Actualitate

Termenul pentru conectarea caselor de marcat la sistemul ANAF nu se prelungește: Ce amenzi riscă cei care nu se conformează

Ioana Oprean

Publicat

în

Termenul pentru conectarea caselor de marcat la sistemul ANAF nu se prelungește: Ce amenzi riscă cei care nu se conformează

Comercianţii mai au timp până la 30 noiembrie pentru conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare al ANAF. ANAF a anunţat că termenul nu va fi prelungit, iar cei care nu se con­formează riscă o amendă de până la 10.000 de lei.

Petrecerea Divorțaților

Velin Ganev, director executiv al Danubius Exim, importator şi distribuitor al brandului de case de marcat Datecs din Bulgaria, crede că de luna viitoare ar trebui să se vadă o creştere a încasărilor veniturilor din TVA datorită conectării caselor de marcat la sistemul ANAF. „Eu, personal, cred că deja se poate vedea o creştere a încasărilor la TVA dato­rită conectării caselor de marcat. Numărul celor conectaţi este semnificativ la ora actuală, deci din luna următoare ar trebui să se vadă o îmbunătăţire din punctul ăsta de vedere“, a declarat Velin Ganev în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Dintr-un total de 650.000 de case de mar­cat din România, din câte am înţeles de la ANAF, mai mult de 400.000 sunt deja conectate, ceea ce înseamnă conectări de peste 60%. Şi la noi sunt conectate tot cam atât, peste 60%. În momentul de faţă, peste tot în teritoriu există chiar cozi pentru că s-a aşteptat în ultimă clipă conectarea. Nu ne ajută nici faptul că săptămâna viitoare s-a făcut acea punte cu 1 decembrie, aşa că majoritatea nu se vor lega până pe 30 pentru că există şi concediile respective“, a adăugat Ganev.

ANAF a anunţat că termenul de 30 noiembrie nu va fi prelungit, iar cei care nu se conformează riscă o amendă de până la 10.000 de lei. Comercianţii nu au fost nevoiţi să cumpere alte case de marcat pentru a se putea conecta la sistemul ANAF, mai spune Velin Ganev. „Toate casele de marcat care au fost vândute în 2018 au trecut peste acest proces de reinstalarea a softului care a fost instalat pentru omologare, deci nu trebuie să îşi schimbe casele de marcat.“

ANAF a anunţat că va urmări inclusiv perioada de emitere a unui bon fiscal. Comercianţii vor trebui să mai depună declaraţii la ANAF doar în cazul în care nu folosesc casa de marcat pe parcursul unei luni.

Sursa: alephnews.ro


Secțiune Știri sub articolul principal



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru, semnat de Nicușor Dan. Calendarul pentru votul de învestitură

Bogdan Ilea

Publicat

în

Decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru, semnat de Nicușor Dan. Calendarul pentru votul de învestitură Președintele Nicușor Dan a semnat, marți, decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru. Acesta are la dispoziție zece zile pentru a pregăti programul de guvernare și lista viitorilor miniștri, […]

Citește mai mult

Actualitate

George Simion pune presiune pe PSD: „Nicuşor Dan trebuie suspendat!” AUR cere parlamentarilor să semneze pentru demersul de suspendare

Ioana Oprean

Publicat

în

George Simion pune presiune pe PSD: „Nicuşor Dan trebuie suspendat!” AUR cere parlamentarilor să semneze pentru demersul de suspendare Preşedintele AUR, George Simion, intensifică presiunea asupra parlamentarilor PSD în tentativa de a strânge numărul necesar de semnături pentru suspendarea preşedintelui Nicuşor Dan. Liderul AUR anunţă că va pune la dispoziţia parlamentarilor social-democraţi tabelul pentru semnături […]

Citește mai mult

Actualitate

Tichete de creșă, în valoare de 770 de lei din octombrie 2026: Noile sume stabilite pentru angajați

Bogdan Ilea

Publicat

în

Tichete de creșă, în valoare de 770 de lei din octombrie 2026: Noile sume stabilite pentru angajați Angajații din România care primesc tichete de creșă trebuie să aibă în vedere noile valori stabilite pentru a doua jumătate a anului 2026.  Pentru tichetele de creșă, ordinul publicat în Monitorul Oficial stabilește că valoarea de 770 de […]

Citește mai mult