluțiile tehnologice de ultima oră. De asemenea, fiind condiționate de finalizarea implementării până la sfârșitul acestui an, aceste proiecte vor genera efecte imediate în economia regională. Am discutat cu beneficiarii despre cum îi putem sprijini să-și implementeze cât mai bine proiectele. Cu toții am convenit că acest apel de proiecte va avea o contribuție importantă la absorbția fondurilor prevăzute în cadrul Axei 1 POSCCE”, a declarat domnul Simion Crețu, director general ADR Centru.

Specifică acestui apel de proiecte a fost prevederea conform căreia au avut acces la finanțare toate proiectele care întrunesc un punctaj de peste 80 de puncte. Din Regiunea Centru, au fost selectate pentru finanțare un număr de 18 proiecte având beneficiari IMM, care totalizează investiții ce depășesc 82,5 milioane lei iar finanțarea nerambursabilă atrasă este de peste 41,13 milioane lei. Aceste proiecte vor contribui la menținerea a 1116 locuri de muncă și vor crea alte 82. În total vor fi achiziționate 95 de active industriale tangibile și intangibile care vor contribui la creșterea cifrei de afaceri și a exportului beneficiarilor cu procente cuprinse intre 10 si 110%.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Economie

Școala duală de la Star Transmission și Star Assembly, parte semnificativă a strategiei de dezvoltare a celor două companii, cu scopul de a asigura viitoarea generație de talente (P)

Publicat

în

Școala duală de la Star Transmission și Star Assembly, parte semnificativă a strategiei de dezvoltare a celor două companii, cu scopul de a asigura viitoarea generație de talente (P)

Învățământul dual permite elevilor înscriși la o școală profesională de stat să-și dezvolte cunoștințele practice în mediul real de lucru oferit de companii.

Formarea profesională duală oferă posibilitatea dezvoltării competențelor tinerei generații, punând la dispoziție, în același timp, mijloacele adecvate de formare pentru a deveni profesioniști.

Școala duală de la Star Transmission și Star Assembly este o parte semnificativă a strategiei de dezvoltare a celor două companii, cu scopul de a asigura viitoarea generație de talente. Implicarea companiilor în școala duală datează din 2013, odată cu inaugurarea primei școli profesionale duale din județ – Școala Profesională Germană Alba, situată într-o clădire a Colegiului Tehnic „Alexandru Domșa”, oferind specializarea electromecanic utilaje și instalații industriale și ulterior operator CNC. În 2019, a început colaborarea cu Colegiul Tehnic „Ion D. Lăzărescu” Cugir cu aceleași două specializări, iar din 2021 cu Liceul Tehnologic Sebeș, unde a fost introdusă o nouă calificare de operator montator subansamble pentru linii automate.

Elit - Gustul Desăvârșit

Star Transmission & Star Assembly găzduiesc centre de instruire în ambele locații, Sebeș și Cugir, oferind cele mai bune condiții de practică și învățare, cu săli de clasă și echipamente moderne (stand electromecanic, stand pneumatic și hidraulic, mașini-unelte controlate numeric). Aici, prin efectuarea de lucrări practice sub îndrumarea și supravegherea unor specialiști în domeniu, elevii deprind abilitățile necesare în meseria de electromecanic, operator CNC și montator subansamblu pentru linii automate.

„Prin eforturile noastre de formare profesională, subliniem responsabilitatea socială și angajamentul de a contribui la dezvoltarea industriei auto. Suntem mândri să oferim această oportunitate, care se traduce prin perspective de creștere și calificare a forței de muncă locale. Sub îndrumarea noastră, elevii au ocazia să descopere munca din spatele Mercedes-Benz, să aibă acces direct la tehnologie și să se formeze alături de profesioniști.”, spune Gheorghe Achim, director general Star Transmission.

O pondere însemnată din timpul efectuării perioadei (stagiului) de practică al electromecanicilor utilaje și instalații industriale se desfășoară în cadrul departamentului de mentenanță, în timp ce operatorii CNC și montatorii subansamble își desfășoară activitatea direct în liniile de producție, pentru a se adapta condițiilor și cerințelor viitorului loc de muncă.
În prezent, Star Transmission și Star Assembly susțin 270 de elevi ai școlii duale, care se desfășoară pe o durată de 3 ani. Programul poate fi accesat de absolvenții clasei a VIII-a, iar ponderea orelor de pregătire practică și teoretică a fiecărui an de studiu este următoarea:

-Anul I de studiu: 20% practică – 80% teorie;
-Anul II de studiu: 74% practică – 26% teorie;
-Anul III de studiu: 75% practică – 25% teorie.

De ce să te înscrii la școala duală?

-descoperă de la o vârstă fragedă ce înseamnă să lucrezi într-o companie din industria auto;
-accent pe componenta practică;
-bursă lunară în valoare de 400 RON (200 de la companie, 200 de la stat);
-transportul și masa de prânz asigurate pe parcursul întregii perioade de practică;
-prioritate la angajare după absolvire;
-certificat de calificare profesională recunoscut în UE;
-posibilitatea continuării studiilor liceale, în vederea obținerii diplomei de bacalaureat.

Pentru anul școlar 2022-2023, oferta educațională a fost îmbogățită, fiind astfel disponibile 75 de locuri, după cum urmează:

-Școala Profesională Germană Alba Iulia – 25 locuri, electromecanic utilaje și instalații industriale;
-Colegiul Tehnic „Ion D. Lăzărescu” Cugir – 25 locuri, operator CNC;
-Liceul Tehnologic Sebeș – 25 de locuri, operator montator subansamble.

Înscriere:

4-8 iulie: Etapa I de admitere în învățământul dual.
8 iulie: Afișarea listei candidaților înscriși la învățământul dual.
26-28 iulie: Etapa a II-a de admitere în învățământul dual.
28 iulie: Afișarea listei candidaților înscriși la învățământul dual.

„Prin strategia noastră de formare profesională, deja îi implicăm în activitate pe colegii noștri cei mai tineri, subliniind contribuția fiecăruia la succesul comun. Sprijinim orientarea noastră strategică prin pregătirea viitorilor profesioniști și calificarea acestora într-un mod adecvat. Oferim pregătire adaptată nevoilor companiei și calificăm elevii în funcție de cerințele operaționale. La absolvire, au prioritate la angajare pe postul pentru care s-au pregătit.”, spune Frank Streicher, director general Star Assembly.

Află mai multe detalii despre program accesând pagina: www.stcu.ro/elevi sau contactează-ne la adresa: [email protected].

Începe cu dreptul, alături de profesioniștii Mercedes-Benz Group AG!

Despre Star Transmission și Star Assembly

Locațiile de producție din Romania, respectiv compania Star Transmission cu sediul în Cugir și compania Star Assembly cu locația în Sebeș, sunt subsidiare deținute integral de Mercedes-Benz Group AG. Ambele sunt parte importantă a rețelei globale de producție powertrain Mercedes-Benz autoturisme.

La Sebeș sunt asamblate transmisii pentru Mercedes-Benz.

Locația Cugir găzduiește producția de roți, axe, țevi de înaltă presiune și componente prelucrate mecanic pentru motoare, transmisii și sisteme de direcție, precum și un centru tehnologic unde sunt produse, printre altele, prototipuri.
Cu sprijinul guvernului român, Star Transmission este una dintre primele companii românești care oferă un sistem de învățământ dual bazat pe modelul german din Baden-Württemberg. În calitate de parteneri ai acestui program, Star Transmission și Star Assembly oferă instruire practică în fiecare din cele două unități de producție.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

Anunț| Asociația FLAG anunță deschiderea celei de-a șaptea sesiune de depunere proiecte în cadrul Strategiei de Dezvoltare Locală a teritoriului FLAG

Publicat

în

Anunț

 

 

Elit - Gustul Desăvârșit

 

 

Asociația FLAG din Bazinul Mureșului, Secașelor și a Afluenților Acestora, cu sediul în localitatea Ciugud, Str. Simion Bran, nr. 50, judeţul Alba, anunţă deschiderea celei de-a șaptea sesiuni de depunere proiecte în cadrul Strategiei de Dezvoltare Locală a Teritoriului FLAG din Bazinul Mureșului, Secașelor și a Afluenților Acestora

PRIORITATEA UNIUNII NR. 4 – Creşterea gradului de ocupare a forţei de muncă şi sporirea coeziunii teritoriale

Măsura 2 – Consolidarea și Diversificarea activităţilor în zona de pescuit şi acvacultură, începând cu data de 20.06.2022, ora 12:00.

Tipul apelului este competitiv, termenul limită pentru depunerea proiectelor fiind 03.08.2022, ora 15:00.

 

Măsura 2

Alocarea financiară totală pentru prezentul apel: 2352248,36 lei, echivalentul a 475557,15  euro.

Valoarea maximă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil): 1978520 lei / 400000 euro.

Valoarea minimă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil): 32699,98 lei / 6611 euro.

În cadrul prezentului apel de selecţie, cererile de finanţare si documentele anexate vor fi depuse on-line pe platforma informatica Smis/MySmis2014 în format electronic, doar în intervalul mai sus menţionat.

Cod apeluri: Măsura 2 – POPAM/1032/4/1/Articolul 63

Valoarea totală eligibilă a unui proiect nu poate depăși suma de 400.000 euro.

Cursul de schimb RON-EURO utilizat pentru conversia în EURO este de 1 euro=4,9463 lei, conform Deciziei DGP AMPOPAM nr. 14/22.03.2022.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

Sof Production Stanija angajează în această vară aproximativ 50 de muncitori pentru fabrica de volane din Abrud

Publicat

în

Sof Production Stanija angajează în această vară aproximativ 50 de muncitori pentru fabrica de volane din Abrud

Fabrica de îmbrăcare a volanelor pentru autoturisme din Abrud, care funcționează în sediul fostei filaturi din localitate, își continuă cu succes activitatea începută cu mai mulți ani în urmă, însă acum, la începutul verii, se confruntă cu o problemă destul de mare: lipsa forței de muncă.

Astfel, în viitorul apropiat, societatea ar mai avea nevoie de încă aproximativ 50 de muncitori calificați sau necalificați, bărbați sau femei, chiar și pensionari, care pot fi integrați echipei existente și pot fi angajați treptat, pe parcursul acestui an, ca montatori articole piele și ca operatori îmbrăcare volane în piele. Pentru cei nou veniți și fără experiență, societatea investește și le asigură școlarizarea pe o durată de 3 luni chiar la locul de muncă, pentru a se putea integra eficient în echipa existentă și a da un randament crescut în realizarea producției, ținând cont de faptul că norma pe zi pentru un operator foarte bun și cu experiență se poate face chiar și în puțin peste 5 ore.

Elit - Gustul Desăvârșit

Administratorul Sof Production Stanija SRL, Cosmina Mărcuș Achim, a declarat că societatea oferă celor angajați o serie de beneficii: nivelul salarial este la fel cu cel oferit de firmele cu același profil din județul Alba; se lucrează pe un singur schimb; se oferă transport gratuit dus-întors de la Avram Iancu, Scărișoara, Horea, Lupșa, Roșia Montană, Bucium Poieni, Buceș-Vulcan și cu intenția de extindere până în Zlatna; se acordă tichete de masă pentru zilele lucrate; se oferă bonusuri pentru performanță și prezență; se poate munci suplimentar sâmbăta, iar orele sunt plătite cu 175% față de cele din timpul săptămânii, iar detalii suplimentare se pot obține la numărul de telefon 0784.41.21.51.

Dar există și probleme: „În ultimii doi ani am avut fluctuații sau stagnări ale producției, care a fost afectată în primul rând de pandemie și de criza semiconductorilor, iar în acest timp mașinile s-au produs mai încet și a crescut timpul de așteptare pentru clienți. Acum cererea de mașini noi a crescut, în prezent avem comenzi constante și proiecte de volum mare pe care dorim să le onorăm, iar de aceea mai avem nevoie de personal serios în producție. Noi activăm în Abrud din 2015, însă de-a lungul timpului am constatat o scădere a forței de muncă – un fenomen național care ajuns și la noi în zonă – populația tânără este în scădere accentuată mai ales aici și de aceea am început să întâmpinăm dificultăți în recrutarea de personal.

De asemenea, pe baza experienței acumulate aici de când am deschis secția, am constatat lipsa stabilității la locul de muncă și absenteism foarte mare, aproximativ 15-20 %, iar cu mulți angajați lipsă nu se pot onora comenzile la timp și trebuie realizate neapărat ore suplimentare. Totodată, au fost sau există numeroase cazuri de concedii medicale date angajaților noștri, unele neîntemeiate, pentru a munci în agricultură sau pentru alte activități pe perioada verii, iar lipsa motivată sau nemotivată de la serviciu poate duce la reducerea producției, destabilizarea comenzilor și chiar pierderea clienților. Dacă pe viitor nu putem asigura personal suficient din zona Apusenilor pentru a ne onora comenzile, va trebui să luăm măsuri radicale și să importăm forță de muncă asiatică, așa cum se practică din ce în ce mai des de către firmele mai mici sau mai mari de producție.  Deocamdată suntem doar în discuții cu firme de recrutare care asigură în România personal din acea zonă a lumii, iar dacă nu găsim angajați pe plan local va trebui să angajăm străini. La nivel național, probabil una dintre soluțiile pentru lipsa forței de muncă ar fi reducerea ajutoarelor sociale acordate persoanelor care pot fi integrate pe piața muncii.” a transmis administratorul societății.

SOF Production Stanija SRL, cu sediul în județul Hunedoara, are deschis de aproape 7 ani punctul de lucru din Abrud, pe strada Avram Iancu, nr. 2, iar numărul angajaților a fluctuat de-a lungul timpului până la un maxim de aproximativ 300 de persoane. În urma investițiilor și creării de locuri de muncă în zona Munților Apuseni, această societate a fost recompensată de-a lungul timpului cu mai multe premii și diplome atribuite de Consiliul Județean Alba și  Camera de Comerț și Industrie Hunedoara.

Ovidiu CULDA


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare