Rămâi conectat

Curier Județean

Reglementări în sistemul de sănătate aplicabile din aprilie 2021: Ce documente, a căror valabilitate a fost prelungită în starea de alertă, își vor pierde valabilitatea de la 31 martie

Publicat

în

Executivul a aprobat două acte normative care reglementează condițiile de acordare a serviciilor medicale în sistemul de sănătate în trimestrul II al anului 2021, urmând ca până la data de 1 iulie 2021 să fie elaborate și aprobate actele normative necesare pentru punerea în aplicare a unor noi reglementări.

Actele normative aprobate de Guvern asigură cadrul legal pentru decontarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale contractate, precum și reglementările aplicabile în contextul epidemiei cu virusul SARS-CoV-2, pentru trimestrul II al anului 2021, printre care se numără următoarele:

-Consultațiile medicale acordate în asistența medicală primară și în ambulatoriul de specialitate clinic, inclusiv serviciile conexe actului medical furnizate de psiholog și logoped, pot fi acordate și la distanță, utilizând orice mijloace de comunicare.

Elit - Gustul Desăvârșit

-Consultațiile medicale la distanță se acordă și se validează fără a fi necesară utilizarea cardului național de asigurări sociale de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia; toate celelalte servicii medicale vor fi validate cu cardul de sănătate.

-Consultațiile la distanță din ambulatoriul de specialitate pentru specialitățile clinice, inclusiv pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare, precum și cele de îngrijiri paliative în ambulatoriu se acordă fără a fi necesară prezentarea biletului de trimitere. Pentru toate celelalte consultații este necesar biletul de trimitere.

-Medicii de familie pot prescrie în continuare pentru pacienții cronici inclusiv medicamentele restricționate din lista de medicamente compensate și gratuite care se acordă în cadrul programelor naționale de sănătate, cu mențiunea că pentru medicamentele care se eliberează în baza unor protocoale terapeutice și a unor formulare specifice (medicamente notate cu
(**)1, (**)1Ω și (**)β în Lista de medicamente compensate și gratuite) este necesară evaluarea periodică a medicului de specialitate pentru a confirma sau modifica schema de tratament, la termenele prevăzute în protocoalele terapeutice sau în scrisorile medicale.

-Medicii de familie inițiază tratamentul specific și în absența unei scrisori medicale emise de medicul din ambulatoriul de specialitate/spital pentru medicamentele notate cu * din Lista de medicamente compensate și gratuite, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008.

-Medicii de familie pot emite prescripție medicală în continuare pentru pacienții cu boli cronice cu schemă terapeutică stabilă, în baza documentelor medicale care au fost emise pacientului de către medicul specialist – scrisoare medicală și/sau confirmarea înregistrării formularului specific de prescriere, și pentru medicamentele care se prescriu de către medicii specialiști în conformitate cu limitările de prescriere prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 720/2008.

-Pentru situațiile care necesită prezentarea de documente casei de asigurări de sănătate de către asigurat, documentele pot fi transmise prin mijloace electronice de comunicare sau pot fi depuse în numele asiguratului de orice persoană. Mijloacele electronice de comunicare se pot folosi și pentru transmiterea de către casele de asigurări de sănătate a documentelor eliberate necesare asiguraților.

Important! O serie de documente, a căror valabilitate a fost prelungită în repetate rânduri pe perioada stării de alertă, își vor pierde valabilitatea în data de 31 martie, fiind necesară o nouă evaluare a medicului specialist pentru emiterea de noi documente: *biletele de trimitere pentru specialități clinice, inclusiv pentru specialitatea medicină fizică și de reabilitare; *biletele de trimitere pentru specialități paraclinice; *recomandările medicale pentru dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive ce se depun/se transmit la casa de asigurări de sănătate; *deciziile de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical, tehnologiilor și dispozitivelor asistive.

Conform reglementărilor în vigoare, perioada de valabilitate a acestor documente este următoarea:

-Biletul de trimitere pentru specialități clinice are o valabilitate de maximum 30 de zile calendaristice de la data emiterii. Excepții:

-Pentru toate bolile cronice, biletele de trimitere pentru specialitățile clinice și pentru îngrijiri paliative în ambulatoriu au valabilitate de până la 90 de zile calendaristice.

-Biletul de trimitere pentru specialități clinice recomandate de medicul de familie, care are evidențiat „management de caz”, are o valabilitate de 90 de zile calendaristice.

-Biletul de trimitere pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare are o valabilitate de maximum 60 de zile calendaristice de la data emiterii.

-Biletul de trimitere pentru specialități paraclinice are o valabilitate de maximum 30 de zile calendaristice de la data emiterii. Prin excepție:

-Pentru toate bolile cronice, valabilitatea biletului de trimitere pentru investigații paraclinice este de până la 90 de zile calendaristice.

-Biletul de trimitere pentru investigații paraclinice – examinări histopatologice și citologice are termen de valabilitate 90 de zile calendaristice.

-Biletul de trimitere pentru investigații paraclinice recomandate de medicul de familie/medicul de specialitate din ambulatoriu, care are evidențiat „management de caz”, are o valabilitate de 90 de zile calendaristice.

-Biletul de trimitere pentru investigații medicale paraclinice de înaltă performanță (RMN, CT, scintigrafie și angiografie) are valabilitate 90 de zile.

-Recomandarea medicală pentru dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive își pierde valabilitatea dacă nu este depusă la casa de asigurări de sănătate în termen de 30 de zile calendaristice de la data emiterii. Precizări:

-În situația pacienților cu stome permanente, pentru obținerea dispozitivelor de protezare stomii, prescripția medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 12 luni consecutive.

-În situația pacienților cu incontinență urinară permanentă, pentru obținerea dispozitivelor de incontinență urinară, prescripția medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 12 luni consecutive.

-Pentru echipamentele pentru oxigenoterapie și ventilare noninvazivă prescripția medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 90/91/92 de zile, în funcție de starea clinică și evoluția afecțiunii pentru persoanele care nu sunt încadrate în grad de handicap și de maximum 12 luni pentru persoanele care sunt încadrate în grad de handicap accentuat sau grav.

-Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical are un termen de valabilitate de 30 de zile calendaristice de la data emiterii de către casa de asigurări de sănătate, cu excepția următoarelor situații:

-Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii și incontinență urinară este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz. Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii și incontinență urinară este însoțită de o anexă cu 3 taloane sau 12 taloane, după caz, corespunzător perioadelor lunare, pentru perioada prevăzută în prescripția medicală.

-Decizia de aprobare pentru închirierea fotoliilor rulante este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice.

-Pentru echipamentele pentru oxigenoterapie decizia de aprobare este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală, respectiv maximum 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz.

-Pentru aparatele de ventilație noninvazivă decizia de aprobare este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală și nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz.

-Decizia de aprobare pentru închirierea fotoliilor rulante, aparatelor pentru administrarea continuă cu oxigen și ventilație noninvazivă este însoțită de o anexă cu 3 sau 12 taloane, după caz, corespunzător perioadelor lunare, pentru perioada prevăzută în prescripția medicală.

„În condițiile determinate de evoluția situației epidemiologice, aceste noi măsuri asigură accesul neîntrerupt și nediscriminatoriu al asiguraților la servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale necesare pentru diagnosticarea, tratarea și monitorizarea bolilor, inclusiv a celor cu impact major asupra stării de sănătate”, a declarat Adrian Gheorghe, președintele CNAS.

Reglementările fac obiectul celor două acte normative aprobate de guvern în data de 25 martie 2021: Hotărârea de Guvern care prevede prelungirea termenului de aplicare a prevederilor HG nr. 140/2018 și Ordonanța de Urgență pentru stabilirea unor măsuri în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate în contextul evoluției situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru abrogarea unor prevederi din OUG nr. 70/2020.
Casa de Asigurări de Sănătate a Județului Alba


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

19-20 mai| Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia organizează cea de-a XIV-a ediţie a Conferinței internaționale a Facultății de Științe Economice, ICMEA 2022

Publicat

în

19-20 mai| Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia organizează cea de-a XIV-a ediţie a Conferinței internaționale a Facultății de Științe Economice, ICMEA 2022

Facultatea de Științe Economice din cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia împreună cu Institutul de Studii Financiare organizează, în perioada 19-20 mai 2022, cea de-a XIV-a ediţie a manifestării științifice internaționale International Conference on Management, Economics and Accounting – ICMEA 2022.

