Rămâi conectat

Ştirea zilei

Tânăr accidentat pe platforma „Albani Forex” Galda de Jos

Publicat

în

*Patronul firmei, consilierul local italo-român şi vicepreşedinte al PNL Alba, Simone Albani, neagă producerea evenimentului

În data de 14 mai 2013, în jurul orei 14.00, la punctul de lucru din Galda de Jos al SC „Albani Forex” SRL, societate având ca obiect de activitate tăierea şi rindeluirea lemnului, a avut loc un accident de muncă. Acest eveniment ne-a fost relatat ulterior, atât de către unii martori oculari, cât şi de către tatăl victimei. Iată ce ne-au relatat aceştia: tânărul Mircea S., 24 de ani, localnic, în timp ce manipula nişte buşteni cu un ifron (utilaj de încărcare, frontal), s-a trezit că masa lemnoasă din uscătorul în care voia să depună buştenii s-a destabilizat şi s-a prăbuşit peste el.

Tânărul a fost, practic, acoperit de buşteni şi aproape strivit între aceştia şi utilaj. Colegii i-au sărit imediat în ajutor, dar utilajul nu putea fi dat înapoi, deoarece unii buşteni se sprijineau de acesta şi, astfel, peste tânăr s-ar fi prăbuşit şi mai multe trunchiuri. Cu greu, utilizând răngile şi braţele, colegii au degajat buştenii şi l-au eliberat pe tânăr. El  se afla în stare de şoc şi era plin de sânge, deoarece muşchii gambei drepte erau exfoliaţi, până la os.

Electrica Furnizare Discount

Era necesară transportarea rapidă a victimei la spital. Patronul, însă, consilierul municipal albaiulian, vicepreşedinte al PNL Alba, Simone Albani nu şi-a pierdut sângele rece. Contactat telefonic în legătură cu accidentul, el a interzis angajaţilor să cheme ambulanţa, prin apelul de urgenţă la 112. De ce? Veţi afla în cele ce urmează.
Ca atare, tânărul a fost transportat, cu o maşină particulară, la Spitalul Judeţean Alba, unde, prin Unitatea de Primire a Urgenţelor (UPU) a fost internat în Secţia Chirurgie şi a suportat, în seara aceleiaşi zile, o intervenţie chirurgicală. În registrul UPU, tânărul Mircea S. figurează cu diagnosticul „plagă delabrantă”. El se află şi în acest moment internat în Secţia Ortopedie, imobilizat la pat.

Din discuţiile pe care le-am purtat cu medicul care l-a operat şi în îngrijirea căruia se află, dr. Călin Pătrăşcanu, am aflat că plaga nu a fost foarte gravă, nicidecum în măsură să-i pună în pericol viaţa, că el se recuperează bine şi că, în funcţie de evoluţia stării sale, va rămâne internat între 10-14 zile, urmând ca apoi să beneficieze de o lună de concediu medical. Dar accidentul putea să aibă urmări mult mai grave, fapt care, din fericire, nu s-a produs.

*Există suspiciunea că tânărul accidentat muncea „la negru” şi nu avea competenţa profesională de a lucra cu ifronul!

Oricum, concediul medical nu-i va folosi la nimic tânărului Mircea S., deoarece el nu are un loc de muncă stabil, cu contract de muncă. Iar spitalizarea nu o va plăti, deoarece de la Primăria Galda de Jos a primit o adeverinţă din care reiese că nu are niciun venit. Cu alte cuvinte, tânărul abia ce se întorsese în ţară, după un an de muncă în Italia. Iar aici presta diferite munci ocazionale, cu ajutorul unui tractor cu remorcă, proprietate personală.

Cum a ajuns, însă, să lucreze la „Albani Forex”? Se pare că acesta a fost acceptat de patron la lucru,… în locul tatălui său. Tatăl său, Adrian S., în vârstă de 43 de ani, lucrează de trei ani încoace pentru Simone Albani. Din păcate pentru el, anii de muncă grea, de ridicătură şi suprasolicitare pe orice vreme (ploaie, ninsoare, caniculă) l-au afectat, iar el s-a îmbolnăvit grav la coloana vertebrală. Boala sa necesita o intervenţie chirurgicală şi implantarea unor dispozitive medicale de sprijin la coloană. Operaţia respectivă a fost realizată la Tg.Mureş, iar acum omul e acasă, abia externat. Se mişcă greu, deoarece are o tăietură de vreo 30 cm pe coloană. Nu va mai fi capabil niciodată să ridice greutăţi şi, oricum, cel puţin un an de zile trebuie să stea în concediu medical.

Problema este că societăţii „Albani Forex” nu i-a convenit să rămână fără un om la lucru, aşa că l-a luat în schimbul tatălui, pe fiu, pe Mircea S., deşi acesta nu era calificat, după cum spuneam, să lucreze cu ifronul.  Cu alte cuvinte, „dacă tu nu mai eşti bun de muncă, dă-l pe fiu-tău încoace, la hămălit, ca să nu stai şi să iei bani de concediu medical pe degeaba”!

*Patronul şi tânărul accidentat neagă circumstanţele producerii evenimentului, dar tatăl acestuia, localnicii şi primarul comunei îl confirmă!

L-am contactat pe Simone Albani în legătură cu acest accident, dar omul de afaceri l-a negat. El susţine că nu ştie să se fi petrecut un accident în incinta punctului său de lucru şi ne-a mai declarat că tânărul nu era angajatul său, ci doar presta diferite munci ocazionale pentru el, cum ar fi cărăuşia, cu propriul tractor. La fel, tânărul, cu care am stat de vorbă la spital, neagă că accidentul s-ar fi petrecut la firmă.

În schimb, primarul comunei, Romulus Raica, afirmă că a fost contactat de şeful punctului de lucru al SC „Albani Forex” SRL, din Galda de Jos, cu rugămintea de a găsi un înlocuitor pentru omul care i s-a accidentat. De asemenea, tatăl victimei, Adrian S., ne-a confirmat fără niciun dubiu că accidentul a avut loc la firmă. Ba chiar ne-a descris şi circumstanţele acestuia. Chiar şi localnicii cu care am stat de vorbă aflaseră deja despre accident, căci într-o comună veştile circulă repede şi nimic nu poate rămâne ascuns prea mult timp.

Atitudinea de negare din partea tânărului e firească. Muncea şi el de vreo câteva zile acolo, iar faptul că a fost acceptat în locul tatălui său la lucru l-a privit ca pe un act de caritate din partea lui Simone Albani. De ce nu i s-a făcut contract de muncă? Albani a găsit o scuză şi pentru aceasta: cică tânărul şi-a pierdut buletinul în Italia. Hm, sunt curios dacă o fi anunţat autorităţile în legătură cu această „pierdere”…

*Aspecte legale şi morale, legate de eveniment

În legătură cu acest accident se desprind mai multe aspecte legale, pe care le vom detalia. Mai întâi, deşi neagă, este evident că tânărul Mircea S. muncea pentru firma lui Albani, pe un utilaj pe care nu avea competenţă să-l conducă. Apoi, în baza mărturiilor persoanelor intervievate de noi, reiese că accidentul s-a produs chiar acolo, la punctul de lucru, dar Simone Albani a încercat să-l ascundă şi să-l muşamalizeze.

Tot în legătură cu accidentul, există şi câteva aspecte morale. Tatăl celui accidentat, Adrian S., s-a ales cu o gravă afecţiune a coloanei din pricina muncii grele, iar această afecţiune s-a agravat din cauza solicitării supraomeneşti la care a fost supus la „Albani Forex”, prin efort fizic şi ore suplimentare. Bolnav fiind, şi nemaiputând să muncească, a apelat la Simone Albani, pentru ca acesta să-l ajute să achite contravaloarea operaţiei chirurgicale la care urma să fie supus: 1.500 de euro. Măcar parţial. Sub formă de împrumut pe care să i-l reţină ulterior, din salariu. „N-am!”, i-a răspuns sec italo-românul.

Am putea să vă dezvăluim cum stă Simone Albani cu averea, ca să vedeţi dacă avea sau nu, dar asta-i altă poveste. Nu era obligat decât moral faţă de acest om, dar nu l-a lăsat inima să-l ajute…

Nu am adus în atenţia dumneavoastră acest caz pentru a face „anticampanie” omului politic, consilier municipal şi vicepreşedinte al PNL Alba, care este Simone Albani, ci doar pentru a sublinia următorul lucru: în relaţia cu angajaţii, un patron, indiferent din ce partid politic ar face parte şi indiferent ce funcţie administrativă ar deţine, trebuie să fie corect, legal şi moral. Cu atât mai mult ar trebui să aibă o atitudine corectă o persoană care are pretenţia de a-i reprezenta pe cetăţeni la nivel politic şi administrativ, căci grija pentru oameni şi pentru soarta lor nu se clamează doar aşa, teatral, în campaniile electorale, ci trebuie să fie o preocupare permanentă!

Ioan HĂNŢULESCU

Publicitate

Ştirea zilei

Regele Cetății din Alba Iulia: Cum poate să „stăpânească” cineva o treime din cetate pe 800 de euro pe lună

Publicat

în

Regele Cetății din Alba Iulia: Cum poate să „stăpânească” cineva o treime din cetate pe 800 de euro pe lună

Primăria Alba Iulia încearcă să obţină în justiţie suspendarea unei decizii emisă de Curtea de Conturi a României prin care au fost dispuse o serie de măsuri pe care trebuie să le ducă la îndeplinire ca urmare a auditului financiar din anul 2020.

Inspectorii Camerei de Conturi Alba au descoperit faptul că administraţia locală nu a calculat şi nu a încasat majorările de întârziere în cazul a cinci contracte de asociere încheiate cu entităţi private şi a plătit nelegal venituri salariale pentru patru persoane angajate în cadrul Direcţiei Programe din cadrul instituţiei.

Electrica Furnizare Discount

În cazul salariilor ilegale, s-a constatat că 4 angajaţi au primit sporuri salarile de până la 50% şi în acelaşi timp au mai beneficiat fiecare de câte un contract individual de muncă pe perioada determinată cu timp parţial (4 ore/zi), pentru aceeaşi activitate.

Tribunalul Alba a respins pe 20 decembrie 2021 cererea administraţiei locale, motivând că în niciunul din cele două situaţii nu există o pagubă iminentă sau un caz bine justificat care să impună o asemenea soluţie. Primăria Alba Iulia a contestat hotărârea Tribunalului. În total, este vorba despre o sumă de circa 310.000 de lei.

O treime din Cetate pentru 800 de euro

Inspectorii de conturi au constatat că angajaţii Primăriei Alba Iulia au ”uitat” să calculeze majorările de întârziere pentru neplata în termen a beneficiilor asocierii în cazul a 5 contracte de asociere, fiind diminuate nejustificat veniturile din proprietate cuvenite UAT, în perioada 2018-2020, cu suma totală de 199.484,75 lei.

Este vorba despre contracte încheiate cu societăţi care administrează spaţii din Cetatea Alba Carolina. Contestaţia adminstraţiei locale vizează doar două contracte de asociere încheiate cu reprezentanţii societăţilor care au derulat lucrările principale de restaurare a Cetăţii. Primul contract a fost încheiat în 2006 cu Corint SRL, cesionat ulterior societăţii Corint Hotel Medieval SRL, iar al doilea în 2008 cu Grup Corint SRL. Cele două societăţi au concesionat o parte din spaţiile Cetăţii Alba Carolina respectiv Hotelul Medieval, Traseul celor Trei Fortificaţii, parterul Porţii a IV-a şi tunelul de acces spre inelul exterior al fortificaţiei şi spre oraş.

Contractul de concesiune a aproape o treime din Cetatea Alba Carolina, din anul 2006, a fost încheiat pe o perioadă de 49 de ani şi a prevăzut plata către bugetul local a unui procent de 10% din profitul net realizat de din exerciţiul financiar al fiecărui an calendaristic, dar nu mai puţin de 800 euro/lună. În cazul contractului din 2008 valoarea este de 200 euro/lună. În perioada 2018 – 2020, cele două firme nu au plătit la timp datoriile la bugetul local şi au fost ”iertate” de funcţionari pentru majorările de întârziere obligatorii, care sunt prevăzute de legislaţie.

Sporuri ilegale pentru patru angajaţi

În a doua situaţie, Curtea de Conturi a stabilit că au fost majorate nelegal cheltuielile de personal ale instituţiei pe anul 2020 cu suma de 114.710 lei în cazul a patru persoane angajate, având statutul de personal contractual în cadrul aparatului de specialitate al primarului-Direcţia Programe. Acestea au fost numite în echipele de proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile, activitate pentru care li s-a aplicat majorarea salarială de până la 50% şi în acelaşi timp au mai beneficiat fiecare de câte un contract individual de muncă pe perioada determinată cu timp parţial (4 ore/zi), tot pentru aceeaşi activitate (implementare proiecte cu finanţare nerambursabilă). Valoarea cumulată a veniturilor salariale lunare a celor patru persoane a depăşit indemnizaţia de viceprimar, ”fapt ce contravine prevederilor legale in vigoare”.

sursa: adevarul.ro

Citește mai mult

Ştirea zilei

DOCUMENT|  Noi RESTRICȚII în ALBA pentru pentru orașele: Abrud, Baia de Arieș și comunele: Câlnic, Ciuruleasa, Jidvei și Ohaba. Hotărâre CJSU

Publicat

în

DOCUMENT|  Noi RESTRICȚII în ALBA pentru pentru orașele: Abrud, Baia de Arieș și comunele: Câlnic, Ciuruleasa, Jidvei și Ohaba. Hotărâre CJSU

COMITETUL JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA: HOTĂRÂREA nr. 16 din 20.01.2022 privind constatarea ratei de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 20.01.2022 și stabilirea măsurilor de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 la nivelul unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba

HOTĂRÂREA nr. 1 din 07.01.2022 poate fi consultată integral AICI

Având în vedere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19 la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județul Alba, la data de 20.01.2022, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 924 din 20.01.2022;

Electrica Furnizare Discount

În conformitate cu:

Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID–19, cu modificările și completările ulterioare;

Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

H.G. nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, cu modificările și completările ulterioare;

H.G. nr. 34/06.01.2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 08 ianuarie 2022, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;

Ținând cont de:

prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență, aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul dispozițiilor art.13 alin.2 anexa 3 la H.G. nr. 34/06.01.2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 08 ianuarie 2022,

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 20.01.2022,

HOTĂRĂȘTE:

Art.1 – (1) Se constată încadrarea în limitele incidenței cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 20.01.2022, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei care este parte integrantă din prezenta hotărâre;

(2) Măsurile stabilite pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba, sunt cele prevăzute în Hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr.1 din 07.01.2022, în funcție de rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, conform anexei la prezenta hotărâre;

(3) Măsurile prevăzute în anexa la prezenta hotărâre pentru orașele: Abrud, Baia de Arieș și comunele: Câlnic, Ciuruleasa, Jidvei și Ohaba intră în vigoare începând cu data de 21.01.2022 ora 00:00, și se aplică pentru o perioadă de 14 zile.

Art.2 – Hotărârile adoptate de C.J.S.U. Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art 3. – Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T. – urile de pe raza județului Alba,în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Anexă la HOTĂRÂREA nr.16 a C.J.S.U. Alba din 20.01.2022 : Măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2, în funcție de rata de incidenţă cumulată la 14 zile, la data de 20.01.2022, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza judeţului Alba

Nr. crt. Unitatea administrativ-teritorială Rata de incidenţă la 14 zile/1000 locuitori Se aplică măsurile prevăzute în Hotărârea CJSU Alba nr.1 din 07.01.2022: Perioada de aplicare a măsurilor

1. MUNICIPIUL ALBA IULIA 6.98 art.1 lit.A și D 12.01.2022 ora 00:00 – 25.01.2022 ora 24:00

2. MUNICIPIUL AIUD 6.20 art.1 lit.A și D 17.01.2022 ora 00:00 – 30.01.2022 ora 24:00

3. MUNICIPIUL BLAJ 2.08 art.1 lit.A și C 08.01.2022 ora 00:00 – 21.01.2022 ora 24:00

4. MUNICIPIUL SEBEŞ 4.59 art.1 lit.A și D 17.01.2022 ora 00:00 – 30.01.2022 ora 24:00

5. ORAŞ ABRUD 3.68 art.1 lit.A și D 21.01.2022 ora 00:00 – 03.02.2022 ora 24:00

6. ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 1.06 art.1 lit.A și C 21.01.2022 ora 00:00 – 03.02.2022 ora 24:00

7. ORAŞ CÂMPENI 1.82 art.1 lit.A și C 16.01.2022 ora 00:00 – 29.01.2022 ora 24:00

8. ORAŞ CUGIR 5.03 art.1 lit.A și D 18.01.2022 ora 00:00 – 31.01.2022 ora 24:00

9. ORAŞ OCNA MUREŞ 3.54 art.1 lit.A și D 18.01.2022 ora 00:00 – 31.01.2022 ora 24:00

10. ORAŞ TEIUŞ 2.51 art.1 lit.A și C 15.01.2022 ora 00:00 – 28.01.2022 ora 24:00

11. ORAŞ ZLATNA 1.28 art.1 lit.A și C 19.01.2022 ora 00:00 – 01.02.2022 ora 24:00

12. ALBAC 4.10 art.1 lit.A și D 20.01.2022 ora 00:00 – 02.02.2022 ora 24:00

13. ALMAŞU MARE 2.50 art.1 lit.A și C 19.01.2022 ora 00:00 – 01.02.2022 ora 24:00

14. ARIEŞENI 1.95 art.1 lit.A și C 12.01.2022 ora 00:00 – 25.01.2022 ora 24:00

15. AVRAM IANCU 0.70 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

16. BERGHIN 1.05 art.1 lit.A și C 16.01.2022 ora 00:00 – 29.01.2022 ora 24:00

17. BISTRA 1.77 art.1 lit.A și C 20.01.2022 ora 00:00 – 02.02.2022 ora 24:00

18. BLANDIANA 11.49 art.1 lit.A și D 16.01.2022 ora 00:00 – 29.01.2022 ora 24:00

19. BUCERDEA GRÂNOASĂ 0.00 art.1 lit.A și C 08.01.2022 ora 00:00 – 21.01.2022 ora 24:00

20. BUCIUM 0.71 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

21. CÂLNIC 2.06 art.1 lit.A și C 21.01.2022 ora 00:00 – 03.02.2022 ora 24:00

22. CENADE 0.00 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

23. CERGĂU 0.00 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

24. CERU-BĂCĂINŢI 0.00 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

25. CETATEA DE BALTĂ 0.33 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

26. CIUGUD 6.45 art.1 lit.A și D 08.01.2022 ora 00:00 – 21.01.2022 ora 24:00

27. CIURULEASA 1.77 art.1 lit.A și C 21.01.2022 ora 00:00 – 03.02.2022 ora 24:00

28. CRĂCIUNELU DE JOS 0.47 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

29. CRICĂU 2.04 art.1 lit.A și C 09.01.2022 ora 00:00 – 22.01.2022 ora 24:00

30. CUT 0.00 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

31. DAIA ROMÂNĂ 5.75 art.1 lit.A și D 19.01.2022 ora 00:00 – 01.02.2022 ora 24:00

32. DOŞTAT 0.99 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

33. FĂRĂU 0.00 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

34. GALDA DE JOS 2.24 art.1 lit.A și C 16.01.2022 ora 00:00 – 29.01.2022 ora 24:00

35. GÂRBOVA 2.78 art.1 lit.A și D 09.01.2022 ora 00:00 –

36. GÂRDA DE SUS 0.68 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

37. HOPÂRTA 0.00 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

38. HOREA 0.00 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

39. IGHIU 4.38 art.1 lit.A și D 18.01.2022 ora 00:00 – 31.01.2022 ora 24:00

40. ÎNTREGALDE 1.82 art.1 lit.A și C 19.01.2022 ora 00:00 – 01.02.2022 ora 24:00

41. JIDVEI 1.13 art.1 lit.A și C 21.01.2022 ora 00:00 – 03.02.2022 ora 24:00

42. LIVEZILE 5.15 art.1 lit.A și D 18.01.2022 ora 00:00 – 31.01.2022 ora 24:00

43. LOPADEA NOUĂ 0.00 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

44. LUNCA MUREŞULUI 3.92 art.1 lit.A și D 11.01.2022 ora 00:00 – 24.01.2022 ora 24:00

45. LUPŞA 3.14 art.1 lit.A și D 20.01.2022 ora 00:00 – 02.02.2022 ora 24:00

46. METEŞ 7.22 art.1 lit.A și D 15.01.2022 ora 00:00 – 28.01.2022 ora 24:00

47. MIHALŢ 0.31 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

48. MIRĂSLĂU 0.51 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

49. MOGOŞ 0.00 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

50. NOŞLAC 2.75 art.1 lit.A și D 17.01.2022 ora 00:00 – 30.01.2022 ora 24:00

51. OCOLIŞ 0.00 art.1 lit.A și C 08.01.2022 ora 00:00 – 21.01.2022 ora 24:00

52. OHABA 1.69 art.1 lit.A și C 21.01.2022 ora 00:00 – 03.02.2022 ora 24:00

53. PIANU 0.28 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

54. POIANA VADULUI 0.00 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

55. PONOR 0.00 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

56. POŞAGA 0.00 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

57. RĂDEŞTI 0.79 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

58. RÂMEŢ 0.00 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

59. RIMETEA 7.05 art.1 lit.A și D 19.01.2022 ora 00:00 – 01.02.2022 ora 24:00

60. ROŞIA DE SECAŞ 1.25 art.1 lit.A și C 18.01.2022 ora 00:00 – 31.01.2022 ora 24:00

61. ROŞIA MONTANĂ 0.74 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

62. SĂLCIUA 0.72 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

63. SĂLIŞTEA 2.14 art.1 lit.A și C 16.01.2022 ora 00:00 – 29.01.2022 ora 24:00

64. SÂNCEL 0.78 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

65. SÂNTIMBRU 8.36 art.1 lit.A și D 12.01.2022 ora 00:00 – 25.01.2022 ora 24:00

66. SĂSCIORI 2.31 art.1 lit.A și C 11.01.2022 ora 00:00 – 24.01.2022 ora 24:00

67. SCĂRIŞOARA 0.67 art.1 lit.A și C 08.01.2022 ora 00:00 – 21.01.2022 ora 24:00

68. ŞIBOT 1.28 art.1 lit.A și C 18.01.2022 ora 00:00 – 31.01.2022 ora 24:00

69. SOHODOL 2.99 art.1 lit.A și C 15.01.2022 ora 00:00 – 28.01.2022 ora 24:00

70. ŞONA 0.46 art.1 lit.A și B până la modificarea scenariului

71. ŞPRING 4.78 art.1 lit.A și D 20.01.2022 ora 00:00 – 02.02.2022 ora 24:00

72. STREMŢ 1.23 art.1 lit.A și C 14.01.2022 ora 00:00 – 27.01.2022 ora 24:00

73. ŞUGAG 1.76 art.1 lit.A și C 10.01.2022 ora 00:00 – 23.01.2022 ora 24:00

74. UNIREA 3.70 art.1 lit.A și D 14.01.2022 ora 00:00 – 27.01.2022 ora 24:00

75. VADU MOŢILOR 2.35 art.1 lit.A și C 17.01.2022 ora 00:00 – 30.01.2022 ora 24:00

76. VALEA LUNGĂ 1.61 art.1 lit.A și C 19.01.2022 ora 00:00 – 01.02.2022 ora 24:00

77. VIDRA 4.60 art.1 lit.A și D 15.01.2022 ora 00:00 – 28.01.2022 ora 24:00

78. VINŢU DE JOS 2.91 art.1 lit.A și C 16.01.2022 ora 00:00 – 29.01.2022 ora 24:00

Citește mai mult

Ştirea zilei

CRIZA prețurilor la energie: Este afectat Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia de aceste scumpiri? Ce demersuri a întreprins instituția, în numele pacienților

Publicat

în

CRIZA prețurilor la energie: Este afectat Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia de aceste scumpiri? Ce demersuri a întreprins instituția, în numele pacienților

Scumpirile la electricitate şi gaze naturale afectează şi instituţiile publice, nu doar consumatorii casnici.  Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia a realizat toate demersurile necesare pentru a beneficia de cele mai bune prețuri de pe piață, spun reprezentanții acestuia, iar procedurile de achiziții se realizează prin bursă.

La gaz, au adăugat aceștia, conform OUG 118/2021 prețul maxim nu va depăși suma de 250 lei/MWh întrucât spitalul a formulat cerere către furnizorul de gaz pentru plafonare. Astfel, tarifele nu vor putea crește mai mult de 2,5 ori. Noul contract, cu noile scumpiri, a intrat în vigoare începând cu ianuarie 2022 și nu avem încă facturi pentru luna ianuarie.

Electrica Furnizare Discount

CITEȘTE ȘI: Noile PREȚURI PLAFONATE, la energie și gaze: Cât vor plăti românii pentru un kilowat de la 1 februarie. Anunțul premierului

Care este situația facturilor din decembrie 2021, comparativ cu decembrie 2020

„La gaz, în decembrie 2021, valoarea facturii a fost mai redusă, cu 42%, față de luna decembrie 2020, dar și consumul de gaze a fost mai redus, cu 13%, în decembrie 2021 față de luna decembrie 2020. (așa cum am precizat, noul contract intră în vigoare în ianuarie 2022 când facturile vor fi mai mari, dar nu vor depăși plafonul per MWh).

La energia electrică scumpirile s-au produs, iar prețul per MWh, de luna trecuta, va fi similar cu cel din aceasta luna. Astfel, în decembrie 2021, am plătit o factură mai mare, cu 90%, față de decembrie 2020, dar și cantitatea de energie electrică consumată a fost mai mare, cu 25%, în luna decembrie 2021 față de luna decembrie 2020 (și la energia electrică beneficiem de un preț sub plafon).”

Aceste date au fost transmise de către reprezentanții Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia, la solicitarea ZiarulUnirea.ro

SJU Alba Iulia se numără astfel printre unitățile medicale cele mai „norocoase”, din țara noastră, în ceea ce privește valoarea facturilor la utilități care trebuie achitate.

Spitalul municipal „Dimitrie Castroian” din Huși a primit o factură de 80.000 de lei, doar la gaze, conform cu noile prețuri.

În condiţiile în care, în cursul anului 2021, toate facturile la apă, gaze şi electricitate, pe o lună, însumau, în medie, o cheltuială de aproximativ 96.000 de lei, scrie publicația Vremea Nouă.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare