Venitul minim garantat, majorat din 1 iulie cu 8,4%. Vezi cu cât va crește în cazul familiilor!
Legea privind venitul minim garantat și Legea privind alocațșia pentru susținerea familiei ar putea fi modificate de Ministerul Muncii. Instituția a publicat recent pe site-ul propriu un proiect de ordonanță de urgență care stabilește că nivelul lunar al venitului minim garantat va fi majorat, începand cu 1 iulie 2013.
Cuantumul acestui ajutor social va crește, într-o prima fază, de la 125 lei, cât este în prezent, la 135,5 lei, procentual aceast lucru înseamnând o creștere de 8,4%. La 1 ianuarie 2014, nivelul venitului minim garantat va mai crește o dată, cu aproape 4,4%, ajungand la 141,5 lei.
Proiectul de act normativ stabilește, de asemenea, ca venitul minim va fi majorat și in cazul familiilor, astfel:
-244 lei pentru familiile formate din 2 persoane (față de 225 lei, în prezent)
-342 lei pentru familiile formate din 3 persoane (față de 315 lei, în prezent)
-423 lei pentru familiile formate din 4 persoane (față de 390 lei, în prezent)
-504,5 lei pentru familiile formate din 5 persoane (față de 465 lei, în prezent)
Începand cu 2014, venitul va crește, după cum urmează:
-255 lei pentru familiile formate din 2 persoane;
-357 lei pentru familiile formate din 3 persoane;
-443,5 lei pentru familiile formate din 4 persoane;
-527 lei pentru familiile formate din 5 persoane;
Potrivit premierului Victor Ponta autoritățile au capacitatea financiară de a majora ajutoarele sociale pentru a compensa creșterea prețurilor la energie.
„Conform obligatiilor asumate de Romania in documentele semnate cu FMI, BM si CE, precum si a scrisorii de intentie, masurile de protectie ar trebui aplicate incepand cu drepturile lunii iulie 2013, cu luarea în considerare a cresterilor de preturi la energie electrica si gaze naturale”, se arată documentul proiectului
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Tații pot intra în sala de nașteri! Legea care le garantează dreptul de a fi alături de mame a fost promulgată
Tații pot intra în sala de nașteri! Legea care le garantează dreptul de a fi alături de mame a fost promulgată Viitorii părinți primesc o nouă garanție legală în maternitățile din România. Femeile însărcinate vor putea avea alături persoana aleasă de ele pe tot parcursul travaliului și al nașterii, iar spitalele nu vor mai putea […]
E jale! Inflația scapă din nou de sub control în România: Prețurile chiriilor au crescut cu aproape 40%, iar ale carburanților cu peste 30%
E jale! Inflația scapă din nou de sub control în România: Prețurile chiriilor au crescut cu aproape 40%, iar ale carburanților cu peste 30% Inflația anuală a urcat la 6,94% în octombrie 2026, continuând trendul ascendent pentru a doua lună consecutivă. Cele mai mari scumpiri s-au înregistrat în sectorul serviciilor, unde prețurile au crescut, în […]
Pensii de 2.300 sau 4.500 de lei după 40 de ani de muncă? Ce arată calculele pentru românii plătiți cu salariul minim și cel mediu
Pensii de 2.300 sau 4.500 de lei după 40 de ani de muncă? Ce arată calculele pentru românii plătiți cu salariul minim și cel mediu Cât vor încasa la pensie românii care au muncit o viață întreagă pe salariul minim sau pe cel mediu? Diferențele pot ajunge la peste 2.000 de lei lunar, potrivit estimărilor […]
