Rămâi conectat

Economie

A fost publicată procedura de eşalonare a datoriilor la stat, neplătite la scadenţă

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

La sfârşitul săptămânii trecute, ANAF a clarificat oficial procedura eşalonării la plată a obligaţiilor la buget neplătite la scadenţă. Documentul a apărut în Monitorul Oficial, sub forma unui ordin care reglementează procedura efectivă şi documentaţia în baza căreia se acordă eşalonarea, atât pentru persoanele juridice, cât şi pentru cele fizice (PFA, întreprindere individuală etc). În cazul  persoanelor juridice, cererea trebuie să cuprindă: datele de identificare ale contribuabilului; perioada pentru care se solicită eşalonarea; suma pentru care se solicită eşalonarea; justificarea stării de necesitate ce a condus la lipsa de lichidităţi şi la neplata datoriilor bugetare; menţiune că solicitarea are ca temei legal OUG nr. 29/2011 pentru eşalonarea datoriilor bugetare; semnătura şi ştampila contribuabilului. De asemenea, se mai arată în documentul ANAF, cererea trebuie însoţită de următoarele documente: 1. Declaraţia contribuabilului că nu se află în procedura insolvenţei; 2. Documente relevante pentru susţinerea cererii; 3. Copia ultimei situaţii financiare; 4. Copia ultimei balanţe de verificare; 5. Situaţia încasărilor în ultimele 6 luni; 6. Program de redresare financiară, cu previziunea asupra realizării plăţilor bugetare; 7. Indicatori financiari orientativi ai organizaţiei. Soluţionarea cererii se va face în termen de 60 de zile, se mai precizează în documentul ANAF. Eşalonarea la plată nu se acordă pentru: a) obligaţiile fiscale în sumă totală mai mică de 500 lei – în cazul persoanelor fizice şi 1.500 lei – în cazul persoanelor juridice; b) obligaţiile fiscale care au făcut obiectul unei eşalonări acordate şi nerespectate; c) obligaţiile fiscale administrate de ANAF, cu termene de plată după data eliberării certificatului de atestare fiscală; d) obligaţiile fiscale care, la data eliberării certificatului de atestare fiscală, intră în procedura compensării; e) obligaţiile fiscale de a căror plată depinde acordarea sau menţinerea unei autorizaţii; f) creanţele stabilite de alte organe decât cele administate de ANAF; g) amenzile de orice fel care reprezintă venit la buget. Respingerea cererii de eşalonare se poate face şi dacă nu sunt îndeplinite condiţiile: 1) să fie depuse toate declaraţiile fiscale; 2) să se afle în dificultate generată de lipsa temporară de disponibilităţi băneşti şi să aibă capacitate financiară de plată pe perioada de eşalonare; 3) să nu se afle în procedura insolvenţei; 4) să nu se afle în dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare; 5) să nu li se fi stabilit răspunderea în temeiul art. 138 din Legea nr. 85/2006 (răspunderea administratorilor). În cazul comunicării acordului de principiu dat de autoritatea fiscală, în termen de 30 zile contribuabilul trebuie să constituie garanţii. (A.D.T.)


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Economie

Economie

Salariul minim 2024: Întreprinderile mici și mijlocii cer Guvernului majorarea pragului de acordare a sumei de 300 de lei neimpozabili. Variante de calcul propuse

Bera Larisa

Publicat

în

Salariul minim 2024: Întreprinderile mici și mijlocii cer Guvernului majorarea pragului de acordare a sumei de 300 de lei neimpozabili. Variante de calcul propuse Firmele mici și mijlocii solicită Guvernului să majoreze pragul pentru acordarea facilităților cu 400 lei lunar, ajungând la 4.400 lei brut pe lună, față de nivelul actual de 4.000 lei brut […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea