Arhivă digitală în municipiul Blaj: Investiție de peste 800.000 lei pentru reducerea birocrației
Primăria municipiului Blaj a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru servicii de digitalizare a documentelor din arhivă, în cadrul proiectului „Municipiul Blaj – Administrație publică inteligentă și participativă”. Valoarea totală estimată a investiției este de 800.900 lei, fără TVA.
Necesitatea retrodigitalizarii documentelor din arhivă, vine din următoarele nevoi identificate la nivelul administrației publice locale:
– administrarea documentelor retro-digitalizate prin interfetele unui modul de arhivă electronică
– eliminarea costului de copiere a documentelor în procesul de consultare; gestionarea accesului la documentele arhivate electronic;
– evitarea riscului de degradare (prindere, rupere) a documentelor în procesul de multiplicare cu un echipament neadecvat scanării documentelor vechi (xerox obișnuit);
– asigurarea protecției documentelor originale prin eliminarea sau reducerea consultării directe și a contactului fizic cu exemplarul original;
– realizarea unei copii electronice fidele a documentelor, care să faciliteze regăsirea și valorificarea conținutului documentelor;
Relevanța proiectului „Municipiul Blaj – Administrație publică inteligență și participativă”, cod SMIS 135372 pentru municipiul Blaj vine din importantă planificării strategice pe termen mediu și lung, a digitalizarii și transparentizarii serviciilor publice dar și din complementaritatea proiectului cu alte inițiative luate de UAT Municipiul Blaj.
Serviciile de retro-digitalizare cu indexare a documentelor din arhivă vor fi următoarele:
1. Pregătirea documentelor pentru scanare;
2. Retro-digitalizare/Scanare documente cu prelucrare electronică;
3. Indexare, atribuirea de meta-descriptori (indecşi);
4. Refacerea documentelor în formă iniţială (după retro-digitalizare/scanare);
5. Furnizare aplicație de arhivare electronică pentru gestiunea arhivei istorice;
6. Importul imaginilor scanate și a meta-descriptorilor asociați în aplicația de arhivare electronică.
Obiectivul general la care contribuie prestarea serviciilor ce fac obiectul contractului este: reducerea birocrației și creșterea calității serviciilor oferite pentru cetățeni de către administrația publică locală a Municipiului Blaj prin arhivarea electronică a documentelor instituției ce prezintă valoare operațională în prezent.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
ADR Centru face angajări masive! Ce condiții trebuie să îndeplinești pentru a ocupa unul dintre cele 17 posturi bine plătite?
ADR Centru face angajări masive! Ce condiții trebuie să îndeplinești pentru a ocupa unul dintre cele 17 posturi bine plătite? ADR Centru angajează experți economici, achizitii publice și accesare fonduri europene. Pentru a obține unul din post cu salariu baban și sporuri trebuie însă să îndeplinești mai multe condiții. Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru organizează […]