TAXA AUTO mascată în scheme financiare de contribuție. PNRR ne obligă să întinerim parcul auto: „Cine nu îndeplinește normele va plăti”
TAXA AUTO mascată în scheme financiare de contribuție. PNRR ne obligă să întinerim parcul auto: „Cine nu îndeplinește normele va plăti”
Ministrul Mediului, Barna Tanczos, a declarat marți la România TV că România este obligată să respecte anumite standarde de emisii de CO2: „Cine nu îndeplinește normele va plăti”.
Aflat în studioul România TV, ministrul Mediului a declarat marți că „în 10 – 15 ani în România nu se va mai pune pe piață nicio mașină cu motor diesel sau pe benzină. Totul se va transforma în niște scheme financiare de contribuție sau beneficii. Cine nu îndeplinește normele va plăti, iar cei care vor să le îndeplinească vor fi sprijiniți financiar. Vom fi obligați să respectăm anumite standarde de emisii de CO2. Va exista un fond social de climă care va ajuta acele gospodării, acei oameni sau acele companii care nu pot îndeplini anumite condiții astfel încât să le poată îndeplini”.
Oficialul a menționat și că România nu poate a scăpa de măsurile de descurajare a utilizării de mașini vechi. „Nu vorbim despre cei care nu pot, din punct de vedere social, să își cumpere mașină nouă, ci despre foarte multe persoane care și-ar permite o mașină nouă mai puțin poluantă cu capacitate mai mică și de o altă clasă. Trebuie descurajați cei care doresc mașini vechi cu motoare mari. Prin impozite. Statul român trebuie să crească impozitul la aceste mașini”.
Citește și: TAXA AUTO: Mașinile mai vechi de 15 ani vor fi taxate. Măsura vizează jumătate din parcul auto al României
Ministrul consideră că, în acest context, „cei care sunt sensibili din punct de vedere social trebuie susținuți. Trebuie ajutați de stat să cumpere o mașină nouă. Acest echilibru trebuie creat prin noi măsuri. Suntem obligați prin asumarea făcută în PNRR să găsim soluții de întinerire a parcului. Acolo, în contrapartidă pentru susținerea investițiilor în autostrăzi ni s-a impus să găsim soluția de a întineri parcul auto. Avem deja discuții la nivelul guvernului, la nivelul ministerelor de resort. Reducerea numărului de mașini peste 15 ani este un prim pas foarte important. În paralel, inclusiv din fondul acela social de climă, să venim în completarea programelor naționale și astfel să întinerim parcul auto”.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Alocații 2026: Alocațiile pentru copii ar putea fi majorate de la 1 ianuarie 2026. Ministrul Muncii spune că nu sunt „înghețate”
Alocații 2026: Alocațiile pentru copii ar putea fi majorate de la 1 ianuarie 2026. Ministrul Muncii spune că nu sunt „înghețate” Alocațiile pentru copii ar putea fi majorate de la 1 ianuarie 2026. Ministrul Muncii spune că nu sunt „înghețate” și că nu există, până în prezent, nicio decizie în Guvern sau în coaliția de […]
PENSII 2026 | Cumulul pensiei cu salariul rămâne valabil și anul viitor. Domeniile care au prioritate
PENSII 2026 | Cumulul pensiei cu salariul rămâne valabil și anul viitor. Domeniile care au prioritate Românii se pot bucura și anul viitor, în 2026, de cumulul pensiei cu salariul! Anunțul a venit recent de la ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete. Cumulul pensiei cu salariul, valabil și în 2026 Așadar, regulile nu se schimbă nici în […]
Facturile la gaze naturale cresc din 2026 cu până la 35%: Furnizorii, obligați să-și informeze clienții că piața se va liberaliza la 1 aprilie
Facturile la gaze naturale cresc din 2026 cu până la 35%: Furnizorii, obligați să-și informeze clienții că piața se va liberaliza la 1 aprilie Furnizorii de gaze vor avea obligația de a-și informa clienții că, începând cu data de 1 aprilie 2026, piața de gaze naturale se va liberaliza complet, iar prețul plătit nu va […]
