Rămâi conectat

Actualitate

TAXA AUTO: „Lucrăm la o taxă de poluare pentru mașinile cu normă de poluare mică şi emisii mari de bioxid de carbon”. Precizări de la Ministrul Mediului

Ioana Oprean

Publicat

în

Grațiela Gavrilescu, Ministrul Mediului, a anunțat marți, în cadrul unei vizite la depozitul ecologic de deșeuri din județul Bistrița-Năsăud, că se lucrează la stabilirea unei taxe de poluare pentru mașinile cu normă de poluare mică și emisii mari de bioxid de carbon, având în vedere că numărul înmatriculărilor de astfel de autoturisme s-a dublat față de anul trecut.

„Anul acesta, în România, comparativ cu 2016, aceeași perioadă de timp, au intrat mașini cu norme de poluare între Euro 2 și Euro 4, aproximativ 350.000 de mașini, comparativ cu 146.000 de mașini în 2016. La Ministerul Mediului, împreună cu Administrația Fondului de Mediu, ANAF, RAR, cu producătorii de autovehicule din România, cu toate asociațiile care sunt implicate în acest proces și, nu în ultimul rând, și cu societatea civilă, s-a constituit un grup de lucru în vederea calculului și gândirii corecte, nu așa cum s-a întâmplat în perioada precedentă, încât să găsim o metodă prin care mașinile care poluează, care au o normă de poluare mică și care au emisii de bioxid de carbon mari, să plătească o taxă de poluare”, a spus ministrul.

Grațiela Gavrilescu a spus că la stabilirea cuantumului acestei taxe se va ține cont de capacitatea cilindrică a autovehiculului, de norma de poluare și de emisiile de bioxid de carbon.

„Consider că nu trebuie să punem o taxă la taxă de primă înmatriculare, adică este ca și cum gândim înainte, în viitor, punem căruța înaintea boilor, în sensul că noi trebuie să știm, în momentul în care gândești o astfel de taxă, să te gândești cât circulă ea (mașina n.r.), deci care este rulajul ei într-o anumită perioadă de timp, astfel încât să poți să-i faci determinarea de astfel de emisii. Și atunci o să ținem cont de trei criterii: de capacitatea cilindrică, cea la care astăzi de fapt este impozitată orice mașină și este un impozit la taxe și impozite locale, norma de poluare — al doilea criteriu, și al treilea, emisiile pe care le dă fiecare autovehicul”, a afirmat ministrul.

Ministrul Mediului a precizat că nu există încă o formă finală a acestei taxe de poluare și că nu poate avansa o dată de la care aceasta va fi aplicată, având în vedere că se dorește ca măsura să fie dezbătută cu toți factorii implicați.

„Să mai avem un pic de răbdare, pentru că emiterea unui act normativ, din punctul meu de vedere, trebuie făcută din toate punctele de vedere legal și cu dezbatere din timp cu toți cei care sunt implicați, astfel încât să nu existe disfuncționalități în sistem din toate punctele de vedere”, a mai spus Grațiela Gavrilescu.

Sursa: romaniatv.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Instanța a amânat pronunțarea pe contestația lui Călin Georgescu. Dosarul în care este acuzat de tentativă de lovitură de stat a primit alt termen

Bogdan Ilea

Publicat

în

Instanța a amânat pronunțarea pe contestația lui Călin Georgescu. Dosarul în care este acuzat de tentativă de lovitură de stat a primit alt termen Instanța a fixat data de 19 decembrie pentru pronunțarea asupra cererii privind administrarea probelor în dosarul lui Călin Georgescu, acuzat de tentativă de lovitură de stat. De asemenea, următorul termen în […]

Citește mai mult

Actualitate

Persoanele care se luptă cu kilogramele în plus ar putea primi medicamente decontate din 2026. Patru din zece români au o problemă cu greutatea

Ioana Oprean

Publicat

în

Persoanele care se luptă cu kilogramele în plus ar putea primi medicamente decontate din 2026. Patru din zece români au o problemă cu greutatea Medicamentele folosite pentru obezitate la nivel mondial ar putea fi decontate din 2026 şi în ţara noastră pentru cei care se luptă cu kilogramele în plus. În acest moment, e compensat […]

Citește mai mult

Actualitate

TICHETE DE ENERGIE 2025-2026 | Ce se întâmplă cu tichetele de energie care nu sunt folosite. Când expiră drepturile de plată

Ioana Oprean

Publicat

în

TICHETE DE ENERGIE 2025-2026 | Ce se întâmplă cu tichetele de energie care nu sunt folosite. Când expiră drepturile de plată Pensionarii din România cu venituri mici beneficiază în 2025-2026 de vouchere pentru plata facturilor la energie electrică, însă mulți se întreabă ce se întâmplă cu tichetele nefolosite, dar și până când pot fi utilizate. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea