VIDEO: Poziția CORECTĂ la volanul mașinii, explicată de pilotul albaiulian Mihai Aurel Beldie
Atunci când ne urcăm în mașină și ne pregătim de drum este foarte important să adoptăm o poziție corectă la volan, atât pentru a ne simți mai comozi în timpul condusului, cât și pentru a evita accidentele și rănirile grave. Într-un material didactic publicat recent pe blogul personal ”Ultimate Driving Experience” , pilotul albaiulian Mihai Aurel Beldie prezintă câțiva pași de urmat pentru a sta cât mai corect la volan, mai exact ce reglaje trebuie făcute și ce importanță au acestea pentru a evita situațiile periculoase. Mai jos, redăm articolul integral:
”Avand in vedere faptul ca principala modalitate de comunicare intre sofer si mijlocul de deplasare in cazul nostru, facand referire la autoturism, este modalitatea in care ne asezam in scaun, desi pare in prima instanta putin ciudat, odata cu setarea corecta a postului de lucru, relatia dintre noi ca si participanti la trafic si autoturism va deveni una mai stransa. De ce? Pentu ca dupa cum spun si vocile mai in varsta, cheia unei relatii este comunicarea. Iar noi pentru a comunica cu autoturismul trebuie sa ii intelegem limbajul.
Masina comunica cu soferul prin intermediul schimburilor de masa (subiect pe care il vom dezvolta in postarile viitoare) iar ele se simt cu atat mai bine cu cat noi ca si participanti la trafic avem o suprafata de contact cat mai mare, si aici as mentiona 3 puncte cheie de contact:
1. Spatele sa aiba o suprafata cat mai mare de contact cu spatarul scaunului
2. Desi pare ciudat, punctul cheie in a simti masina este partea dorsala, mai exact fundul, acesta fiind senzorul principal ce primeste informatiile corecte atata timp cat el se afla bine ancorat intre spatar si sezut (ancorarea facandu-se printr-o tehnica pe care o vom dezvolta in postarile urmatoare, ea poarta denumirea de „folosirea celei de-a 4 pedale, suna ciudat, nu? Noi stim ca marea majoritate a masinilor beneficeaza de 3 pedale, dar nu este asa – mai multe in postarile urmatoare)
3. Desi de multe ori nu este pus in lumina corecta, este foarte important ca cel de-al treilea punct de comunicare cu masina sa fie genunchii, ei trebuind sa aiba contact cu scaunul pentru a transmite informatiile necesare comunicarii cu masina.
Dar haideti sa revenim la setarea corecta a scaunului (postul de lucru) : aici va recomandam cativa pasi pe care, daca ii veti respecta, o sa va fie foarte usor sa va montati corect in scaun.
1. Incepem prin setarea sezutului, acesta setandu-se in functie de pozitia activa a piciorului stang (pozitia apasata a ambreajului), piciorul fiind activ daca nu are posibilitatea sa se intinda la maxim,acest lucru inseamnand ca am setat sezutul corect. De ce? In caz de accident, pozitia flexata a genunchiului, confera elsticitatea necesara, neafectand articulatia respectiva.
2. Dupa setarea corecta a sezutului, mergem mai departe cu spatarul, acesta reglandu-se in functie de distanta dintre volan si pieptul soferului, noi recomandam aproximativ 25 -30 de cm distanta, pentru a nu ne pune in pericol in momentul in care air-bagul s-ar activa, aceasta distanta oferindu-ne siguranta ca nu o sa fim loviti de airbag la activare (pozitie prea aproape) si nici nu o sa ne lovim de airbag la activarea lui (pozitie prea departe)
3. Inaltimea corecta a scaunului se seteaza in functie de plafon, pentru a fii la distanta corecta este nevoie de aproximativ o palma intre plafon si capul soferului, astfel in caz de rasturnare avem protectie si totodata obtinem o vedere de ansamlu asupra gabaritului masinii.
4. In cele din urma stabilim pozitia volanlui (daca avem reglaj pe inaltime si adancime) in momentul in care fixam umerii in scaun ducand mana deasupra volanului la ora 12 volanul trebuie sa fie la
Mihai Aurel Beldie (n. 03.09.1990) este un pilot roman de Viteza in Coasta. Isi incepe cariera in motorsport incepand cu anul 1994 in Campionatul National de karting alături de clubul sportiv pe care si astazi il reprezinta la cel mai inalt nivel al Campionatului National de Viteza in Coasta, Autosport Fair-Play Alba. Pilot al Clubului sportiv reuseste rezultate care promit o evolutie excelenta. Incepand cu sezonul 2013, Mihai devine pilot al echipei Tontsch Automotive, echipa care ii pune la dispozitie un BMW 120d, la bordul careia obtine titlul de vice campion al clasei H3 in sezonul 2013.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918 În dupa-amiaza de 23 noiembrie, în iarna anului 1918, pe Câmpia Libertăţii de la Blaj, un aparat de zbor pilotat de un erou trecut apoi în uitare şi […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 5 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 6 ore
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii