Rămâi conectat

Actualitate

TAXA AUTO: „Lucrăm la o taxă de poluare pentru mașinile cu normă de poluare mică şi emisii mari de bioxid de carbon”. Precizări de la Ministrul Mediului

Ioana Oprean

Publicat

în

 Festival de Romania 2025

Grațiela Gavrilescu, Ministrul Mediului, a anunțat marți, în cadrul unei vizite la depozitul ecologic de deșeuri din județul Bistrița-Năsăud, că se lucrează la stabilirea unei taxe de poluare pentru mașinile cu normă de poluare mică și emisii mari de bioxid de carbon, având în vedere că numărul înmatriculărilor de astfel de autoturisme s-a dublat față de anul trecut.

„Anul acesta, în România, comparativ cu 2016, aceeași perioadă de timp, au intrat mașini cu norme de poluare între Euro 2 și Euro 4, aproximativ 350.000 de mașini, comparativ cu 146.000 de mașini în 2016. La Ministerul Mediului, împreună cu Administrația Fondului de Mediu, ANAF, RAR, cu producătorii de autovehicule din România, cu toate asociațiile care sunt implicate în acest proces și, nu în ultimul rând, și cu societatea civilă, s-a constituit un grup de lucru în vederea calculului și gândirii corecte, nu așa cum s-a întâmplat în perioada precedentă, încât să găsim o metodă prin care mașinile care poluează, care au o normă de poluare mică și care au emisii de bioxid de carbon mari, să plătească o taxă de poluare”, a spus ministrul.

Grațiela Gavrilescu a spus că la stabilirea cuantumului acestei taxe se va ține cont de capacitatea cilindrică a autovehiculului, de norma de poluare și de emisiile de bioxid de carbon.

„Consider că nu trebuie să punem o taxă la taxă de primă înmatriculare, adică este ca și cum gândim înainte, în viitor, punem căruța înaintea boilor, în sensul că noi trebuie să știm, în momentul în care gândești o astfel de taxă, să te gândești cât circulă ea (mașina n.r.), deci care este rulajul ei într-o anumită perioadă de timp, astfel încât să poți să-i faci determinarea de astfel de emisii. Și atunci o să ținem cont de trei criterii: de capacitatea cilindrică, cea la care astăzi de fapt este impozitată orice mașină și este un impozit la taxe și impozite locale, norma de poluare — al doilea criteriu, și al treilea, emisiile pe care le dă fiecare autovehicul”, a afirmat ministrul.

Ministrul Mediului a precizat că nu există încă o formă finală a acestei taxe de poluare și că nu poate avansa o dată de la care aceasta va fi aplicată, având în vedere că se dorește ca măsura să fie dezbătută cu toți factorii implicați.

„Să mai avem un pic de răbdare, pentru că emiterea unui act normativ, din punctul meu de vedere, trebuie făcută din toate punctele de vedere legal și cu dezbatere din timp cu toți cei care sunt implicați, astfel încât să nu existe disfuncționalități în sistem din toate punctele de vedere”, a mai spus Grațiela Gavrilescu.

Sursa: romaniatv.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Ministrul Educației: „Degeaba dai multe teme care sunt prea grele, copilul nu le face și totul devine o corvoadă”. Câte ore ar trebui să dureze temele pentru acasă

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Ministrul Daniel David: Temele nu trebuie să devină o corvoadă pentru elevi Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a atras atenția că temele pentru acasă trebuie să fie relevante și bine dozate, pentru a atinge obiectivele educaționale. „Degeaba dai multe teme care sunt prea grele, copilul nu le face și totul devine o corvoadă”, a […]

Citește mai mult

Actualitate

Economistul Radu Georgescu: „E foame de bani, băieți”. De ce vând băncile și fondurile de investiții active

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Economistul Radu Georgescu: „E foame de bani, băieți”. De ce vând băncile și fondurile de investiții active Economistul Radu Georgescu a publicat vineri o postare în care încearcă să explice, pe înțelesul tuturor, de ce bursele și activele financiare înregistrează scăderi în această perioadă. Potrivit acestuia, principalul factor este reducerea lichidității la nivel global, determinată […]

Citește mai mult

Actualitate

Testul HPV nu este inclus încă în analize și decontare, deși România are cea mai mare rată a mortalității din UE cauzată de cancer de col uterin

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Testul HPV nu este inclus încă în analize și decontare, deși România are cea mai mare rată a mortalității din UE cauzată de cancer de col uterin România rămâne țara cu cea mai mare mortalitate prin cancer de col uterin din Uniunea Europeană, cu peste 400 de decese evitabile la 100.000 de locuitori. În ciuda […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea