O clientă din Alba a companiei Blue Air a obţinut daune de 250 de euro după ce avionul de pe ruta Cluj-Napoca – Bucureşti a întârziat peste 4 ore
O clientă din Alba a companiei Blue Air a obţinut daune de 250 de euro după ce avionul de pe ruta Cluj-Napoca – Bucureşti a întârziat peste 4 ore
O clientă a companiei Blue Air a obținut în justiție daune de 250 de euro ca urmare a unei întârzieri de câteva ore a zborului pe ruta Cluj-Napoca – București. În plus, femeia a mai obținut și obligarea companiei la plata dobânzii legale penalizatoare aferente sumei menționate, de la data efectuării zborului, 1 septembrie 2017, și până la data plății efective.
În acțiunea depusă la Judecătoria Alba Iulia, reclamanta a precizat că zborul a înregistrat o întârziere de aproximativ 4 ore, timp în care nu a primit lămuriri de la staff-ul companiei cu privire la motivele întârzierii, motiv pentru care a formulat o reclamație la biroul Blue Air, situat în incinta aeroportului, prin care a arătat cele întâmplate și a solicitat acordarea coempnsației, însă cererea a rămas nesoluționată.
Ulterior formulării reclamației, pasagerii au fost informați că întârzierea a fost cauzată de lipsa unei aeronave disponibile, eveniment ce nu poate fi imputat pasagerilor. Reclamanta arată că a formulat o notificare către Blue Air prin care a solicitat suma datorată, însă nu a primit nici un răspuns și nici nu a fost contactată în vederea soluționării amiabile a acestui diferend.
”Prevederile art. 5, 6 și 7 din Regulamentul nr. 261/2004, interpretate în lumina jurisprudenței CJUE, recunosc dreptul pasagerilor la o compensație în situația executării necorespunzătoare a obligațiilor născute din contractul de transport aerian, iar în situația unui zbor mai scurt de 1500 km., compensația prevăzută de regulament este de 250 euro.
Reținând că reclamanta a dovedit întârzierea zborului pe o perioadă mai mare de 4 ore și că pârâta recunoaște dreptul reclamantei de a primi compensația în cuantum de 250 euro, instanța apreciază îndeplinite în cauză condițiile răspunderii contractuale. Față de cele de mai sus, în temeiul art. 1270 și art. 1350 C. civ., instanța va admite cererea reclamantei și va obliga pârâta la plata sumei de 250 euro, reprezentând despăgubiri pentru executarea necorespunzătoare a obligațiilor ce incumbau pârâtei în temeiul contractului de transport”, a precizat magistratul care a dat dreptate clientei companiei de zbor.
articol preluat din ediția tipărită a ziarului ”Unirea”
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
![](https://ziarulunirea.ro/wp-content/uploads/2023/12/ziarulunirea.jpg)
Știri recente din categoria Ştirea zilei
„Aveți niste blesteme foarte puternice”: De ce a plătit un bărbat din Alba o sumă enormă către o falsă măicuță
„Aveți niste blesteme foarte puternice”: De ce a plătit un bărbat din Alba o sumă enormă către o falsă măicuță Un bărbat din Alba a fost înșelat cu peste 150.000 de lei de către o falsă maicuță, pentru a-l dezlega de farmece. Femeia a fost trimisă în judecată de magistrații Judecătoriei Aiud pentru săvârşirea înșelăciune […]