Telefonul știe mai multe lucruri despre noi decât credem: Experții spun că e în avantajul nostru
Dispozitivele inteligente pe care le accesăm zilnic și aplicațiile pe care le instalăm știu mai multe lucruri despre noi decât credem. Au acces la camera foto, microfon, agenda și nu numai.
Așa se explică de ce uneori ne apar pe telefon reclame la produse sau vacanțe despre care doar vorbim, fără să accesăm vreun site sau vreo pagină de Facebook. Specialiștii în publicitate online spun însă, că sistemele
de genul acesta sunt folosite în avantajul nostru. Ne ajută să câștigăm timp și să găsim cele mai bune oferte pentru produsele sau serviciile de care avem nevoie.
Publicitatea online funcționează acum printr-un sistem foarte bine pus la punct. Companiile își promovează produsele către un public țintă. Așa ajungem de multe ori să facem cumpărături fără să plănuim asta. Ceea ce ne dorim este mereu în fața noastră, pe Facebook, Instagram și nu numai
„În momentul în care ne căutăm o vacanţă ne alegem o anumită regiune şi imediat după aceea mi s-a întâmplat să văd poate chiar un preţ mai bun decât cea la care ne hotărâsem. Poate fără să căutăm sau să scriem despre asta pe anumite chat-uri, doar să vorbim.”
„Este şi o realitate ca aceste aplicaţii au şi acces la microfon şi în momentul acela ţie îţi apar reclame după ce ai vizitat locul respectiv sau ai vorbit despre locul respectiv.”
„Mi se întâmplă des să fiu urmărit de astfel de reclame. Mă ajută foarte mult să compar şi să iau o decizie foarte bună pentru mine.”
„Folosesc un VPN şi merg pe incognito să nu-mi apară din astea.”
Astfel de mecanisme sunt folosite de câțiva ani buni în mediul online. Site-urile monitorizează activitatea utilizatorilor și strâng date despre ei prin intermediul rețelelor sociale.
Raluca Radu, specialist marketing și publicitate: „În momentul în care vizităm orice tip de site sau publicaţie mobilă, în browser-ul nostru este pusă o bucăţică cu o sursă, care se numeşte cookie şi în momentul respectiv putem să fim urmăriţi mai departe de site-ul respectiv.”
Alex Bălan, specialist securitate online: „Cred că e important ca oamenii să înţeleagă de unde se aduna aceste date. Foarte mulţi spun că se adună de pe Facebook, la ce dăm like, a fost scandalul cu Cambridge Analytica. Asta reprezintă numai o fracţiune foarte, foarte mică. În momentul acesta poţi să creezi o reclamă şi s-o duci către oamenii care au anumite interese, care au aceste preferinţe, care vor să ştie informaţii despre gravură, dureri de spate sau care au anumite preferinţe politice.”
Însă noi stabilim la ce informații le dăm acces rețelelor sociale sau aplicațiilor din telefon.
Dacă intrăm în setările telefonului, putem vedea foarte uşor la ce anume au acces aplicaţiile pe care le folosim şi tot din setări le putem limita acestora accesul la microfon, contacte, camera foto, locaţie şi nu numai. Înainte de a face asta, însă, trebuie să ţinem cont de faptul că de multe ori este în avantajul nostru să vedem anumite reclame. Dacă nu am fi targetați în funcţie de vârstă, sex sau preocupări, publicitatea online nu ar mai trece prin niciun filtru şi am ajunge să vedem multe lucruri de care nu suntem intersati.
Google a inițiat inclusiv un sistem prin care utilizatorii pot raporta reclamele nepotrivite. La fel se întâmplă și pe Facebook, Instagram sau Linkedin.
sursa: stirileprotv.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Tăierile de copaci din intravilanul orașelor, pedepsite cu închisoare. Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor: ,,O veste bună”
Tăierile de copaci din intravilanul orașelor, pedepsite cu închisoare. Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor: ,,O veste bună” Vor fi încadrate ca infracțiuni tăierile ilegale din parcuri, potrivit Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, care a transmis că proiectul de ordonanță a fost pus în transparență decizională. Citește și: Reguli noi pentru capitalul social și […]
Costuri mai mari pentru încălzire în iarna 2025-2026. Ajutorul pentru populație: Nu este corespunzător după creșterile de preț
Costuri mai mari pentru încălzire în iarna 2025-2026. Ajutorul pentru populație: Nu este corespunzător după creșterile de preț Pentru iarna anului 2025-2025, costurile cu încălzirea au crescut simțitor pentru anumite forme de energie. Ajutoarele pentru încălzirea locuinței au rămas la același nivel ca anul trecut, ceea ce face ca mulți oameni să nu își poată […]
Reguli noi pentru capitalul social și impozit pe tranzacții crypto. Ce cuprinde parchetul 2 de măsuri fiscale pentru firme
Reguli noi pentru capitalul social și impozit pe tranzacții crypto. Ce cuprinde parchetul 2 de măsuri fiscale pentru firme Parlamentul a adoptat o serie de măsuri fiscale care cuprind o serie de noi reguli pentru firme, inclusiv în privința capitalului social, al dividendelor, al tranzacțiilor crypto. Citește și: Ministrul Sănătății afirmă că analizele preventive nu […]