Rămâi conectat

Actualitate

Suntem campioni la băutul de bere: Românii au cheltuit miliarde de euro, în 2020, pentru această băutură

Publicat

în

Suntem campioni la băutul de bere: Românii au cheltuit miliarde de euro, în 2020, pentru această băutură

Totuși, vânzările de bere din România au scăzut uşor în 2020, cu 2,3%, din cauza pandemiei care a dus la închiderea sau la funcţionarea cu restricţii a industriei HoReCa.

Potrivit unei analize a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, citată de „Ziarul Financiar”, românii au cheltuit 2,1 miliarde de euro pe bere anul trecut, dintre care 1,6 miliarde de euro în retail şi 520 de milioane de euro în baruri și restaurante.

Sumele se referă la vânzările de bere, adică la sumele plătite de oameni în magazine şi restaurante. Este astfel vorba despre preţuri cu TVA, cu adaos comercial, nu despre cele de fabrică. De aceea, valoarea e diferită de businessul cumulat la producătorilor de bere. Preţul de la poarta fabricii poate fi de două-trei sau chiar patru-cinci ori mai mic decât cel plătit de consumator. Plus că la producţie se adaugă şi o serie de importuri făcute de alţi jucători, însă această valoare e mică, românii preferând berea de producţie locală.

Electrica Furnizare Discount

„Pandemia de Covid-19 şi-a pus am­prenta de o manieră negativă asupra vân­ză­rilor de bere în 2020, în special după ce au fost im­puse o serie de restricţii sectorului HoReCa. Închiderea localurilor de la 15 mar­tie la 1 iunie şi funcţionarea ulterioară cu restric­ţii – doar terasele au fost deschise şi ori­cum cu măsuri de distanţare – au afectat puternic vânzările de bere”, spun analiştii de la Euromonitor.

Fiindcă berea este o băutură care se bea social, la ocazii, cu oameni, HoReCa reprezintă un canal important, la fel şi evenimentele care au fost anulate anul trecut.

Tot în 2020 nu s-au ţinut nici petreceri private, nici întâlniri mai ample, nu în acelaşi stil ca anterior, iar toate aceste lucruri s-au văzut şi în vânzările de bere.

„Declinul vânzărilor nu a putut să fie acoperit nici în sezonul cald, când terasele sunt populare în rândul consumatorilor, pentru că existau restricţii privind numărul de oameni care se puteau afla într-un spaţiu anume.”

De asemenea, analiştii Euromonitor spun că vânzările de bere ar fi putut fi ajutate şi dacă se desfăşurau o serie de evenimente precum Campionatul European de Fotbal (Euro 2020) sau Jocurile Olimpice, ambele mutate pentru 2021.

Tot anul trecut s-a remarcat şi o reticenţă a consumatorilor în a ieşi la fel de mult ca înainte din cauza temerilor legate de infectare. Astfel, chiar dacă localurile ar fi putut primi mai mulţi oameni, e posibil să nu fi reuşit să le umple.

În general, vara şi vremea caldă sunt propice pentru consumul de bere. De aceea, în sezonul rece vânzările nu au fost încurajatoare, mai ales că au funcţionat doar terasele care în pofida investiţiilor în încălzitoare şi pături nu au reuşit să îi convingă pe oameni, spun analiştii Euromonitor.

Astfel, a crescut consumul de bere acasă. Românii au lăsat anul trecut în magazine 7,9 mld. lei pe bere. Acest canal a crescut cu 6,6% pe fondul închiderii HoReCa. În restaurante şi baruri vânzările au scăzut cu circa 22%, la 2,6 mld. lei.

„Creşterea din retail nu a fost suficient de mare cât să compenseze declinul din HoReCa. Berea la draft a fost cea mai afectată, având o durată mai mică de viaţă decât vinul sau spirtoasele. Astfel, o serie de produse au expirat.”

Totodată, piaţa de bere este împărţită în mai multe segmente, însă de departe cel mai mare este cel de bere lager, care reprezintă 97% din vânzări. Pe poziţiile următoare se află berea fără alcool sau cu conţinut redus de alcool, berea neagră şi stout-ul, conform Euromonitor.

Trebuie spus că România ocupă locul şapte în UE la producţia de bere, cu 1,7 miliarde litri (17 milioane hectolitri) în 2020, adică 5% din volumul produs la nivel european, topul fiind condus de Germania (24%), Polonia (12%), Spania (10%), Olanda (8%), Franţa (7%) şi Cehia (6%), arată datele Eurostat. Acelaşi este şi nivelul consumului local dat fiind că din total producţie se exportă 2-3%, iar importul are un volum similar.

Local, piaţa de profil este una puternic concentrată la vârf, fiind dominată de câteva multinaţionale. Podiumul din sectorul berii după cifra de afaceri s-a păstrat acelaşi în 2019, astfel că Ursus Breweries, Heineken România şi Bergenbier sunt cei mai mari trei jucători. De altfel, cei trei alături de URBB (Tuborg) au împreună peste 70-80% din piaţă (în valoare), conform estimărilor ZF. Aceşti jucători străini au în portofoliu mărci româneşti cu istorie, dar şi branduri străine.

Însă, în ultimii ani, în această piaţă au apărut nume noi şi tot mai multe microberării care pariază pe producţie artizanală. România are aproximativ 70 de berării active, dintre care aproape 60 sunt microberării, potrivit datelor de la Asociaţia Berarii României. Deşi efervescenţa berilor artizanale creşte, ponderea acestui tip de bere este în continuare mică în consum. În valoare, dat fiind că preţul mediu al acestor produse este mai mare, şi cota e piaţă este pe măsură, dar nu depăşeşte câteva procente din total.

Publicitate

Actualitate

Se va reveni la școală în format fizic? Raed Arafat: „Nu există nicio garanţie. La 10 zile vom vedea cum se mişcă situaţia”

Publicat

în

Se va reveni la școală în format fizic? Raed Arafat: „Nu există nicio garanţie. La 10 zile vom vedea cum se mişcă situaţia”

Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a anunţat, vineri seară, că nu există nicio garanţie că elevii vor relua cursurile şcolare cu prezenţă fizică, după cele două săptămâni de vacanţă. El a subliniat că, după zece zile, va fi făcută o evaluare a situaţiei şi se va face o nouă analiză.

„S-a preferat soluţia asta (vacanţă două săptămâni – n.r.) compensând ulterior zilele date pentru vacanţă, decât să fie online şi să fie o discrepanţă între accesul la online şi seriozitatea şi toate acestea. Au fost nişte discuţii care au fost stabilite mai ales de experţii de la Ministerul Educaţiei că asta ar fi soluţia mai bună”, a declarat Raed Arafat, la Digi24, vineri seară, întrebat de ce s-a ales vacanţă pentru toţi elevii şi nu cursuri online, potrivit news.ro.

Secretarul de stat a adăugat că nu poate garanta că elevii vor reveni la şcoală fizic, după cele două săptămâni de vacanţă.

Electrica Furnizare Discount

„Nu există nicio garanţie (că după două săptămâni cursurile vor reîncepe fizic – n.r.) pentru că nu ştim cum va evolua. Aşteptăm să vedem evoluţia şi discuţia asta a fost că la 10 zile vom evalua din nou. La 10 zile vom vedea cum se mişcă situaţia”, a declarat Arafat.

Raed Arafat a mai precizat că abia după 14 zile se vor vedea rezultatele restricţiilor impuse de luni.

Toţi elevii vor intra, începând de luni, în vacanţă pentru 14 zile, ordinul fiind deja semnat de ministrul Educaţiei.

Sursa: stiripesurse.ro

Citește mai mult

Actualitate

Ce spune Arafat de minivacanța de 1 decembrie: „Nu ai certificat de vaccinat sau trecut prin boală, nu ai cum să te cazezi la hotel”

Publicat

în

Ce spune Arafat de minivacanța de 1 decembrie: „Nu ai certificat de vaccinat sau trecut prin boală, nu ai cum să te cazezi la hotel”

Secretarul de stat Raed Arafat le recomandă românilor să stea acasă. Doar persoanele vaccinate sau cele care au avut COVID-19 se mai pot caza la hotelurile din România, în următoarele 30 de zile, conform hotărârii aprobate vineri de CNSU.

Întrebat dacă românii își pot planifica o vacanță în zilele libere de Sfântul Andrei și 1 Decembrie, Arafat a răspuns: „Dacă îi primesc alte țări. Părerea mea este că cel mai bine acum e să stăm unde am fost”.

„Și la unitățile de cazare vor trebui să fie prezentate certificatele verzi, inclusiv la hoteluri. Nu ai certificat de vaccinat sau trecut prin boală, nu ai cum să te cazezi la hotel. Acest lucru cred că este aplicat în foarte multe țări din Europa. Nu suntem singurii care aplicăm aceste reguli la acest moment”, a spus Arafat.

Electrica Furnizare Discount

„Se propune ca accesul la toate activitățile și evenimentele organizate în perioada de 30 de zile pentru care se propun măsurile din prezenta hotărâre, precum și accesul în cadrul centrelor comerciale, unităților de cazare, restaurantelor, cafenelelor sau altor unități de alimentație publică în care se pot consuma produse alimentare sau băuturi alcoolice sau nealcoolice comercializate, să fie permis doar persoanelor vaccinate sau trecute prin boală și care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2”, se arată în hotărârea CNSU.

Sursa: digi24.ro

Citește mai mult

Actualitate

Restricții anti-Covid-19: Cine va fi exceptat de la obligativitatea purtării măștii de protecție

Publicat

în

Restricții anti-Covid-19: Cine va fi exceptat de la obligativitatea purtării măștii de protecție

În cursul zilei de vineri, Comitetul Național pentru Situații de Urgență a aprobat Hotărârea numărul 91 privind stabilirea unor măsuri suplimentare în scopul gestionării riscului de sănătatea publică cauzat de numărul mare de infectări cu virusul SARS-CoV-2, prin care se propune.

În hotărâre se propune „instituirea obligativității purtării măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, în toate spațiile publice închise și deschise, precum și la locul de muncă și în mijloacele de transport în comun”, începând de lunea viitoare.

Se exceptează de la această măsura următoarele categorii de persoane:

Electrica Furnizare Discount

a) copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;

b) persoanele care sunt singure în birou;

c) prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;

d) reprezentanții cultelor religioase, în timpul slujbelor, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;

e) persoanele care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante

IMPORTANT: Persoanele vaccinate trebuie și ele să poarte mască de protecție.

Sursa: stiripesurse.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare