Rămâi conectat

Actualitate

Mai puțini bani europeni pentru România în anul 2020: Care este explicația oficialilor

Ziarul Unirea

Publicat

în

Mai puțini bani europeni pentru România în anul 2020: Care este explicația oficialilor

România va primi anul acesta mai puțin de 3 miliarde de euro, bani de la Uniunea Europeană.

Asta, deși în ultimii 6 ani, am atras aproximativ o treime, din totalul banilor puși la dispoziție de Bruxelles pentru perioada 2014 – 2020.

Ministrul Fondurilor Europene spune că estimarea este una realistă pentru că doar pentru atâția bani există proiecte. Marile proiecte de infrastructură cum ar fi autostrada Moldovei sau Brașov-Comarnic rămân doar la stadiul de dorință.

Din 2014 şi până acum, România a atras 11 miliarde de euro de la Comisia Europeană. Alţi 2,8 miliarde de euro ar putea veni anul acesta, estimează ministrul Fondurilor Europene.

Datele arată ca acum suntem sub media Uniunii la absorbţia fondurilor europene în ultimii 6 ani. Şi pe locul al 16-lea în clasamentul Uniunii Europene. Cele mai harnice tari sunt şi printre cele mai dezvoltate – Finlanda, Irlanda, Luxemburg şi Austria.

Specialiştii de la Asociaţia Pro Infrastructură spun că fără proiecte mari de infrastructură la care să se lucreze efectiv, nici banii europeni atraşi nu sunt mulţi.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură: „Este critic pentru România să deblocheze proiectele majore de infrastructură de transport, dacă vrem să atragem bani europeni adevăraţi. Absorbţia vine după ce statul român plăteşte lucrările constructorilor, abia atunci primeşti banii înapoi de la Comisia Europeană.”

Dar marile proiecte de infrastructură sunt încă înţepenite în birocraţie. De exemplu, Autostrada Unirii, care ar lega Moldova de Transilvania, de la graniţa cu Republica Moldova la Târgu Mureş, nu are şanse nici anul acesta să depăşească stadiul de plan.

Autostrada care va lega estul de vestul ţării a fost promisă de toate guvernele din ultimii zece ani, încă nici măcar studiul de fezabilitate nu a fost făcut. Lucrările ar fi trebuit să înceapă încă din 2014 şi să se finalizeze în 2030, dar nici acest termen nu este ferm câtă vreme autorităţile nu ştiu din ce bani vor finanţa construcţia.

O soluţie ar fi atragerea de fonduri europene. Cum în aceeaşi situaţie este şi autostrada Comarnic-Braşov, coşmarul şoferilor pe DN1 şi pe E85 va continua.

Pentru anul acesta, guvernul estimează că vor fi gata între 45 şi 100 de kilometri de autostradă. Asta înseamnă că am putea ajunge în cel mai bun caz la un total de 950 de kilometri.

sursa: stirileprotv.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Tichete culturale 2024: Ce valoare vor avea în semestrul al II lea al anului și pentru ce pot fi utilizate

Bera Larisa

Publicat

în

Tichete culturale 2024: Ce valoare vor avea în semestrul al II lea al anului și pentru ce pot fi utilizate Ministerul de Finanțe a publicat pe data de 2 septembrie 2024 un proiect legislativ pentru stabilirea valorii sumei indexate care se acordă sub formă de tichete culturale pentru semestrul II al anului 2024. Citește și: […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea