Politică Administrație

Salariul minim va fi majorat la 1.250 de lei, începând cu data de 1 mai 2016. ”Pentru angajator este un efort suplimentar de 1.015 lei/salariat” – susține Ministerul Muncii

Ioana Oprean

Publicat

în

Un proiect de Hotărâre care prevede creșterea salariului minim de la 1.050 lei la 1.250 lei, începând cu data de 1 mai 2016, va fi supus spre aprobare Guvernului.

Petrecerea Divorțaților

salariuConform unui comunicat al Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice remis, marți, AGERPRES, numărul de beneficiari ai creșterii salariului minim este de 1.131.686 persoane, din care 1.092.364 în sectorul concurențial și 39.322 în sectorul bugetar.

”Se estimează totodată că majorarea propusă va avea efecte pozitive asupra creșterii economice, prin stimularea ocupării și reducerea muncii la negru, asupra mediului de afaceri: majorarea salariului minim la 1.250 lei va conduce la un efort financiar suplimentar suportat de angajator de 1.015 lei/salariat, aferent celor șapte luni din anul 2016, din punct de vedere social: proiectul de hotărâre are un impact social important, asigurând creșterea nivelului de trai și reducerea decalajelor sociale, salariul minim lunar net al unui salariat care nu are persoane în întreținere crescând de la 777 lei la 917 lei”, se menționează în comunicat.

Potrivit reprezentanților Ministerului Muncii, majorarea salariului minim urmărește îmbunătățirea ponderii acestuia în salariul mediu, astfel încât raportul dintre aceste două salarii să se apropie de 60%, procent regăsit în țările dezvoltate din Uniunea Europeană.

Ponderea salariului minim brut pe țară garantat în plată în salariul mediu brut, utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat este de 39,16% în anul 2014, respectiv 43,48% în 2015 și 46,62 % în 2016.

Decizia privind majorarea salariului minim la 1.250 lei, din 1 mai, a fost luată după dezbaterile din Consiliul Național Tripartit (CNT), la care au participat luni seara, la sediul Ministerului Muncii, reprezentanți ai Guvernului și lideri ai confederațiilor patronale și sindicale reprezentative la nivel național.

Reprezentanții confederațiilor sindicale au propus creșterea salariului minim pe economie, pentru un timp normal de lucru de opt ore pe zi, la 1.200 de lei, începând cu 1 ianuarie 2016. Inițial, confederațiile patronale au solicitat creșterea salariului minim pe economie la 1.200 lei, începând cu data de 1 ianuarie 2016, cu condiția blocării impozitării noului salariu minim la nivelul de 1.050 lei.

”Doamna Ana Costea, ministrul Muncii, a explicat în cadrul discuțiilor că acest lucru echivalează cu modificarea Codului Fiscal, care trebuie să intre în vigoare la începutul anului, lucru extrem de greu de făcut având în vedere că Parlamentul este în vacanță până la data de 1 februarie 2016”, se menționează în comunicat.

Ulterior, o parte din confederațiile patronale s-au declarat de acord cu creșterea salariului minim la 1.200 lei, de la 1 ianuarie, solicitând în schimb facilități fiscale pentru sectoarele economice cele mai afectate de această măsură.

Poziția finală a confederațiilor sindicale a fost aceea de a solicita o creștere a salariului minim la 1.275 lei, începând cu 1 mai 2016.

Ministrul Muncii, în calitate de reprezentant al președintelui CNT, a luat act de poziția sindicatelor și patronatelor, însă în final s-a decis ca varianta de lucru a Executivului să ia în considerare o creștere a salariului minim la 1.250 lei, începând cu 1 mai 2016.

Consiliul Economic și Social a fost convocat marți pentru a aviza proiectul de hotărâre de Guvern, iar hotărârea va fi adoptată în ședința de Guvern din 30 decembrie 2015. Partea sindicală s-a opus propunerii Executivului, susținând în continuare cele două variante proprii: 1.200 lei de la 1 ianuarie sau 1.275 de la 1 mai.

Membrii CNT au mai stabilit ca, până la 1 mai 2016, să realizeze împreună un mecanism de indexare automată a salariului minim și un studiu de impact, iar Guvernul să sprijine, prin programe finanțate din fonduri europene, sectoarele economice afectate. (Z.U.)

Sursa: agerpres.ro


Secțiune Știri sub articolul principal



Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Video | Noi lucrări de modernizare la Blaj: Intrarea dinspre Mănărade și Cergău, într-un amplu proces de reabilitare. Rețeaua pluvială, mutată în subteran, drum lărgit și locuri de parcare

Ioana Oprean

Publicat

în

Noi lucrări de modernizare la Blaj: Intrarea dinspre Mănărade și Cergău, într-un amplu proces de reabilitare. Rețeaua pluvială, mutată în subteran, drum lărgit și locuri de parcare Municipalitatea blăjeană continuă seria investițiilor în infrastructură, un nou șantier fiind deschis pe strada Alexandru Borza. Primarul municipiului Blaj, Gheorghe Valentin Rotar, a anunțat începerea lucrărilor de reabilitare […]

Citește mai mult

Politică Administrație

Leagăne, carusele și mese de ping-pong pentru noul parc din Cetatea Alba Carolina. Primăria Alba Iulia cumpără dotări de aproape 90.000 de lei

Ioana Oprean

Publicat

în

Leagăne, carusele și mese de ping-pong pentru noul parc din Cetatea Alba Carolina. Primăria Alba Iulia cumpără dotări de aproape 90.000 de lei Primăria Municipiului Alba Iulia a lansat o procedură de achiziție publică pentru dotarea zonei Șanțului Exterior Est al Cetății Alba Carolina, în cadrul proiectului de reconversie și refuncționalizare a acestui spațiu. Contractul […]

Citește mai mult

Politică Administrație

1,2 milioane de lei fără TVA pentru canalizare pluvială pe cinci străzi din Cugir și Vinerea: În ce stadiu este proiectul

Ioana Oprean

Publicat

în

1,2 milioane de lei fără TVA pentru canalizare pluvială pe cinci străzi din Cugir și Vinerea: În ce stadiu este proiectul Primăria Cugir a depus solicitare de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Executare rețea canalizare pluvială în localitatea Vinerea pe str. Arinului, Toamnei și Teiului și în orașul Cugir pe str. Cloșca și […]

Citește mai mult