Venitul minim garantat, majorat din 1 iulie cu 8,4%. Vezi cu cât va crește în cazul familiilor!
Legea privind venitul minim garantat și Legea privind alocațșia pentru susținerea familiei ar putea fi modificate de Ministerul Muncii. Instituția a publicat recent pe site-ul propriu un proiect de ordonanță de urgență care stabilește că nivelul lunar al venitului minim garantat va fi majorat, începand cu 1 iulie 2013.
Cuantumul acestui ajutor social va crește, într-o prima fază, de la 125 lei, cât este în prezent, la 135,5 lei, procentual aceast lucru înseamnând o creștere de 8,4%. La 1 ianuarie 2014, nivelul venitului minim garantat va mai crește o dată, cu aproape 4,4%, ajungand la 141,5 lei.
Proiectul de act normativ stabilește, de asemenea, ca venitul minim va fi majorat și in cazul familiilor, astfel:
-244 lei pentru familiile formate din 2 persoane (față de 225 lei, în prezent)
-342 lei pentru familiile formate din 3 persoane (față de 315 lei, în prezent)
-423 lei pentru familiile formate din 4 persoane (față de 390 lei, în prezent)
-504,5 lei pentru familiile formate din 5 persoane (față de 465 lei, în prezent)
Începand cu 2014, venitul va crește, după cum urmează:
-255 lei pentru familiile formate din 2 persoane;
-357 lei pentru familiile formate din 3 persoane;
-443,5 lei pentru familiile formate din 4 persoane;
-527 lei pentru familiile formate din 5 persoane;
Potrivit premierului Victor Ponta autoritățile au capacitatea financiară de a majora ajutoarele sociale pentru a compensa creșterea prețurilor la energie.
„Conform obligatiilor asumate de Romania in documentele semnate cu FMI, BM si CE, precum si a scrisorii de intentie, masurile de protectie ar trebui aplicate incepand cu drepturile lunii iulie 2013, cu luarea în considerare a cresterilor de preturi la energie electrica si gaze naturale”, se arată documentul proiectului
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
România, dependență de importuri energetice care tinde spre infinit. Record istoric de energie electrică adusă din străinătate: 3.449 MW, la un preț mediu de aproximativ 240 euro/MWh
România, dependență de importuri energetice care tinde spre infinit. Record istoric de energie electrică adusă din străinătate: 3.449 MW, la un preț mediu de aproximativ 240 euro/MWh România a înregistrat, în cursul serii de sâmbătă, 3 octombrie 2026 un nivel fără precedent al importurilor de energie electrică, potrivit datelor privind funcționarea Sistemului Energetic Național. La […]
FOTO | Sculptura unui aiudean, simbol al unui oraș din Serbia: Lucrarea sa, intitulată „Jocul apei”, dăltuită în marmură, reprezentativă pentru orașul-stațiune Arandjelovac
Sculptura unui aiudean, simbol al unui oraș din Serbia: Lucrarea sa, intitulată „Jocul apei”, dăltuită în marmură, reprezentativă pentru orașul-stațiune Arandjelovac Sculptorul aiudean Ciprian Hopârtean este autorul uneia dintre cele mai reprezentative lucrări de artă monumentală din orașul-stațiune Arandjelovac, situat în inima Serbiei. Lucrarea sa, intitulată „Jocul apei”, dăltuită în marmură, a fost aleasă de administrația […]
E jale! „Salt” cu aproape 3% al numărului firmelor dizolvate în România în primele opt luni din 2026
E jale! „Salt” cu aproape 3% al numărului firmelor dizolvate în România în primele opt luni din 2026 Numărul firmelor dizolvate în România a crescut cu aproape 3% în primele opt luni din 2026, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor centralizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). În perioada ianuarie-august 2026 […]
