Senatul a aprobat proiectul Guvernului de REDUCERE a CAS cu 5% din octombrie 2014
Senatul a adoptat, marţi, proiectul de lege prin care Guvernul propune reducerea cu 5% a cotelor plătite de angajatori pentru contribuţia de asigurări sociale datorată bugetului asigurărilor sociale de stat, în forma propusă de Executiv. Prin proiect se prevede că această cotă va scădea de la 20,8 la 15,8% pentru condiţii normale de muncă, de la 25,8 la 20,8% pentru condiţii deosebite de muncă şi de la 30,8 la 25,8% pentru condiţii speciale de muncă. Prevederile se aplică începând cu veniturile aferente lunii octombrie 2014, se mai arată în proiect.
Guvernul a argumentat, în expunerea de motive, că promovarea acestui proiect a fost determinată de existenţa pe piaţa muncii a unei mari presiuni fiscale asociată nivelului ridicat al contribuţiilor de asigurări sociale care alimentează bugetul asigurărilor sociale de stat şi care determină necesitatea diminuării sarcinii fiscale suportate de angajator, dat fiind că două treimi din contribuţia datorată la bugetul asigurărilor sociale de stat reprezintă contribuţia angajatorului.
În documentul citat se mai menţionează că România se confruntă cu o rată scăzută a participării pe piaţa muncii cu forme legale, iar costul ridicat al muncii pentru angajator determină o cerere redusă de forţă de muncă.
”În plus faţă de apariţia unei poveri fiscale crescute asupra forţei de muncă, sistemul asigurărilor sociale suferă distorsiuni care reduc baza impozabilă pentru contribuţiile de asigurări sociale, dar şi pentru asigurările sociale de sănătate”, mai susţine Guvernul.
Potrivit Executivului, creşterea fondurilor rămase la dispoziţia angajatorului poate fi folosită pentru crearea de noi locuri de muncă, contribuind astfel la creşterea bazei de calcul a contribuţiilor de asigurări sociale.
Impactul negativ generat de această măsură, mai precizează Executivul, ca fi compensat pe anul 2014 din veniturile încasate suplimentar din impozitul pe construcţii, faţă de sumele proiectate în Legea bugetului de stat.
În anul 2015, impactul negativ va fi compensat prin creşterea veniturilor bugetare ca urmare a implementării de către ANAF a măsurilor de eficientizare a sistemului de colectare a veniturilor bugetare şi de creştere a gradului de conformare voluntară, atât la declarare, cât şi la plată, susţine Guvernul.
Proiectul pentru modificarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal a primit luni raport favorabil, fără amendamente, din partea Comisiei pentru buget, finanţe.
Senatul a adoptat acest proiect, cu 109 voturi ”pentru” şi o abţinere, în calitate de primă Cameră sesizată.
Proiectul urmează să fie trimis la Camera Deputaţilor, care este forul decizional.
Sursa: mediafax
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru, semnat de Nicușor Dan. Calendarul pentru votul de învestitură
Decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru, semnat de Nicușor Dan. Calendarul pentru votul de învestitură Președintele Nicușor Dan a semnat, marți, decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru. Acesta are la dispoziție zece zile pentru a pregăti programul de guvernare și lista viitorilor miniștri, […]
George Simion pune presiune pe PSD: „Nicuşor Dan trebuie suspendat!” AUR cere parlamentarilor să semneze pentru demersul de suspendare
George Simion pune presiune pe PSD: „Nicuşor Dan trebuie suspendat!” AUR cere parlamentarilor să semneze pentru demersul de suspendare Preşedintele AUR, George Simion, intensifică presiunea asupra parlamentarilor PSD în tentativa de a strânge numărul necesar de semnături pentru suspendarea preşedintelui Nicuşor Dan. Liderul AUR anunţă că va pune la dispoziţia parlamentarilor social-democraţi tabelul pentru semnături […]
Tichete de creșă, în valoare de 770 de lei din octombrie 2026: Noile sume stabilite pentru angajați
Tichete de creșă, în valoare de 770 de lei din octombrie 2026: Noile sume stabilite pentru angajați Angajații din România care primesc tichete de creșă trebuie să aibă în vedere noile valori stabilite pentru a doua jumătate a anului 2026. Pentru tichetele de creșă, ordinul publicat în Monitorul Oficial stabilește că valoarea de 770 de […]
