Economie
Accesarea fondurilor europene, încetinită de Guvern
Sindicaliştii şi organizaţiile neguvernamentale au criticat modul în care Guvernul susţine proiectele din bani europeni. Ei cer depolitizarea Autorităţii de Management a Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (AMPOSDRU) şi vor ca ocuparea posturilor de la acest organism să fie făcută prin concurs şi nu în urma unor numiri politice ca acum. Sindicaliştii spun că AMPOSDRU refuză în mod nejustificat să facă publică lista cu proiectele aprobate şi cu beneficiarii finanţărilor. Din cauză că nu primesc la timp prefinanţarea, multe dintre proiecte sunt blocate, iar altele nu mai pot fi implementate. „Noi ne aşteptăm ca Guvernul să fie partenerul nostru în proiecte pentru că derularea lor aduce bani la buget. Din 460 de milioane de euro câte au intrat în România pe aceste proiecte, peste 200 de milioane au intrat la buget. Sunt bani pentru care Guvernul nu a depus niciun efort”, a spus Petru Dandea, reprezentantul Cartel-Alfa. Sindicaliştii spun că regulile de finanţare pentru contracte sunt aplicate neuniform de la un organism intermediar la altul.
*AMPOSDRU, lipsită de transparenţă
Fosta şefă AMPOSDRU, Cristina Zevedei, a fost demisă recent în urma scandalului ministrului Muncii, Ioan Botiş. Acesta şi-a dat demisia în urmă cu mai multe săptămâni după ce presa a dezvăluit că soţia sa, Ligia Botiş, era plătită cu 8.400 de lei brut pentru servicii de consultanţă acordate unei asociaţii ce obţinuse finanţare europeană. Proiectul „Şansă la demnitate” a fost depus, selectat şi a primit şi prefinanţare de 30% în timp record de la AMPOSDRU, instituţie subordonată ministrului Muncii. Institutul pentru Politici Publice (IPP) i-a acuzat pe fostul ministru al Muncii Ioan Botiş şi pe Cristina Zedevei, că au secretizat ilegal informaţii publice legate de proiectele europene. Reprezentanţii IPP au spus că Zevedei şi Botiş au făcut acest lucru pentru a ascunde opiniei publice faptul că soţia fostului ministru era implicată într-un proiect european. (A.V.)
Economie
Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” – orașul Zlatna anunță începerea proiectului Construirea de insule ecologice digitalizate în orașul Zlatna
Comunicat de presă
Orașul Zlatna anunță începerea proiectului cu titlul Construirea de insule ecologice digitalizate în orașul Zlatna, județul Alba, implementat de orașul Zlatna, conform contractului de finanțare nr. C3I1B0122000058 /27.02.2023, finanțat în cadrul componentei 3 – Managementul Deșeurilor a PNRR.
Proiectul se derulează pe perioada cuprinsă între 27.02.2023 și 31.12.2024.
Obiectivul proiectului îl reprezintă construirea de insule ecologice digitalizate în orașul Zlatna.
Rezultatele urmărite prin implementarea proiectului sunt următoarele:
- 9 insule ecologice digitalizate înființate și operaționale;
- 541,00 kg de deșeuri reciclabile colectate separat și reciclate;
- 670,00 kg de deșeuri biodegradabile colectate separat și reciclate.
Valoarea totală a finanțării nerambursabile este de 442.755,00 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 84.123,45 lei.
Persoană de contact:
Negrea Alexandra Maria
www.primaria-zlatna.ro
0258.856.337
Economie
(P) INTEK 2023 – platformă de inovare, business și networking pentru transformarea industrială
TEHNIC MEDIA vă invită la prima ediție INTEK – singurul târg expozițional din România dedicat transformării proceselor industriale, organizat între 4 și 7 aprilie 2023, la Centrul de Evenimente Lux Divina, Brașov.
INTEK are ca scop aducerea în prim-plan a trendurilor internaționale în materie de automatizare, robotizare și digitalizare, cu un accent deosebit pe aplicațiile practice și soluțiile tehnologice, și va reuni branduri importante, lideri de piață la nivel global și furnizori locali de tehnologie, specialiști din diverse domenii și decidenți din mediul de afaceri.
Evenimentul include o expoziție, în care vor fi prezentate cele mai noi și inovative echipamente și tehnologii dedicate transformării industriale, și mai multe conferințe și prezentări susținute de experți din domeniu, de reprezentanți ai autorităților centrale și locale, ai mediului de afaceri și din învățământul universitar. În cadrul acestora se vor discuta subiecte importante referitoare la noile tehnologii și la impactul lor asupra afacerilor, industriei și societății în general.
„INTEK este o oportunitate unică pentru evoluția afacerilor din industrie. Suntem încântați să aducem la Brașov un eveniment cu o tematică atât de presantă la nivel global: automatizarea, robotizarea și digitalizarea proceselor de producție. INTEK este o platformă excelentă ce oferă specialiștilor interesați acces la instrumente esențiale pentru dezvoltarea afacerilor. Este o ocazie unică pentru a întâlni și discuta cu experți din companiile de top din domeniu și de a explora împreună cu ei cele mai recente tendințe și inovații din domeniile automatizărilor, robotizării și digitalizării, singurele capabile să ajute firmele să rămână competitive și să-și îmbunătățească decisiv eficiența proceselor. Asimilarea în ritm accelerat a tehnologiilor emergente este singura șansă pentru viitorul afacerilor din industrie.”, declară Onuț ILIESCU, Director general TEHNIC MEDIA, organizator INTEK.
Companiile românești au acum oportunitatea, datorită fondurilor disponibile prin PNRR și prin Programele Regionale, să investească în digitalizarea și automatizarea proceselor, prin achiziția de soluții și sisteme care să le sprijine în creșterea eficienței, a productivității și a competitivității la nivel local și regional.
În acest context, INTEK oferă un cadru ideal pentru dezvoltarea de noi parteneriate de afaceri și pentru crearea unor rețele solide de colaborare, fiind un eveniment de referință pentru toți cei care doresc să-și dezvolte afacerile în mod eficient și sustenabil. (mai multe detalii, pe www.intek.ro)
Vino la INTEK, între 4-7 aprilie, la Brașov!
INTEK se bucură de sprijinul: Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM); Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane (AHK România), Camerei Franceze de Comerț și Industrie în România (CCIFER), Organizației Patronale din Industria Aeronautică Română (OPIAR), Camerei de Comerț Belgia Luxemburg România Moldova (BEROCC), Clubului Economic German Brașov (DWK), Clubului francofon de afaceri din Brașov (CFAB), Asociației Române de Logistică (ARILOG), Asociației Patronatul Român din industria Electrotehnică (APREL), Asociației Producătorilor de Mobilă din România (APMR), Camerei de Comerț și Industrie Brașov, ICEBERG, FIT – Digital Innovation Hub, EIT Manufacturing, EIT Urban Mobility, ALT Brașov – Cluster pentru inovare și tehnologie, TRANSILVANIA IT CLUSTER și TRANSILVANIA DIGITAL INNOVATION HUB.
Economie
Anunț începere proiect „REFACEREA CAPACITĂȚII DE REZILIENȚĂ A SOCIETĂȚII SPERANTA E.L. SRL”
Comunicat de presă
Societatea SPERANTA E.L. SRL, cod de identificare fiscală 3704230, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J1/112/1993, în calitate de Beneficiar, implementează începând cu data de 10.02.2023 proiectul cu titlul „REFACEREA CAPACITĂȚII DE REZILIENȚĂ A SOCIETĂȚII SPERANȚA E.L. SRL” , RUE 1484, Cod SMIS 160384, în baza contractului de finanțare nr. 973/POC/411/AS încheiat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Competitivitate.
Obiectivul general al proiectului constă în consolidarea poziției pe piață a firmei în domeniul transporturilor, dupa pierderea suferite în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-19.
Rezultatele finale în urma implementării proiectului determinate de atingerea obiectivelor general și specifice sunt:
- Dotarea societății cu mijloace fixe performante, care vor asigura transportul în timpi optimi și la un nivel calitativ superior, optimizării procesului și asigurarea protejării mediului înconjurător în urma utilizării unor mașini prietenoase cu mediul prin reducerea emisiilor poluante.
- Creșterea productivității muncii în anul 3 de sustenabilitate.
- Menținerea locurilor de muncă existente la nivelul anului 2020 în vederea reducerii fluctuației de personal, având un impact pozitiv asupra activității societății deoarece îi oferă stabilitate.
Valoarea totală a proiectului este de 4.318.750,41 lei.
Valoarea totală a finanţării nerambursabile este în sumă maximă de 2.348.697,59 lei, formată din:FEDR/FC/FSE/ILMT: 1.967.409,69 lei și Buget național: 381.287,90 lei, echivalentă cu 65% din valoarea totală eligibilă aprobată.
Perioada de implementare a proiectului de la data de 10.02.2023, data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 și până la data de 31.12.2023.
Proiect co-finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020.
Date de Contact
SPERANTA E.L. SRL
Sediu social: Str. Garii, FN, Localitatea Cetatea de Baltă, județul Alba, România
Reprezentant legal: Natanael NAGY
Telefon: 0744335776
E-mail: [email protected]
„Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României”
-
Opinii - Comentariiacum 60 de minute
Mesaje de Florii 2023. Idei de SMS-uri, urări și felicitări care pot fi transmise prietenilor, rudelor şi colegilor care îşi sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 17 ore
PĂCĂLELI „de ţinut minte” de 1 APRILIE 2023. Eşti pus pe şotii? Vezi cele mai tari FARSE pe care le poţi face cunoscuţilor
-
Opinii - Comentariiacum 38 de minute
MESAJE de 1 Aprilie – Ziua Păcălelilor. Ce SMS-uri şi farse le poţi transmite prietenilor
-
Opinii - Comentariiacum 41 de minute
MESAJE şi SMS-URI haioase de 1 APRILIE. Păcăleli, glume şi cele mai tari farse pe care le poţi face prietenilor
-
Opinii - Comentariiacum 2 ore
Mesaje de Florii 2023. FELICITĂRI și URĂRI în Duminica Floriilor pentru apropiați, rude și cunoștințe
-
Opinii - Comentariiacum 17 ore
Mesaje amuzante de 1 Aprilie: SMS-uri și mesaje pe care le poți trimite prietenilor de Ziua Păcălelilor