Actualitate

Vitamina care poate salva viața pacienților cu COVID-19 aflați în stare gravă. Studiu de ultimă oră al cercetătorilor

Ioana Oprean

Publicat

în

Cercetătorii de la Universitatea Boston din SUA au descoperit că pacienții cu Covid-19 care au o cantitate suficientă de vitamina D în organism au 52% mai mari șanse de a scăpa cu viață, în cazul în care ajung la forme severe de boală.

Potrivit studiului, vitamina D joacă un rol crucial în sistemul imunitar și poate combate inflamația. Aceste caracteristici o fac un jucător cheie în lupta organismului împotriva coronavirusului, scrie Daily Mail.

Deficitul de vitamina D se regăsește mai ales la acele grupe de vârstă care au fost cel mai puternic afectate de coronavirus: persoanele de culoare și persoanele în vârstă. Nu este în niciun caz o legătură cauzală, dar studiul sugerează că vitamina D ar putea juca un rol în cine se îmbolnăvește de COVID-19, cine ajunge într-o stare critică și cine evită infectarea.

Medicul Michael Holick, de la Universitatea din Boston, a descoperit în cercetările sale anterioare că persoanele care au suficientă vitamina D sunt cu 54 la sută mai puțin susceptibile de a se infecta cu noul coronavirus. Continuând cercetările, Holick și echipa sa au descoperit că persoanele care nu au suficiente depozite de vitamina D au mult mai mari șanse de a se îmbolnăvi grav, să dezvolte septicemie sau chiar să moară după ce au contractat coronavirus.

Deoarece deficiența de vitamina D este frecventă la persoanele cu alte boli care cresc riscul în cazul unei infecții cu coronavirus, este imposibil să se spună exact câte vieți ar fi salvate dacă toți am primi doza zilnică de vitamina D, scrie Daily Mail.

“Acest studiu oferă dovezi directe că existența vitaminei D poate reduce complicațiile, inclusiv furtuna de citokine (eliberarea prea multor proteine în sânge prea repede) și, în cele din urmă, moartea cauzată de COVID-19 ”, a declarat medicul Holick.

Holick și colegii săi au prelevat probe de sânge de la 235 de pacienți internați în spitale din Teheran pentru COVID-19.

În general, 67% dintre pacienți au prezentat niveluri de vitamina D sub 30 ng / ml.

Nu există un marker clar pentru nivelul ideal de vitamina D, dar 30 ng / ml este considerat suficient. Orice sub acest nivel este „insuficient”, dar nu va avea neapărat consecințe asupra sănătății pe scară largă, în timp ce nivelurile sub 20 ng / ml sunt considerate „deficitare”.

Un alt studiu, realizat de Universitatea Anglia Ruskin din Marea Britanie, a scos la iveală legătura dintre un nivel scăzut de vitamina D în corp și o rată mai mare a mortalității în urma infectării cu coronavirus.

Studiul, efectuat de doctoral Lee Smith de la Universitatea Anglia Ruskin (ARU) în colaborare cu medicul Petre Cristian Ilie, urolog al spitalului Queen Elizabeth, a fost publicat în jurnalul „Aging Clinical and Experimental Research.

Sursa: stirileprotv.ro


Secțiune Știri sub articolul principal



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Ministrul interimar al Mediului anunţă convocarea „de urgenţă” la minister a conducerii Romsilva: Care este motivul

Bogdan Ilea

Publicat

în

Ministrul interimar al Mediului anunţă convocarea „de urgenţă” la minister a conducerii Romsilva: Care este motivul Ministrul interimar al Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, anunță că va convoca „de urgență” conducerea Romsilva la sediul ministerului, în urma analizei publicate vineri de Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).  „Romsilva a atribuit în proceduri fără publicare […]

Citește mai mult

Actualitate

VIDEO | O tânără de 24 de ani, prinsă de patru ori în trei luni la volan fără permis. Ultima dată, polițiștii au oprit-o pentru că ar fi condus haotic

Bogdan Ilea

Publicat

în

O tânără de 24 de ani, prinsă de patru ori în trei luni la volan fără permis. Ultima dată, polițiștii au oprit-o pentru că ar fi condus haotic O tânără de 24 de ani din Caraș-Severin a fost prinsă pentru a patra oară, în doar trei luni, la volan fără permis de conducere.  Femeia a […]

Citește mai mult

Actualitate

Anunțul făcut de Şeful Statului Major al Forţelor Navale de Ziua Marinei: ,,De la începutul războiului din proximitate, am neutralizat nouă mine marine, am distrus opt drone maritime şi aeriene”

Bogdan Ilea

Publicat

în

Anunțul făcut de Şeful Statului Major al Forţelor Navale de Ziua Marinei: ,,De la începutul războiului din proximitate, am neutralizat nouă mine marine, am distrus opt drone maritime şi aeriene” Şeful Statului Major al Forțelor Navale, viceamiralul Mihai Panait, a declarat sâmbătă, de Ziua Marinei, că, de la începutul războiului din Ucraina, militarii români au […]

Citește mai mult