Salariul minim crește la 4.050 lei de la 1 ianuarie 2025. Se menţine scutirea de taxe pe 300 de lei lunar
Salariul minim crește la 4.050 lei de la 1 ianuarie 2025. Se menţine scutirea de taxe pe 300 de lei lunar
Premierul României, Marcel Ciolacu, a anunțat miercuri, 16 octombrie 2024, că în şedinţa Comitetului Naţional Tripartit s-a decis că salariul minim va crește la 4.050 de lei, de la 1 ianuarie 2025. De asemenea, se menține scutirea de la plata impozitului şi contribuţiilor sociale a sumei de 300 de lei lunar.
Citește și: Aproape 110.000 salariați, înregistrați în Alba: Câștigul salarial mediu net al lunii iulie a fost de aproximativ 4.500 de lei

Potrivit unui comunicat oficial al Executivului, prim-ministrul Marcel Ciolacu şi Ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona-Bucura Oprescu, au prezentat partenerilor sociali analize care fundamentează creşterea salariului lunar minim brut pe ţară garantat în plată, începând cu anul viitor.
„Urmare a analizelor şi dezbaterilor cu reprezentanţii sindicatelor şi patronatelor a fost agreată majorarea salariului minim de la 3.700 de lei lunar la 4.050 de lei lunar, precum şi menţinerea facilităţii de scutire de la plata impozitului şi contribuţiilor sociale a sumei de 300 de lei lunar”, arată Guvernul.
De asemenea, reprezentanţii Guvernului şi cei ai partenerilor sociali au agreat necesitatea reducerii taxării forţei de muncă pentru veniturile mici şi medii. „Creşterea puterii de cumpărare şi protejarea cetăţenilor români, mai ales a celor cu venituri reduse, ne preocupă permanent. Am dorit să ne consultăm cu sindicatele şi patronatele şi împreună să stabilim creşterea salariului minim începând cu ianuarie 2025 pentru că este important să existe predictibilitate atât pentru salariaţi, cât şi pentru antreprenori”, a afirmat premierul Marcel Ciolacu.
România, „pe traseul salariului minim european”
Consultările cu reprezentanţii sindicatelor şi patronatelor reprezentate în Consiliul Naţional Tripartit pentru Dialog Social au avut loc astăzi, la Palatul Victoria.
„Am stabilit, azi, în Comitetul Naţional Tripartit că, de la 1 ianuarie 2025, salariul minim va fi 4.050 de lei. Intrăm, astfel, pe traseul salariului minim european! Respectăm directiva europeană care arată că această valoare trebuie să se încadreze intre 47 şi 52 la sută din salariul minim european (România va fi la 47%)”, a scris premierul într-o postare.
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Luca Niculescu, desemnat de Nicușor Dan ca și candidat pentru funcţia de prim-ministru Președintele Nicușor Dan a anunțat, în seara zilei de luni, 5 octombrie 2026 numele noului prim-ministru desemnat, la finalul consultărilor cu partidele și grupurile politice din Parlament. Premierul desemnat de Nicușor Dan este Luca Niculescu. Preşedintele Nicuşor Dan a avut luni o […]
Cum se planifică viitorul șoselelor din România: Istoria anchetelor de trafic „Origine-Destinație”
Cum se planifică viitorul șoselelor din România: Istoria anchetelor de trafic „Origine-Destinație” V-ați întrebat vreodată cum decid autoritățile unde este cea mai mare nevoie de autostrăzi, centuri ocolitoare sau modernizări de drumuri? Răspunsul stă în anchetele de trafic Origine-Destinație (O-D). Aceste anchete, prin care șoferii sunt opriți în puncte fixe pentru scurte întrebări despre traseul […]
Avertismentul transmis de un cunoscut economist: ,,România va fi în toate cărțile de economie peste 10 ani. La capitolul „așa nu”. Guvernele au făcut toate greșelile fiscale posibile din cărțile de economie”
Avertismentul transmis de un cunoscut economist: ,,România va fi în toate cărțile de economie peste 10 ani. La capitolul „așa nu”. Guvernele au făcut toate greșelile fiscale posibile din cărțile de economie” Economistul Radu Georgescu trage un semnal de alarmă cu privire la economia României, printr-o postare publicată pe o rețea de socializare, luni, 5 […]
