Rămâi conectat

Curier Județean

9-11 octombrie, Adunare Generală ASTRA la Abrud. Vezi programul activităților

Publicat

în

La sfârșitul acestei săptămâni, în perioada 9-11 octombrie, la Liceul ”Horea, Cloșca și Crișan” Abrud va avea loc cea de-a 110-a Adunare Generală a Asociațiunii Transilvane pentru Literatura Română și Cultura Poporului Român – ASTRA, eveniment la care sunt așteptați să sosească în Munții Apuseni peste 130 de delegați ai despărțămintelor ASTRA din țara noastră și din Republica Moldova, în frunte cu președintele Dumitru Acu.  

astra2Locul de întâlnire a astriștilor din acest an nu a fost ales la întâmplare, deoarece se împlinesc 150 de ani de la Adunarea Generală desfășurată la Abrud în anul 1865, una dintre primele adunări generale a acestei asociațiuni înființată în toamna anului 1861 la Sibiu, în scopul ”de a contribui la înaintarea literaturii române şi a culturii poporale” care, ulterior, şi-a extins sfera în direcţia cercetării şi elaborării lucrărilor originale pentru a îmbogăţi patrimoniul valoric românesc.

De-a lungul timpului, orașul Abrud a fost gazda mai multor Adunări Generale a ASTRA, prima având loc în anul 1865, urmată de altele în 1888, 1938, precum și în 1924 când în zona Apuseni, la Abrud, Câmpeni, Țebea și Vidra s-a desfășurat o altă Adunare Generală cu ocazia împlinirii a 100 de ani de la nașterea eroului și martiriului național Avram Iancu. Totodată, este demn de menționat că în zona Munților Apuseni, din anul 2.000 funcționează cu o activitate intensă Despărțământul ASTRA ”Iosif Șterca Șuluțiu” Abrud-Câmpeni condus în prezent de doamna Maria Ana Motora, despărțământ ce s-a implicat prin activitățile sale în aproape toate domeniile vieții sociale.

Elit - Gustul Desăvârșit

Pentru evenimentul din zilele următoare și-au anunțat participarea academicianul Ionel Valentin Vlad – președintele Academiei Române și vicepreședintele, academician Alexandru Surdu, academician Emil Burzo  – președintele filialei Cluj–Napoca a Academiei Române, alți oameni de cultură, știință și artă, IPS Părinte dr. Irineu – Arhiepiscop al Alba Iuliei, alături de alte fețe bisericești, precum și reprezentanți ai administrației publice din județul Alba, printre care Ion Dumitrel, președintele Consiliului Județean Alba.

Pe parcursul celor trei zile, programul își propune să realizeze, prin dezbaterile ce vor avea loc în sesiunea de comunicări în plen și pe cele trei secțiuni, prezentarea principalelor evenimente din județul Alba, în mod deosebit cele din orașul Abrud și zona Munților Apuseni. Se va face o amănunțită prezentare a locurilor istorice, a frumuseților naturale, a tradițiilor și obiceiurilor din această minunată zonă a țării, se vor vizita orașele Abrud, Câmpeni, comunele Avram Iancu și Bucium, se va lansa o carte, se vor dezveli plăci comemorative, se va prezenta un spectacol cu cântece și dansuri populare din zonă.

Programul evenimentului propus de organizatori este următorul:

Vineri, 9 octombrie:

11:00-14:00   –  primirea invitaților la Liceul ”H.C.C.” Abrud;

14:00-15:00   –  prezentarea orașului Abrud;

15:00-19:00  – deplasare la Câmpeni și în comuna Avram Iancu; vizitarea obiectivelor istorice și a Complexului Muzeal din comuna Avram Iancu;

20:00-21:30  – cina la Abrud;

Sâmbătă, 10 octombrie:

7:30 – 9:30     –  mic dejun;

10:00-14:00  – deschiderea festivă a Adunării Generale; cuvântul oficialităților; sesiune de comunicări în plen;

14:00-15:30   – prânzul;

16:00-19:30   – Adunarea Generală; sesiune de comunicări pe secțiuni;

20:00-23:00   – cină astrist-moțească; spectacol specific Țării Moților;

Duminică, 11 octombrie:

7:30 – 9:00     – mic dejun;

9:00-10:00   – ședința de închidere a Adunării Generale; lansare de carte: ”ASTRA în zona Munților Apuseni” a profesorului Viorel  Chira;

10:30-13:30  – excursie la Detunata; dezvelire de plăci comemorative în orașul Abrud și la Detunata;

Pentru desfășurarea acestui eveniment, Asociațiunea ASTRA s-a bucurat de sprijin și colaborare cu Consiliul Județean Alba, Primăria și Consiliul Local Abrud, Biblioteca Județeană Alba, Centrul de Cultură ”Augustin Bena” Alba, primarii localităților Avram Iancu, Ciuruleasa, Bucium și cu mulți alți oameni de bine în care inima bate puternic românește, cărora vrea să le mulțumească încă de pe acum. (V.N.)

Ovidiu Culda


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Publicat

în

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Inspectoratul Școlar Județean Alba a lansat luni, 23 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția de echipamente IT, care vor fi utilizate pentru buna desfășurare a activităților în cadrul proiectului „ADS pentru copiii și tinerii din Alba”, proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020.

Valoarea totală estimată a investiției este de 71.600 de lei, fără TVA.

Echipamentele IT care fac obiectul prezenței proceduri de achiziție sunt destinate pentru bună desfășurare a activității în cadrul proiectului: ”ADS pentru copiii și tinerii din Alba”.

Elit - Gustul Desăvârșit

Echipamente IT:

Denumire produs component/ U.M/ Necesar UM/ Preț unitar maxim estimat, fără TVA (lei)/ Valoare totală maxim estimată, fără TVA(lei)

  • Videoproiector – Buc. – 12 – 1.800 – 21.600
  • Multifuncționala – Buc. – 5 – 10.000 – 50000

Specificații tehnice minimale:

Videoproiectoare – Videoproiector WXGA, suportă Full HD 1080p„ 3500 lumeni, contrast 16000:1, lampa 6000 ore, VGA, Component, HDMI, USB, Telecomanda

Multifuncționala – Dimensiune A3, duplex, viteză max 26ppm A4, rezoluție printare 1200x1200dpi, alimentare hârtie 250 coli + 250 coli, 1 tavă multifuncționala de 100 de coli, limbaje de printare PCL 5e, PCL 6, PostScript 3 Emulation, native PDF printing v1.4, volum de printare, Ciclu de lucru maxim (pagini/luna) 50000, Volum recomandat de printare (pagini/luna)8000 interfața: Interfața 1 x Wireless 802.11 b/g/n Air Prinț Mopria Copiere față-verso automat


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Publicat

în

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2022, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Activitatea zilnică  a  inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămînal, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 16.05. -20.05.2022, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

Elit - Gustul Desăvârșit

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:  40

Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 491

                  Din care – femei :   225

Număr deficienţe constatate:    109

          Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 9

          Din care      :  –  5 avertismente;

                                –  4 amenzi in cuantum de 5.300 lei.

      Principalele deficienţe constatate în controale :

  • Contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;
  • nu a fost întocmită programarea concediilor de odihnă pentru anul 2022;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:    22

Număr deficienţe constatate:  40

Număr de măsuri dispuse  :     40

Angajatori sancționați:            22

Nr. sancţiuni aplicate: –    40

  • 39 avertismente;
  • 1 amenda in cuantum de 4.000 lei;

           Nr.evenimente in curs de cercetare :     2

Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

 Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Publicat

în

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Peste câteva va fi lansată prima ediție a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud. Bugetarea participativă este un proces derulat de Primăria Municipiului Aiud, prin care ideile şi iniţiativele comunităţii se transformă în realitate. Cetățenii se implică direct în formularea deciziilor privind priorităţile de cheltuire a unei părți din bugetul local.

Cum funcționează?

– Primăria alocă un buget
– Cetățenii propun proiecte
– Cetățenii votează pe site proiectele
– Cele mai votate propuneri vor fi implementate începând cu anul 2023.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cine poate trimite propuneri de proiecte?

Pot participa la procesul de bugetare participativă cetăţenii care locuiesc în Municipiul Aiud şi au vârsta de cel puţin 16 ani. Cei care doresc să participe trebuie să se înscrie în platforma bugetării participative aiud.decide.direct.

Câte proiecte vor fi finanțate?

Bugetul acestei ediții (ediție pilot) a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud este de 80.000 RON (inclusiv TVA). În funcție de bugetul propus al proiectelor câștigătoare, pot fi finanțare două sau mai multe proiecte.

Care este suma maximă alocată unui proiect?

Fiecare propunere trebuie să aibă un cost total de cel mult 40.000 RON (inclusiv TVA).

Care este calendarul?

– 1 iunie – 29 iulie – cetățenii depun proiecte
– 1 august – 15 septembrie – noi analizăm
– 16 septembrie – 31 octombrie – cetățenii votează
– 2023 – noi implementăm


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare