Rămâi conectat

Actualitate

Starea pârtiilor din Alba, în weekend: Zăpadă suficientă pentru schi și vreme ideală, la Șureanu și Arieșeni

Publicat

în

Foto Sureanu - Rares TileagaCei care şi-au făcut planuri să meargă în acest weekend la schi pe pârtiile din Alba, au toate motivele să o facă. Atât la Arieşeni cât şi la Şureanu este zăpadă suficientă pentru practicarea sporturilor de iarnă, iar vremea se anunță frumoasă. 

Potrivit informaţiilor transmise de Serviciul Turism din cadrul CJ Alba, pârtiile de la Arieșeni și Șureanu sunt excepții între pârtiile din România, prin faptul că încă există zăpadă și se poate schia.

Mai jos, informaţiile despre starea actuală (19-20 decembrie) a pârtiilor de schi din Arieşeni şi Şureanu:

Elit - Gustul Desăvârșit

Domeniul Schiabil Şureanu

– Pârtii existente: 9 (A_1; A_2; A_3; C_1; C_2; C_3; C_4; S_1; S_2)

– Pârtii funcționale: 2 (C_1; C_3)

– Lungime totală a pârtiilor existente: 11 km

– Altitudine maximă: 2.010 m

– Tunuri de zăpadă: nu

– Webcam: http://live.schisureanu.ro

– Nocturnă: nu

– Pârtie pentru sănii: da

– Semnal mobil: Vodafone integral; Telekom parțial; Orange minimal

 Evaluare generală: sezonul de schi continuă cu succes la Șureanu, fiind suficientă zăpadă naturală pe pârtii pentru schi și snowboarding. Din nou, Șureanu se separă net de restul domeniilor schiabile din țară, prin faptul că a rămas unul dintre foarte puținele locuri în care mai există zăpadă și în care se poate schia. Altitudinea mare și buna dispunere a versanților, pe care se află pârtiile fac din Șureanu, încă o dată, locul în care se poate schia în timp ce în alte stațiuni există doar iarbă și pământ. Așadar sunteți așteptați la schi, chiar dacă stratul de zăpadă nu este mare și chiar dacă există, pe anumite porțiuni de pârtie, pâlcuri de iarbă. De asemenea, drumul între Oașa și pârtii a fost îmbunătățit, pentru a fi practicabil de către orice tip de mașină. Fotografia a fost realizată recent, așadar ilustrează perfect starea actuală a pârtiilor de la Șureanu.

Acces: Sebeș – Șugag – lacul Oașa (DN 67 C), apoi la dreapta spre – mănăstirea Oașa – Luncile Prigoanei – Poarta Raiului – Domeniul Schiabil Șureanu (DJ 704). Distanță față de Sebeș: 82 km, care pot fi parcurși în aproximativ 2 h (fără popasuri).

Starea drumului între Sebeș și lacul Oașa: drumul este asfaltat în totalitate (nu mai există acele porțiuni neasfaltate între lacul Tău și Oașa) și este practicabil de către orice tip de autovehicul.

Starea drumului între lacul Oașa și Domeniul Schiabil Șureanu (18 km): drumul a fost refăcut de curând, în sensul că a fost nivelat și curățat, pentru a putea permite oricărui tip de mașină să circule în acea zonă. Totuși, este obligatoriu să fiți pregătiți cu lanțuri pentru roți. Pârtii, strat de zăpadă și instalații de cablu: în acest weekend se va schia, în continuare, pe doar 2 din cele 9 pârtii (adică C_1 și C_3). Stratul de zăpadă nebătătorită măsoară circa 30 cm, fiind suficient pentru schi și snowboarding. Există, pe anumite porțiuni de pârtie, pâlcuri de iarbă și pietre, care însă pot fi ocolite cu ușurință. De asemenea, este posibil ca încălzirea vremii să genereze porțiuni înghețate pe pârtii, pentru ziua următoare, așadar atenție la coborâre! Pe de altă parte, nu vă aventurați în zona de off-piste, întrucât zăpada insuficientă scoate la iveală o mulțime de bolovani și cioturi de copaci. Din cele trei instalații de transport pe cablu, funcționează doar teleschiul „Curmătura”.

Meteo și vizibilitate pe pârtii: conform prognozelor meteo (http://freemeteo.ro/vremea/muntii-surean/7-zile/meteograma/?gid=665721&language=romanian&country=romania), nici în acest weekend nu va ninge la Șureanu. În schimb, va fi vreme deosebit de frumoasă, ideală pentru sporturile de iarnă. Temperaturile vor oscila între -2 și 2 grade Celsius. Vizibilitatea pe pârtii nu va fi afectată.

Servicii turistice: asistenţă Salvamont la baza pârtiilor; monitori de schi și snowboarding pe pârtii; centru de închirieri schi & snowboarding în tabăra sportivă din Luncile Prigoanei; centru de închirieri schiuri la baza pârtiilor; trei après-ski­-uri pe Domeniul Schiabil Șureanu; unități de cazare în Poarta Raiului, în Luncile Prigoanei și pe malul lacului Oașa.

Sfatul Serviciului Turism:

– dotați-vă mașina cu lanțuri pentru roți.

– țineți cont de sfatul salvamontiștilor, al jandarmilor montani și al monitorilor.

 Arieşeni (Vârtop)

– Pârtii existente: 2 (Vârtop 1 și Vârtop 2)

– Pârtii funcționale: 2 (Vârtop 1 și Vârtop 2)

– Lungime totală: 2 km

– Altitudine maximă: 1.400 m

– Tunuri de zăpadă: da

– Webcam:

Vârtop 2 – http://jurnalul.ro/webcam/arieseni-partia-vartop-2-467.html

Vârtop 1 – http://www.todeaturism.ro

– Nocturnă: da

– Pârtie pentru sănii: da

– Semnal mobil: toate rețelele

Evaluare generală: sezonul de schi continuă și la Arieșeni, în condiții bune, având în vedere stratul încă suficient de zăpadă de pe cele 2 pârtii. La fel ca și pârtiile de la Șureanu, cele de la Arieșeni sunt excepții între pârtiile din România, prin faptul că încă au suficientă zăpadă. Urmează vreme bună pentru schi, așadar sunteți așteptați cu toții pe cele două pârtii de la Vârtop! Urmăriți camerele web pentru actualizări zilnice.

Acces: Alba Iulia – Abrud – Câmpeni (DN 74 A) – Albac – Arieșeni (DN 75). Distanță față de Alba Iulia: 120 km, care pot fi parcurși în aproximativ 2 h 30 min.

Starea drumului: este accesibil oricărui tip de autovehicul.

Pârtii, strat de zăpadă și instalații de cablu: pârtiile Vârtop 1 și Vârtop 2 prezintă un strat de zăpadă nebătătorită de aproximativ 30 cm. Nu este un strat uriaș, însă este suficient pentru sporturile de iarnă, în această perioadă de secetă. Instalațiile de transport pe cablu și instalația de nocturnă vor funcționa în regim normal. Zona de off-piste este, în continuare, nerecomandabilă, stratul de zăpadă fiind mai greu practicabil.

Meteo și vizibilitate pe pârtii: conform prognozelor meteo (http://freemeteo.ro/vremea/arieseni/7-zile/meteograma/?gid=686167&language=romanian&country=romania), la Arieșeni va fi vreme foarte frumoasă în weekend. Cerul va fi senin, cu temperaturi cuprinse între -4 și 2 grade Celsius. Vizibilitatea pe pârtii nu va fi afectată.

Servicii: asistenţă Salvamont la baza pârtiilor; școală de schi & snowboard la baza pârtiilor; centre de închirieri schiuri & snowboards la baza pârtiilor; restaurante și unități de cazare la baza pârtiilor și în stațiune.

Sfatul Serviciului Turism:

– evitați teribilismul și vitezele mari pe pârtie;

– păstrați atenția la pârtia de sănii;

– țineți cont de sfatul salvamontiștilor, al jandarmilor montani și al monitorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

62 de trenuri electrice regionale noi, în valoare de peste 3,2 miliarde de lei: Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat licitația în SEAP

Publicat

în

62 de trenuri electrice regionale noi, în valoare de peste 3,2 miliarde de lei: Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat licitația în SEAP

Achiziția de material rulant nou, dar și a serviciilor de mentenanță și reparații, au fost publicate în SEAP de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Licitația cu o valoare cuprinsă între 3,2 și 4,15 miliarde de lei, pentru achiziția a 62 de trenuri noi a fost publicată în SEAP.

Achiziționarea de rame electrice regionale, denumite RE-R, și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri

Elit - Gustul Desăvârșit

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenționează să realizeze achiziția de material rulant nou (RE-R) și a serviciilor de mentenanță și reparații RE-R, ce vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice (CSP) atribuite în mod competitiv unor operatori de transport feroviar în conformitate cu prevederile Regulamentului CE.

PRODUSE:

1) 62 rame electrice regionale RE-R (56 rame + 6 rame de rezervă), destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane și regionale, conform cerințelor minimale specificate în Caietul de Sarcini (CS);

2) Alte dotări și accesorii conform cerințelor din CS.

SERVICII:

1) Mentenanță și reparații pentru o perioadă de 15 ani. Servicii necesare funcționării respectivelor rame electrice, conform cerințelor specificate în CS;

2) Instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software; 3) Transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistență tehnică în perioada de garanție.

Valoarea totală estimată: între 3.237.711.753,00 și 4.150.288.451,00 Moneda: RON

Autoritatea contractantă își rezervă dreptul de a atribui contracte prin combinarea următoarelor loturi sau grupuri de loturi:

Lotul 1: 20 rame (18 + 2 unități rezervă); – Valoare estimată: între

1.044.933.546,00 – 1.339.823.526,00 RON

Lotul 2: 23 rame (21 + 2 unități rezervă); – Valoare estimată între 1.208.571.156,00 – 1.554.592.210,00 RON

Lotul 3: 19 rame (17 + 2 unități rezervă). Valoare estimată între 984.207.051,00 – 1.255.872.715,00 RON

Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 4 iulie 2022, ora 15.00

Ofertanții, la alegerea lor, pot depune ofertă pentru un singur lot sau pentru mai multe loturi (maxim Autoritatea contractantă nu limitează numărul de loturi care pot fi atribuite aceluiași ofertant, astfel încât cele trei loturi ar putea fi atribuite aceluiași ofertant ca urmare a aplicării criteriilor de atribuire.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

SE SCHIMBĂ Codul Fiscal: Când vor fi anunțate noile măsuri și ce planuri se anunță în jurul acestuia

Publicat

în

SE SCHIMBĂ Codul Fiscal: Când vor fi anunțate noile măsuri și ce planuri se anunță în jurul acestuia

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, susține că se va modifica Codul Fiscal, iar noile măsuri vor fi anunțate cel târziu la 1 iunie pentru ca Legea bugetului pentru anul 2023 să se construiască pe baza noilor modificări.

”Ar trebui să prezentăm noile măsuri la 1 iunie. Codul Fiscal trebuie adoptat cu 6 luni înainte, pentru ca bugetul pe anul viitor să se construiască pe acest nou Cod Fiscal, să fie prinse măsurile.

Rămân la ideea că trebuia să venim cu o reglementare a prețurilor la energie, care s-ar fi văzut imediat. Deocamdată, efectele se văd, dar pe termen mai lung.

Elit - Gustul Desăvârșit

Toată lumea vine mereu, că vom avea o colectare mai bună. S-a îmbunătățit colectarea, noul șef al ANAF a luat totul foarte în serios și a crescut colectarea.

Există discuții privind Codul Fiscal, iar când vom lua o decizie vom ieși împreună și vom anunța.”, a spus Marcel Ciolacu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

„Punem preț pe două capete: Drulă și directorul”: Sindicaliștii de la metroul București voiau să plătească racheți ucraineni să-i scape de ministrul Transporturilor

Publicat

în

„Punem preț pe două capete: Drulă și directorul”: Sindicaliștii de la metroul București voiau să plătească racheți ucraineni să-i scape de ministrul Transporturilor

În 2021, în contextul disputelor dintre ministrul Transporturilor și sindicaliștii de la metrou, intervenit după ce Cătălin Drulă a închis spațiile comerciale de la metrou, unul dintre apropiații liderului sindical Ion Rădoi a propus o măsură extremă: angajarea unor racheți ucraineni.

”Punem preț pe două capete: Drulă și directorul (Ștefan Paraschiv, director Metrorex – n.r.). Și-ai să vezi cum ne lasă lumea în pace. Păi, altfel, nu se mai poate. Ajungem la disperare”, arată rechizitoriul din dosarul penal în care Ion Rădoi este trimis în judecată pentru șantaj. Fiecare angajat de la metroul bucureștean ar fi trebuit să doneze câte 1.000 de lei, astfel încât să se strângă suma de 1 milion de euro pentru plata ucrainenilor, arată rechizitoriul obținut de ziare.com.

Pe grupul de WhatsApp al salariaților Metrorex, Cristian Cozonac, unul dintre angajații apropiați de Ion Rădoi, a venit cu ideea angajării unor racheți ucraineni, ”ceva de calitate”.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Hai pe ei…Cât << dreaq >> costă niște racheți d-ăia ucraineni? Hai naiba să punem preț pe capetele lor. 5.000 de angajați, dacă donează fiecare 1.000 lei, facem vreun milion de euro. Și luăm ceva de calitate. Punem preț pe două capete: Drulă și directorul ( Ștefan Paraschiv, directorul Metrorex de la acel moment -n.r.). Și-ai să vezi cum ne lasă lumea în pace. Păi altfel nu se mai poate. Ajungem la disperare”, a propus Cristian Cozonac, potrivit rechizitoriului DNA.

Un alt angajat al Metrorex – Nicu MTX – a propus o grevă spontană, astfel încât sindicatul să nu poată fi acuzat că a oprit metroul, iar mecanicii care refuză să pornească trenurile să nu poată fi concediați.

”Cum ar fi ca în semn de protest mecanicii refuză să mai iasă cu trenurile în circulație pentru că au fost amenințați că li se taie din salariu. La o grevă spontană nu poate fi acuzat sindicatul…mecanicii nu pot fi dați afară deoarce nu ai pe cine să angajezi în loc. Așa o (cuvânt obscen) și Drulă cu amenințările”, scria angajatul Nicu pe grupul de socializare.

În discuție a intervenit și Iulian Popescu, liderul organizației de tineret a USLM și, persoană apropiată a lui Ion Rădoi, potrivit procurorilor DNA.

Iulian Popescu: ”Câți mecanici sunt dispuși să facă asta, Nicule?”.

Nicu MTX: Sunt 2-3, celorlați le este frică”.

Iulian Popescu: ”Mâine vorbiți între voi și opriți trenurile dacă aveți sânge în instalație”.

Nicu MTX: ”La mecanici cam întodeauna a fost problema asta”.

Iulian Popescu: ”Mda, dacă se dă semnalul o să forțăm ceva”.

Pe data de 24 martie 2021, pe același grup de WatsApp, Cristian Cozonac a postat următorul mesaj, referindu-se la ministrul Cătălin Drulă și la directorul general Ștefan Paraschiv: ”Dacă și dă afară, și taie și din bani… trebuie să îi omorâm…la propriu”. Iulian Popescu l-a avertizat să nu mai spună așa ceva nici în glumă, pentru că sunt supravegheați.

Tot în acea perioadă, Ion Rădoi l-a contactat pe fostul ministru PSD al Transporturilor, Răzvan Cuc, ”acesta din urmă susținându-l în demersurile sale, sfătuindu-l să dea în judecată primăria pentru abuz și Metrorex pentru despăgubiri”, arată procurorii DNA.

Pe 26 martie 2021, circulația metroului din Capitală a fost blocată de un ”protest spontan” al unor reprezentanți ai sindicatului USLM desfășurat în stația Piața Unirii. Aceștia au coborât în tunel, pe calea de rulare, și au împiedicat pornirea trenurilor de pasageri.

Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM) deține, în proporție de 100%, firma Sindomet Servcom SRL, care a avut contracte cu Metrorex pentru spațiile comerciale și pentru spațiile de publicitate de la metrou. De asemenea, firma sindicatului deține și un complex turistic în Bușteni, care oferă reduceri de 99% pentru angajații Metrorex care își fac concediile acolo.

”Sindomet Servcom SRL a avut două contracte cu Metrorex: unul pentru spațiile comerciale (expirat în 2018), prin care firma încasa 75%, și Metrorex doar 25% din valorificarea acestora. Și un contract pentru spațiile de publicitate (expirat din 2019), din care Sindomet încasa 53%, iar Metrorex doar 47%”, spunea ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la acea vreme.

Așadar, toate profiturile provenite din reclamele de la metrou, chioșcuri și magazine ajungeau în procent mai mare la firma sindicatului condus de Ion Rădoi, nu în bugetul companiei Metrorex.

Ștefan Paraschiv, directorul de atunci al Metrorex, numit în funcție de Cătălin Drulă, dăduse ca termen-limită data de 2 aprilie pentru eliberarea spațiilor comerciale de la metrou, deținute de firma sindicatului. În replică, sindicatul a organizat „grevă spontană”.

Sursa: ziare.com


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare