România ar putea cunoaște un nou val de scumpiri în următoarele trei luni: În ce sectoare se așteaptă majorări
România ar putea cunoaște un nou val de scumpiri în următoarele trei luni: În ce sectoare se așteaptă majorări
România ar putea să se confrunte cu un nou val de scumpiri în următoarele trei luni, potrivit datelor publicate, luni, de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Angajatorii vorbesc despre o creștere „accentuată” a preţurilor de vânzare cu amănuntul. Prețuri mai mari se așteaptă și în industria prelucrătoare și a construcţiilor, notează Agerpres.
În cadrul anchetei de conjunctură din luna noiembrie 2022, managerii din industria prelucrătoare preconizează pentru următoarele trei luni relativă stabilitate a volumului producţiei (sold conjunctural -2%). Referitor la numărul de salariaţi se estimează relativă stabilitate, soldul conjunctural fiind de -1% pe total industrie prelucrătoare. Pentru preţurile produselor industriale se prognozează creştere în următoarele trei luni (sold conjunctural +37%).
Potrivit estimărilor din luna noiembrie 2022, în activitatea de construcţii se va înregistra pentru următoarele trei luni scădere a volumului producţiei (sold conjunctural -17%) şi a numărului de salariaţi (sold conjunctural -8%). În ceea ce priveşte preţurile lucrărilor de construcţii, se preconizează creştere a acestora (sold conjunctural +38%).
În sectorul comerţ cu amănuntul managerii au estimat pentru următoarele trei luni o tendinţă de creştere a activităţii economice (sold conjunctural +18%). De asemenea, volumul comenzilor adresate furnizorilor de mărfuri de către unităţile comerciale va înregistra creştere (sold conjunctural +16%). Angajatorii prognozează pentru următoarele trei luni o majorare a numărului de salariaţi (sold conjunctural +16%) şi o creştere accentuată a preţurilor de vânzare cu amănuntul (sold conjunctural +50%).
Potrivit estimărilor din luna noiembrie 2022, cererea de servicii (cifra de afaceri) va înregistra creştere moderată în următoarele trei luni (sold conjunctural +7%) şi se estimează relativă stabilitate a numărului de salariaţi (sold conjunctural +1%). Conform opiniei managerilor, preţurile de vânzare sau de facturare ale prestaţiilor vor avea tendinţă de creştere (sold conjunctural +25%).
INS menţionează că soldul conjunctural indică percepţia managerilor întreprinderilor asupra dinamicii unui fenomen care nu trebuie confundată cu ritmul creşterii sau scăderii oricărui indicator statistic produs de INS. Soldul conjunctural procentual este obţinut ca diferenţă între procentajul managerilor care au ales varianta pozitivă a fenomenului şi procentajul celor care au indicat varianta negativă.
Sursa: digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi VREMEA în România până la sfârșitul lunii noiembrie 2025: Ger, zăpadă și precipitații în mai multe zone din țară. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele două săptămâni
Cum va fi VREMEA în România până la sfârșitul lunii noiembrie 2025: Ger, zăpadă și precipitații în mai multe zone din țară. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele două săptămâni Vremea se răcește brusc în toate regiunile țării, se arată în prognoza pentru perioada 17-30 noiembrie 2025, publicată de Administrația Națională de Meteorologie. Banat […]
Avertisment venit de la BNR pentru turismul din România: 5 miliarde de euro cheltuim mai mult ca români în afara ţării, decât cheltuiesc străinii la noi
Avertisment venit de la BNR pentru turismul din România: 5 miliarde de euro cheltuim mai mult ca români în afara ţării, decât cheltuiesc străinii la noi Cristian Popa, membru în Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României (BNR) atrage atenția că românii cheltuiesc cu 5 miliarde de euro mai mult în vacanțe în străinătate […]
Economistul Radu Georgescu despre decimarea angajaților: „Dacă nu facem profit, plecăm toți acasă”
Economistul Radu Georgescu despre decimarea angajaților: „Dacă nu facem profit, plecăm toți acasă” Economistul Radu Georgescu, cu experiență vastă în mediul corporativ, explică cum funcționează „decimarea” angajaților, metoda aplicată de Jack Welch la General Electric pentru a elimina anual cei mai puțin performanți și a recompensa top 10% dintre angajați. Prin prisma experienței sale, acesta […]