Rămâi conectat
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Actualitate

Bilanţul autostrăzilor în perioada ultimelor trei guverne PSD: 50 de kilometri finalizaţi, jumătate recepţionaţi. Licitaţii de patru miliarde de euro, una atribuită

Ziarul Unirea

Publicat

în

PSD - Alegeri Parlamentare 2024
USR - Alegeri Parlamentare 2024

În ultimul an şi jumătate, mai exact în perioada ultimelor trei guverne PSD, au fost finalizaţi peste 50 de kilometri de autostradă, dintre care au fost recepţionaţi doar jumătate, şi au fost pornite patru şantiere noi. De asemenea, au fost lansate licitaţii la Drumuri de peste patru miliarde de euro, dintre care doar una singură a fost atribuită până acum.

Anul trecut, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a recepţionat aproape 24 de kilometri de autostradă. Astfel, în martie 2017 au fost inauguraţi 15 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, construit de italienii de la Salini Impregilo. Tot anul trecut, CNAIR a mai recepţionat şi cei 8,7 kilometri ai tronsonului Gilău – Nădăşelu, construit de Umbrărescu. Acesta urmează să fie deschis circulaţiei abia după ce va fi gata şi Nodul Gilău.

PNL - Alegeri Prezidențiale 2024

Conform datelor CNAIR, finalizate în proporţie de 100% şi 99% sunt şi loturile 3 şi 4 din autostrada Sebeş – Turda, însă data recepţiei celor 28 de kilometri este incertă, pe fondul discuţiilor dintre constructori şi CNAIR pe tema calităţii lucrărilor.

Din start termenul pus în programul de guvernare a fost încălcat. Cei 70 de km sunt, oficial, încă în lucru, deși circa 27 de kilometri sunt gata de la începutul anului. Problema e că fosta conducere a Companiei de Drumuri nu a vrut să facă recepția lucrărilor, invocând vicii și probleme la execuție. Societatea civilă a tot invocat cu nu există probleme suficient de mari care să împiedice deschiderea circulației și că ce lucrări mai erau de executat puteau fi făcute fără a perturba traficul.
Ministrul Transporturilor invoca la începutul anului și regulamentul de recepție care prevede mai nou că proiectul trebuie să fie gata 100%, chiar dacă lucrările rămase de executat nu sunt direct legate de calea de rulare pe care se poate circula. Ministrul Lucian Șova promitea că va demara modificarea regulamentului de recepție, dar nici până azi nu s-a făcut ceva în acest sens…
Pe Lotul 1 se lucrează, dar pe Lotul 2 constructorul are probleme de mobilizare.

Finalizarea întregului obiectiv până în 2019 pare greu de crezut. Cele patru loturi au fost contractate în… 2014.

De asemenea, în ultimul an şi jumătate au fost deschise patru şantiere noi:
– Nodul Gilău, construit de italienii de Tirrena Scavi,
– lotul 1 din autostrada Ogra – Câmpia Turzii, construit de nemţii de la Geiger,
– lotul 2 din autostrada Ogra – Câmpia Turzii, construit de italienii de la Astaldi,
– lotul 3 din autostrada Ogra – Câmpia Turzii, atribuit constructorului român Straco.

Potrivit ECONOMICA.NET, evoluţia lucrărilor pe cele 14 şantiere de autostrăzi aflate în lucru în perioada analizată, este următoarea:

Cel mai spectaculos progres este înregistrat de către nemţii de la Geiger pe cei 3,6 kilometri ai lotului 1 din autostrada Ogra – Câmpia Turzii. Ei au realizat 70% din lucrări în mai puţin de un an.

Cel mai lent progres, de doar 10 puncte procentuale, se remarcă pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva. Acesta se explică prin blocarea lucrărilor pe fondul neînţelegerilor dintre CNAIR şi constructorul spaniol Comsa.

Tot în această perioadă au fost lansate la licitaţii proiecte de peste patru miliarde de euro, printre care secţiuni din Autostrada Sibiu – Piteşti, Autostrada de Centură Bucureşti, Centura Bacău (care cuprinde primii kilometri de autostradă din Moldova), Drumul Expres Craiova – Piteşti şi Podul de la Brăila.

Singura dintre aceste mega-licitaţii care a fost atribuită este cea privind construcţia Podului suspendat de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din istoria post-decembristă. Explicaţia ar fi că pentru construcţia Golden Gate-ului peste Dunăre, estimată la jumătate de miliard de euro, au fost depuse doar două oferte.

Pe de altă parte, restul licitaţiilor trenează din cauza amânării termenelor de evaluare a ofertelor, dar şi din cauza contestaţiilor care curg pe bandă rulantă.

Sursa: economica.net

Save

Save

Save


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Traficul pe autostrada A1, între Sibiu și Boița, REDESCHIS: Din cauza viscolului puternic, s-a instituit limită de viteză de 60 de km/h

Bera Larisa

Publicat

în

Traficul pe autostrada A1, între Sibiu și Boița, REDESCHIS: Din cauza viscolului puternic, s-a instituit limită de viteză de 60 de km/h Traficul rutier de pe autostrada A1, între Sibiu și Boița, s-a deschis, începând cu ora 13.45, potrivit IPJ Sibiu. Șoferii trebuie să fie prudenți în continuare și în contextul viscolului puternic s-a instituit […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea