Veste proastă pentru șoferi! Inspectorii RAR ies la ”vânătoare” de mașini vechi, în trafic
Registrul Auto Român anunţă că vor fi înăsprite controalele în trafic. Verificarea mai strictă a vehiculelor de ocazie şi a procesului de testare a acestora va fi completată cu verificări mai intense în trafic, a declarat recent George Dincă, directorul general al RAR.
„RAR utilizează analize statistice complexe, pe baza cărora calibrează răspunsul cel mai adecvat din punct de vedere cost-beneficiu, inclusiv în ceea ce priveşte activitatea de efectuare şi supraveghere a ITP. Astfel de analize statistice confirmă evident o creştere a procentelor de neconformitate înregistrate la vehiculele mai vechi şi, de asemenea, ne-au furnizat vârsta medie a vehiculelor ce compun parcul auto naţional activ. Astfel, această vârstă medie a vehiculelor se situează pe un trend crescător începând din anul 2009 când valoarea era de 8,63 ani, ajungând anul trecut la valoarea de 12,06 ani”, menţionează şeful RAR.
În prezent, practica dovedeşte că unele vehicule trec prin filtrele RAR şi ITP fără mari probleme, în ciuda unor carenţe majore. Asta chiar dacă sistemul informatic presupune anumiţi timpi de efectuare a testelor, fotografierea vehiculului etc.
Tocmai de aceea, George Dincă, încearcă şi o întărire a controalelor în trafic. „Avem în vedere ca pe parcursul acestui an să înlocuim cele 44 de autolaboratoare de CTT (controale tehnice în trafic) care au fost utilizate zilnic peste 12 ani cu unele noi, mai performante, care să corespundă condiţiilor şi exigenţelor actuale de desfăşurare a activităţilor în trafic. Se va continua modernizarea laboratorului de poluare existent la sediul reprezentanţei RAR din Bucureşti în vederea asigurării posibilităţilor tehnice de efectuare a tuturor încercărilor dispuse prin cele mai recente acte de reglementare specifice europene şi cele mai severe şi complexe standarde de poluare pentru autovehicule, precum şi a echipamentului portabil de măsurare a emisiilor poluante în condiţii reale de trafic (PEMS) prin amplasarea pe autovehicul, cerinţă europeană expresă şi obligatorie pentru omologare precum şi pentru supravegherea pieţei”, a spus directorul general al RAR.
Sursa: realitatea.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Ministrul Educației: „Degeaba dai multe teme care sunt prea grele, copilul nu le face și totul devine o corvoadă”. Câte ore ar trebui să dureze temele pentru acasă
Ministrul Daniel David: Temele nu trebuie să devină o corvoadă pentru elevi Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a atras atenția că temele pentru acasă trebuie să fie relevante și bine dozate, pentru a atinge obiectivele educaționale. „Degeaba dai multe teme care sunt prea grele, copilul nu le face și totul devine o corvoadă”, a […]
Economistul Radu Georgescu: „E foame de bani, băieți”. De ce vând băncile și fondurile de investiții active
Economistul Radu Georgescu: „E foame de bani, băieți”. De ce vând băncile și fondurile de investiții active Economistul Radu Georgescu a publicat vineri o postare în care încearcă să explice, pe înțelesul tuturor, de ce bursele și activele financiare înregistrează scăderi în această perioadă. Potrivit acestuia, principalul factor este reducerea lichidității la nivel global, determinată […]
Testul HPV nu este inclus încă în analize și decontare, deși România are cea mai mare rată a mortalității din UE cauzată de cancer de col uterin
Testul HPV nu este inclus încă în analize și decontare, deși România are cea mai mare rată a mortalității din UE cauzată de cancer de col uterin România rămâne țara cu cea mai mare mortalitate prin cancer de col uterin din Uniunea Europeană, cu peste 400 de decese evitabile la 100.000 de locuitori. În ciuda […]
