FOTO. Autostrada Sebeș-Turda, lotul I: Lucrările avansează la podurile peste Mureș și Sebeș, iar procedurile de relocare a stâlpilor de înaltă tensiune au început
Lucrările la lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda, ce se întinde pe 17 kilometri, de la Sebeș până la Pârâul Iovului, avansează, susțin reprezentanții Asociației Proinfrastrucutra.
”S-au început procedurile de relocare a reţelei LEA (stâlpi de înaltă tensiune) de la devierea DJ107C şi se lucrează şi la terasamente în această zonă. De asemenea, continuă armarea structurilor podului peste râul Ampoi. Lucrările avansează şi la podul peste Mureş din zona Oarda. În plus, colegii noştri au surprins activitate şi la podul peste râul Sebeş. În zona Sebeş (Lancrăm) sensul giratoriu pentru devierea DN1 (şi accesul la drumurile tehnologice ale autostrăzii) este aproape gata şi urmează, probabil, să fie deschis traficului în curând”, susţin reprezentanţii Asociaţiei Proinfrastructură.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, în luna aprilie, că este nemulțumit de stadiul lucrărilor la lotul I.
”M-am uitat și la vizitele foștilor miniștri în șantier și când am văzut că progresul fizic a crescut cu 1%… este foarte puțin, în condițiile în care ei vin cu tot felul de scuze: trebuie să mai luăm un acord, un aviz, lucrurile acestea trebuiau făcute dinainte. Știu că anul trecut a fost un an mort pentru infrastructură (…) Ei și-au asumat că îl vor finaliza undeva la sfârșitul primului semestru 2018, dar cu astfel de mobilizare, eu nu cred. Eu nu tolerez astfel de comportament”, a mai spus ministrul.
Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parțial judeţele Alba și Cluj, fiind împărţită în patru loturi.
Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda.
Valoarea lucrărilor, fără TVA, este de 541.739.137 de lei pentru lotul unu, 549.332.393 de lei pentru lotul doi, 420.511.921 de lei pentru lotul trei, 470.004.894 de lei pentru lotul patru, toate fiind finanțate din fondul de coeziune, 85%, și bugetul de stat – 15%.
FOTO Asociația Pro Infrastructura, peundemerg.ro
[nggallery id=4056]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Lista candidaților pentru funcția de președinte a Consiliului Județean Alba, la alegerile locale din 9 iunie 2024
Lista candidaților pentru funcția de președinte a Consiliului Județean Alba, la alegerile locale din 9 iunie 2024 Pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Alba, la alegerile locale din 9 iunie 2024, și-au depus candidatura 7 candidați. Până la data publicării acestui articol, doar 5 au fost validați. Candidaților Nicola Adrian de la Partidul Național […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
Când pică Paștele ortodox și catolic în 2024 și în următorii ani – calendar
-
Opinii - Comentariiacum 5 ore
Mesaje de Paste fericit 2024. Urări, felicitări și SMS-uri pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Obiceiuri, tradiții și superstiții românești de Paște. Credințe și Superstiții de Paște
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Floriile 2025. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2026, 2027. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Opinii - Comentariiacum 10 ore
MESAJE DE PASTELE ORTODOX 2024. URARI și FELICITARI frumoase de Învierea Domnului
-
Curier Județeanacum o zi
Mesaje de Paște 2024. Cele mai frumoase texte cu URARI creștine pe care le poți trimite prin SMS cu ocazia sărbătorilor pascale