Actualitate

Salariul minim crește la 4.050 lei de la 1 ianuarie 2025. Se menţine scutirea de taxe pe 300 de lei lunar

Bera Larisa

Publicat

în

Salariul minim crește la 4.050 lei de la 1 ianuarie 2025. Se menţine scutirea de taxe pe 300 de lei lunar

Premierul României, Marcel Ciolacu, a anunțat miercuri, 16 octombrie 2024, că în şedinţa Comitetului Naţional Tripartit s-a decis că salariul minim va crește la 4.050 de lei, de la 1 ianuarie 2025. De asemenea, se menține scutirea de la plata impozitului şi contribuţiilor sociale a sumei de 300 de lei lunar.

Citește și: Aproape 110.000 salariați, înregistrați în Alba: Câștigul salarial mediu net al lunii iulie a fost de aproximativ 4.500 de lei

Petrecerea Divorțaților

Potrivit unui comunicat oficial al Executivului, prim-ministrul Marcel Ciolacu şi Ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona-Bucura Oprescu, au prezentat partenerilor sociali analize care fundamentează creşterea salariului lunar minim brut pe ţară garantat în plată, începând cu anul viitor.

„Urmare a analizelor şi dezbaterilor cu reprezentanţii sindicatelor şi patronatelor a fost agreată majorarea salariului minim de la 3.700 de lei lunar la 4.050 de lei lunar, precum şi menţinerea facilităţii de scutire de la plata impozitului şi contribuţiilor sociale a sumei de 300 de lei lunar”, arată Guvernul.

De asemenea, reprezentanţii Guvernului şi cei ai partenerilor sociali au agreat necesitatea reducerii taxării forţei de muncă pentru veniturile mici şi medii. „Creşterea puterii de cumpărare şi protejarea cetăţenilor români, mai ales a celor cu venituri reduse, ne preocupă permanent. Am dorit să ne consultăm cu sindicatele şi patronatele şi împreună să stabilim creşterea salariului minim începând cu ianuarie 2025 pentru că este important să existe predictibilitate atât pentru salariaţi, cât şi pentru antreprenori”, a afirmat premierul Marcel Ciolacu.

România, „pe traseul salariului minim european”

Consultările cu reprezentanţii sindicatelor şi patronatelor reprezentate în Consiliul Naţional Tripartit pentru Dialog Social au avut loc astăzi, la Palatul Victoria.

„Am stabilit, azi, în Comitetul Naţional Tripartit că, de la 1 ianuarie 2025, salariul minim va fi 4.050 de lei. Intrăm, astfel, pe traseul salariului minim european! Respectăm directiva europeană care arată că această valoare trebuie să se încadreze intre 47 şi 52 la sută din salariul minim european (România va fi la 47%)”, a scris premierul într-o postare.


Secțiune Știri sub articolul principal



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Dovleacul, mai mult decât o decorațiune de toamnă: De ce merită să ajungă în farfuria ta

Bogdan Ilea

Publicat

în

Dovleacul, mai mult decât o decorațiune de toamnă: De ce merită să ajungă în farfuria ta Mai bine cunoscut din piețele de octombrie și din felinarele de Halloween, dovleacul ascunde un profil nutrițional pe care puține legume îl pot egala la calorii atât de puține. Ce aduce în organism, cum îl gătești și cine trebuie […]

Citește mai mult

Actualitate

La câte zile libere plătite ai dreptul pentru nuntă, botez sau ca să te muți: Sunt zile pentru evenimente speciale scăzute din concediul de odihnă?

Ioana Oprean

Publicat

în

La câte zile libere plătite ai dreptul pentru nuntă, botez sau ca să te muți: Sunt zile pentru evenimente speciale scăzute din concediul de odihnă? Evenimentele speciale din familie sau chiar o mutare pot însemna zile în care angajatul are nevoie să lipsească de la locul de muncă. Codul muncii prevede că, în cazul unor […]

Citește mai mult

Actualitate

La câte absențe se scade nota la purtare în anul școlar 2026-2027: În ce situații pot fi motivate absențele elevilor și câte ore pot fi motivate la cererea părintelui

Ioana Oprean

Publicat

în

La câte absențe se scade nota la purtare în anul școlar 2026-2027: În ce situații pot fi motivate absențele elevilor și câte ore pot fi motivate la cererea părintelui Absențele nemotivate acumulate de elevii din România în anul școlar 2026-2027 pot duce la diminuarea notei sau a calificativului la purtare. Statutul elevului stabilește pragul de […]

Citește mai mult