Propunere controversată a Ministerului Educației. Înfiinţarea de clase separate pentru copiii cu cerinţe speciale. Măsura este contestată de UNICEF
Ministrul al Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat, că elevii cu dificultăți de învățare se află acum integrați fie în școli speciale, fie în sistemul normal, dar fără profesori dedicați, motiv pentru care o variantă ar fi înființarea claselor separate pentru acești copii.
„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori”, a declarat ministrul Educației, la Digi 24.
Drept urmare, ministrul spune că o variantă ar fi locuri speciale cu profesori de sprijin.
„Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a mai afirmat Ecaterina Andronescu.
Măsura este însă contestată de membrii UNICEF, potrivit aceleiași surse, aceștia precizând că elevii cu nevoi speciale se integrează mai bine atunci când sunt expuși diversității.
Sursa: stiripesurse.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Cultură Educație
18 februarie 2025 | „Melodii fără frontiere”, tema atelierului de traduceri al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba
18 februarie 2025 | „Melodii fără frontiere”, tema atelierului de traduceri al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba Începând cu anul 2022, Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba a pus în practică proiectul 3.35 Atelier de traduceri, care urmărește să promoveze cultura scrisă, la nivel internațional, prin intermediul traducerilor unor creații literare. Produsul final al proiectului este […]