Actualitate

Salariul minim crește la 4.050 lei de la 1 ianuarie 2025. Se menţine scutirea de taxe pe 300 de lei lunar

Bera Larisa

Publicat

în

Salariul minim crește la 4.050 lei de la 1 ianuarie 2025. Se menţine scutirea de taxe pe 300 de lei lunar

Premierul României, Marcel Ciolacu, a anunțat miercuri, 16 octombrie 2024, că în şedinţa Comitetului Naţional Tripartit s-a decis că salariul minim va crește la 4.050 de lei, de la 1 ianuarie 2025. De asemenea, se menține scutirea de la plata impozitului şi contribuţiilor sociale a sumei de 300 de lei lunar.

Citește și: Aproape 110.000 salariați, înregistrați în Alba: Câștigul salarial mediu net al lunii iulie a fost de aproximativ 4.500 de lei

Petrecerea Divorțaților

Potrivit unui comunicat oficial al Executivului, prim-ministrul Marcel Ciolacu şi Ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona-Bucura Oprescu, au prezentat partenerilor sociali analize care fundamentează creşterea salariului lunar minim brut pe ţară garantat în plată, începând cu anul viitor.

„Urmare a analizelor şi dezbaterilor cu reprezentanţii sindicatelor şi patronatelor a fost agreată majorarea salariului minim de la 3.700 de lei lunar la 4.050 de lei lunar, precum şi menţinerea facilităţii de scutire de la plata impozitului şi contribuţiilor sociale a sumei de 300 de lei lunar”, arată Guvernul.

De asemenea, reprezentanţii Guvernului şi cei ai partenerilor sociali au agreat necesitatea reducerii taxării forţei de muncă pentru veniturile mici şi medii. „Creşterea puterii de cumpărare şi protejarea cetăţenilor români, mai ales a celor cu venituri reduse, ne preocupă permanent. Am dorit să ne consultăm cu sindicatele şi patronatele şi împreună să stabilim creşterea salariului minim începând cu ianuarie 2025 pentru că este important să existe predictibilitate atât pentru salariaţi, cât şi pentru antreprenori”, a afirmat premierul Marcel Ciolacu.

România, „pe traseul salariului minim european”

Consultările cu reprezentanţii sindicatelor şi patronatelor reprezentate în Consiliul Naţional Tripartit pentru Dialog Social au avut loc astăzi, la Palatul Victoria.

„Am stabilit, azi, în Comitetul Naţional Tripartit că, de la 1 ianuarie 2025, salariul minim va fi 4.050 de lei. Intrăm, astfel, pe traseul salariului minim european! Respectăm directiva europeană care arată că această valoare trebuie să se încadreze intre 47 şi 52 la sută din salariul minim european (România va fi la 47%)”, a scris premierul într-o postare.


Secțiune Știri sub articolul principal



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Șoferii care ocupă locurile pentru încărcarea mașinilor electrice ar putea primi amenzi de peste 1.000 de lei. Proiect pentru modificarea Codului rutier

Ioana Oprean

Publicat

în

Șoferii care ocupă locurile pentru încărcarea mașinilor electrice ar putea primi amenzi de peste 1.000 de lei. Proiect pentru modificarea Codului rutier Șoferii din România care ocupă locurile destinate încărcării vehiculelor electrice ar putea fi amendați, potrivit unui proiect de lege depus la Parlament. Inițiativa propune completarea Codului rutier cu o interdicție explicită privind staționarea […]

Citește mai mult

Actualitate

Sechestru pe mai multe conturi ale lui Călin Georgescu. Anunțul făcut astăzi de DIICOT

Bogdan Ilea

Publicat

în

Sechestru pe mai multe conturi ale lui Călin Georgescu. Anunțul făcut astăzi de DIICOT Procurorii DIICOT au anunțat, miercuri, 7 octombrie, că au instituit sechestru asupra mai multor conturi bancare deschise pe numele lui Călin Georgescu.  Măsura vine după ce anchetatorii au pus sechestru și pe vila din Mogoșoaia a fostului candidat la alegerile prezidențiale, […]

Citește mai mult

Actualitate

Adolescenții de 16 ani ar putea cere singuri consiliere psihologică, fără a avea nevoie de acordul părinților. CES: ,,Părinții pot fi uneori sursa suferinței psihice”

Ioana Oprean

Publicat

în

Adolescenții de 16 ani ar putea cere singuri consiliere psihologică, fără a avea nevoie de acordul părinților. CES: ,,Părinții pot fi uneori sursa suferinței psihice” Consiliere psihologică a adolescenților la şcoală s-ar putea face fără acordul părinţilor, este noul proiect de lege susţinut de Consiliul Economic şi Social. Elevii care au împlinit vârsta de 16 […]

Citește mai mult