O nouă industrie, pe cale de a se naște: La ce preț s-ar putea ajunge pentru reconversia unei mașini clasice în una electrică
O nouă industrie, pe cale de a se naște: La ce preț s-ar putea ajunge pentru reconversia unei mașini clasice în una electrică
Viitorul nostru sunt mașinile electrice, însă electrificarea ar putea însemna trecutul pentru industrie întreagă. Acest trend al electrificării ar putea aduce o nouă nișă, industria pentru conversia mașinilor vechi, care se dezvoltă pe mai multe etaje, de la servicii de bază, pentru mașini de volum, până la oferte pentru segmentul premium, în valoare de sute de mii de euro.
Peste tot în Europa și în Statele Unite apar companii care transformă modele clasice în mașini electrice curate. Trecerea la tehnologia electrică oferă jucătorilor mici o nișă de oportunități. În acest proces, unele companii de conversie electrică reînvie mașinile clasice din anii 1960 pentru a fi conduse în orașe unde sunt restriciții de viteză sau interdicții legate de poluare.
Există aproximativ 5 milioane de mașini clasice doar pe piața americană.
La nivel global, sunt 2 miliarde de mașini cu motare cu ardere internă.
Pentru mașini de colecție, mărci premium, se poate ajunge și la un cost de un milion de euro.
„Am decis să reproiectăm și să refabricăm mașini clasice. Practic, destructurăm mașinile în fabrica în care ne aflăm astăzi, iar apoi restaurarea este completă, de la piuliță și șurub. Nu este doar o conversie. Este readucere a vehiculului la stadiul de nou și chiar mai mult de atât”, a declarat David Lorenz, CEO al unei astfel de companii.
Sunt furnizorii de servicii pentru mașini rare, pe de o parte. Apoi, sunt firme precum compania franceză Transition-One, care oferă kituri simple pentru a electrifica modele de masă precum Fiat 500. Astfel, mașinile ieftine pot fi modernizate în patru ore pentru mai puțin de 8.000 de euro, ba chiar sub 5.000, dacă există o subvenție de stat.
Ceea ce aceste firme au în comun este o căutare unor noi modalități de a-și extinde operațiunile – fie prin „kit-uri” de conversie a mașinilor vechi, de volum, oferite utilizatorilor , fie prin colaborări cu producătorii de autovehicule, cărora le oferă direct serviciile.
Start up-ul britanic Lunaz a făcut un pas suplimentar – merge către vehiculele comerciale. A strâns bani printr-o rundă de finanțare privată, la care a participat și David Beckham, iar acum construiește o nouă fabrică aproape de Silverstone pentru a transforma anual peste 1.000 de camioane de gunoi echipate cu motoare diesel în modele cu propulsie electrică. Compania caută în prezent locații pentru o fabrică în Statele Unite și una în Europa continentală.
„Trebuie să ieșim din acest ciclu vicios de înlocuire, în care aruncăm la gunoi lucruri care încă mai au valoare în ele. E cazul mașinilor, de cele mai multe ori, când de fapt motivul abandonului poate fi mărunt. Reparația poate fi facilă și trebuie să ne schimbăm metalitatea, pentru că mașinile noi implică o cantitate uriașă de dioxid de carbon eliberată în atmosferă în tot procesul de fabricație, a caroseriei, șasiului și toate acele componente mari”, arată Jon Hilton, directorul Lunaz.
Industria auto este într-un punct de cotitură prin tranziția la noi forme de propulsie. Iar mișcările din piață seamănă mult cu începutul secolului XX, când sute de firme au încercat să producă mașini. Acum avem sute de noi firme care anunță că vor produce mașini electrice. La fel, e inflație de companii care oferă servicii de conversie. Însă lecția secolului trecut este că nu toți vor reuși. Sita competitivității a fost deasă acum o sută de ani. Va fi la fel și acum.
Sursa: digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Lista candidaților pentru funcția de primar în municipiile și orașele din județul Alba, la alegerile locale din 9 iunie 2024
Lista candidaților pentru funcția de primar în municipiile și orașele din județul Alba, la alegerile locale din 9 iunie 2024 Ofertă săracă pentru locuitorii municipiilor și orașelor din județul Alba, la algerile locale din anul 2024. Comparativ cu anul 2020, sunt mai puțini candidați pentru funcția de primar, întrucât sunt mai puține partide, unele dintre […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Când pică Paștele ortodox și catolic în 2024 și în următorii ani – calendar
-
Opinii - Comentariiacum 5 ore
Mesaje de Paste fericit 2024. Urări, felicitări și SMS-uri pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti
-
Opinii - Comentariiacum o zi
Obiceiuri, tradiții și superstiții românești de Paște. Credințe și Superstiții de Paște
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
Mesaje de Florii 2024. Idei de SMS-uri, urări și felicitări care pot fi transmise prietenilor, rudelor şi colegilor care îşi sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Floriile 2025. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2026, 2027. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Opinii - Comentariiacum o zi
MESAJE DE PASTELE ORTODOX 2023. URARI și FELICITARI frumoase de Învierea Domnului