La eveniment sunt așteptate să participe peste 150 de persoane, cadre didactice, cercetători şi doctoranzi din cadrul unor universități şi institute de cercetare de prestigiu din România (Academia de Studii Economice din Bucureşti, Universitatea „Babeş – Bolyai” din Cluj Napoca,Institutul de Economie Naţională al Academiei Române, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu,Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe Tehnologice „George Emil Palade” din Târgu Mureş, Universitatea „Petru Maior” din Târgu Mureș, Universitatea Sapientia din Cluj-Napoca, Universitatea din Oradea, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, Universitatea „Al. I. Cuza” din Iași, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea Valahia din Târgoviște, Universitatea din Petroșani,Universitatea Artifex din București, Universitatea Hyperion din București ş.a.), dar şi din străinătate (Academia de Științe Economice a Moldovei, Stanisław Staszic State University of Applied Sciences in Piła din Polonia, Eötvös József College, Institute of Business Sciences din Ungaria, University of Veliko Tarnovo din Bulgaria ș.a.).

Elit - Gustul Desăvârșit

Lucrările conferinței se vor desfășura pe cinci secţiuni: Contabilitate, audit şi guvernanţă corporativă (2 secțiuni); Finanţe şi analiză financiară; Marketing, Turism și Strategie; Colocviul doctoral, iar accesul la acestea se va realiza fie cu prezență fizică, fie prin intermediul link-urilor din program.

Conducerea Facultății de Științe Economice și întregul comitet de organizare al manifestării științifice apreciază, și de această dată, sprijinul primit din partea partenerilor în organizarea evenimentului, respectiv Autoritatea de Supraveghere Financiară și Agenția de Dezvoltare Regională Centru, Academiei Române prin Institutul de Economie Națională, Primăriei Alba Iulia, Primăriei Comunei Ciugud, Primăriei Sebeș, Asociației Facultăților de Economie din România (AFER), Institutul de Prognoză Economică, Academiei de Studii Economice din Moldova, Universității Stanisław Staszic University of Applied Sciences din Piła, Polonia, Consiliului Județean Alba, precum şi sponsorilor SC Elit SRL, SC Atlas Express & Logistic SRL, SC Alpin 57 Lux SRL, SC ElectroMax SRL, SC Domeniile Boieru SRL, SC Agra’s SA, BRD Group Societe Generale și SC Transeuro SRL.

Deschiderea oficială va avea loc în data de 19 mai 2022, începând cu ora 10.30, în Amfiteatrul A9 al Universității.
Mai multe detalii cu privire la program și la datele de conectare, se pot obține accesând pagina evenimentului:http://dime.uab.ro/sites/icmea2020/.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Cinematograf de vară, debarcader, pavilion subacvatic în zona lacului Chereteu din Blaj: Licitația pentru proiectul tehnic de execuție, lansată în SEAP

Publicat

în

Cinematograf de vară, debarcader, pavilion subacvatic în zona lacului Chereteu din Blaj: Licitația pentru proiectul tehnic de execuție, lansată în SEAP

Primăria municipiului Blaj a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru servicii de verificare DTAC-POE și PT – Proiect Tehnic de Execuție PT + DDE pentru obiectivul de investiție „Reconversia funcțională a zonei Lacului Chereteu”.

Valoarea totală estimată a licitației este de lei 67.282, fără TVA.

Zona studiată se află în zona de nord a Municipiului Blaj, aflată în intravilan și în apropierea unor monumente culturale precum teiul lui Eminescu și în apropiere de centrul orașului. În jurul Lacului Chereteu s-au realizat proiecte de parcelare precum și de extindere a infrastructurii rutiere și a rețelelor edilitare. Zona cunoaște un potențial de dezvoltare și merită să fie pusă în valoare.

Elit - Gustul Desăvârșit

Obiectivele specifice ale proiectului

1.Amenajare complex multifuncțional care să includă un cinematograf de vara în aer liber, de tip amfiteatru, având o capacitate de 300 locuri. Acesta este poziționat în partea de sud a zonei și se va amenaja pe pantă naturală a terenului care coboară dinspre șosea către lac.

2. Debarcader bărci, hidrobiciclete și cabina bilete. Ansamblul este poziționat în partea de sud a amenjarii. Suprafață amenajării aferente debarcaderului este de 117mp. Cabina este realizată pe uscat iar pontoanele se vor extinde în apă. Pontoanele vor fi realizate din material lemnos sau PVC. Pontonul va avea o capacitate de 5 bărci + 10 hidrobicilete. Debarcaderul va fi realizat din elemente plutitoare modulare. Platforma debarcaderului se va fixă prin intermediul unor inele mobile de stâlpii ancorați de fundul lacului (acest aspect va rezolva problema creșterii/scăderii nivelului lacului). Racordarea platformei cu uscatul se va realiza printr-un element ancorat de mal și mobil față de ponton.Cabina de bilete va avea o suprafață de maxim 30 mp și un regim de înălțime de P (parter). Acesta va avea o structura de B.A. și închideri de cărămidă cu acoperiș din șarpantă sau terasă.

3. Pavilion subacvatic multifuncțional, cu rol educativ și cultural. Acesta va avea acvariile în interiorul construcției. Pavilionul este poziționat în partea de nord , nord vest a amenajaraii. Acesta are o suprafață construită de 295 mp respectiv 920 mp desfășurați. Regimul de inlatime al pavilionului este de S+P+1E cu o înălțime medie de nivel de 4m. Acoperișul construcției va fi de tip terasă circulabilă. La nivelul subsolului se vor amenaja expoziții de acvarii pentru viață subacvatică. De asemenea, la nivelul subsolul va fi amenajat un perete cu 3 fererastre panoramice (dimensiune maxime ale sticlei vor fi 2m*2.5m alinieate în axul fațadei). Ferestrele vor fi îndreptate către lac. Pentru a spori vizibilitatea către lac se vor amplasa reflectoare subacvatice.

4. Spațiu de alimentație publică. Acesta este amplasat în partea de vest, nord vest a parcului. Spațiu de alimentație plublica are o suprafață construită de 365mp respectiv 730mp desfășurați și un regim de înălțime de P+1E. Înălțime medie de nivel este de 4.00m. De asemenea, acesta va avea în componentă și o terasă de aproximativ 320mp. Construcția va fi realiata din B.A și va avea acoperișul de tip terasă circulabilă. La nivelul etajului 1 construcția propusă se va lega printr-o pasarela de pavilinoul multifuncțional. Imobilul propus va beneficia de o fațada vitrată orientată către lac atât la nivelul parterului cât și la nivelul etajului 1. Terasă va fi placată cu piatră naturală în concordanță cu restul materialelor folosite la amenajarea parcului.

5. Amenajare zona plante acvatice (nuferi, trestie decorativă, etc). Se propune amenajarea unei suprafețe de circa 3850mp cu plante acvatice (nuferi). Amenajarea se va amplasa în partea de sud, sud vest a lacului.

6. Se vor amenaja 3 insule plutitoare circulare decorate cu plante. Acestea se vor realiza din materială plutitoare legate între ele cu material textil rezistent la apă și vor avea o suprafață însumată de 1150 mp fiecare. Aceste platforme vor ancorate de elemente de B.A. amplasate pe fundul lacului. Platfome vor fi plantate cu vegetație rezistență la apă (se vor face amenajări mixte cu stuf și alte plante decorative)

7. Fântână arteziană (1 ansamblu). Fântână arteziană va reprezenta un ansamblu copozitional realizat din mai multe jocuri de apă. Fântână va fi alimentată din zona pavilionului multifuncțional și va avea ieșirea în mijlocul lacului (vezi plan propunere). Acest aspect va avea avantajul de a crea un curent de apă cu rol de curățire/limpezire/ și oxigenare a apei.
Fântână va avea rol de îmbunătățire a microclimatului cu efecte asupra biodiversității zonei.

8. Stație bike sharing. Se propune realizarea unui spațiu destinat stationarii și închirierii bicicletelor. Acesta va fi poziționat în partea de nord, nord vest a parcului. Amenajarea va fi desfasuarata pe o suprafață de 50mp, va putea găzdui 31 de bicilete și va fi asfaltată. Închirierea bicicletelor se va realiza în sistem online, tip sms sau cash. De asemenea, se propune conectarea acestei stații de tip bike sharing cu alte stații asemănătoare din oraș.

9. Amenajare pietonală perimetral lac. Se vor amenaja alei în jurulu lacului de apoximativ 3m lățime. Suprafață desfasuarata a aleilor este de 4420 mp. Acestea vor fi realizate din lespezi de piatră naturală. Atât circulațiile pietonale cât și circulațiile carosabile vor fi dotate cu marcaje (signalistica). De asemenea, circulațiile carosabile vor fi prevăzute cu limitatoare de viteză. Se vor amplasa 3 puncte de belvedere desupra lacului. Punctele de belvedere vor fi realizate din lemn și vor fi prevăzute cu balustrade. Cota platformelor va fi la nivelul pietonalului.

10. Ponton plutitor. Acesta va face legătura între debarcader și ansamblul multifuncțional. Pontonul va avea o lungime de circa 175m și o lățime de minim 1.5m. Acesta va fi realizat din elemente plutitoare modulare și se vor ancora punctual (din 20/20m) pentru a nu fi deplasate de vânt. De-a lungul traselui vor fi construite 2 foișoare metalice cu o suprafață de 36 mp fiecare. Platformele foisoarelor vor fi de asemenea, plutitoare și se vor fi fixă prin intermediul unor inele mobile de stâlpii ancorați de fundul lacului a foisoarelor (acest aspect va rezolva problema creșterii/scăderii nivelului lacului)

11. Loc de joacă (3 ansambluri). Vor fi amenajate 3 locuri de joacă cu supafata totală de 1455 mp. Locurile de joacă vor fi diferențiate pe grupe de vârstă. Locurile de joacă vor fi împrejmuite cu garduri prevăzute cu loc unic de acces (poartă). Se vor amplasa 14 echipamenete de joacă (cu diferte tematici) + 1 tiroliana, amplasată în zona alungită a spațiilor propuse. De asemenea se propune amplasarea a 5 ansambluri dedicate finessului. Locurile de joacă vor fi amenajate cu vegetație înalta și medie, bănci/coșuri de gunoi și stâlpi de iluminat.

12. Realizare piațeta pentru întâlniri și evenimente culturale. Piațeta va fi amplasată în zona de intrare a parcului și va avea o suprafață de 675mp. Piațeta va fi realizată cu diferite pavaje și va fi bordată de vegetație înalta, medie și joasă studiată peisager. De asemenea, piațeta va fi dotată cu mobilier urban (bănci/coșuri de gunoi). Funcțiunea piatetei va fi de întruniri/evenimente publice. Amplasarea piatetei propuse se poate suprapune cu traseul conductelor de gaze. În această ipoteza se va încorpora un cămin pentru gaze. Capacul căminului va fi poziționat la aceeași cota cu nivelul piatetei. În cazul în care vor mai apărea condiționări suplimentare la fazele D.T.A.C. / P.T. formă și dimensiunile piatetei se pot modifică

13. Dragare și curățare lac Cherereu și achiziționare linie de dragare. Este necesară dragarea și curatea lacului. Suprafață propusă spre dragare este de 26670mp. Se va îndepărta vegetația crescută spontan și se vor realiza plantări cu specii autohtone de plante acvatice, amplasate pentru a formă amenjari peisagere.

14. Realizare grupuri sanitare. Se propune realizare unei toalete publice. Această este poziționată în imediată apropiere a parcării propuse din zona amfiteatrului. Această va avea o suprafață construită și desfășurată de aproximativ 66mp cu regim de înălțime parter. Construcția va avea acoperișul de tip șarpantă/terasă. Toaletă va fi împărțită pe sexe și va avea și un spațiu destinat persoanelor cu dizabilități.

15. Amenajare parcări. La drumurile existente se propun două parcări compacte care vor însuma un număr de 125 locuri de parcare. Trecerile de pietoni și semnele de circulație vor fi poziționate corespunzător. Obiecticul propus va genera un număr maxim de 500 de vizitatori simultan. Dintre aceștia 40% vor ajunge în zona pietonal (din locuințele învecinate), 10 % cu bicicletă, 10 % cu transport de persoane (taxi, Uber, etc.) 40% cu automobilul personal. Cele 125 locuri de parcare au fost împărțite în două zone având o suprafață totală de 1620mp. Locurile de parcare vor fi realizate din dale înierbate. Prima zona va deservi complexul de amfiteatru și debarcader iar ce-a de-a două zona va deservi complexul multifunctinal și spațiu de alimentație publică. Parcările vor fi amenajate din dale înierbate. Accesul la parcări se va face prin asfaltarea cailor de acces. Suprafață propusă spre asfaltare este de 1425mp.
Parcările vor fi înconjurate cu gard viu. De asemenea se propune amplasarea a 2 stații pentru încărcarea autovehiculelor electrice. În interiorul parcărilor au fost indicate zone unde se vor plantă arbori pentru a reduce temperaturile înregistrate vara și astfel pentru a îmbunătății microclimatul zonei.

16. Amenajare spații verzi. Din punct de vedere al vegetație se propune defrișarea vegetației mici și medii, crescute spontan. Se propune tăierea arborilor și arbuștilor cu circumeferinta trunchiului mai mică de 10cm, acolo unde situația o impune. Defrișarea vegetației se va afectua sub atentă supraveghere a unui horticulotor. Se vor plantă specii noi de arbori decorativi, arbuști decorativi, plante ornamentale, plante cu flori, gardurii vii și plante cățărătoare. Se va plantă gazon sau trifoi pitic decorativ pe zonele verzi și pentru raționamente economice, implementarea unui sistem mixt de udare, alcătuit din aspersoare pentru unele zone și din hidranți pentru restul zonelor (vezi planșă I2 – sistem de irigații)

17. Instalarea unei rețele de wi-fi în 7 puncte.

Se vă studia și propune un acces în zona lacului din drumul județean DJ107. Accesul vă fi atât auto cât și pietonal. În zona accesului (Est, Sud-Est) se vă studia amplasarea unei parcări care să deservească vizitatorii zonei lacului. De asemenea în aceasta zona se vor amplasa construcțiile propuse (centrul multifuncțional). La propunerile de circulații și accese se vă tine seama de zonele limitrofe: străzile cartierului Chereteu și conectare pe viitor a pistei de bicicilete cu trama stradala din NordVest.

Puntea pietonala propusa pentru legătură intre malurile lacului vă trebui să fie apropiata de nivelul apei dar să aibă și zone care să permită traversarea pe sub a bărcilor/hidrobicicletelor. Pentru aceasta punte se dorește un design modern și inovativ care să apropie utilizatorii de apa lacului Chereteu în jurul căreia gravitează întreagă amenajare. Se vă studia și posibilitatea interpunerii zonei de alimentație piublica pe traseul punții sub forma de insula. Puntea vă accesibiliza zona malurilor din Vest la Sud unde se vor amplasa anumite obiective pe lac.

Deoarece amenajerile propuse sunt strâns legate de luciul și de nivelul apei (zona imersata a pavilionului subacvatic, debarcaderul, fântână arteziana) pe lângă dragarea periodica a lacului se vor studia soluții pentru menținerea cât mai constanta a nivelului apei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

21 – 22 mai: Serbarea Narciselor de la Negrileasa 2022. PROGRAMUL evenimentelor

Publicat

în

21 – 22 mai: Serbarea Narciselor de la Negrileasa 2022. PROGRAMUL evenimentelor

În 21 – 22 mai, Primăria Bucium va organiza la Poiana Narciselor de la Negrileasa, după o pauză de doi ani cauzată de pandemia de COVID-19, o nouă ediție a tradiționalei „Serbări a Narciselor”, pregătirile fiind abia la început, ne-a declarat primarul comunei Bucium, Cornel Napău.

Programul evenimentelor:

Sambata 21 mai 2022 – de la ora 17:00 – 22:00

Elit - Gustul Desăvârșit

• Soliştii Ionela Răspop şi Aurel Lupu împreună cu foemaţia EFECT MUSIC ne vor cânta şi încânta cu suite din Ardeal şi tot restul ţării.
• Shondy este extrem de cunoscută în mediul online datorită talentului ei musical, o tânără talentată în industria muzicală care a studiat intens pentru a reuși să aibă un succes
• DISCOTECA

Duminică 22 mai 2022- de la ora 10

Pe scena vor intra rand pe rand interpreti si grupuri de dansuri locale din Strem, Teius, Mogos, Bucium si alte zone.
Ansamblul Tarina Curprumin, Formati Flora cu interpreta din Mogos Adriana Bucur Bogdan, Formatia Efect Music cu interpretii Ionela Raspop si Aurel Lupu vor fi intra pe scena cu surprize muzicale dedicate publicului prezent.

In jurul pranzului pe scena va fi indragita interpreta de muzica populara Veta Biris cu orchestra. Negrileasa a fost dintotdeauna un cuib al regasirii poporului roman in momente grele iar acum dupa pandemie si cu ape tulburi la granite e musai sa avem un astfel de moment care cel mai bine e expus prin cantec, iar cantecele doamnei Veta Biris, asa cum le stim vor face sa se clinteasca si muntii din loc decum oamenii.

Parintele Pomohaci va fi si el prezent la Negrileasa pe 22 Mai. Cantecele lui ne-au fascinat de-a lungul timpului reprezentand adevarate lectii de viata, fraze ramase celebre si locuri uimitoare promovare prin cantec.

Lavinia Goste, Marius Zorila si taraful vor incheia Serbarea narciselor din acest an cu un concert asa cum doar la televizor am mai vazut.

„După doi ani de pauză, din cauza pandemiei de coronavirus, ne vom întâlni din nou de data aceasta chiar în ziua Sfinţilor Împăraţi Constantin si Elena în varf de munte într-un colt de rai, la Negrileasa. Inainte de toate organizatorii vor sa transmita un mesaj de RESPECT pentru natura, de aceea ii rugam pe toti cei prezenti la evenimente sa nu uite ca in primul rand Narcisa este un simbol, este elementul care a creat aceasta serbare si fară de ea nimic nu mai are farmec. Bucuraţi-vă de aerul curat, peisaj şi de mireasma florilor. Limitati-va în a culege narcise şi respectati mediul înconjurator, pentru ca tradiţia să mearga mai departe şi sa aibe farmec.

În data de 21-22 mai 2022 vă invităm să traiti două zile de conectare la natură, gustări autentice, muzică şi distracţie alături de oamenii dragi. Noutatea din acest an de la Serbarea Narciselor o va reprezenta concursul gastronomic TRADIŢII ŞI GASTRONOMIE ÎN POIANA NARCISELOR care va aduna în jurul ceaunelor oameni din orase şi sate se vor întălni pentru a sărbători înflrirea narciselor. Concursul gastronomic organizat de Primăria Comunei Bucium, susţinut de Consiliul Local Bucium, cu scopul de a promova, valorifica şi păstra gastronomia tradiţională locală. Într-o atmosferă de sărbătoare, iubitorii de preparate la CEAUN, gurmanzii şi iubitorii de experienţe culinare sunt invitaţi la degustări!

La concurs vor participa membrii ai comunităţilor locale din Judeţul Alba cu preparate tradiţionale făcute la CEAUN.
Perioada 22 mai 2022

Premii:

Locul 1-1800 lei
Locul II-1500 lei
Locul III-1200lei
Menţiune-900lei

Criterii de jurizare:

-aspectul general al preparatului la ceaun, care trebuie să fie cât mai apetisant
-ceaun recomandat minim 50 l
-culoarea şi aromele
-originalitatea
-pregătirea corectă

Este o competiţie în care oamenii locului arată ce au mai de preţ, zestrea păstrată din străbuni şi împărtăşesc tuturor aceste obiceiuri şi tradiţii. Etapa I va avea loc la Poiana Narciselor de la Negrileasa, duminică 22 mai 2022

Să sperăm că vremea frumoasă, locaţia, mirosul florilor, locaţia de vis, spectacolul artistic şi preparatele culinare vor fi reţeta perfectă pentru o zi de primăvară reuşită în mijlocul naturii”, au transmis reprezentanții primăriei Bucium.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare