Megalicitaţie la Transporturi pentru autostrăzi
Oficialii Ministerului Transporturilor (MT) vor organiza, în zilele rămase până la sfârşitul lunii noiembrie, licitaţii pentru desemnarea proiectanţilor şi executanţilor segmentelor de autostradă Nădlac – Arad, Timişoara – Lugoj şi Orăştie – Sibiu, care fac parte din Coridorul IV. Deşi toate aceste lucrări au, conform Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), termenele de intrare în execuţie mult depăşite, MT speră să găsească ofertanţi suficienţi pentru realizarea activităţilor de proiectare, întocmirea proiectelor tehnice şi execuţia a nu mai puţin de 156,57 kilometri de autostradă.
Cum suma pusă la bătaie depăşeşte 1,3 miliarde de euro, iar finanţarea din fonduri puse la dispoziţie de Comisia Europeană dar şi de statul român „este disponibilă”, licitaţia pare deja un succes. Asta dacă nu am fi obişnuiţi cu tergiversări, acuzaţii şi contestaţii care pot bloca începerea lucrărilor promisă de ministrul Anca Boagiu pentru martie 2011: „Vrem ca, în februarie-martie 2011, contractele să fie semnate. Trei dintre aceste obiective vor fi finanţate prin POS-T 2007-2013, în timp ce tronsonul Timişoara-Lugoj va fi început tot prin POS-T 2007-2013, dar va fi terminat prin programul POS-T 2014-2020”.
l1,3 miliarde de euro pentru 156 de kilometri
Răspunzând întrebărilor Capital, directorul general al CNADNR, Liviu Costache, a menţionat că valorile estimative ale celor trei tronsoane care vor fi licitate sunt: 787 milioane euro pentru Orăştie – Sibiu, 274 milioane pentru Nădlac – Arad şi încă 266 milioane pentru Timişoara – Lugoj. Conform oficialului, „lucrările de construcţie au ca termen de finalizare 30 de luni de la data semnării contractelor, dintre care şase luni – perioadă de proiectare şi 24 de luni – perioadă de execuţie”. Prin urmare, în septembrie 2013, ar trebui finalizaţi toţi cei 156,57 kilometri.
Pe lângă megalicitaţia din această lună, MT mai pregăteşte pentru primul trimestru din 2011 şi licitarea secţiunii I (Lugoj – nod Dumbravă) din segmentul Lugoj – Deva. Acesta are o valoare estimată de 277 milioane de euro. În privinţa porţiunilor din Coridorul IV încă nelicitate, CNADNR a menţionat că „se fac demersuri pe lângă CE pentru introducerea tronsonului Sibiu – Piteşti ca „bridge – project” în POS-T 2014-2020″. La fel şi pentru segmentul II din Lugoj- Deva. Până atunci, şeful CNADNR „estimează” că în 2011 va fi finalizată pe un singur fir autostrada Cernavodă – Constanţa şi centura Constanţa, precum şi tronsonul Arad – Timişoara şi centura Arad. (C.P.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
VIDEO | Premieră națională la Rîmetea, în Alba: Tehnologia Gravity Industries Jet Suit testată de DSU pentru structurile Salvamont din România
Premieră națională la Rîmetea, în Alba: Tehnologia Gravity Industries Jet Suit testată de DSU pentru structurile Salvamont din România Premieră națională la Rîmetea, în Alba: Tehnologia Gravity Industries Jet Suit a fost testată de DSU pentru structurile Salvamont din România. Exercițiu a avut loc luni, 20 mai 2024, la Baza Salvamont de la Rîmetea, în […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 22 de ore
CODUL BUNELOR MANIERE. SALUTUL – primul semn al politeţii. Cine trebuie să salute primul: femeia, bărbatul, şeful sau vârstnicul? Reguli de bază
-
Opinii - Comentariiacum 13 ore
Mesaje de Sfinții Constantin și Elena 2024. FELICITARI și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica
-
Sportacum 4 zile
Liga 3, etapa a 9-a, se apropie vacanța: jocuri interne pentru Metalurgistul Cugir și Industria Galda, deplasări pentru albaiuliene
-
Sportacum 3 zile
Metalurgistul Cugir – ACS Tg Mureș 3-2 (1-1), în play-out | „Roș-albaștrii”, victorie la despărțirea de fani
-
Actualitateacum 4 zile
Micii producători, taxați de la 1 iulie 2024 pentru transportul propriilor produse la piață: Noul impozit este impus de ANAF
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
16 mai – Cuviosul Teodor cel Sfințit, un mare sfânt al cărui nume îl poartă foarte mulţi români