Rămâi conectat

Actualitate

Admitere Liceu 2021: Cum sunt repartizați elevii la liceele dorite. Cum se realizează departajarea

Publicat

în

Admitere Liceu 2021 : Cum se face repartizarea computerizată la licee

Elevii care au absolvit clasa a VIII-a au intrat în ultima etapă înainte de a-și afla liceul în care vor studia în următorii patru ani. Sâmbătă, 24 iulie, va avea loc repartizarea computerizată la licee și vor fi comunicate rezultatele.

CITEȘTE ȘI: Rezultate REPARTIZARE licee 2021. Repartizarea computerizată, publicată SÂMBĂTĂ

Cum funcţionează programul de repartizare computerizată

După ce toţi elevii au fost introduşi în sistem, pentru fiecare judeţ, se face o clasificare după ordinea descrescătoare a mediilor de admitere. Calculatorul parcurge această listă de la cea mai mare medie către cea mai mică.

De exemplu, dacă pe poziţia 4959 se află Popescu A Ion cu media de admitere 8,76, atunci calculatorul merge la fişa elevului Popescu A Ion şi citeşte codul primei opţiuni (175).

Electrica Furnizare Discount

Acum calculator merge în lista liceelor la pagina cu codul 175, corespunzător primei opţiuni a elevului Popescu A Ion şi care are N locuri (N este numărul locurilor repartizate unui liceu la o anumită specialitate aşa cum reiese din Broşura admiterii).

Dacă găseşte un loc liber scrie numele lui Popescu A Ion şi trece mai departe la poziţia 4960. Dacă nu există nicio poziţie liberă, compară media ultimului înscris cu media lui Popescu A Ion.

Citește și: Admitere Liceu 2021: Cum se face REPARTIZAREA computerizată. CALENDARUL primei etape a repartizării

Dacă Popescu A Ion are la unul dintre criterii media mai mare este şters ultimul înscris pe listă, se scrie numele lui Popescu A Ion, iar cel scos din listă intră din nou în procedeul de repartizare. Dacă NU, atunci pentru candidatul Popescu A Ion se trece la următoarea opţiune înscrisă în fişa de înscriere.

Dacă media lui Popescu A Ion este egală cu media ultimului înscris pe listă se ajunge la departajare.

Dacă media lui Popescu A Ion este mai mică (mai mare nu are cum să fie) atunci Calculatorul merge la fişa elevului Popescu A Ion şi citeşte codul celei de-a doua opţiuni. De aici se repetă procedeul descris mai sus.

Dacă după parcurgerea tuturor opţiunilor din fişa lui Popescu A Ion acesta nu a fost repartizat în niciuna dintre liste, el este scos din sistem şi va participa la repartizare în cea de-a doua etapă.

Din acest motiv este foarte important ca opţiunile să fie nu numai suficiente, dar şi realiste.

Cum se face departajarea elevilor cu medii egale

Dacă media lui Popescu A Ion este egală cu media ultimului admis dintr-una dintre listele corespunzătoare unuia dintre codurile înscrise în fişa de opţiuni, atunci departajarea se face pe baza Art. 5. din metodologia admiterii:

(2) În cazul în care doi candidaţi au medii de admitere egale, aceştia vor fi departajaţi folosind, în ordine, următoarele criterii:

1.media generală obţinută la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a
2.media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;
3.nota obţinută la proba de limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale;
4.nota obţinută la proba de matematică din cadrul Evaluării Naţionale;
5.nota obţinută la proba de limba maternă din cadrul Evaluării Naţionale, respectiv nota de la proba de verificare a cunoştinţelor de limba maternă, susţinută conform prevederilor Art. 10, în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale.

În cazul în care, la o unitate de învăţământ, pe ultimul loc, există candidaţi cu opţiunea exprimată pentru acea unitate şcolară şi care au mediile de admitere, precum şi toate mediile menţionate la alin. (2), lit. a), b), c), d) şi e) egale, atunci toţi aceşti candidaţi sunt declaraţi admişi la opţiunea solicitată.

Calendar admitere la liceu 2021

Prima etapă de repartizare computerizată

16 – 22 iulie 2021 – Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, la unitatea de învățământ sau prin formular transmis electronic. Orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită!

16 – 22 iulie 2021 – Introducerea în baza de date computerizată (în aplicația informatică centralizată) a datelor din fișele de înscriere.

22 iulie 2021 – Transmiterea bazei de date de la centrele de admitere județene/al municipiului București la Centrul național de admitere prin confirmarea de către acestea a finalizării operațiunilor specifice, în aplicația informatică centralizată.

23 iulie 2021 – Verificarea și corectarea eventualelor erori din bazele de date, precum candidați aflați în baza de date pentru admiterea computerizată și care au fost deja admiși la liceele la care se susțin probe de aptitudini etc., de către Comisia națională de admitere și comisiile de admitere județene/a municipiului București; transmiterea modificărilor la comisia națională.

24 iulie 2021 – Repartizarea computerizată în învățământul liceal de stat a absolvenților clasei a VIII-a.

24 iulie 2021 – Comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în învățământul liceal.

24 iulie 2021 – Afișarea în unitățile de învățământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unitățile de învățământul liceal de stat din județ/municipiul București.

25 – 28 iulie 2021 – Depunerea/Transmiterea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați.

29 iulie 2021 – Transmiterea de către unitățile de învățământ liceal de stat a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere până la data începerii cursurilor anului școlar 2021-2022.

A doua etapă de repartizare computerizată și admitere în liceu

29 iulie 2021 – Afișarea situației locurilor rămase libere, inclusiv a celor destinate candidaților romi, precum și a celor destinate candidaților cu CES.

29 iulie 2021 – Înscrierea candidaților pentru probele de aptitudini sau la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă.

30 iulie 2021 – Desfășurarea/Echivalarea probelor de aptitudini sau a probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă.

2 august 2021 – Afișarea rezultatelor la probele de aptitudini și la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă și rezolvarea eventualelor contestații.

29 iulie – 5 august 2021 – Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către candidații care nu au fost repartizați computerizat în prima etapă.

29 iulie – 5 august 2021 – Introducerea în baza de date computerizată (în aplicația informatică centralizată) a datelor din fișele de înscriere.

6 august 2021 – Repartizarea computerizată în învățământul liceal de stat a candidaților din a doua etapă a admiterii.

6 august 2021 – Comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în a doua etapă a admiterii în învățământul liceal.

6 – 7 august 2021 – Depunerea/Transmiterea dosarelor de înscriere la școlile la care au fost repartizați candidații din etapa a doua. 9 – 13 august 2021 – Primirea cererilor de înscriere a candidaților care au fost repartizați computerizat în primele două etape de admitere.

Publicitate

Actualitate

Echipa de studenți de la Universitatea ”1 Decembrie 1918 ” din Alba Iulia câștigătoare la dezbaterile pe tema digitalizării educației organizate de ED Regiunea Centru

Publicat

în

Echipa de studenți de la Universitatea ”1 Decembrie 1918 ” din Alba Iulia câștigătoare la dezbaterile pe tema digitalizării educației organizate de ED Regiunea Centru

Peste 50 de tineri din Regiunea Centru alături de profesorii îndrumători, au participat la dezbaterile pe tema digitalizării educației organizate de EUROPE DIRECT Regiunea Centru, alături de structura gazdă – Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru, activitate derulată în parteneriat cu organizația Agora Debate și Inspectoratele Școlare Județene din regiune. În urma feed-back-ului transmis de partici-panți, deși un procent de 58% dintre ei preferă un sistem de prezență clasic, 32% au spus că o formă hibrid ar fi potrivită pentru studiu, dar este necesar ca resursele umane să fie pregătite mai bine, elevii să fie mai deschiși, părinții mai cooperanți și este necesară o infrastructură adecvată, cu asigurarea accesului egal la educație pentru toți elevii, indiferent de mediul socio -economic din care provin.

Înscrierile la dezbateri au început în iunie, fiind deschise până în luna septembrie2021. Inițial, s-au înscris 18 echipe la dezbaterile pentru elevi dar, din varii motive de sănătate, mai ales, au rămas în competiție 13 echipe de elevi din regiune. În data de 16 octombrie 2021, elevii prezenți au dezbătut în două runde temele propuse de EUROPE DIRECT Regiunea Centru alături de parteneri, respectiv ”dacă educația tre-buie să se concentreze pe digitalizarea educației” și ”dacă trebuie introduse cursuri obligatorii de tehno-logie și digitalizare pe toată durata studiilor, încă din clasele primare”. Studenții din cele 4 echipe înscrise au dezbătut pro sau contra în ziua următoare, 17.10.2021, ”dacă universitățile ar trebui să ofere fiecărui student admis varianta efectuării studiilor în sistem full e-learning partea teoretică, iar partea de labora-tor/practică să fie fizic sau cel mult hibrid”. Cei ce au evaluat ideile aduse în dezbatere, strategiile utiliza-te în prezentare a argumentelor, justificarea lor și stil oratoric, au fost arbitrii propuși de către organizația Agora Debate, care au stabilit punctajele prin care au fost desemnați câștigătorii acestor dezbateri.

Electrica Furnizare Discount

”Activitatea pe care am propus-o a venit în contextul pandemiei, ce a obligat sistemul educațional să treacă în mediul online, iar elevii, studenții, profesorii, au trebuit cu toții să se adapteze ca structură de învățare și predare la mediul online. După cum a anunțat Comisia Europeană încă în 2019, trendul la nivel european se concentrează pe pregătirea statelor membre pentru o eră digitală, inclusiv pentru digi-talizarea educației, dar asta nu însemna neapărat că toate cursurile se vor ține online, ci mai degrabă că este necesară perfecționarea abilităților de utilizare a tehnologiilor digitale, fiind nevoie de resurse edu-caționale și platforme adaptate accesului online, inclusiv dotarea infrastructurii educaționale cu echipa-mente adecvate. Noi, prin ADR Centru investim la nivel regional peste 145 milioane euro fonduri europe-ne nerambursabile în modernizarea unităților de învățământ, în laboratoare, în echipamente digitale și mobilier pentru unitățile de învățământ. Am apreciat pasiunea participanților care au făcut eforturi să se pregătească pe temele date. Reprezentanța Comisiei Europene în România ne-a susținut în finanțarea activităților și a felicitat participanții pentru contribuția adusă la înțelegerea conceptului de digitalizare, prin implicarea în această activitate. Europarlamentarul Lorant Vincze, care se va întâlni cu câștigătorii la Bruxelles a apreciat demersul nostru și dorința de dezvoltare personală a tinerilor. Vom continua să le oferim tinerilor motive să participe în continuare la evenimentele și activitățile Europe Direct și să le transmitem valori europene, idealuri și resurse pentru transformarea ideilor în fapte”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

După o zi întreagă de dezbateri la elevi, punctajele acordate de cei 4 arbitrii ce au jurizat perechile de echipe pro și contra, au declarat ca fiind cele mai bune echipe: echipa ”Goga 3” de la Colegiul Național „Octavian Goga” Sibiu pe locul 3, ”CNMV SG” de la Colegiul National” Mihai Viteazul” Sfântu Gheorghe, pe locul 2, iar ”Opinionaters” de la Colegiul Național “Andrei Șaguna” din Brașov pe locul 1. Câștigătoare la dezbaterea pentru studenți a fost echipa de la Universitatea ”1 Decembrie 1918 ” din Alba Iulia. Toate cele patru echipe, formate din elevi, studenți și profesori coordonatori vor participa la vizita de la Bruxelles, pe care EUROPE DIRECT Regiunea Centru și ADR Centru o vor desfășura în perioada următoa-re. Datorită acestei activități, principalele idei cu care vor merge câștigătorii la Bruxelles, pentru a le prezenta reprezentanților Comisie Europene, se referă la: necesitatea formării serioase și de lungă dura-tă a cadrelor didactice, importanța asigurării de resurse educaționale, infrastructură, biblioteci virtuale, lecții mai interesante, aplicații interactive, acces la internet pentru toții, mai multă pregătire privind me-todele de predare si planificare, teste interactive (gen kahoot), adaptarea programei școlare la sistemul de predare online, pagini de e-learning cu exemple și o bază de date unitară la nivel național.

Context activitate:

Din dorința de a stimula implicarea tinerilor în acest gen de activități, de a-i ajuta să-și dezvolte gândirea analitică și de a fi mai bine pregătiți pentru viitor, Centrul EUROPE DIRECT Regiunea Centru a propus organizarea acestei competiții de dezbateri de tema digitalizării, respectiv pe Prioritatea Comisiei Euro-pene ”O Europă pregătită pentru era digitală”. Echipele înscrise în dezbaterile #DigitalEU au pus accent pe trecerea de la sistemul clasic de predare la cel on-line, provocările întâlnite, exemplele de bune prac-tici și propunerile de îmbunătățire a sistemului de predare online la noi în țară.

Echipe înscrise:

La elevi au participat în dezbateri următoarele echipe: IMPACT de la Liceul Vocațional de Arte Plastice Hans Mattis Teutsch, MIDAS-DEBATE de la Liceul Andrei Mureșanu, GOGA 3 de la Colegiul Național „Oc-tavian Goga” Sibiu, OPINIONATERS de la Colegiul Național “Andrei Șaguna” Brașov, GHIBU de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu, DEBATE UNITED de la Colegiul Național Unirea Brașov, PARLEY PATROL de la Colegiul Național „Áprily Lajos” Brașov, ECODEBATE de la Colegiul Economic Dionisie Pop Marțian Alba Iulia, OCTALKS de la Liceul Teoretic „O.C. Tăslăuanu” Toplița, CNMVSG de la Colegiul National” Mi-hai Viteazul” Sfântu Gheorghe, BRÂNCUȘI de la Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși” Sfântu Gheor-ghe, LUCKY CHARMS de la Liceul Teoretic Mircea Eliade, Întorsura Buzăului și AGREE TO DISAGREE de la Liceul „Kőrösi Csoma Sándor” Covasna.

Cele patru echipe participante la studenți au fost două echipe din partea Universității Tehnice din Cluj Napoca, Facultatea de Inginerie Industrială – Extensia Universitară Alba Iulia, o echipă de la Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu și o echipă din partea Universității ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.

Modalitatea de desfășurare a dezbaterilor:

Au putut participa elevii de liceu, atât din mediul urban, cât și rural, precum și studenții ce frecventează cursurile unei universități localizate în Regiunea Centru. Înscrierea s-a făcut de către profesorul coordo-nator. Pentru elevi: formatul dezbaterilor a fost World Schools – 6 minute per discurs. Echipele partici-pante au fost formate din 3 elevi și un profesor coordonator. Cele mai bune 3 echipe – debateri și profe-sor coordonator, vor participa la o vizită de studiu la Bruxelles. Pentru studenți: formatul dezbaterilor a fost British Parliamentary – 7 minute per discurs. Echipele participante au fost formate din 2 studenți și un profesor coordonator, iar cea mai bună echipă – studenți și coordonator – va participa alături de echi-pele câștigătoare ale elevilor, la vizita de studiu la Bruxelles. Arbitrajul s-a făcut conform standardelor medii recunoscute în comunitatea de dezbateri academice, în formatele de dezbateri World Schools și British Parliamentary.

Citește mai mult

Actualitate

ALERTĂ falsă de incendiu la un spital din România: „Un angajat ar fi prăjit pâine”. 28 de pompieri cu 4 autospeciale s-au deplasat la fața locului

Publicat

în

ALERTĂ falsă de incendiu la un spital din România: „Un angajat ar fi prăjit pâine”. 28 de pompieri cu 4 autospeciale s-au deplasat la fața locului

O alertă de incendiu a fost lansată sâmbătă, la Spitalul Județean din Timișoara, după ce o persoană a sunat la 112 și a anunțat că în interior se simte miros de fum. Raul Pătrașcu, managerul unității medicale, a declarat la Digi24 că pompierii au ajuns foarte repede la fața locului și au făcut verificările necesare, constatând că nu există niciun pericol de incendiu. „Nu ne permitem niciun moment de relaxare. Cei de la ISU nu au găsit nicio problemă la instalația electrică sau de oxigen. Un angajat ar fi prăjit pâine”, a precizat managerul.

„Nu este vorba de un incendiu, a fost alarmă falsă. Colegii de la ISU au venit foarte repede. Un angajat a sunat la 112 și a declarat că simte miros de fum. Am cerut să se verifice fiecare încăpere și instalație. Nu ne permitem niciun moment de relaxare. Nu au găsit nicio problemă la instalația electrică sau de oxigen. Un angajat ar fi prăjit pâine. Am deschis o anchetă şi dacă se dovedeşte că aşa au stat lucrurile, angajatul va fi pedepsit sever pentru că este strict interzisă utiliazrea oricărei aparaturi decât cele aprobate. Ne bucurăm că nu a fost nevoie nici să evacuăm, nici să mutăm pacienţii, dar şi că atât colegii noştri, cât şi cei de la ISU au intervenit prompt. Colegii de la ISU au părăsit incinta, după ce au făcut toate verificările necesare”, a declarat la Digi24 managerul Spitalului Județean din Timișoara.

Electrica Furnizare Discount

Zeci de pompieri au ajuns la fața locului, după ce un apel la 112 a fost înregistrat sâmbătă. Reprezentantii ISU au făcut verificări și au constatat că este vorba despre o alarmă falsă și că nu există pericol de incendiu.

„În urma unui apel la 112, astăzi, la ora 11:18, am fost anunțați de prezența unui miros de plastic ars, fără degajări de fum, la Spitalul Casa Austria, secția de arși, cu declanșarea alarmei de incendiu. La fața locului s-au deplasat de urgență 28 de pompieri cu 4 autospeciale de stingere, 2 autoscări de lucru la înălțime, un echipaj SMURD TIP B, o autospeciala de transport personal și victime multiple și un echipaj CBRN. În urma recunoașterii efectuată la fața locului, nu se confirmă mirosul. De asemenea, în urma măsurătorilor efectuate de echipajul CBRN, nu s-au identificat depășiri ale valorilor normale”, au anunțat reprezentanții ISU Timiș.

sursa: digi24.ro / Fotografie cu caracter ilustrativ din arhiva ZiarulUnirea.ro

 

Citește mai mult

Actualitate

Angela Băruță, Inspector Școlar Adjunct al IȘJ Alba, a trecut la cele veșnice. Profesorul decorat cu Ordinul „Meritul pentru Învăţământ“ în grad de comandor

Publicat

în

Angela Băruță, Inspector Școlar Adjunct al IȘJ Alba, a trecut la cele veșnice. Profesorul decorat cu Ordinul „Meritul pentru Învăţământ“ în grad de comandor

„Profund îndurerați am aflat de trecerea neașteptată la cele veșnice a celei care a fost Prof. Angela Băruța, Inspector Școlar General Adjunct al IȘJ Alba. În aceste clipe de adâncă tristeţe aducem omagiul și recunoștința noastră pentru OMUL si pentru DASCĂLUL , Angela Băruța, un model de optimism, dăruire, entuziasm și implicare! Drum lin spre cer și odihnă veșnica în Împărăția lui Dumnezeu! Deși nu există cuvinte care să aline durerea familiei transmitem compasiunea noastră în aceste momente dificile! Sincere condoleanţe!” , transmite  colectivul IȘJ Alba.

Ordinul „Meritul pentru Învăţământ“ în grad de comandor

Angela Băruţă a fost profesor de istorie nu mai puţin de 39 de ani. După absolvirea Facultăţii de Istorie din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj Napoca, în 1968, a devenit profesor de istorie la Şcoala din Şard. „Cea mai mare realizare acolo a fost că am reuşit să facilităm într-o şcoală de sat condiţii întâlnite înainte de 1989 doar în şcolile reprezentative de la oraş “, a declarat Angela Băruţă, care a predat istoria şi la alte două şcoli din Alba Iulia: şcoala nr. 9 şi Colegiul Apulum.

Electrica Furnizare Discount

Timp de trei ani a fost inspector şcolar responsabil cu evidenţa personalului didactic, iar între 2001-2005 a condus Inspectoratul Şcolar Alba, ca inspector şcolar general adjunct. Rezultatele profesionale i-au adus Diploma de Excelenţă din partea Ministerului Educaţiei, Ordinul «Meritul pentru Învăţământ» în grad de comandor, iar pentru promovarea învăţământului preuniversitar din Alba i-a fost înmânată Diploma de fidelitate din partea Inspectoratului Şcolar.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare