Rămâi conectat

Actualitate

Încă un „divorț” pentru Tăriceanu: ALDE și PRO România „își manifestă dorința de a merge pe drumuri separate”

Publicat

în

Petre Ionel, liderul partidului Alianța Liberalilor și Democraților (ALDE) Dâmbovița, spune că membrii ALDE, dar și cei din PRO România își manifestă dorința de a merge pe drumuri separate după eșecul de la alegerile parlamentare.

„România are prioritate! Alegerile generale au fost pierdute, dovadă că fuziunea prin absorbție nu a fost bine primită de către români. Personal, am tras semnalul de alarmă încă de la început, pentru că oamenii nu văd cu ochi buni unirea unor extreme politice, reprezentate de adevărații liberali și renegații socialiști. E clar că nu a fost decât un compromis de ultima oră, deloc de bun augur”, afirmă Petre Ionel, scrie mediafax.ro.

El spune că, în prezent, „membrii ALDE, dar și cei din PRO România își manifestă dorința de a merge pe drumuri separate”.

Elit - Gustul Desăvârșit

CITEȘTE ȘI: 25 de clase și specializări de liceu din Alba vor fi ELIMINATE de anul viitor, din cauza lipsei de elevi. TOATE școlile ar putea fi vizate

„Este bine cunoscut faptul că am depus întâmpinare în procesul de fuziune dintre cele două partide, însă am convingerea că fuziunea poate fi denunțată și de comun acord. Politica la fel și legile sunt făcute de oameni pentru oameni! În concluzie, solicit public conducerii celor două partide separarea politică prin strângere de mână. Am încredere că se înțelege faptul că altfel nu se poate”, conchide politicianul.

PRO România și ALDE au decis, într-un congres comun, organizat în noiembrie 2020, fuziunea celor două partide. Membrii ALDE au candidat pe listele Pro România la alegerile generale, însă formațiunea nu a trecut pragul electoral.

Sursa: stiripesurse.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

OMS nu consideră că este nevoie de vaccin împotriva variolei maimuței

Publicat

în

OMS nu consideră că este nevoie de vaccin împotriva variolei maimuței

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) nu crede că apariţia variolei maimuţelor în Europa şi America de Nord necesită vaccinări în masă ca măsură precum o bună igienă iar comportamentul sexual sigur va ajuta la controlul răspândirii acestuia, potrivit unui oficial, scrie Reuters.

Într-un interviu pentru Reuters, Richard Pebody, care conduce echipa care se ocupă de agenţi patogeni cu ameninţare ridicată din cadrul OMS Europa, a spus că rezervele de vaccinuri sunt relativ limitate, informează News.ro.

Măsurile imediate pentru controlarea focarului sunt depistarea contactului şi izolarea, a spus el, observând că nu este un virus care se răspândeşte foarte uşor şi nici nu a provocat până acum boli grave. „Nu ne aflăm în situaţia în care să trecem la răspândirea vaccinării populaţiilor”, a afirmat oficialul.

Elit - Gustul Desăvârșit

Comentariile sale au venit ca urmare a anunţului Centrului pentru Controlul şi Prevenţia Bolilor din SUA că este în curs de a elibera unele doze de vaccin Jynneos pentru utilizare în cazurile de variola maimuţelor.

Autorităţile de sănătate publică din Europa şi America de Nord investighează peste 100 de cazuri suspecte şi confirmate de infecţie virală în cel mai grav focar de virus din afara Africii. Pe acest continent este endemic de zeci de ani.

Oamenii de ştiinţă spun că nu sunt clar ce provoacă focarul şi încearcă să înţeleagă originea cazurilor şi dacă virusul a schimbat ceva. Nu există nicio dovadă că virusul a suferit mutaţii, a declarat luni un director executiv al agenţiei ONU.

Multe – dar nu toate – dintre persoanele care au fost diagnosticate cu variola maimuţelor au fost bărbaţi care au întreţinut relaţii sexuale cu bărbaţi.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Când se va redeschide circulația pe Transalpina: Anunțul autorităților

Publicat

în

Când se va redeschide circulația pe Transalpina: Anunțul autorităților

Circulaţia pe Transalpina şi Transfăgărăşan se redeschide de obicei la sfârşitul lunii iunie, dar lucrările de deszăpezire au început în acest an mult mai devreme.

„Cu toate că normativul care reglementează circulaţie pe cele două două drumuri turistice, Transalpina şi Transfăgărăşan, menţionează că circulaţia se va redeschide cu sfârşitul lunii iunie, noi facem eforturi susţinute pentru a încerca redeschiderea circulaţiei cu data de 1 iunie. O să putem face în acest fel o bucurie copiilor de ziua lor. Încă mai este zăpadă, dar se lucrează la foc continuu cu autofreze şi încărcătoare frontale”, a transmis Cristi Tudor, reprezentant al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, scrie adevarul.ro.

Muncitorii de la Drumurile Naţionale au început, de câteva zile, montarea indicatoarelor rutiere pe tronsonul de pe Transalpina închis circulaţiei, cuprins între Obârşia Lotrului şi Rânca. Acestea au fost demontate la începutul sezonului rece, pentru a nu fi doborâte de zăpezile care cad în cantități mari în fiecare an.

Elit - Gustul Desăvârșit

„O parte sunt date jos pe parioada iernii, iar altele se desfac şi sunt lăsate în partea inferioară a ţevii pentur a nu fi rupte de viscol. Acum se repun pe poziţii. Unele sunt îngropate în zăpadă şi trebuie găsite. Este vorba de câteva zeci de indicatoare rutiere, deoarece sunt multe zone cu viraje periculoase“, a spus Cristi Tudor, reprezentant al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova.

O comisie compusă din reprezentanţi de Drumurile Naţionale şi Poliţia Rutieră urmează să stabilească dacă se poate relua circulaţia pe sectorul de drum.

„Comisia formată din reprezentanţi de la Drumurile Naţionale şi de la Poliţia Rutieră va stabili dacă sunt întrunite toate condiţiile de siguranţă pentru a se circula pe cea mai înaltă zonă de pe Transalpina“, a precizat Cristi Tudor.

Sursa: antena3, playtech.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Aproximativ 50% din români și-ar achiziționa o mașină electrică. Care este principalul motiv al reticenței

Publicat

în

Aproximativ 50% din români și-ar achiziționa o mașină electrică. Care este principalul motiv al reticenței

Pentru a reduce costul alimentării și protejarea mediului, jumătate din români ar vrea să își achiziționeze mașini electrice, însă principalul motiv de reticență rămâne infrastructura de încărcare.

Maşinile hibride şi electrice sunt preferate de aproape jumătate dintre consumatorii români (46%), care spun că ar alege o astfel de motorizare pentru viitoarea maşină, reiese din studiul Deloitte 2022 Global Automotive Consumer Study, realizat în 25 de ţări din întreaga lume, inclusiv în România, potrivit Agerpres.

Elit - Gustul Desăvârșit

Dintre aceştia, cei mai mulţi (63%) ar face o astfel de achiziţie datorită costului cu alimentarea, care rămâne încă scăzut faţă de motorizarea pe benzină sau motorină, 49% sunt motivaţi de protecţia mediului, 47% de sănătatea personală, iar 40% sunt atraşi de stimulentele acordate de stat.

Dintre ţările europene analizate în studiu, în cinci se remarcă faptul că numărul consumatorilor care intenţionează să îşi cumpere o maşină pe combustie internă a scăzut sub 50%. Este vorba de cele mai mari pieţe din regiune, respectiv Germania (49%), Franţa (48%), Marea Britanie (47%), Spania (35%) şi Italia (31%).

Procentul celor care rămân fideli unei maşini pe motorină sau benzină este de 50%

Dintre participanţii din România care preferă o maşină electrică, cei mai mulţi ar opta pentru un model hibrid, în timp ce interesul pentru maşinile pe baterie rămâne încă redus, doar 7% din totalul respondenţilor români având o astfel de opţiune.

Tendinţa de trecere către maşini mai puţin poluante este evidentă în Europa, chiar dacă remarcăm ţări în care motorizarea clasică rămâne preferată – Cehia (74%), Austria (58%) sau Polonia (57%). În primul trimestru din 2022, cota de piaţă a autovehiculelor electrice hibride a crescut la 25,1% din vânzările din Uniunea Europeană, de la 21% în aceeaşi perioadă din 2021, potrivit Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile.

Vânzările de maşini electrice hibride au crescut cu 45%

În cazul celor pe baterie avansul a fost de peste 400%.

„Evoluţia este remarcabilă, chiar dacă baza de raportare este scăzută. Schimbarea de mentalitate se explică atât prin creşterea gradului de conştientizare a populaţiei cu privire la impactul utilizării maşinii personale asupra mediului, cât şi prin politica autorităţilor europene în această direcţie”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.

Pe de altă parte, timpul de aşteptare pentru o maşină nouă este din ce în ce mai mare, din cauza problemelor apărute în ultimii doi ani pe lanţurile de aprovizionare, motiv pentru care înmatriculările de maşini rulate, mult mai poluante, au crescut în România, în 2021, cu 3,7% (aproximativ 400.000 de maşini), iar pentru cele noi au scăzut cu 4% comparativ cu anul anterior (121.000 de maşini), conform datelor publicate de autorităţi. Tendinţa s-a inversat în primele luni din 2022, dar situaţia rămâne îngrijorătoare, a adăugat el.

Dintre românii care intenţionează să îşi cumpere o maşină electrică, 54% spun că şi-ar menţine preferinţa chiar dacă preţul energiei ar fi similar cu cel al combustibililor clasici, însă 38% şi-ar schimba planurile în acest caz, iar 8% nu sunt siguri ce decizie ar lua.

Reticența cauzată de infrastructura publică de încărcare a mașinilor electrice

Motivele pentru care consumatorii români rămân reticenţi cu privire la maşinile electrice sunt legate de infrastructura publică de încărcare, încă precară (23%), autonomia limitată (16%) şi preţul ridicat (15%).

În celelalte ţări europene analizate, autonomia limitată reprezintă principalul motiv de reticenţă – Franţa (25%), Germania (24%), Italia (22%), Polonia (22%), Austria (21%), Belgia (21%), Spania (21%), Marea Britanie (21%). Consumatorii europeni care încă preferă motoarele clasice aşteaptă ca autonomia motoarelor electrice să crească pentru a îşi schimba opţiunea.

Cei mai mulţi români plănuiesc să îşi încarce maşina electrică acasă (49%), dar aproape la fel de mulţi (45%) spun că vor să apeleze la staţiile publice de încărcare. În alte ţări europene, procentul celor care vor să îşi alimenteze maşina electrică acasă creşte la 81% în Marea Britanie, 71% în Austria sau 70% în Germania.

Studiul Deloitte Global Automotive Consumer Study 2022 a fost efectuat în rândul a peste 26.000 de consumatori din 25 de ţări din întreaga lume, dintre care peste 11.000 din zece state europene, respectiv Austria, Belgia, Cehia, Franţa, Germania, Italia, Polonia, România, Spania şi Marea Britanie.

Sursa: DCNEWS.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare