Rămâi conectat
MA-RA-MU

Ştirea zilei

Pensii 2022: Noua adeverință care trebuie completată pentru ca dosarul de pensionare să nu fie respins

Ziarul Unirea

Publicat

în

Pensii 2022: Noua adeverință care trebuie completată pentru ca dosarul de pensionare să nu fie respins

Legea 76/2022, emisă anul acesta, stabilește că la dosarul de pensionare să fie adăugată o nouă adeverință care va fi eliberată de angajatorul la care solicitantul lucrează în momentul în care acesta își depune dosarul de pensionare.

Această adeverință oferă datele de contact ale angajatorului care trebuie informat de către Casa de Pensii cu privire la emiterea deciziei de pensionare a angajatului, document care trebuie trimis respectivei companii în termen de maxim 5 zile de la emiterea deciziei de pensionare. Măsura legislativă ar trebuie să elimine situațiile în care un pensionar încalcă prevederile Codului muncii prin continuarea activității profesionale după pensionare prin încetarea de drept a contractului individual de muncă odată cu împlinirea condițiilor de pensionare.

CITEȘTE ȘI: Pensii 2022: Câți bani va primi un bărbat care a muncit aproape 40 de ani în România

Ce trebuie făcut pentru ca dosarul de pensionare să nu fie respins

În acest caz angajatul va fi obligat să completeze actele de la dosarul de pensionare cu o adeverință ce conține datele de contact ale ultimului angajator sau a angajatorilor dacă este angajat la mai mulți angajatori la data pensionării.

Adeverința va cuprinde următoarele informații:

– denumirea angajatorului,

– adresa de poștă fizică și electronică,

– date de contact telefon/fax.

Efectul documentului

Citește și: Pensii 2022: Cine poate beneficia de recalcularea pensiei și cum se poate cere acest lucru

Odată angajatorul anunțat despre decizia de pensionare, acesta va putea demara procedurile prevăzute în Codul Muncii în cazul încetării activității:

– în cazul pensiei pentru limită de vârstă sau limită de vârstă redusă, contractul individual de muncă încetează de drept, dacă pensionarul nu anulează decizia de pensionare în 30 de zile calendaristice scurse de la data stampilei de pe anvelopa plicului în care a primit decizia de pensionare.

– în cazul pensiei anticipate parțiale sau anticipate, trebuie cunoscut că acestea nu pot fi încasate atâta timp cât persoana respectivă este încă angajată.

În ceea ce privește pensia de invaliditate de gradul 3, pensia nu se poate activa decât dacă angajatul încetează activitatea profesională sau o continuă cu program de lucru de cel mult 4 ore/zi.

Așadar, noul document este important numai pentru angajator. Pe de altă parte, Casa de Pensii deține datele de contact ale angajatorilor dat fiind că lunar acesta plătește CAS iar pe cererea de pensionare a solicitantului sunt trecute datele de contact ale angajatorului. Cu alte cuvinte, birocrația românească este ca un organism viu care regenerează precum coada unei șopârle.

Sursa: dcbusiness.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

ACCIDENT rutier pe o stradă din Aiud: Un pieton a fost surprins și accidentat de un autoturism. Trafic îngreunat

Cezar Lancrajan

Publicat

în

ACCIDENT rutier pe o stradă din Aiud: Un pieton a fost surprins și accidentat de un autoturism. Trafic îngreunat Un accident rutier a avut vineri, 20 decembrie 2024, pe o stradă din municipiul Aiud, în jurul orei 19:30. Potrivit primelor informații transmise de IPJ Alba un pieton a fost surprins și accidentat de un autoturism. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea