Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Actualitate

Autostrada Sibiu – Piteşti: Alți doi constructori au fost eliminaţi din cursa pentru proiectarea şi construirea secţiunii 5, Piteşti – Curtea de Argeş

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Autostrada Sibiu – Piteşti: Alți doi constructori au fost eliminaţi din cursa pentru proiectarea şi construirea secţiunii 5, Piteşti – Curtea de Argeş

Italienii de la Tirrena Scavi şi chinezii de la China Railway au fost eliminaţi din cursa pentru proiectarea şi construirea secţiunii 5 a autostrăzii Sibiu – Piteşti, cel mai important proiect rutier al României. Opt constructori au depus oferte pentru contractul estimat la 1,8 miliarde de lei, iar alţi doi dintre ei au fost descalificaţi încă de anul trecut.

Gabriel Pleșa vă urează Paște Fericit!

Italienii de la Tirrena Scavi şi chinezii de la China Railway au depus pe 11 martie contestaţii la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).

Motivul: Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) le-a respins ofertele în cadrul licitaţiei pentru secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteşti din Autostrada Sibiu – Piteşti, potrivit informaţiilor ECONOMICA.NET.

Rămâne de văzut dacă, în urma contestaţiilor, constructorii italieni şi chinezi vor reveni în cursă sau vor fi eliminaţi definitiv.

Anul trecut, alţi doi constructori au fost eliminaţi din cursa pentru secţiunea 5 a autostrăzii Sibiu – Piteşti, respectiv italienii de la Itinera şi orădenii de la Trameco.

Secțiunea 5 este amplasată în județul Argeș, are o lungime de 30,35 km, iar traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș, până la actuala centură a Municipiului Pitești.

În octombrie 2017, CNAIR a primit opt oferte pentru secțiunea dintre Curtea de Argeș și Pitești (km 92+600 – 122+950), valoarea contractului pus la bătaie de Transporturi fiind de 1,834 miliarde de lei, fară TVA.

Cele opt oferte depuse au venit din partea următoarelor companii:

1. Astaldi SpA

2. Asocierea China Railway 14th Bureau Group Co Ltd – Viaponte Rom SRL – Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia SA

3. Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pizzarotti SA

4. Asocierea Itinera SpA – Retter Projectmanagement SRL

5. Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA

6. Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)

7. Asocierea Tirrena Scavi SpA – Toto SpA Costruzioni Generali

8. Asocierea Trameco SA – Vahostav SK as – Construcții Erbașu SA – Vega ’93 SRL – East Water Drillings SRL

CNAIR a lansat pe 9 martie 2019 licitaţia pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș.

Tot luna aceasta, CNAIR a anunţat câştigătorul contractului pentru secţiunea 1 Sibiu – Boiţa: constructorul austriac Porr. Pentru secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti încă se evaluează ofertele.

În ceea ce priveşte sectoarele dificile din munţi, CNAIR va scoate la licitaţie studii suplimentare. Într-un scenariu optimist, secţiunile 2 Boiţa – Cornetu (34 km) şi 3 Cornetu – Tigveni (33 km) ar putea fi scoase la licitaţie pentru construcţie anul acesta, iar într-un scenariu pesimist, abia în 2020.

Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei), potrivit unui document postat pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.

Sursa: economica.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

România, printre țările cu cea mai mică speranță de viață din UE. Cine se află sub noi în clasament

Bogdan Ilea

Publicat

în

România, printre țările cu cea mai mică speranță de viață din UE. Cine se află sub noi în clasament România este a 3-a țară cu cea mai mică speranță de viață din UE, doar două țări fiind mai slabe la acest capitol decât noi. La partea opusă a clasamentului se află țări precum Spania sau […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea