Actualitate

Salariul minim crește la 4.050 lei de la 1 ianuarie 2025. Se menţine scutirea de taxe pe 300 de lei lunar

Bera Larisa

Publicat

în

Salariul minim crește la 4.050 lei de la 1 ianuarie 2025. Se menţine scutirea de taxe pe 300 de lei lunar

Premierul României, Marcel Ciolacu, a anunțat miercuri, 16 octombrie 2024, că în şedinţa Comitetului Naţional Tripartit s-a decis că salariul minim va crește la 4.050 de lei, de la 1 ianuarie 2025. De asemenea, se menține scutirea de la plata impozitului şi contribuţiilor sociale a sumei de 300 de lei lunar.

Citește și: Aproape 110.000 salariați, înregistrați în Alba: Câștigul salarial mediu net al lunii iulie a fost de aproximativ 4.500 de lei

Petrecerea Divorțaților

Potrivit unui comunicat oficial al Executivului, prim-ministrul Marcel Ciolacu şi Ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona-Bucura Oprescu, au prezentat partenerilor sociali analize care fundamentează creşterea salariului lunar minim brut pe ţară garantat în plată, începând cu anul viitor.

„Urmare a analizelor şi dezbaterilor cu reprezentanţii sindicatelor şi patronatelor a fost agreată majorarea salariului minim de la 3.700 de lei lunar la 4.050 de lei lunar, precum şi menţinerea facilităţii de scutire de la plata impozitului şi contribuţiilor sociale a sumei de 300 de lei lunar”, arată Guvernul.

De asemenea, reprezentanţii Guvernului şi cei ai partenerilor sociali au agreat necesitatea reducerii taxării forţei de muncă pentru veniturile mici şi medii. „Creşterea puterii de cumpărare şi protejarea cetăţenilor români, mai ales a celor cu venituri reduse, ne preocupă permanent. Am dorit să ne consultăm cu sindicatele şi patronatele şi împreună să stabilim creşterea salariului minim începând cu ianuarie 2025 pentru că este important să existe predictibilitate atât pentru salariaţi, cât şi pentru antreprenori”, a afirmat premierul Marcel Ciolacu.

România, „pe traseul salariului minim european”

Consultările cu reprezentanţii sindicatelor şi patronatelor reprezentate în Consiliul Naţional Tripartit pentru Dialog Social au avut loc astăzi, la Palatul Victoria.

„Am stabilit, azi, în Comitetul Naţional Tripartit că, de la 1 ianuarie 2025, salariul minim va fi 4.050 de lei. Intrăm, astfel, pe traseul salariului minim european! Respectăm directiva europeană care arată că această valoare trebuie să se încadreze intre 47 şi 52 la sută din salariul minim european (România va fi la 47%)”, a scris premierul într-o postare.


Secțiune Știri sub articolul principal



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru, semnat de Nicușor Dan. Calendarul pentru votul de învestitură

Bogdan Ilea

Publicat

în

Decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru, semnat de Nicușor Dan. Calendarul pentru votul de învestitură Președintele Nicușor Dan a semnat, marți, decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru. Acesta are la dispoziție zece zile pentru a pregăti programul de guvernare și lista viitorilor miniștri, […]

Citește mai mult

Actualitate

George Simion pune presiune pe PSD: „Nicuşor Dan trebuie suspendat!” AUR cere parlamentarilor să semneze pentru demersul de suspendare

Ioana Oprean

Publicat

în

George Simion pune presiune pe PSD: „Nicuşor Dan trebuie suspendat!” AUR cere parlamentarilor să semneze pentru demersul de suspendare Preşedintele AUR, George Simion, intensifică presiunea asupra parlamentarilor PSD în tentativa de a strânge numărul necesar de semnături pentru suspendarea preşedintelui Nicuşor Dan. Liderul AUR anunţă că va pune la dispoziţia parlamentarilor social-democraţi tabelul pentru semnături […]

Citește mai mult

Actualitate

Tichete de creșă, în valoare de 770 de lei din octombrie 2026: Noile sume stabilite pentru angajați

Bogdan Ilea

Publicat

în

Tichete de creșă, în valoare de 770 de lei din octombrie 2026: Noile sume stabilite pentru angajați Angajații din România care primesc tichete de creșă trebuie să aibă în vedere noile valori stabilite pentru a doua jumătate a anului 2026.  Pentru tichetele de creșă, ordinul publicat în Monitorul Oficial stabilește că valoarea de 770 de […]

Citește mai mult